Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik heb die van mij niet thuis staan vandaag, maar heb je hier iets aan?

1389188


1389189
 
Laatst bewerkt:
Even nieuwsgierig betreft oliepeil checken..

In de Suzuki manual staat:
"de motor enkele seconden stationair laten draaien, uitzetten en dan na 1 minuut het peil checken"

In Haynes staat:
"de motor op bedrijfstemperatuur brengen, de motor afzetten en een paar minuten wachten. Dan het peil checken"

Dit komt neem ik aan op hetzelfde neer? Na enkele seconden, zoals Suzuki schrijft, is de motor toch nog niet op bedrijfstemperatuur, zoals Haynes schrijft. Maar bij Suzuki is het ook maar 1 minuut wachten...

Op welke manier checken jullie?
 
Even nieuwsgierig betreft oliepeil checken..

In de Suzuki manual staat:
"de motor enkele seconden stationair laten draaien, uitzetten en dan na 1 minuut het peil checken"

In Haynes staat:
"de motor op bedrijfstemperatuur brengen, de motor afzetten en een paar minuten wachten. Dan het peil checken"

Dit komt neem ik aan op hetzelfde neer? Na enkele seconden, zoals Suzuki schrijft, is de motor toch nog niet op bedrijfstemperatuur, zoals Haynes schrijft. Maar bij Suzuki is het ook maar 1 minuut wachten...

Op welke manier checken jullie?
Zoals de manual zegt doe ik altijd.
 
Na een set progressieve veren en iets dikkere olie(15) in de voorpoten, een gsx-r k5 achterschokker gemonteerd.
De voorkant is fantastisch. Achter een heel stuk beter, maar onvoldoende voor op het circuit zei Stamsnijder. 😂
Dit schokker met reservoir is 1 op 1 te monteren bij 2000-2005 modellen als je de linkernok van het luchtfilter weg haalt. Heb ik met een los zaagblad gedaan. Was zo gepiept.
 

Bijlagen

  • IMG_20190426_152000.jpg
    IMG_20190426_152000.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20190426_151808.jpg
    IMG_20190426_151808.jpg
    78,3 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Even nieuwsgierig betreft oliepeil checken..

In de Suzuki manual staat:
"de motor enkele seconden stationair laten draaien, uitzetten en dan na 1 minuut het peil checken"

In Haynes staat:
"de motor op bedrijfstemperatuur brengen, de motor afzetten en een paar minuten wachten. Dan het peil checken"

Dit komt neem ik aan op hetzelfde neer? Na enkele seconden, zoals Suzuki schrijft, is de motor toch nog niet op bedrijfstemperatuur, zoals Haynes schrijft. Maar bij Suzuki is het ook maar 1 minuut wachten...

Op welke manier checken jullie?
Dat ligt eraan wanneer je je olie checkt.
  • Als je niks gaat vervangen, kan je ook gewoon je olie checken als de motor koud is. Je moet gewoon meten als het olie weer in het carter gezakt is. De uitzetting van de olie omdat het warm is, is niet groot genoeg om relevant te zijn.
  • Als je je olie gaat vervangen, is het beter om dit warm te doen. Dit is eigenlijk alleen omdat bij warme motor er makkelijker troep mee wordt genomen bij het uitlopen van de olie. Ook is het met warme motor makkelijker om alle olie er uit te krijgen als je de motor kantelt etc.
  • Als je je oliefilter hebt vervangen, moet je de motor even laten draaien zodat er in je oliepomp weer olie zit. Hierdoor zakt het oliepijl. Bij alleen oliewissel zal het pijl ook iets zakken maar lang niet zo veel.
 
Dat ligt eraan wanneer je je olie checkt.
  • Als je niks gaat vervangen, kan je ook gewoon je olie checken als de motor koud is. Je moet gewoon meten als het olie weer in het carter gezakt is. De uitzetting van de olie omdat het warm is, is niet groot genoeg om relevant te zijn.
  • Als je je olie gaat vervangen, is het beter om dit warm te doen. Dit is eigenlijk alleen omdat bij warme motor er makkelijker troep mee wordt genomen bij het uitlopen van de olie. Ook is het met warme motor makkelijker om alle olie er uit te krijgen als je de motor kantelt etc.
  • Als je je oliefilter hebt vervangen, moet je de motor even laten draaien zodat er in je oliepomp weer olie zit. Hierdoor zakt het oliepijl. Bij alleen oliewissel zal het pijl ook iets zakken maar lang niet zo veel.
Ah thanks! Het gaat mij om gewoon checken zonder dat er iets vervangen is inderdaad. Dus als ik nu naar buiten loop (de motor staat al vanaf 14 uur uit) dan heb ik gewoon een correcte weergave op het peilglas. Das mooi!

Ik had het idee dat het peil wat gezakt was. 3500 kilometer geleden de olie gewisseld, dus er kan natuurlijk best wat verbruikt zijn sinds die tijd. Maar ik wilde wel even zeker weten dat ik met tussentijds peilen het correct af aan het lezen was. Deed het nu steeds 5 à 10 minuutjes na een ritje, maar dat is ook representatief dus :t
 
Ah thanks! Het gaat mij om gewoon checken zonder dat er iets vervangen is inderdaad. Dus als ik nu naar buiten loop (de motor staat al vanaf 14 uur uit) dan heb ik gewoon een correcte weergave op het peilglas. Das mooi!

Ik had het idee dat het peil wat gezakt was. 3500 kilometer geleden de olie gewisseld, dus er kan natuurlijk best wat verbruikt zijn sinds die tijd. Maar ik wilde wel even zeker weten dat ik met tussentijds peilen het correct af aan het lezen was. Deed het nu steeds 5 à 10 minuutjes na een ritje, maar dat is ook representatief dus :t
Zolang de motor maar recht staat, iets scheef geeft al een heel groot verschil. Althans ik er ga er van uit dat het bij die van jou ook bij motor rechtop moet.
Iets gezakt in 3500km is niet raar. Daarnaast hangt het af hoe groot je carter is. Bijv bij mijn 400 lijkt het alsof hij heel veel olie verbruikt, maar het verschil tussen L en F is maar 300ml. Bij mijn SV is dat het dubbele.
 
Toch een half litertje er bij moeten gooien om het peil weer in de buurt van de F te krijgen :/
Ik heb het toch regelmatig gechecked dacht ik. Kan het zijn dat met het warme weer het verbruik wat omhoog gaat?

Nog steeds geen drama lijkt me, 0,5 liter op 3500km?
 
Meer dan 1 op 1000 is vaak de grens van normaal tot stevig verbruik.

Mijn vorige auto verbruikte van 1 op andere moment meer dan een liter op 60km, dat werd duur aan olie ;)
 
Meer dan 1 op 1000 is vaak de grens van normaal tot stevig verbruik.

Mijn vorige auto verbruikte van 1 op andere moment meer dan een liter op 60km, dat werd duur aan olie ;)
:^

Hangt er ook wel van af hoe je rijdt. Op circuit rijdt mijn bandit wel 1:500 aan olie :+ maar bij normaal gebruik hoef ik nauwelijks bij te vullen. Iets met versleten zuigerveren en klepseals
 
Ik heb een gsf 650 van 2007. Wel nog met luchtkoeling. Ik kan echter nergens een Manuel vinden. Heeft 1 van jullie er 1 digitaal? Mag ook van een ouder type zijn
 
Ik heb een gsf 650 van 2007. Wel nog met luchtkoeling. Ik kan echter nergens een Manuel vinden. Heeft 1 van jullie er 1 digitaal? Mag ook van een ouder type zijn
itsspongegar-manual-manuel-14854180.png

Haha sorry ik moest gelijk hier aan denken :P

Hier heb je wel wat aan denk ik, volgens mij is de site bekend en veilig genoeg om 'm van te downloaden, en anders kan je 'm in ieder geval online lezen.
 
itsspongegar-manual-manuel-14854180.png

Haha sorry ik moest gelijk hier aan denken :P

Hier heb je wel wat aan denk ik, volgens mij is de site bekend en veilig genoeg om 'm van te downloaden, en anders kan je 'm in ieder geval online lezen.

Haha goeie! Stomme autocorrectie altijd haha. Bedankt voor de link, super!
 
Hoi allemaal!

Even voorstellen, en daarna gelijk een vraagje:

Mijn naam is Bas, 26 lentes jong en in het bezit van een nu nog UK registered Suzuki Bandit 1200 uit 2005 (en een Husqvarna 701 supermoto van '18 voor de spielerij om de kerk).

Op internet lees ik veel over Suzuki Bandit blokken en tuning. Ik ben erg geinteresseerd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de upgrade naar Hayabusa zuigers? Brommer doet nu zo'n 200pk's (dankzij de turbo), en ik lees dat de low compression pistons van de Busa perfect zijn om een veilige 250+pk's te draaien. Iemand ervaring met wat daar zoal voor nodig is?

Cheers!
Tering, wat en beest zeg.
Lijkt me eng om daar bochtenwerk mee te doen, zodra die Turbo erin komt...
 
Nieuwe mod *O*:
De Mickey Mouse oren vervangen voor hippe zwarte spiegels. Om de hoeveelheid zicht van de originele spiegels niet te hard te hoeven missen wel voor 'gewone' gekozen, en geen bar-ends.

1389845
 
Laatst bewerkt:
Toch zonde om te zien dat de motoren er zo goed uit kunnen zien na al die tijd.
na een schuiver en 10 jaar buiten staan is de mijne toch niet meer zo mooi ;(
 
Lockup clutch, motor overigens niet zelf gebouwd. Ding komt van Pete Field (UK). Een dragracer met turbo ervaring en een historie van turbocharging bandits. Had de hoop om hier een kenner te treffen die ervaring heeft met de 81mm bore en hayabusa zuiger upgrade om mee te sparren. Ik wil de vorige eigenaar niet dood blijven spammen maar als het moet...:W

Ding is omgedoopt tot de Iron Bandit met z'n Iron Maiden Wrap. Geen schoonheid, gaat van de winter sowieso uit elkaar om het geheel weer toonbaar te maken (en te upgraden :+). Misschien hang ik het spul dan wel in een gixxer 1100, al is zo'n naked bike met 250+ pk's natuurlijk wel kicken

Ik vraag me af wat dat asje (pijpje) doet die vanaf de zijkant van je kop loopt (ik meen oil gallery plug?) naar je plenum die op je carbs zit.
is dat puur om ervoor te zorgen dat je plenum niet van je carbs afgeblazen wordt?
 
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met het upgraden van m'n sv650 met een bandit 1250 voorvork. (Dikkere voorvork en krachtigere remmen) Ik zoek alleen nog een kroonplaat. Mijn vraag is of iemand weet of een kroonplaat van een gsf1250s hetzelfde is als van een gsx1250fa?

Gr. Emiel
 
Met stekkertje nog gelukt? :)
Ja de stekkertjes zitten er op, ging netjes met de goede tang.
Wilde het met een fotootje van het eindresultaat laten weten maar ik moet het beugeltje iets aanpassen om het naar mijn zin te kunnen monteren..
Zal volgend weekend wel zijn denk ik :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan