Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Vorige week bericht gehad van Motoport, mijn motor is gelukkig niet total loss verklaard. Ze gaan hem herstellen 😃 Ik heb inmiddels een nieuwe helm (HJC RPHA ST), nieuwe broek (Dane Jonte Goretex Pro) en een nieuwe jas (Richa infinity 2) is besteld 😎 Tot zover het goede nieuws. Mijn arm is helaas nog niet zoals het moet zijn :(. Ik kan hem niet omhoog en zijwaarts bewegen. Volgende week maandag naar de orthopeed en de 18e volgt er een mri scan. Hopelijk heb ik dan duidelijkheid en kan er een plan van aanpak gemaakt worden.
 
Kijk dat eerste is inderdaad goed nieuws! Ik hoop voor je dat het herstel van je arm spoedig gaat verlopen, maar dat is even afwachten dus.
Voor je het weet zit je met je nieuwe gear (mooi spul allemaal trouwens) op je opgeknapte Bandit :Y
 
Afgelopen weekend voorvork onder handen genomen en is nu geheel zwart. Binnenkort denk ik nog een andere koplamp monteren, bovenste kroonplaat + stuur en achterbrug zwart maken.....en waarschijnlijk ook de velgjes opnieuw in de mat zwarte verf.;) Ook nog een mooi Gimbel-zitje op de kop weten te tikken :t

Blijven toch heerlijke fietsen die dikke bandieten :]

2i2sl0.jpg
 
Zo dan, sterkte Drieske. @ Bronco, ziet er netjes uit.

Ik heb zelf even advies nodig, ik heb een Bandit650sa uit 2011 en volgens mij is het hoog tijd dat de kleppen nagelopen worden (er staat nu zo'n 25k op de teller). Zelf durf ik dat ergens nog niet aan, kennen jullie een goed en betrouwbaar adres in Zuid-Holland?
 
Wat is jullie ervaring met slijtage van banden op de bandit?

Mijn banden slijten in deze specifieke strook aangegeven inde rode mspaint circel veel harder dan de rest van de band.

Op sites zoals visordown claimen ze dat dit door de verkanting van de weg komt.
En dat veel mensen dezelfde slijtage aan de tegenovergestelde kant van de band in die strook ervaren.

Kan hier iets van kloppen mijn vering voelt prima en veert goed snel terug maar het knaagt wel een beetje.
Wat vinden jullie? Overigens is die wel op maar heb ik wel er minstens 12000 km uit gekregen dus het is niet erg maar wel opvallend.


Metzeler_Roadtec_Z8_Interact_Front.jpg
 
Ik heb zelf even advies nodig, ik heb een Bandit650sa uit 2011 en volgens mij is het hoog tijd dat de kleppen nagelopen worden (er staat nu zo'n 25k op de teller). Zelf durf ik dat ergens nog niet aan, kennen jullie een goed en betrouwbaar adres in Zuid-Holland?
Kleppen stellen heb ik nog nooit door een garage laten doen, dus heb hier niet direct een aanbeveling voor. Wel heb ik voor andere zaken waar ik zelf geen tijd/zin/kunde voor had, zoals een maand geleden mijn carbs synchroniseren, goede ervaringen met Korteland motoren in Hardinxveld-Giessendam. Nu is Zuid-Holland nog wel een aardige provincie dus weet niet of dit voor jou een beetje in de buurt is.
 
Wat is jullie ervaring met slijtage van banden op de bandit?

Mijn banden slijten in deze specifieke strook aangegeven inde rode mspaint circel veel harder dan de rest van de band.

Op sites zoals visordown claimen ze dat dit door de verkanting van de weg komt.
En dat veel mensen dezelfde slijtage aan de tegenovergestelde kant van de band in die strook ervaren.

Kan hier iets van kloppen mijn vering voelt prima en veert goed snel terug maar het knaagt wel een beetje.
Wat vinden jullie? Overigens is die wel op maar heb ik wel er minstens 12000 km uit gekregen dus het is niet erg maar wel opvallend.


Bekijk bijlage 1332176


Volgens Unruled's Bandit Bandenspecial V2.0 zou het eerder aan de band liggen dan aan de Bandit misschien?
Roadtec Z8 M/O
Alles dat met een Z begint en een getal lager dan 8 heeft, laat je links liggen. De gewone Z8 (O) ook. De M/O, is oké. Wel echt specifiek die nemen, en het staat er niet eens echt duidelijk op of zo, maar die is een stuk beter dan de vorige. Uitstekende natte grip, maar de slijtage is wel een beetje gek en de stuurprecisie kan beter. Komt uit de tijd van Pilot Road 3, ter referentie, en is dus niet meer te vergelijken met de nieuwste banden.
Doen: bij wijze van experiment, waarom niet.


Ik had zelf hiervoor compleet afgereden BT45's er onder waarvan de achterband zo onder een auto vandaan had kunnen komen.
En nu 3000 km de ContiRA3's, die er nog prima uit zien. Ik herken jouw observaties dus niet...
 
Laatst bewerkt:
Oe wat een stilte hier.

In het voorjaar was ik wat ontevreden over mijn brandstofverbruik. Heb me er toen maar bij neergelegd omdat het blokje prima liep.
Toch heb ik nu het verbruik van 1:14-1:15 naar 1:18-1:19 weten te krijgen *O*
Hoe dan? Door de laatste weken de snelweg te pakken in plaats van binnendoor te rijden en het pontje te pakken.
Uiteraard had ik wel rekening gehouden met een gunstiger verbruik bij het rijden van langere afstanden, maar zoveel had ik niet verwacht.

Maarja meer kilometers per dag is misschien wel gunstiger voor het verbruik, de bandjes slijten natuurlijk wel harder.
 
Hmm ik gebruik de Bandit toch een heel stukje minder dan ik zou willen eigenlijk. Staat op het moment met niet helemaal luchtdichte collector hoofdzakelijk stil te staan in de garage, beetje zonde toch wel. Moet ook de voorvorkkeerringen nog wisselen. Heb zo verrekte weinig tijd om alles te doen |(

Heb ook weinig urgentie omdat ik gewoon een andere motor pak als er één is die het niet doet. Pas als er 3 met panne staan moet ik wat gaan doen en dan komt alles tegelijk :+
 
Hmm ik gebruik de Bandit toch een heel stukje minder dan ik zou willen eigenlijk. Staat op het moment met niet helemaal luchtdichte collector hoofdzakelijk stil te staan in de garage, beetje zonde toch wel. Moet ook de voorvorkkeerringen nog wisselen. Heb zo verrekte weinig tijd om alles te doen |(
Zonde! Ik merk wel dat nu de zomer een beetje voorbij is en de dagen korter worden ik wat meer tijd krijg weer om te hobbyen. Waarschijnlijk doordat ik niet veel meer plan doordeweeks 's avonds. Dus ik hoop dat dat voor jou ook zo is want ik heb wel zin in een mooie Vervang-je-voorvorkkeerringen-special ;).

Heb ook weinig urgentie omdat ik gewoon een andere motor pak als er één is die het niet doet. Pas als er 3 met panne staan moet ik wat gaan doen en dan komt alles tegelijk :+
Das een luxeprobleem waar ik best wel een beetje jaloers op ben O-).
 
goedenavond mannen, heeft iemand van jullie of kennen jullie iemand die nog een goede bandit 1200 tank te koop heeft? ik ben een bandit turbo aan het bouwen en heb dus nog een tank nodig.

alvast bedankt, kees.
 

Bijlagen

  • 43828125_543253382786550_5776501958219137024_n.jpg
    43828125_543253382786550_5776501958219137024_n.jpg
    68,9 KB · Weergaven: 28
goedenavond mannen, heeft iemand van jullie of kennen jullie iemand die nog een goede bandit 1200 tank te koop heeft? ik ben een bandit turbo aan het bouwen en heb dus nog een tank nodig.

alvast bedankt, kees.
Daar wordt flink aan gesleuteld! Ik kan je niet helpen helaas. Je hebt geen draadje lopen op het forum over dit project toch?
Ben wel benieuwd naar de vorderingen en het resultaat. Andere voorvork, achterbrug, frame verstevigd, wat staat er allemaal op de planning?

Post anders hier af en toe een fotootje. En Dordt zie ik, misschien zie ik 'm over een tijdje wel voorbij rijden :]:W
 
Oe wat een stilte hier.

In het voorjaar was ik wat ontevreden over mijn brandstofverbruik. Heb me er toen maar bij neergelegd omdat het blokje prima liep.
Toch heb ik nu het verbruik van 1:14-1:15 naar 1:18-1:19 weten te krijgen *O*
Hoe dan? Door de laatste weken de snelweg te pakken in plaats van binnendoor te rijden en het pontje te pakken.
Uiteraard had ik wel rekening gehouden met een gunstiger verbruik bij het rijden van langere afstanden, maar zoveel had ik niet verwacht.

Maarja meer kilometers per dag is misschien wel gunstiger voor het verbruik, de bandjes slijten natuurlijk wel harder.

Nog bedankt voor je tip voor een garage. Na even zoeken kwam ik ook een goede in de buurt tegen. Ben uiteindelijk naar Groenewold motoren in Delft gegaan, die was om de hoek dus iets gemakkelijker. Officieel Suzuki dealer en de monteur blijkt bij de beste monteurs van het land te horen, als ik de website mag geloven. Hele nette (kleine) zaak, vriendelijk personeel waar ze kennis van zaken hebben. M'n Bandit heeft dit jaar zo'n 13k bij mogen schrijven op de teller, met 25500 langs gebracht voor een kleppen controle en 2 kleppen stonden iets te ruim maar dat was helemaal goed en hoefden dus ook niet gesteld te worden. Voor de rest niets aan de hand. Die uurtjes werk, pakking en koelvloeistof later was de rekening 290 euro, wat ik er zeker voor over had. Zal hier zeker terug gaan voor de grotere zaken.

Maar wat betreft verbruik, ik rijd heel wat km's op de snelweg alsook binnendoor. Op de snelweg rijd ik eigenlijk altijd wel 130 en dan kom ik alsnog aan een verbruik van rond de 1:18/19.

Binnendoor 1:16 als ik gas geef, maar ook kom ik binnendoor geregeld aan de 1:19 als ik wat rustiger rijd. Heb ook een keer 1:20/21 gehaald maar toen reed ik met een vriend die niet harder kan dan 110 op z'n motor...(oud dingetje).

Toen ik de motor net had was m'n verbruik wel wat minder goed, ik deed er een brandstof toevoeging in en even later werd het wel wat beter dus misschien is dat een optie? Ik heb het over deze: Procycle-brandstofsysteemreiniger 200 ml kopen | Louis motor & vrije tijd

Even wat anders, aangezien ik zelf jaren heb mee gelezen en er dus ook vanuit ga dat er meerdere zijn zal ik ook een kleine review geven van mijn ervaring met de Bandit 650SA uit 2011. Dit is geen Naked maar een Bandit met kappen.

In mei 2018 gekocht met 12.800 op de teller. Nu (18 oktober 2018) staat er ±26.000 op de teller. Ik rijd er eigenlijk nauwelijks woon-werk mee maar gebruik het veelal voor tripjes. Ik ben onderhand 4x in de Eiffel geweest, België, Luxemburg, stukje Frankrijk, Sauerland en afgelopen week nog even snel Oost-West Vlaanderen mee gepakt. Ik heb veel aan de motor veranderd, waaronder een stuurverhoger. Waarom? Ik ben 1.90 en wilde iets rechter zitten en veel tour ritjes maken dus dan is het wel een welkome verandering.

Maar de ervaring met de motor.
Ik was op zoek naar een 1e motor na het halen van mijn rijbewijs en wilde niet gelijk te zwaar beginnen. Daarnaast zocht ik betrouwbaarheid en daar staan de Bandits wel bekend om. Ze zijn niet duur (respectievelijk), redelijk gemakkelijk zelf te onderhouden en hebben genoeg power om plezier te hebben. Sinds mei 2018 heb ik er nu dus zo'n 13.000 km mee gereden. Ik geniet elke km van de motor, het geluid van de uitlaat is echt geweldig (Mivv GP), ze stuurt echt geweldig, lekker soepel en natuurlijk werken de banden daarin mee (Michelin Road 5, zou ook geen andere willen). De banden hebben me nooit laten staan, heb altijd genoeg grip gehad en kan zo plat gaan dat m'n laarzen de grond raken.

Een eventueel minpunt:
De vering is niet voor super sportief gebruik gemaakt. In de bergen is het heerlijk rijden maar op het circuit merk je het wel. Op de Nurbürgring kon de motor zeker harder maar dan voel je dat de vering het niet trekt want dan voel je de achterband een beetje zoeken naar grip omdat je hard remt. Is dit erg? Nee helemaal niet, ik ben geen circuit rijder en in de bergen heb je nergens last van. Dit is ook echt het enige mindere aan de motor. De vering is te comfortabel om echt sportief mee te rijden maar plaats het wel in perspectief, in de bergen houd je gemakkelijk de supersports bij maar voor het circuit zal de vering toch echt te kort komen.

Ik vind het comfortabele eigenlijk wel erg fijn dus voor mij is het helemaal goed. In de km's die ik heb gereden heb ik er nooit 1 probleem mee gehad. De motor start altijd, draait perfect en maakt geen rare geluiden, is ontzettend soepel en betrouwbaar.

Mocht je je afvragen of de motor snel is? Op de autobahn heb ik de 230 (harder gaat het ook niet) aangetikt op de digitale teller. Een vriend van me rijdt een Aprilia Tuono met 130 pk en hij trekt mij er niet uit bij het verkeerslicht dus de motor is krachtig genoeg en kan je zeker veel plezier geven.

Wat voor onderhoud heb ik eraan gehad?
- Ik kocht de motor toen deze in 3-4 jaar tijd ongeveer 4000 km had gereden. De voorvork keerringen waren lek dus die zijn vervangen. (13.000km)
- De banden waren vierkant dus ook gelijk vervangen voor Michelin Road 5's. Deze zitten er nu zo'n 13.000 km onder en er kunnen nog gemakkelijk een paar duizend bij. De banden zijn zelfs nog behoorlijk rond dus een grote kans dat de volgende band weer de Road 5's worden. (13.000km)
- Motorolie en olie filter. Aangezien ik veel km's rijd, alsook wel behoorlijk gas kan geven houd ik een interval aan van 8000 km waar ik dan telkens de olie alsook het oliefilter vervang. Ik heb gereden met Castrol Power RS. Aardige olie maar vond het niet zo lekker schakelen. Daarna Putoline TM Sport 10w40 erin gedaan en dat rijdt veel soepeler. Volgende week wederom de olie en het filter vervangen en ga dan wederom voor de Putoline. (13.000km / 19.000km / 27.000km).
- Bij de koop heb ik ook de bougies en het luchtfilter vervangen. Er zijn toen NGK's ingegaan. Volgende week gaan er wederom NGK's in maar dit keer de Iridium versies, die zouden langer mee moeten gaan alsook ervoor moeten zorgen dat de motor wat rustiger draait / zuiniger wordt. (13.000km / 27.000km)
- Bij de koop zijn ook de koelvloeistof alsook de remvloeistof en koppelingsvloeistof vervangen. (13.000km)
- Onlangs de kleppen laten controleren en daar was niks mis mee. (25.500km).
- Preventief ook de accu vervangen. Daar zit nu een JMT Gel accu in. (16.000km).
- 1x een benzine toevoeging erin gedaan om het brandstof systeem te reinigen, preventief. Wel resultaat gemerkt, de motor werd zuiniger. (16.000km).
- Binnenkort ook een kleppen en injectie reiniger door de benzine mengen, preventief.

Wat voor aanpassingen zitten er op?
- Tour scherm;
- Mivv GP;
- Andere stuur gewichten;
- Topkoffer rek.;
- Stuurverhogers;
- Velg striping.

Voor wie zegt dat de Bandit niet zozeer een tour machine is, is mijn antwoord, denk nog een keer na;). Voor de tours heb ik een top koffer, zadeltas, tank tas en 2 zij tassen.

Al met al zeer tevreden over m'n motor en geniet er elke week van.

Foto's:
20181016_131413 [Desktop Resolution].jpg
20181016_141019 [Desktop Resolution].jpg
 
Daar wordt flink aan gesleuteld! Ik kan je niet helpen helaas. Je hebt geen draadje lopen op het forum over dit project toch?
Ben wel benieuwd naar de vorderingen en het resultaat. Andere voorvork, achterbrug, frame verstevigd, wat staat er allemaal op de planning?

Post anders hier af en toe een fotootje. En Dordt zie ik, misschien zie ik 'm over een tijdje wel voorbij rijden :]:W

ik heb bij streetfighters een topic waar ik wel eens wat vorderingen post van m'n projecten. is al wel een tijdje geleden, maar zal binnenkort wel weer wat posten. ;)

je kan het sowieso wel ff doorspitten, want er staat genoeg eigenbouw spul in.

beemer fighter deeeeeeeel 3.....


p
 
Nog bedankt voor je tip voor een garage. Na even zoeken kwam ik ook een goede in de buurt tegen. Ben uiteindelijk naar Groenewold motoren in Delft gegaan, die was om de hoek dus iets gemakkelijker. Officieel Suzuki dealer en de monteur blijkt bij de beste monteurs van het land te horen, als ik de website mag geloven. Hele nette (kleine) zaak, vriendelijk personeel waar ze kennis van zaken hebben. M'n Bandit heeft dit jaar zo'n 13k bij mogen schrijven op de teller, met 25500 langs gebracht voor een kleppen controle en 2 kleppen stonden iets te ruim maar dat was helemaal goed en hoefden dus ook niet gesteld te worden. Voor de rest niets aan de hand. Die uurtjes werk, pakking en koelvloeistof later was de rekening 290 euro, wat ik er zeker voor over had. Zal hier zeker terug gaan voor de grotere zaken.

Maar wat betreft verbruik, ik rijd heel wat km's op de snelweg alsook binnendoor. Op de snelweg rijd ik eigenlijk altijd wel 130 en dan kom ik alsnog aan een verbruik van rond de 1:18/19.

Binnendoor 1:16 als ik gas geef, maar ook kom ik binnendoor geregeld aan de 1:19 als ik wat rustiger rijd. Heb ook een keer 1:20/21 gehaald maar toen reed ik met een vriend die niet harder kan dan 110 op z'n motor...(oud dingetje).

Toen ik de motor net had was m'n verbruik wel wat minder goed, ik deed er een brandstof toevoeging in en even later werd het wel wat beter dus misschien is dat een optie? Ik heb het over deze: Procycle-brandstofsysteemreiniger 200 ml kopen | Louis motor & vrije tijd

Even wat anders, aangezien ik zelf jaren heb mee gelezen en er dus ook vanuit ga dat er meerdere zijn zal ik ook een kleine review geven van mijn ervaring met de Bandit 650SA uit 2011. Dit is geen Naked maar een Bandit met kappen.

In mei 2018 gekocht met 12.800 op de teller. Nu (18 oktober 2018) staat er ±26.000 op de teller. Ik rijd er eigenlijk nauwelijks woon-werk mee maar gebruik het veelal voor tripjes. Ik ben onderhand 4x in de Eiffel geweest, België, Luxemburg, stukje Frankrijk, Sauerland en afgelopen week nog even snel Oost-West Vlaanderen mee gepakt. Ik heb veel aan de motor veranderd, waaronder een stuurverhoger. Waarom? Ik ben 1.90 en wilde iets rechter zitten en veel tour ritjes maken dus dan is het wel een welkome verandering.

Maar de ervaring met de motor.
Ik was op zoek naar een 1e motor na het halen van mijn rijbewijs en wilde niet gelijk te zwaar beginnen. Daarnaast zocht ik betrouwbaarheid en daar staan de Bandits wel bekend om. Ze zijn niet duur (respectievelijk), redelijk gemakkelijk zelf te onderhouden en hebben genoeg power om plezier te hebben. Sinds mei 2018 heb ik er nu dus zo'n 13.000 km mee gereden. Ik geniet elke km van de motor, het geluid van de uitlaat is echt geweldig (Mivv GP), ze stuurt echt geweldig, lekker soepel en natuurlijk werken de banden daarin mee (Michelin Road 5, zou ook geen andere willen). De banden hebben me nooit laten staan, heb altijd genoeg grip gehad en kan zo plat gaan dat m'n laarzen de grond raken.

Een eventueel minpunt:
De vering is niet voor super sportief gebruik gemaakt. In de bergen is het heerlijk rijden maar op het circuit merk je het wel. Op de Nurbürgring kon de motor zeker harder maar dan voel je dat de vering het niet trekt want dan voel je de achterband een beetje zoeken naar grip omdat je hard remt. Is dit erg? Nee helemaal niet, ik ben geen circuit rijder en in de bergen heb je nergens last van. Dit is ook echt het enige mindere aan de motor. De vering is te comfortabel om echt sportief mee te rijden maar plaats het wel in perspectief, in de bergen houd je gemakkelijk de supersports bij maar voor het circuit zal de vering toch echt te kort komen.

Ik vind het comfortabele eigenlijk wel erg fijn dus voor mij is het helemaal goed. In de km's die ik heb gereden heb ik er nooit 1 probleem mee gehad. De motor start altijd, draait perfect en maakt geen rare geluiden, is ontzettend soepel en betrouwbaar.

Mocht je je afvragen of de motor snel is? Op de autobahn heb ik de 230 (harder gaat het ook niet) aangetikt op de digitale teller. Een vriend van me rijdt een Aprilia Tuono met 130 pk en hij trekt mij er niet uit bij het verkeerslicht dus de motor is krachtig genoeg en kan je zeker veel plezier geven.

Wat voor onderhoud heb ik eraan gehad?
- Ik kocht de motor toen deze in 3-4 jaar tijd ongeveer 4000 km had gereden. De voorvork keerringen waren lek dus die zijn vervangen. (13.000km)
- De banden waren vierkant dus ook gelijk vervangen voor Michelin Road 5's. Deze zitten er nu zo'n 13.000 km onder en er kunnen nog gemakkelijk een paar duizend bij. De banden zijn zelfs nog behoorlijk rond dus een grote kans dat de volgende band weer de Road 5's worden. (13.000km)
- Motorolie en olie filter. Aangezien ik veel km's rijd, alsook wel behoorlijk gas kan geven houd ik een interval aan van 8000 km waar ik dan telkens de olie alsook het oliefilter vervang. Ik heb gereden met Castrol Power RS. Aardige olie maar vond het niet zo lekker schakelen. Daarna Putoline TM Sport 10w40 erin gedaan en dat rijdt veel soepeler. Volgende week wederom de olie en het filter vervangen en ga dan wederom voor de Putoline. (13.000km / 19.000km / 27.000km).
- Bij de koop heb ik ook de bougies en het luchtfilter vervangen. Er zijn toen NGK's ingegaan. Volgende week gaan er wederom NGK's in maar dit keer de Iridium versies, die zouden langer mee moeten gaan alsook ervoor moeten zorgen dat de motor wat rustiger draait / zuiniger wordt. (13.000km / 27.000km)
- Bij de koop zijn ook de koelvloeistof alsook de remvloeistof en koppelingsvloeistof vervangen. (13.000km)
- Onlangs de kleppen laten controleren en daar was niks mis mee. (25.500km).
- Preventief ook de accu vervangen. Daar zit nu een JMT Gel accu in. (16.000km).
- 1x een benzine toevoeging erin gedaan om het brandstof systeem te reinigen, preventief. Wel resultaat gemerkt, de motor werd zuiniger. (16.000km).
- Binnenkort ook een kleppen en injectie reiniger door de benzine mengen, preventief.

Wat voor aanpassingen zitten er op?
- Tour scherm;
- Mivv GP;
- Andere stuur gewichten;
- Topkoffer rek.;
- Stuurverhogers;
- Velg striping.

Voor wie zegt dat de Bandit niet zozeer een tour machine is, is mijn antwoord, denk nog een keer na;). Voor de tours heb ik een top koffer, zadeltas, tank tas en 2 zij tassen.

Al met al zeer tevreden over m'n motor en geniet er elke week van.

Foto's:Bekijk bijlage 1334465Bekijk bijlage 1334466
Mooi verslag om te lezen! Leuk dat je zo enthousiast bent over je motor :Y
En ondanks dat het geen Naked is (;)) ziet hij er erg fraai uit!
 
Shit kwam er net achter dat er in mijn achterband een nietje zit. Moet dus nu kijken naar nieuwe banden. Het gaat om een Suzuki Bandit 650s uit 2006 (oliekoeler). Nu zitten er Dunlop Sportmax QualiFier op bandenmaat 160x60x17 en 120x70x17. Zouden jullie beide banden in een keer vervangen? Heb wel een beetje trilling in het uur bij 70km per uur als mik 1 hand los laat (geen speling op balhoofd en lagers velg).

Ik rij met de motor woon werk verkeer en soms in het weekend een leuk tourritje.

Wat is volgens jullie een goede bandenset voor de motor.

Zou de Pilot power 2CT wat zijn? Of bij Dunlop blijven en de sportmax roadsmart 1 2 of 3 nemen maar dze zijn een stuk duurder, ik weet het niet zo goed, heb totaal geen ervaring. Wel heb ik net gehoort dat de Sportmax Qualifier die ik nu heb niet echt goed is, dus alles wordt al beter.
 
Laatst bewerkt:
Shit kwam er net achter dat er in mijn achterband een nietje zit. Moet dus nu kijken naar nieuwe banden. Het gaat om een Suzuki Bandit 650s uit 2006 (oliekoeler). Nu zitten er Dunlop Sportmax QualiFier op bandenmaat 160x60x17 en 120x70x17. Zouden jullie beide banden in een keer vervangen? Heb wel een beetje trilling in het uur bij 70km per uur als mik 1 hand los laat (geen speling op balhoofd en lagers velg).

Ik rij met de motor woon werk verkeer en soms in het weekend een leuk tourritje.

Wat is volgens jullie een goede bandenset voor de motor.
Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe lang je banden er al opliggen maar als je last hebt van trillingen zou ik het voorbandje lekker ook vervangen. Ik had het bij ongeveer 50km p/u en met een nieuw voorbandje was het opgelost. Helemaal als je een ander type band wil proberen zou ik de hele set doen.

Ik ben zelf erg te spreken over de Continental Road Attack 3, heb ik er nu 3000 km opliggen, maar voor jouw bandenmaat zijn wel wat meer goede keuzes te maken.

Deze al gelezen? O-)
Unruled's Bandit Bandenspecial V2.0
 
Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe lang je banden er al opliggen maar als je last hebt van trillingen zou ik het voorbandje lekker ook vervangen. Ik had het bij ongeveer 50km p/u en met een nieuw voorbandje was het opgelost. Helemaal als je een ander type band wil proberen zou ik de hele set doen.

Ik ben zelf erg te spreken over de Continental Road Attack 3, heb ik er nu 3000 km opliggen, maar voor jouw bandenmaat zijn wel wat meer goede keuzes te maken.

Deze al gelezen? O-)
Unruled's Bandit Bandenspecial V2.0

thanx was al even aan het lezen geslagen, zit nu te denken aan dunlop sportmax roadsmart 2 of Michelin Pilot Road 4, wat ik zeker niet wil is banden die snel gaan cuppen dus dan heb ik weer stuur trillingen en ze moeten ook met wat kouder en nat wegdek goed grip hebben niet dat ik in de regen rij maar merk wel dat als het sóchtends nat wegdek heb ik wel wat meer vertrouwen in de banden wil hebben. Ze moeten ook een beetje betaalbaar zijn, maar daar hangt de keuze niet van af.
 
thanx was al even aan het lezen geslagen, zit nu te denken aan dunlop sportmax roadsmart 2 of Michelin Pilot Road 4, wat ik zeker niet wil is banden die snel gaan cuppen dus dan heb ik weer stuur trillingen en ze moeten ook met wat kouder en nat wegdek goed grip hebben niet dat ik in de regen rij maar merk wel dat als het sóchtends nat wegdek heb ik wel wat meer vertrouwen in de banden wil hebben. Ze moeten ook een beetje betaalbaar zijn, maar daar hangt de keuze niet van af.
Ja kom ik weer aan met mijn ContiRA3 maar ik rijd dus wel in de regen, en deze band geeft mij erg veel vertrouwen. Volgens mij heeft @Squishy ze ook op zijn fiets(en) liggen, heeft ze in eerste instantie ook aan mij geadviseerd.

Met de door jou genoemde banden heb ik zelf geen ervaring, maar volgens mij zijn dit ook gewoon goede keuzes. Ik heb er in ieder geval nooit slechte verhalen over gelezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan