Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ja, terwijl de motor stil staat. Als ik weg rijdt, duurt het een tijd voordat hij netjes op 4 poten loopt. Eenmaal op 4 poten blijft hij netjes lopen.
Wissel de bobines maar eens om (alleen de bobine, niet incl. draadjes/bougiedoppen) en kijk of de andere 2 bochten koud blijven
 
Hallo mannen, ik heb jullie al eerder verteld van startproblemen met mijn 2005 1200 en wil jullie nogmaals om raad vragen.
Hij start vrij makkelijk maar loopt niet lekker. Pas na een tijdje. De binnenste twee bochten worden veel sneller warm dan de buitenste twee.
Iemand een idee wat het kan zijn of wat te checken?
Thx.
Wanneer heb je voor het laatst gesynchroniseerd?

Buitenste zitten op dezelfde bobine maar bobines doen vaak juist warm moeilijk als ze stuk gaan.
 
Nice!
Tuurlijk! Nog even geduld en dan lekker:
:]:]:]
I know man. Alle motor maten die ik heb halen nu de fiets uit de winterverzekering dus het begint wel echt te jeuken.
Misschien toch maar even een motor huren mocht het echt lekker weer worden voor die tijd.
Heb met de motorbeurs even op de MT07 gezeten. Man wat een beest... zelfs op dat kleine circuit wilde hij op het achterwiel:+
 
Wanneer heb je voor het laatst gesynchroniseerd?

Buitenste zitten op dezelfde bobine maar bobines doen vaak juist warm moeilijk als ze stuk gaan.
Klopt maar met electronica weet je het nooit... normaal inderdaad meer weerstand door hoge temperatuur, maar opeens beter contact door uitzetten is ook niet onmogelijk.
Synchronisatie is inderdaad ook een goeie, al zou ik dan ook wel issues verwachten bij warme motor... zoals blijven hangen in de toeren etc.

@Den Duut Beide zijn relatief makkelijk te checken. Je kan ook gelijk de kleppen even checken/stellen, want synchroniseren doe je normaal gesproken daarna.
 
Beste Expertsss,


Miin Bandiet 1200s 2001 is een keer uitgevallen toen ik hem stilstaand in de 1 zetten. Vervolgens kreeg ik hem niet aan.. hij tikte wel maar draaide niet rond , mss 10 min later nog eens proberen en ja hij pakte em meteen alsof er niks aan de hand was....?? Enig id???
 
Beste Expertsss,


Miin Bandiet 1200s 2001 is een keer uitgevallen toen ik hem stilstaand in de 1 zetten. Vervolgens kreeg ik hem niet aan.. hij tikte wel maar draaide niet rond , mss 10 min later nog eens proberen en ja hij pakte em meteen alsof er niks aan de hand was....?? Enig id???
Kijk eens naar de stift bij je zijstandaard of die niet blijft hangen. Even goed sprayen, paar maal indrukken. Heb het ook een paar keer gehad.
 
Kijk eens naar de stift bij je zijstandaard of die niet blijft hangen. Even goed sprayen, paar maal indrukken. Heb het ook een paar keer gehad.
Ik denk niet dat dit het is ivm starten in N zou die het altijd moeten doen ondanks de zijstandaard.

Ik heb met deze Bandit nog zo goed als niks gereden (ong 300km) en is 1 x voorgekomen. Ergens denk ik dat de Bandit warm is geworden en deze eerst af moest koelen.. maar tikt de startmotor dan ipv rond draaien en na 10 min wel ineenkeer start zonder probleem?
 
FB_IMG_1553428404275.jpg
 
Ik denk niet dat dit het is ivm starten in N zou die het altijd moeten doen ondanks de zijstandaard.

Ik heb met deze Bandit nog zo goed als niks gereden (ong 300km) en is 1 x voorgekomen. Ergens denk ik dat de Bandit warm is geworden en deze eerst af moest koelen.. maar tikt de startmotor dan ipv rond draaien en na 10 min wel ineenkeer start zonder probleem?
Tot nu niet meer voorgekomen.. hopelijk was het eenmalig.

Ik vroeg me af of het veel werk is en hoe , om een s een n te maken. Natuurlijk heb ik het forum/google afgespeurd maar het meeste wat ik vind is alles voor het bwj 2001.

Letop ik heb een 2001 versie dus de teller zit in de kuip!

Iemand ervaring ?? Mbt het ombouwen 2001 kuip naar naked , met namen de kmteller en licht ?
 
licht kun je hetzelfde voor doen als het MK1 model. ronde koplamp of zo'n urban koplmp. voor de tellers is een (officieel Suzuki) afdek kapje te krijgen. wel duur geloof ik. je zou ook zo'n Ducati monster mini kuipje kunnen nemen (had ik op mn SV).
hbgSFqgc.jpg


img_2328.jpg
 
licht kun je hetzelfde voor doen als het MK1 model. ronde koplamp of zo'n urban koplmp. voor de tellers is een (officieel Suzuki) afdek kapje te krijgen. wel duur geloof ik. je zou ook zo'n Ducati monster mini kuipje kunnen nemen (had ik op mn SV).
hbgSFqgc.jpg


img_2328.jpg
En de originele teller gebruiken, of moet ik dan nog andere tellers kopen ?
 
van een S kan je prima op een N hergebruiken. wel zelf beugeltje maken om ze aan je stuur te bevestigen. en dus de eerder genoemde afdek kapjes om ze tegen weer en wind te beschermen ;)
onderdeel 6 op deze tekening:


6VUyvJ3g.png



https://www.oemmotorparts.com/oem5....UK2 SUK3 SUK4)&F=SU4_-2026861&L2=SU4_-2026861
nogmaals mijn (oude) sv als voorbeeld, zelfde principe:

k10evzoo.jpg

r3VwzAWW.jpg

a4CUYYSK.jpg
Duidelijke foto's is indd een optie.! Afdekkapjes zitten eral op.. eens uitzoeken hoe die origineel vast zitten bij een Naked 1200
 
Terug
Bovenaan Onderaan