Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

De originele is inderdaad uit één stuk, maar aftermarket altijd uit twee. Krijg je meegeleverd... Als met zegt dat het op de fiets past is dat toch doorgaans ook wel zo, sommige zitten mooier dan anderen.
 
Zo, veel te lang geleden dat ik hier wat bericht heb. Wie kan mijn OP aanpassen naar mijn nieuwe Bandit? Mag de 1e foto gebruiken. Voor mij gevoel heb ik nu alles gedaan aan mijn Bandit wat ik altijd gedaan wou hebben. Het is beetje tijd geworden om te orienteren voor een andere motor, met veel pijn in mijn hart hoor! Na 6 jaar en 2 Bandits verder is het erg lastig om over te schakelen.

Ik ben erg nieuwsgierig in een lekkere 2 cilinder. Iemand ervaring met de TL1000S? Lijkt mij weer een prima motor voor een naked project maar heb er geen ervaring mee, valt deze kleiner of groter uit dan de Bandit 1200?

[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn modificaties:

GSXR1100 USD
RF900 koppeling
GSXR1000 k5 achterveer verstelbaar
Superbike stuur
Tellers plesti dip zwart
Bar-end spiegels
Two-wheels hendels short
Taartschep gekort
RVS boutjes blok
Kleine knipperlichten
Verkorte laser sportdemper
Velgstriping
Staalflex leidingen
K&N Filter
Dynojet kit stage 1
Zadel opnieuw bekleed met rode accenten
Passagiers hendels verwijderd
Chrome radiator rooster
En nog veel meer wat ik nu even niet meer weet
Heel mooi! Die voorvork zou ik ook wel willen.
 
De originele is inderdaad uit één stuk, maar aftermarket altijd uit twee. Krijg je meegeleverd... Als met zegt dat het op de fiets past is dat toch doorgaans ook wel zo, sommige zitten mooier dan anderen.

Dankjewel voor je antwoord.
Zo, veel te lang geleden dat ik hier wat bericht heb. Wie kan mijn OP aanpassen naar mijn nieuwe Bandit? Mag de 1e foto gebruiken. Voor mij gevoel heb ik nu alles gedaan aan mijn Bandit wat ik altijd gedaan wou hebben. Het is beetje tijd geworden om te orienteren voor een andere motor, met veel pijn in mijn hart hoor! Na 6 jaar en 2 Bandits verder is het erg lastig om over te schakelen.

Ik ben erg nieuwsgierig in een lekkere 2 cilinder. Iemand ervaring met de TL1000S? Lijkt mij weer een prima motor voor een naked project maar heb er geen ervaring mee, valt deze kleiner of groter uit dan de Bandit 1200?

[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn modificaties:

GSXR1100 USD
RF900 koppeling
GSXR1000 k5 achterveer verstelbaar
Superbike stuur
Tellers plesti dip zwart
Bar-end spiegels
Two-wheels hendels short
Taartschep gekort
RVS boutjes blok
Kleine knipperlichten
Verkorte laser sportdemper
Velgstriping
Staalflex leidingen
K&N Filter
Dynojet kit stage 1
Zadel opnieuw bekleed met rode accenten
Passagiers hendels verwijderd
Chrome radiator rooster
En nog veel meer wat ik nu even niet meer weet
Heel mooi! Die voorvork zou ik ook wel willen.


Dankje! Binnenkort de Bandit in verkoop.
 
Hij staat te koop op de bekende sites. Geen idee of ik de links hier mag plaatsen.
Ik heb besloten om voor een KTM Superduke 990 te gaan. Keer wat anders na 2 x een Bandit 1200 te hebben.

Heb er alles aangedaan wat ik altijd wou aanpassen. Rijdt heerlijk maar voor mij is de plezier eraf.
Nog wat mooie kliekjes gemaakt vandaag. Moet wel zeggen dat het beetje pijnlijk is om te verkopen..

$_86.JPG


$_86.JPG


$_86.JPG
 
Staat er netjes bij zeg! Mooie foto's.
Het is dat ik op dit moment even geen nieuwe motorcentjes heb '(

Succes met de verkoop maar dat moet wel goed komen denk ik :Y
 
Nou de fix begaf het letterlijk na 1 kilometer _O- ...... ;( .

Dan maar het internet afstruinen voor de tellersaandrijving op het wiel en een kabel want ik krijg het afgebroken deel er niet meer uit.

Is er een manier om met slechts 1 paddockstand het voorwiel te halen en de voorkant te ondersteunen?
Kan ik het er dan zo uithalen of moet ik perse de remklauwen en alles demonteren?
 
Nou de fix begaf het letterlijk na 1 kilometer _O- ...... ;( .
Ik zou heel graag zeggen dat ik het volste vertrouwen in je secondenlijmoplossing had, maar dan zou ik liegen :P

Dan maar het internet afstruinen voor de tellersaandrijving op het wiel en een kabel want ik krijg het afgebroken deel er niet meer uit.

Is er een manier om met slechts 1 paddockstand het voorwiel te halen en de voorkant te ondersteunen?
Kan ik het er dan zo uithalen of moet ik perse de remklauwen en alles demonteren?
Ja dat kan wel. Paddockstand achter en dan de uitlaatbochten ondersteunen. Hoe je er dingen onderkrijgt is een tweede, een krikachtig iets is wel het handigste. Alternatief kun je met een ratelband de motor aan het balhoofd optrekken.
 
Kan ik het er dan zo uithalen of moet ik perse de remklauwen en alles demonteren?
Ik zou de remklauwen er wel ff afhalen ja, werkt wel het makkelijkst.

Twee boutjes per klauw. Ik zou de klauwen niet aan de leidingen laten bungelen, even ophangen met een touwtje/elastiek om de spanning er af te houden bijvoorbeeld.
 
Gisteren de Bandit weer opgehaald bij de garage na 'm zaterdag afgegooid te hebben.
Carburateurtjes synchroon gesteld. Er week er eentje af werd me verteld.
Moet zeggen dat hij nu inderdaad weer heerlijk rustig stationair loopt :t

Maar dan het volgende:
De koppeling grijpt veel later aan dan normaal. Dat aangrijppunt is natuurlijk af te stellen zag ik in de manual.
Maar vind het toch vreemd dat dit "ineens" is.
Nu vertelden ze me dat de olie een beetje laag stond dus dat ze deze ook nog bijgevuld hebben. Kan het hier iets te maken mee hebben? Was het aangrijppunt gewoon eerder door de ietwat lage oliestand? Ik heb het toch regelmatig gecontroleerd vanwege wat zweten, maar ga voor de zekerheid maar eens een waterpas op de stoep leggen vanmiddag :P
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze gewoon de kabel wat losser hebben gezet, als hij te strak staat is het risico op slippen groter. Kan in elk geval niet door de olie komen want het is gewoon een mechanisch systeem. Stel hij loopt droog zou hij juist eerder al grip moeten krijgen.
 
Ja dus dan zou het eigenlijk wel kunnen dat hij hiervoor wat droog liep dus dat hij eerder aangreep?
En nu minder droog dus later aangrijpt? Of lees ik je reactie nu verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Ga ik doen dan :t

Volgens onderstaande beschrijving neem ik aan of hebben jullie daar nog iets aan toe te voegen?
(heb werkelijk nog nooit een koppelingshendel afgesteld :o )

full
 
Zolang je hem bij de remhendel af kunt stellen hoef je bij het blok eigenlijk niets te doen. Als je schroefdraad bij je hendel 'op' is dan ga pas bij het blok bezig.

Dus: Bovenste plaatje "1" en "2" gebruiken om op het onderste plaatje, "A" af te stellen op 10mm en dan rijden ;)
 
Ah thnx! Van 't weekend maar eens even vogelen. En anders over 3 weken, tussendoor op vakantie in Denemarken :) (zonder motor).

Ben er inmiddels ook al bijna aan gewend geraakt O-).
 
Als ik dat enorme apparaat van een originele uitlaat vervang door een slip on op mijn K6, ben ik dan de katalysator kwijt? Zit die in de uitlaat of ergens onderin die pijpen?
 
Zit daar een katalysator op dan? 😋

Dan is ie weg zodra je de link pijp vervangt.
Ja, dat had ik ergens gelezen, al kan ik het nu even niet meer vinden. Hoe dan ook, in het kader van frisse lucht en het milieu wilde ik even weten hoe het zat. Maar het zit hem dus in de linkpijp! Bedankt.
 
Yess, via via weer een GSX-R koppeling te pakken gekregen. Uhm, die uit m'n vorige Bandit. M'n eigen GSX-R koppeling dus :')


Binnenkort eens even in de Bandit bouwen, die zijn echt 10x beter *D
 
Haha je eigen onderdelen weer op de kop tikken, nice! 😁

En uit nieuwschierigheid: hoe zijn die beter dan? Wat is het verschil?
 
Terug
Bovenaan Onderaan