Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Thanks Deeffox!

Die foto's hou je nog van me tegoed ;) Eerst maar eens een keer goed poetsen en met licht thuis vertrekken/komen.
 
Voor wie nog op zoek is naar een perfect onderhouden Bandit 1200 met USD en alle upgrades waardoor deze Bandit uitzonderlijk lekker rijdt, hij is nog te koop. :)

$_86.JPG
 
Wat moet die motor ongeveer opbrengen? Heb nu een Honda NTV 650 maar wil binnen een jaar wel de overstap maken naar een Bandit 1200
 
De mijne mag voor minder weg :+

Maar die heeft dan weer niet zo'n fancy voorvork :)



Ik zet em pas in het voorjaar officieel te koop denk ik, maar ach iemand em eerder wil hebben :+
 
Nee, nog niet, goed lezen :+


Tussen de KTM en de BMW pak ik hem eigenlijk nooit... best wel zonde en zo. Als ik hem wel een keer neem is het gelijk weer vet, maar aangezien ik voornamelijk voor woon/werk rijd heb ik normaal koffers nodig :X

Uhm, dus dat, en 4 is wat veel :+
 
Nee, nog niet, goed lezen :+


Tussen de KTM en de BMW pak ik hem eigenlijk nooit... best wel zonde en zo. Als ik hem wel een keer neem is het gelijk weer vet, maar aangezien ik voornamelijk voor woon/werk rijd heb ik normaal koffers nodig :X

Uhm, dus dat, en 4 is wat veel :+
Gaat ie in het voorjaar alweer de deur uit?
Aangepast :+

Maar oké, het is ook zonde als ie stilstaat inderdaad.
Misschien dat ik maar alvast wat geld opzij moet gaan zetten... O-)
 
Minimaal €2500

Ik kan je, mits geintresseerd, via persoonlijke bericht vertellen wat er allemaal is aangepast. Dat is namelijk een hoop.

Zo dat is netjes man. Als ik het geld zou hebben liggen zou ik het meteen doen. Niet dat je daar nu wat aan hebt, maar goed. Mocht ie over een half jaartje oid nog te koop staan neem ik hem graag van je over :+
 
Nou daar issie dan:
20181111_151542.jpg


Dit weekend de GSX-R1000 schokbreker er op gezet. Ik geloof dat motorparts me heeft gematst, want ik kreeg een schokbreker van SO-suspension toegestuurd wat volgens mij een after-market onderdeel lijkt? Het rijdt en stuurt in ieder geval helemaal geweldig.

Na de winter maar iets doen aan de spiegels, uitlaat en de kuip :)
 
Helaas is er een wat versoberende tijd aangekomen voor mij waardoor ik waarschijnlijk de motor moet gaan verkopen.

Door langdurige ziekte zal ik minstens een half jaar niet meer kunnen werken en dus waarschijnlijk ook niet motorrijden.
Voelt wel klote na 5 jaar onafgebroken te hebben gereden. Dit is dit door de ziekte mentaal en monetair gezien niet zo heel goed meer mogelijk in de nabije toekomst.

Ga proberen om morgen te kijken of ik in staat ben een voorlopig laatste stuk te rijden en foto's te maken voor een advertentie.

Voelt als een soort van overwinning mijn gelijk krijgen maar het verlies van het motorrijden voelt als alles behalve.
Deze gaat nog wel even steken denk ik...

Dus als iemand van de bandiet mannen(of dames) wellicht plezier heeft in een Bandit 600 met wat werk in de vorm van: de eerder geposte nokkenas slijtage, remblokken voor en over iets van 5.000/7.000 een nieuwe achterslof stuur me dan een pm.

I'll keep you guys posted
 
Laatst bewerkt:
Helaas is er een wat versoberende tijd aangekomen voor mij waardoor ik waarschijnlijk de motor moet gaan verkopen.

Door langdurige ziekte zal ik minstens een half jaar niet meer kunnen werken en dus waarschijnlijk ook niet motorrijden.
Voelt wel klote na 5 jaar onafgebroken te hebben gereden. Dit is dit door de ziekte mentaal en monetair gezien niet zo heel goed meer mogelijk in de nabije toekomst.

Ga proberen om morgen te kijken of ik in staat ben een voorlopig laatste stuk te rijden en foto's te maken voor een advertentie.

Voelt als een soort van overwinning mijn gelijk krijgen maar het verlies van het motorrijden voel als alles behalve.
Deze gaat nog wel even steken denk ik...

Dus als iemand van de bandiet mannen(of dames) wellicht plezier heeft in een Bandit 600 met wat werk in de vorm van: de eerder geposte nokkenas slijtage, remblokken voor en over iets van 5.000/7.000 een nieuwe achterslof stuur me dan een pm.

I'll keep you guys posted
Treurig bericht... :/
Klinkt niet als een heel geweldige tijd die er voor je aan zit te komen, sterkte!
 
:/


Moet je in ieder geval vlot kwijt zijn. 't Is dat ik het echt niet kan maken om hier nummer 6 neer te zetten, maar wat ie nodig heeft is zo gedaan :)
 
Blijf het grappig en tragisch hoeveel mensen dan met je in discussie willen gaan over de prijs.

Zelfs claimen dat je dankbaar moet zijn dat ze je 300 euro geven. :+

Maar we wachten het gewoon lekker af
Maar mede MFers hebben sowieso voorang.

Zou ik de paddockstand en de hoes er anders gewoon bij doen?
 
Pff 300... Zelfs met die slijtage op de nokken lijkt me dat je 500 moet kunnen krijgen.

Die hoes zou ik er gewoon bij doen, meestal wel een leuke extra. Die paddock kun je altijd nog wel voor een andere fiets gebruiken of uitlenen aan een vriend of kennis?
 
Dat je die nog niet kwijt bent...

Ik zocht 6 weken geleden juist zoiets voor weinig als basis voor een 1100 blok. Omdat ik niet onder de 800 kon slagen noodgedwongen gekozen voor een gsx600f. Ben al een eind op weg maar baal wel een beetje want had graag anders deze gehad...
 
Sinds ik de Bandit heb lijkt de aansluiting van de olieleiding met de oliekoeler aan de rechterzijde (als je er op zit) wat te zweten. Nu lijkt het echter steeds erger te worden tot het punt dat de olie nu dus op de uitlaatbocht die eronder zit spettert. Ik heb de inbusjes al gecheckt maar die zitten gewoon goed vast.
Nu zie ik dus op onderstaande afbeelding die O-ringetjes, ik denk dat ik die maar eens ga vervangen. Weet iemand wat voor maat O-ring ik dan nodig heb of ben ik al een eind op weg met gewoon zo'n standaard assorti-box?

1542953761697.png


De oliekoeler zelf is kurkdroog dus ik verwacht dat het echt uit de aansluiting komt. Heeft het nut om aan de contactvlakken nog een beetje vloeibare pakking te smeren? Of wil ik juist dat als er om de een of andere reden te hoge oliedruk is, het er daar juist makkelijk uit kan?

Ik hoorde gisteren trouwens een rammelend geluid onderweg naar huis. Dus ik er even af bij het tankstation om aan de ketting te voelen, stond niet achterlijk slap. Vervolgens maar rustig aan verder naar huis gereden.
Bij een iets grondigere inspectie thuis blijk ik een schroef uit de bevestiging van de kettingbeschermer verloren te zijn, die was dus flink aan het rammelen. :')
Even een boutje ingedraaid die ik nog had liggen, zo maar even het magazijn hier inlopen voor een mooi rvs schroefje/boutje met ringetje.
 
Toch wel gek dat systeem voor het ketting stellen van een bandit is toch niet helemaal foolproof heb dit ook 2 keer gehad dat de ketting zichzelf blijkbaar los trilt.
Voelde zo gek dat je echt zoiets van van waarom pakt die zo raar op en ratelt het zo kijk je bij een noodstop plek denk je allejezus dat zit los.

De paddockstand is wel nodig voor onderhoud omdat het ding geen middenbok heeft.
Ben er zelf nooit mee naar het buitenland gegaan tijdens wisselvallig weer dus heb hem nooit gemist.
Zonder wordt ketting smeren wel wat moeilijk. Dus als de tijd en gezondheid er weer is voor een motor misschien wel een bandit 1200 koop ik gewoon weer een paddockstand bij dus no worries mannen.
 
Sinds ik de Bandit heb lijkt de aansluiting van de olieleiding met de oliekoeler aan de rechterzijde (als je er op zit) wat te zweten. Nu lijkt het echter steeds erger te worden tot het punt dat de olie nu dus op de uitlaatbocht die eronder zit spettert. Ik heb de inbusjes al gecheckt maar die zitten gewoon goed vast.
Nu zie ik dus op onderstaande afbeelding die O-ringetjes, ik denk dat ik die maar eens ga vervangen. Weet iemand wat voor maat O-ring ik dan nodig heb of ben ik al een eind op weg met gewoon zo'n standaard assorti-box?
Waarom moeilijk doen? Ik zou gewoon een Suzuki garage bellen en ze de goede ringetjes laten bestellen. Uiteraard kun je ze opmeten en de goede specificaties bestellen, maar like I said, waarom moeilijk doen :)

Verder kunnen die boutjes extréém vast zitten, dat je het weet. Als in; ze overleven het niet altijd om verwijderd te worden, afhankelijk van hoeveel pekel de motor gezien heeft. Valt volgens mij bij je jouwe mee, dus hopelijk valt het mee ;)

De oliekoeler zelf is kurkdroog dus ik verwacht dat het echt uit de aansluiting komt. Heeft het nut om aan de contactvlakken nog een beetje vloeibare pakking te smeren? Of wil ik juist dat als er om de een of andere reden te hoge oliedruk is, het er daar juist makkelijk uit kan?
Nee, die ring moet gewoon voldoende zijn. Niet gaan kloten met vloeibare pakking waar dat niet voorgeschreven is.

Ik hoorde gisteren trouwens een rammelend geluid onderweg naar huis. Dus ik er even af bij het tankstation om aan de ketting te voelen, stond niet achterlijk slap. Vervolgens maar rustig aan verder naar huis gereden.
Bij een iets grondigere inspectie thuis blijk ik een schroef uit de bevestiging van de kettingbeschermer verloren te zijn, die was dus flink aan het rammelen. :')
Even een boutje ingedraaid die ik nog had liggen, zo maar even het magazijn hier inlopen voor een mooi rvs schroefje/boutje met ringetje.
Meh, shit happens. Op een tweecilinder nog veel vaker. Ben een keer m'n complete duosteppie verloren :+

Je leert vanzelf waar loctite helpt.

Toch wel gek dat systeem voor het ketting stellen van een bandit is toch niet helemaal foolproof heb dit ook 2 keer gehad dat de ketting zichzelf blijkbaar los trilt.
Voelde zo gek dat je echt zoiets van van waarom pakt die zo raar op en ratelt het zo kijk je bij een noodstop plek denk je allejezus dat zit los.
Kettingbeschermer, niet ketting :P Maar inderdaad, de constructie waarmee de ketting op de 600 op spanning wordt gehouden is niet veel soeps. Erg gevoelig voor de juiste procedure en moment (te weinig verloopt, te veel vervormt de achterbrug).
 
Waarom moeilijk doen? Ik zou gewoon een Suzuki garage bellen en ze de goede ringetjes laten bestellen. Uiteraard kun je ze opmeten en de goede specificaties bestellen, maar like I said, waarom moeilijk doen :)
Maar gedaan inderdaad. Gek genoeg nooit eerder aan gedacht, ga altijd naar plaatselijke materiaal- en techniekzaakjes voor soortgelijke onderdeeltjes. Of ik bestel het online maar wil het graag van het weekend gelijk even fixen (en een beetje onzin om hier verzendkosten aan te gaan besteden). Voor een paar euro kan ik de juiste ringetjes nu morgenochtend ophalen. :t
Wel even voor op pad maar normaal zou ik die tijd nodig hebben om half Dordt door te leuren op zoek naar de juiste maat. Thanks for the eye opener!
Verder kunnen die boutjes extréém vast zitten, dat je het weet. Als in; ze overleven het niet altijd om verwijderd te worden, afhankelijk van hoeveel pekel de motor gezien heeft. Valt volgens mij bij je jouwe mee, dus hopelijk valt het mee ;)
Ze zien er nu in ieder geval goed geolied uit _O-

Toch wel gek dat systeem voor het ketting stellen van een bandit is toch niet helemaal foolproof heb dit ook 2 keer gehad dat de ketting zichzelf blijkbaar los trilt.
Voelde zo gek dat je echt zoiets van van waarom pakt die zo raar op en ratelt het zo kijk je bij een noodstop plek denk je allejezus dat zit los.
Dat heb ik gelukkig (nog) nooit gehad. Moet wel vrij veel stellen maar zoals eerder al een keer vermeld denk ik dat de ketting wel op zijn eindje aan het lopen is. Ik gebruik bij het vastzetten wel altijd een momentsleutel dat scheelt wellicht.
 
Nieuwe o-ringetjes zaterdag opgehaald bij de Suzuki dealer in Barendrecht. Ze waren via WhatsApp te bereiken dus afgelopen vrijdag tijdens een vergadering kunnen bestellen, makkelijk hoor. Toen ik binnen kwam lopen zei de meneer achter de balie gelijk: "Kijk daar hebben we meneer Vos!"
Dus ik een beetje van "huh whuuut?", maar bleek dat hij me herkende van mijn WhatsApp avatar, owja duh.. _O-

In ieder geval dus poging gedaan vandaag om deze bende wat minder te maken:

IMG_20181125_203238.jpg

IMG_20181125_203300.jpg


Dus in bovenstaande aansluiting de o-ringetjes vervangen. Netjes een maatbekertje erbij gehouden om de uit de koeler gelopen olie weer bij te kunnen vullen met verse.

IMG_20181125_163533.jpg


En als kers op de taart nog twee mooie gloednieuwe boutjes om de ketting beschermer mee vast te zetten. Inclusief blauwe Loctite. ;)

IMG_20181125_164435.jpg


*O*

Morgen een kettingset plus 4 liter olie en filter bestellen, en dan maar weer een klusmiddagje inplannen. :t
 
De paddockstand is wel nodig voor onderhoud omdat het ding geen middenbok heeft.

Zonder wordt ketting smeren wel wat moeilijk. Dus als de tijd en gezondheid er weer is voor een motor misschien wel een bandit 1200 koop ik gewoon weer een paddockstand bij dus no worries mannen.
Dan zou ik hem er gewoon bij doen ja. Hopelijk krijg je de gezondheid weer snel op de rit! Succes daarmee :)

@Deeffox goed om te zien dat het weer werkt! Rijd je er de winter mee door?
 
Terug
Bovenaan Onderaan