Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

3 weken een goed uitziende tweedehands Laser Duotech op mijn bandit 1200 gezet.
Afgelopen Zaterdag naar een feestje gegaan bij een vriend (waar ik nog nooit geweest was, kende hem van reizen). Parkeer de motor in de schemer aan de overkant van de straat, zegt hij, je mag hem wel in de Carport zetten. Na even een blik vanaf de overkant geworpen te hebben denk ik: Ah tegels met daarin kiezels verwerkt.
Rij ik daar op, zie ik dat in de eerste 2 meter de kiezels vastliggen in het zand met wat gras ertussen. Net daarna op het stuk waar ik een beetje instuurde om de motor langs de kant te zetten, je raad het al: losse kiezels op een harde ondergrond met een laagje zand ertussen, jahoor, nog voordat ik er erg in had wil de motor rechtdoor en gaat onderuit. Ik probeer hem overeind te houden maar glijd gewoon mee. Daarbij eindig ik al bukkend over mijn motor met het stuur nog vast en denk ik: Gelukkig is dit mijn schade kant.
2 jaar op mijn gemak met af en toe geen zin het blok gereviseerd, kan ik het uiterlijk weer fatsoeneren :9

resultaat:
PhotoGrid_1493393562485.jpg


~
PhotoGrid_1496132617509.jpg
 
~
3 weken een goed uitziende tweedehands Laser Duotech op mijn bandit 1200 gezet.
Afgelopen Zaterdag naar een feestje gegaan bij een vriend (waar ik nog nooit geweest was, kende hem van reizen). Parkeer de motor in de schemer aan de overkant van de straat, zegt hij, je mag hem wel in de Carport zetten. Na even een blik vanaf de overkant geworpen te hebben denk ik: Ah tegels met daarin kiezels verwerkt.
Rij ik daar op, zie ik dat in de eerste 2 meter de kiezels vastliggen in het zand met wat gras ertussen. Net daarna op het stuk waar ik een beetje instuurde om de motor langs de kant te zetten, je raad het al: losse kiezels op een harde ondergrond met een laagje zand ertussen, jahoor, nog voordat ik er erg in had wil de motor rechtdoor en gaat onderuit. Ik probeer hem overeind te houden maar glijd gewoon mee. Daarbij eindig ik al bukkend over mijn motor met het stuur nog vast en denk ik: Gelukkig is dit mijn schade kant.
2 jaar op mijn gemak met af en toe geen zin het blok gereviseerd, kan ik het uiterlijk weer fatsoeneren :9

resultaat:
PhotoGrid_1493393562485.jpg


PhotoGrid_1496132617509.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Bandit is ook gewoon te zwaar voor in het grind, heb ik ook al eens ervaren tijdens een Bandit-forum-tour in het Zwarte Woud :P Maar wel balen, daar is nog weinig aan te doen vrees ik!
 
als je de beschadigde pijp nu weer kwijt zou willen, dan wil ik hem wel overnemen.... mits ekeur....

k zoek nog altijd een legaal alternatief voor de duitsland tripjes.. ..dus moet goedkoop en uiterlijk boeit niet.
 
De Bandit is ook gewoon te zwaar voor in het grind, heb ik ook al eens ervaren tijdens een Bandit-forum-tour in het Zwarte Woud :P Maar wel balen, daar is nog weinig aan te doen vrees ik!

De volgende morgen heb ik mij ook laten helpen om van het grind af te komen, toen merkte ik hoe belachelijk licht het wel niet stuurt als je op 1 of 2 kiezels staat.
Door het zand rijden daarentegen met tractorsporen en modder ging mij een aantal jaar geleden wel goed af. Mijn vader wist wel wat leuke weggetjes dacht ie :')
 
als je de beschadigde pijp nu weer kwijt zou willen, dan wil ik hem wel overnemen.... mits ekeur....

k zoek nog altijd een legaal alternatief voor de duitsland tripjes.. ..dus moet goedkoop en uiterlijk boeit niet.

Het is wel met E-keur maar hij matcht nu met de rest van het kuipwerk, dus achja.
Turdbike it is -O-
 
Vandaag achter een Bandit MK1 door het verkeer gereden op de A50 knooppunt Ewijk richting oss. Iemand van hier? aardige vaart erin
 
Is er iemand in de omgeving van Hengelo Ov die me kan helpen?
Mijn nieuwe 1200 start slecht en loopt in de vrij hoog op 1500rpm.
Als het gas erop gaat pakt hij lekker, maar laag in de toeren loopt hij niet lekker.
Hangt ook een beetje benzinelucht.
Kan het zijn dat hij te rijk staat?
Ik durf eerlijk gezegd zelf niet te prutsen met de carbs.
 
Laatst bewerkt:
Lange tijd al niks meer laten horen; er is eigenlijk ook helemaal niets veranderd :)
Nog steeds veel plezier van de 400 en "still going strong"!

WH0WC0iDMFS2iiGrF-VO5FQalPw7nxsfLotyApkTjVkk20uWHxtlKXRT_35Bxih66m8sUR7gyXcQf6L8hdqHp_ljrK_q7tz0G0sKQH6crg0gg3YhXlDpWftobYmKbp6XJe2R2TLkLfZUR8OXc0weNmVPpzvn3eIwse5paxDdUPS2hlI2HnZ00tWDHO5fbIw0emWkRAJkZv97Pc2vXP2A2CXjmu7IPutN02O3eQgSHR-BjwJS3tAtlA1lNM63CSKgiU8BqrDHTsvx5fGSObwNtDRrUUYswNKwSmLMgXQJFocspNfbXSJLCRmhElqG_q6JC4ZBCFXYd8mHexVwoNiFzsaxtyILXPJKVTM5-Jp1mACQYzJgKG48MaBIhjU_vZGLejxlwcDogeJ9U9TtY4PGa7I9a0m4uSoO42TzArJBUzxSWn77G6-iN57DZVM685ZhRm8fZWY5FQ1h0QfpoPpwhuOpD6IiGNgrBSt6kmuJiTrEOrV1Tf-18TX6eStINpSsv9ae9g_dYwe-38uDuBdH_c6OWtvJjBXHhNLhlfvMbk4IVOf8uRxoizChrYyt_G2u1J8MKvaLOue45Ye85rhzWQjOib3-x-c5dUJcU8ugUcdRDuyc7UBJ=w883-h662-no
 
full

full


Gisteren de 400 deels gespoten.
Morgen de zijkapjes nog van rode accenten voorzien en dan de matte blanke lak erover.

Na de motorvakantie in de eifel alle spullen overzetten op mijn rode frame en dan gelijk het blok en de velgen spuiten.

Mooie klusjes en nog steeds niet over de investeringsgrens van 1000 euro heen.

Het is en blijft een hobby.
 
Is er iemand in de omgeving van Hengelo Ov die me kan helpen?
Mijn nieuwe 1200 start slecht en loopt in de vrij hoog op 1500rpm.
Als het gas erop gaat pakt hij lekker, maar laag in de toeren loopt hij niet lekker.
Hangt ook een beetje benzinelucht.
Kan het zijn dat hij te rijk staat?
Ik durf eerlijk gezegd zelf niet te prutsen met de carbs.

Heb je al gekeken of hij valse lucht trekt? Deo/remreiniger testje doen.
En anders kan het zijn dat de synchronisatie verlopen is, dat ijlt hij ook na en krijg je het stationair meestal ook niet lekker afgesteld.

Slecht starten kan met het mengsel te maken hebben natuurlijk, worden alle bochten allemaal even snel warm bij koude start? Klepspeling/bougies al gecontroleerd?
 
Heb je al gekeken of hij valse lucht trekt? Deo/remreiniger testje doen.
En anders kan het zijn dat de synchronisatie verlopen is, dat ijlt hij ook na en krijg je het stationair meestal ook niet lekker afgesteld.

Slecht starten kan met het mengsel te maken hebben natuurlijk, worden alle bochten allemaal even snel warm bij koude start? Klepspeling/bougies al gecontroleerd?

Denk dat ik het gevonden heb.
:$
Ik heb hem nokkievol afgetankt tot er geen druppel meer bij kon.
Via de overloop is er benzine in het luchtfilterhuis gekomen.
Daardoor rook hij ook sterk naar benzine en startte hij soms lastig.
Toen ik de overloopslang loshaalde van het luchtfilterhuis, stroomde de benzine uit de slang en het luchtfilterhuis.
Nu al twee dagen aan het luchten.
Bah, wat een lucht.
Als de dampen uit de berging zijn, maar eens proberen te starten.
En in het vervolg niet meer helemaal nokkie vol gooien dus. :$

Maar nog bedankt voor je reactie en suggesties.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een originele uitlaatdemper te koop of eventueel te leen voor een 600 van 2001? Ik ga binnenkort naar Duitsland en die ik nu heb zit geen E-keur op
 
Goedenavond,

Mijn broer heeft een bandit 1200 die helaas slecht oppakt bij lage toerentallen. Bougie 2 en 3 worden snel zwart. MWS motortechniek (Michiel) heeft de CARB's ultrasoon gereinigd, opnieuw afgesteld en nieuwe bougies gemonteerd.

Helaas geen vooruitgang.
Sommige dagen probleemloos, soms weer het oude probleem. Maw
Nieuwe bobines en ECU mocht ook niet baten. Blijft over de bedrading die we ook volledig zijn nagelopen en hier en daar contact spray gebruikt.

Het is model 1997 met nog geen 30.000km.

Een nieuwe bougie (2 en 3) hielp nog wel eens tijdelijk (zowel iridium als standaard) maar nu is het probleem permanent. Alles is verder brandschoon (tank etc.)

Vlotte acceleratie gaat probleemloos.

Deze bandit kwam bij ten Kate vandaan en het viel al op dat bougie 2 vrij nieuw was. Zoals eerder genoemd was het probleem niet echt merkbaar tijdens de proefrit totdat natuurlijk de bougie vuiler werd.

Wie o wie heeft nog tips, suggesties?

Ik vermoed dat het elektrisch is omdat op sommige dagen de bandit probleemloos reed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan