Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat moet die motor ongeveer opbrengen? Heb nu een Honda NTV 650 maar wil binnen een jaar wel de overstap maken naar een Bandit 1200
Gaat ie alweer de deur uit? Hoezo dat?De mijne mag voor minder weg
Maar die heeft dan weer niet zo'n fancy voorvork
Ik zet em pas in het voorjaar officieel te koop denk ik, maar ach iemand em eerder wil hebben
Nee, nog niet, goed lezen
Tussen de KTM en de BMW pak ik hem eigenlijk nooit... best wel zonde en zo. Als ik hem wel een keer neem is het gelijk weer vet, maar aangezien ik voornamelijk voor woon/werk rijd heb ik normaal koffers nodig
Uhm, dus dat, en 4 is wat veel
AangepastGaat ie in het voorjaar alweer de deur uit?
Minimaal €2500
Ik kan je, mits geintresseerd, via persoonlijke bericht vertellen wat er allemaal is aangepast. Dat is namelijk een hoop.
Treurig bericht...Helaas is er een wat versoberende tijd aangekomen voor mij waardoor ik waarschijnlijk de motor moet gaan verkopen.
Door langdurige ziekte zal ik minstens een half jaar niet meer kunnen werken en dus waarschijnlijk ook niet motorrijden.
Voelt wel klote na 5 jaar onafgebroken te hebben gereden. Dit is dit door de ziekte mentaal en monetair gezien niet zo heel goed meer mogelijk in de nabije toekomst.
Ga proberen om morgen te kijken of ik in staat ben een voorlopig laatste stuk te rijden en foto's te maken voor een advertentie.
Voelt als een soort van overwinning mijn gelijk krijgen maar het verlies van het motorrijden voel als alles behalve.
Deze gaat nog wel even steken denk ik...
Dus als iemand van de bandiet mannen(of dames) wellicht plezier heeft in een Bandit 600 met wat werk in de vorm van: de eerder geposte nokkenas slijtage, remblokken voor en over iets van 5.000/7.000 een nieuwe achterslof stuur me dan een pm.
I'll keep you guys posted
Waarom moeilijk doen? Ik zou gewoon een Suzuki garage bellen en ze de goede ringetjes laten bestellen. Uiteraard kun je ze opmeten en de goede specificaties bestellen, maar like I said, waarom moeilijk doenSinds ik de Bandit heb lijkt de aansluiting van de olieleiding met de oliekoeler aan de rechterzijde (als je er op zit) wat te zweten. Nu lijkt het echter steeds erger te worden tot het punt dat de olie nu dus op de uitlaatbocht die eronder zit spettert. Ik heb de inbusjes al gecheckt maar die zitten gewoon goed vast.
Nu zie ik dus op onderstaande afbeelding die O-ringetjes, ik denk dat ik die maar eens ga vervangen. Weet iemand wat voor maat O-ring ik dan nodig heb of ben ik al een eind op weg met gewoon zo'n standaard assorti-box?
Nee, die ring moet gewoon voldoende zijn. Niet gaan kloten met vloeibare pakking waar dat niet voorgeschreven is.De oliekoeler zelf is kurkdroog dus ik verwacht dat het echt uit de aansluiting komt. Heeft het nut om aan de contactvlakken nog een beetje vloeibare pakking te smeren? Of wil ik juist dat als er om de een of andere reden te hoge oliedruk is, het er daar juist makkelijk uit kan?
Meh, shit happens. Op een tweecilinder nog veel vaker. Ben een keer m'n complete duosteppie verlorenIk hoorde gisteren trouwens een rammelend geluid onderweg naar huis. Dus ik er even af bij het tankstation om aan de ketting te voelen, stond niet achterlijk slap. Vervolgens maar rustig aan verder naar huis gereden.
Bij een iets grondigere inspectie thuis blijk ik een schroef uit de bevestiging van de kettingbeschermer verloren te zijn, die was dus flink aan het rammelen.
Even een boutje ingedraaid die ik nog had liggen, zo maar even het magazijn hier inlopen voor een mooi rvs schroefje/boutje met ringetje.
Kettingbeschermer, niet ketting Maar inderdaad, de constructie waarmee de ketting op de 600 op spanning wordt gehouden is niet veel soeps. Erg gevoelig voor de juiste procedure en moment (te weinig verloopt, te veel vervormt de achterbrug).Toch wel gek dat systeem voor het ketting stellen van een bandit is toch niet helemaal foolproof heb dit ook 2 keer gehad dat de ketting zichzelf blijkbaar los trilt.
Voelde zo gek dat je echt zoiets van van waarom pakt die zo raar op en ratelt het zo kijk je bij een noodstop plek denk je allejezus dat zit los.
Maar gedaan inderdaad. Gek genoeg nooit eerder aan gedacht, ga altijd naar plaatselijke materiaal- en techniekzaakjes voor soortgelijke onderdeeltjes. Of ik bestel het online maar wil het graag van het weekend gelijk even fixen (en een beetje onzin om hier verzendkosten aan te gaan besteden). Voor een paar euro kan ik de juiste ringetjes nu morgenochtend ophalen.Waarom moeilijk doen? Ik zou gewoon een Suzuki garage bellen en ze de goede ringetjes laten bestellen. Uiteraard kun je ze opmeten en de goede specificaties bestellen, maar like I said, waarom moeilijk doen
Ze zien er nu in ieder geval goed geolied uitVerder kunnen die boutjes extréém vast zitten, dat je het weet. Als in; ze overleven het niet altijd om verwijderd te worden, afhankelijk van hoeveel pekel de motor gezien heeft. Valt volgens mij bij je jouwe mee, dus hopelijk valt het mee
Dat heb ik gelukkig (nog) nooit gehad. Moet wel vrij veel stellen maar zoals eerder al een keer vermeld denk ik dat de ketting wel op zijn eindje aan het lopen is. Ik gebruik bij het vastzetten wel altijd een momentsleutel dat scheelt wellicht.Toch wel gek dat systeem voor het ketting stellen van een bandit is toch niet helemaal foolproof heb dit ook 2 keer gehad dat de ketting zichzelf blijkbaar los trilt.
Voelde zo gek dat je echt zoiets van van waarom pakt die zo raar op en ratelt het zo kijk je bij een noodstop plek denk je allejezus dat zit los.
Dan zou ik hem er gewoon bij doen ja. Hopelijk krijg je de gezondheid weer snel op de rit! Succes daarmeeDe paddockstand is wel nodig voor onderhoud omdat het ding geen middenbok heeft.
Zonder wordt ketting smeren wel wat moeilijk. Dus als de tijd en gezondheid er weer is voor een motor misschien wel een bandit 1200 koop ik gewoon weer een paddockstand bij dus no worries mannen.