Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Zit eraan te denken om de dubbele airpods te monteren inplaats van de standaard luchtfilter. Ik rij alleen met zomer weer en vind de looks en geluid veel mooier. Volgens mij werkt dit het beste met een stage 3 kit, heb nu stage 1 erin zitten. Klopt dat?

Ik kan echter geen stage 3 kits vinden...
Als je dat wil moet je gewoon naar een tuner gaan, dat krijg je zelf haast niet goed. Power-point heeft ze wel, grappig genoeg raden ze het ook af om s3 te doen :+

PowerPoint Tiel Dynojet Dynojet kit stage 1,3 Suzuki GSF 1200, S Bandit 1996-2000 Motor tuning
http://www.dynojet.com/pdf/european/E3153.pdf
 
Unruled, ik meende dat jij deze demper hebt?

Screenshot_20190210-121133_Marktplaats.jpg


Mocht dat zo wezen, heb je daar wat info over mbt geluid, eventuele e keur db killer etc?

Zoek een demper maar heb de tijd van asociale herrie pijpen wel gehad vandaar :)
 
Unruled, ik meende dat jij deze demper hebt?

Screenshot_20190210-121133_Marktplaats.jpg


Mocht dat zo wezen, heb je daar wat info over mbt geluid, eventuele e keur db killer etc?

Zoek een demper maar heb de tijd van asociale herrie pijpen wel gehad vandaar in
 
Uiteindelijk verstelbare dogbonos op Marktplaats aan kunnen schaffen voor €15 met de juiste afmetingen.

Vandaag meteen gemonteerd en zit nu heerlijk hoog.
 

Bijlagen

  • 20190213_154302.jpg
    20190213_154302.jpg
    615,3 KB · Weergaven: 11
Netjes! Scheelt weer €100!

Wel nice die verstelbare. Goed verkooppuntje mocht je m ooit van de hand doen.
 
Ik ben op zoek naar nieuwe banden voor de Bandit 400.
Had Battlax BT021, was daar wel tevreden over. Zie door de bomen het bos niet meer; iemand een goed advies voor deze motor? (bandenmaat 110/70/17 en 150/70/17).
Vind prestaties belangrijker dan levensduur.
 
Op advies van @Squishy en @Unruled heb ik er de Continental Road Attack 3 onder laten leggen, en die bevallen echt heel goed :Y
En zijn beschikbaar in jouw maten ook.

En lees deze even door..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar nieuwe banden voor de Bandit 400.
Had Battlax BT021, was daar wel tevreden over. Zie door de bomen het bos niet meer; iemand een goed advies voor deze motor? (bandenmaat 110/70/17 en 150/70/17).
Vind prestaties belangrijker dan levensduur.
Toevallig vandaag mijn 400 weer uit de schuur gehaald... en werd er weer aan herinnerd dat ik ook nieuwe banden moet.
En...

Op advies van @Squishy en @Unruled heb ik er de Continental Road Attack 3 onder laten leggen, en die bevallen echt heel goed :Y
En zijn beschikbaar in jouw maten ook.

En lees deze even door..
Dit dus. Ga waarschijnlijk ook voor mn 400 de RA3's nemen. Een van de weinige nieuwe banden die in 110/70 en 150/70 zijn. Heb de RA3 onder mn SV1000 en bevallen nog steeds goed.
 
Mijn vriendin heeft een Bandit 600N uit 96. Ze wilt hier aan de achterkant beugels hebben/een rekje voor bagage. Helaas zit er bij haar nu geen mogelijkheid. Is dit op te lossen? Ik zie namelijk meerdere bandits uit dezelfde tijd die achterop wel een beugel/gaten heeft.

Onderop het kontje zitten wel 2 beugels. Zijn deze evt om te leggen/verlengen naar boven?

:]
 
ik heb een rek voor een 1200 die ik niet meer ga gebruiken...ik denk niet dat die op een 600 past.
 
Mijn vriendin heeft een Bandit 600N uit 96. Ze wilt hier aan de achterkant beugels hebben/een rekje voor bagage. Helaas zit er bij haar nu geen mogelijkheid. Is dit op te lossen? Ik zie namelijk meerdere bandits uit dezelfde tijd die achterop wel een beugel/gaten heeft.

Onderop het kontje zitten wel 2 beugels. Zijn deze evt om te leggen/verlengen naar boven?

:]
Mijn Bandit is uit 1995. De vorige eigenaar heeft hier een bagagerekje op gemonteerd door simpelweg (zelf) gaten in de achterdelen te boren. Met boutjes zit het door en door aan het frame bevestigd, met passende afstandbusjes er tussen. Ik zal kijken of ik vandaag een fotootje kan maken van de binnenkant.

250618_1.jpg


Die beugels zijn vooral voor het bevestigen van die elastische netjes en spanbanden:

IMAG1290.jpg


Zo shiny... :')
Ik moet echt weer een keer aan de poets, de pekelperiode zal nou toch wel voorbij zijn? -O-
 
Kijk @Barrybobslee, aan de binnenkant zitten er al steunen voorzien met een getapt gat. Je zou dus wel even moeten kijken of die punten overeen komen met een eventueel rekje. Maar lijkt me gewoon de standaard voorbereiding voor bijvoorbeeld ook passagierssteunen.

IMG_20190220_173759.jpg
 
Klopt. Je hebt voor de eerste lichting ook een bagagedrager die de boutjes van de kappen gebruikt, die onderop en die waar je zadel op rust. Die zijn wel veel minder sterk.
 
Zo, ik ben ook weer van de partij :) Na mijn ongeluk vorig jaar heb ik ruim 6 weken met mijn schouder uit de kom (reverse hill sachs laesie) gelopen (iets met niet willen luisteren naar de patiënt en het beter weten) en ben er uiteindelijk aan geopereerd. Mijn schouder is nu een aantal pluggen en schroeven rijker 8)7 Ben nog steeds bezig met fysio en fitness en dat gaat waarschijnlijk ook nog wel even duren, maar afgelopen zaterdag weer het eerste ritje van dit jaar gemaakt :] De eerste kilometers letterlijk met trillende handjes haha, maar weer zo blij als een klein kind in een snoepwinkel! Motor is keurig hersteld op het spuitwerk van de tank en het kontje na, maar dit wordt nog opgelost. Nu hopen op veel mooie zonnige dagen, vele kilometers en zonder kleerscheuren!
 
Zo, ik ben ook weer van de partij :) Na mijn ongeluk vorig jaar heb ik ruim 6 weken met mijn schouder uit de kom (reverse hill sachs laesie) gelopen (iets met niet willen luisteren naar de patiënt en het beter weten) en ben er uiteindelijk aan geopereerd. Mijn schouder is nu een aantal pluggen en schroeven rijker 8)7 Ben nog steeds bezig met fysio en fitness en dat gaat waarschijnlijk ook nog wel even duren, maar afgelopen zaterdag weer het eerste ritje van dit jaar gemaakt :] De eerste kilometers letterlijk met trillende handjes haha, maar weer zo blij als een klein kind in een snoepwinkel! Motor is keurig hersteld op het spuitwerk van de tank en het kontje na, maar dit wordt nog opgelost. Nu hopen op veel mooie zonnige dagen, vele kilometers en zonder kleerscheuren!
Goed om te horen! Veel veilige kilometers maar weer gewenst dan ;)
De komende tijd kan je wel weer lekker inkomen denk ik, beloven al aardig wat droge dagen aan te komen :Y
 
Nou... Mijn Bandit blijft me kopzorgen geven.

Heb uiteindelijk een tweedehands benzinekraan gekocht om de oude te vervangen. Was wel duidelijk een betere aangezien de benzine nu beter doorstroomt. Toch voelde het niet helemaal lekker aan en heb ik de carbs bij een monteur/kennis laten schoonmaken. Dat ging allemaal lekker, maar door de lekke uitlaatbochten nog niet kunnen afstellen.

Nieuwe bochten besteld. Ze willen de oude bochten eraf halen, blijken ze prachtig af te breken in het blok... Alles zit zo vast dat het zelfs zonder bouten goed afsluit. Nu maar eens kijken of een lasser gewoon het gat in de uitlaat kan dichten. Dat is nog makkelijker/goedkoper dan alles er nu uit te boren. Dan worden die bouten maar een zorg voor een andere keer. -O-
 
Heee bandieten..

Ik ga aankomende zaterdag een bandit 1200s 2001 25dkm bekijken/kopen. Hebben jullie tips waar ik op moet letten mbt bandiet 1200s ?
Tevens heeft deze een ixil uitlaat zon kleine dubbel


Mvg,

Jeroen
 
Heee bandieten..

Ik ga aankomende zaterdag een bandit 1200s 2001 25dkm bekijken/kopen. Hebben jullie tips waar ik op moet letten mbt bandiet 1200s ?
Tevens heeft deze een ixil uitlaat zon kleine dubbel


Mvg,

Jeroen
Je kan de collector checken, die zijn gevoelig om door te rotten. Voor de rest geen bijzondere dingen ten opzichte van ander motorfietsen geloof ik...
 
Die uitlaat collector inderdaad (tell me about it...).
Voor de rest staat er in het eerste bericht in dit topic een lijstje met dingen waar je nog op kan letten of goed zijn om te weten. Ik werd zelf eerst even afgeschrikt door alle mechanische geluiden die het blok maakt, maar dat went vanzelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan