Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Hier inderdaad ook RA3, en er zelfs mee op circuit geweest met mn SV1000 zonder ook maar 1x gripverlies.
Kan ze op de SV niet vergelijken want daarvoor zaten er vierkante Roadsmarts onder. Erg neutrale band in ieder geval en dat is goed.
 
Vandaag wilde ik m'n bougies vervangen, had mooie Iridiums klaarliggen maar toen ik de (huidige) bougies eruit had, zag ik dat deze toch wel erg wit waren. Er zitten nu CR8E bougies in van NGK. Verstandig om er dan CR9E in te doen, of de Iridium versies ervan?
 
Weten jullie toevallig of de spatborden aan de voorzijde van een RF en een bandit '99 hetzelfde zijn?
Als ik Google op OEM part nr. 53111-21e0, dan kom ik tussen de resultaten voor de Bandit ook resultaten voor de RF600 tegen. Je zou zeggen dat het onderdeel dus voor beide modellen is ja. Ik durf het alleen niet met zekerheid te zeggen.

Op Ebay zie ik voor de B12 ook wel weer vaak staan dat het ook toepasbaar is voor de RF900, dus het lijkt dan ook weer logisch dat de B6 het spatbord deelt met de RF600.
 
Als ik Google op OEM part nr. 53111-21e0, dan kom ik tussen de resultaten voor de Bandit ook resultaten voor de RF600 tegen. Je zou zeggen dat het onderdeel dus voor beide modellen is ja. Ik durf het alleen niet met zekerheid te zeggen.

Op Ebay zie ik voor de B12 ook wel weer vaak staan dat het ook toepasbaar is voor de RF900, dus het lijkt dan ook weer logisch dat de B6 het spatbord deelt met de RF600.

Top, dank je wel. Dat vergemakkelijkt de zoektocht.
 
Nou mannen mijn bandiet 600 carrière staat aan het begin van zijn eind na 2 1/2 jaar en 44.000 km later

Ik rij er nog op zolang het rendabel blijft maar de 150.000 gaan we niet meer halen helaas.
Wellicht tips om de dood zo ver mogelijk in de toekomst te laten gebeuren?
IMG-20181025-WA0006.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20181025-WA0007.jpg
    IMG-20181025-WA0007.jpg
    148,7 KB · Weergaven: 15
Ik denk dat het interessanter is om te weten hoe de sleper er aan toe is. Die gaan meestal eerst en de nok is het die volgt.
Maar hier moet toch zat van te vinden zijn?
 
Laatst bewerkt:
Is moeilijk te zien, maar zijn ze voelbaar? Het ziet er niet meer nieuw uit, maar als je ze niet voelt blijft dit nog wel weer 44K km heel als je het mij vraagt.
 
Het zit inmiddels weer in elkaar dus we hebben niet echt gekeken hoe de slepers waren.
Wel heeft mijn bevriende monteur het bij 4 van de acht nokken geconstateerd en gezegd dat ze al voelbaar zijn.

De monteur en ik gaan bij de volgende kleppenbeurt kijken hoe het er dan bij ligt.
De prijs van 2 nokkenassen kan ik prima opvangen na wat sparen met mijn inkomen.
De prijs van 2 nokkenassen en 4 tot 8 slepers echter des te minder...

Plus het feit dat ik al enige tijd naar een Diversion 900 over wil stappen :+
 
Laatst bewerkt:
Het zit inmiddels weer in elkaar dus we hebben niet echt gekeken hoe de slepers waren.
Wel heeft mijn bevriende monteur het bij 4 van de acht nokken dit geconstateerd en gezegd dat ze al voelbaar zijn.

De monteur en ik gaan bij de volgende kleppenbeurt kijken hoe het er dan bij ligt.
De prijs vaan 2 nokkenassen kan ik prima opvangen met mijn inkomen maar de prijs nokkenassen en 4 tot 8 slepers des te minder...
Ik denk dat het allemaal nog wel mee zal vallen, het zijn beschadigingen maar ze zijn nog niet echt ingelopen lijkt het.

Zorg voor goede olie en rij hem netjes warm elke keer, gewoon de volgende keer kijken of het veranderd is.
 
Welke olie zouden de mensen hier aanraden?
Ik rij zelf al jaren op Putoline olie.

Deze vervang ik bij max 10.000 km gegeven dat ik dat altijd wel binnen een half jaar rij.
 
Het zit inmiddels weer in elkaar dus we hebben niet echt gekeken hoe de slepers waren.
Wel heeft mijn bevriende monteur het bij 4 van de acht nokken geconstateerd en gezegd dat ze al voelbaar zijn.

De monteur en ik gaan bij de volgende kleppenbeurt kijken hoe het er dan bij ligt.
De prijs van 2 nokkenassen kan ik prima opvangen na wat sparen met mijn inkomen.
De prijs van 2 nokkenassen en 4 tot 8 slepers echter des te minder...

Plus het feit dat ik al enige tijd naar een Diversion 900 over wil stappen :+
Als je een andere motor wilt moet je dat gewoon zeggen :P


Nokkenassen, en slepertjes ook wel, gewoon van eBay plukken. Hoeft niet meer dan 200 euro te kosten in totaal, en dan heb je waarschijnlijk een complete extra cilinderkop liggen. Vervolgens alleen wat werk met het overzetten.
 
Als je een andere motor wilt moet je dat gewoon zeggen :P


Nokkenassen, en slepertjes ook wel, gewoon van eBay plukken. Hoeft niet meer dan 200 euro te kosten in totaal, en dan heb je waarschijnlijk een complete extra cilinderkop liggen. Vervolgens alleen wat werk met het overzetten.

Oh ik had nog niet eens aan een hele set gedacht. Zo zie je maar wat een andere kijk voor opties kan geven.
Is gewoon meer dat ik hoop dat die het nog even uithoudt zodat ik deze onderdelen kan kopen voor de motor stuk gaat. :P

Wil wel inderdaad al een tijdje een andere motor maar ik verkoop wel vel liever een technisch goeie motor aan iemand.
Vind ik ook eens tukje fatsoenlijk met iemand omgaan en gewoon een fijn gevoel dat je motor samen met iemand anders lekker doortuft.

Motul, want die ruikt lekker :+


Gewoon een A-merk 10w40 voor motoren en de rest is geneuzel.

Haha ruikt die niet naar bananen? Heriner ik me nog vaag van een oude maat van me die het in zijn aprillia gooide.
 
Haha vond het ook apart hij weez me heel enthousiast dat dat zijn olie naar bananen rook al was dit wel vol synthetische motul denk ik.
 
Hier ook Motul in de SV. Later maar eens ruiken :+

In de bandit zit nu 10W40 van Louis... maak niet zoveel KMs meer.
 
Yes! Gisteren mijn eerste Bandit gekocht.
Zal er maar meteen voor uit komen, het is een 600 S uit 2000... maar wel met de intentie om hem om te bouwen naar een naked! Waarom niet direct een naked gekocht? Vond het voor de winter wel lekker om nog even een kuip te hebben en daarna heb ik meteen een project als het bijna zomer is.
Ahja, en ik probeer het met een kleiner budget te doen en er was even niets interessants.

Maar wel meteen even de vraag. De achtervering is echt ruk, dus daar moet een nieuwe schokbreker in. Nu lees ik een hoop over GSX-R brekers, maar dat is me voor nu even te veel.
Wat zijn andere, betaalbare alternatieven (dus geen €500 hyperpro) voor de bandit? Zag al een paar gebruikte online, maar voor wat ik hier overal lees moet ik dat niet willen ;)
Of is het niet model-specifiek en kan ik alle 310mm schokbrekers eronder hangen?
 
Welkom! Ik heb zelf ook meerdere malen een S gekocht hoor, dat is niet zo raar... Die komen meer voor. En het ombouwen is toch eenvoudig, al is het op het eerste model wel het makkelijkst. Ik ga ervan uit dat 2000 het tweede model is? Of is het een latertje?

Hoe bedoel je dat een GSX-R veer te veel is? Je kunt voor een tientje minder ook een Bandit 1200 achterveer pakken, die zijn al veel beter dan die van de 600. Een GSX-R1000 veer van 2007/8 is eigenlijk net zo makkelijk te monteren (beetje plastic wegknippen uit het spatbord) en hoeft niet veel meer te kosten. Het is wel modelspecifiek in die zin dat zéker niet iedere veer gaat passen. Helaas heb je nogal wat variatie in mannetje-vrouwtje-vrouwtje-mannetje-mannetje-mannetje-vrouwtje-vrouwtje en weet ik veel wat nog meer, met verschillende diktes. Als je genoeg huiswerk doen kun je wel uitdokteren wat past, maar handigste is om gewoon voor de geëikte opties te gaan :)
 
Dank je Unruled! Het is inderdaad het nieuwe model.

Ik dacht op dit forum thread te lezen dat je bij de GSX-R ook nog een paar dingen moet aanpassen aan de framelink. Als ik het goed begrijp wordt daar daar als voorbeeld een K1/K2 schokbreker gebruikt. Is dat met de 2007 (k7 dan?) niet het geval? Als het dan alleen maar plastic wegknippen is kan ik het in de achtertuin nog wel doen.

M.b.t. de Bandit 1200, maakt het dan nog uit of het de Mk1 of Mk2 is?
 
Dank je Unruled! Het is inderdaad het nieuwe model.

Ik dacht op dit forum thread te lezen dat je bij de GSX-R ook nog een paar dingen moet aanpassen aan de framelink. Als ik het goed begrijp wordt daar daar als voorbeeld een K1/K2 schokbreker gebruikt. Is dat met de 2007 (k7 dan?) niet het geval? Als het dan alleen maar plastic wegknippen is kan ik het in de achtertuin nog wel doen.
Ja, de 2007 is veel makkelijker wisselen, die is korter.
M.b.t. de Bandit 1200, maakt het dan nog uit of het de Mk1 of Mk2 is?
Dat weet ik zo niet...
 
Welkom @Vareta! Gefeliciteerd met de aankoop.
Schokbreker wisselen is goud, ik heb een tijdje profijt van de schokbreker uit @Unruled zijn B12 :Y

Foto's van je Bandit natuurlijk altijd welkom :t
Ook al is het nog geen naked ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan