Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Top, thx!Ik heb die van mij niet thuis staan vandaag, maar heb je hier iets aan?
Bekijk bijlage 1389188
Bekijk bijlage 1389189
Ja, had hem ook alweer zo gemonteerd. Was alleen in de war omdat de lagerkant helemaal schoon was en de andere kant vettig. Wilde het toch even zeker weten.Afdekking richting lager. Die dekt ie af. Je raadt het niet
Zoals de manual zegt doe ik altijd.Even nieuwsgierig betreft oliepeil checken..
In de Suzuki manual staat:
"de motor enkele seconden stationair laten draaien, uitzetten en dan na 1 minuut het peil checken"
In Haynes staat:
"de motor op bedrijfstemperatuur brengen, de motor afzetten en een paar minuten wachten. Dan het peil checken"
Dit komt neem ik aan op hetzelfde neer? Na enkele seconden, zoals Suzuki schrijft, is de motor toch nog niet op bedrijfstemperatuur, zoals Haynes schrijft. Maar bij Suzuki is het ook maar 1 minuut wachten...
Op welke manier checken jullie?
Dat ligt eraan wanneer je je olie checkt.Even nieuwsgierig betreft oliepeil checken..
In de Suzuki manual staat:
"de motor enkele seconden stationair laten draaien, uitzetten en dan na 1 minuut het peil checken"
In Haynes staat:
"de motor op bedrijfstemperatuur brengen, de motor afzetten en een paar minuten wachten. Dan het peil checken"
Dit komt neem ik aan op hetzelfde neer? Na enkele seconden, zoals Suzuki schrijft, is de motor toch nog niet op bedrijfstemperatuur, zoals Haynes schrijft. Maar bij Suzuki is het ook maar 1 minuut wachten...
Op welke manier checken jullie?
Ah thanks! Het gaat mij om gewoon checken zonder dat er iets vervangen is inderdaad. Dus als ik nu naar buiten loop (de motor staat al vanaf 14 uur uit) dan heb ik gewoon een correcte weergave op het peilglas. Das mooi!Dat ligt eraan wanneer je je olie checkt.
- Als je niks gaat vervangen, kan je ook gewoon je olie checken als de motor koud is. Je moet gewoon meten als het olie weer in het carter gezakt is. De uitzetting van de olie omdat het warm is, is niet groot genoeg om relevant te zijn.
- Als je je olie gaat vervangen, is het beter om dit warm te doen. Dit is eigenlijk alleen omdat bij warme motor er makkelijker troep mee wordt genomen bij het uitlopen van de olie. Ook is het met warme motor makkelijker om alle olie er uit te krijgen als je de motor kantelt etc.
- Als je je oliefilter hebt vervangen, moet je de motor even laten draaien zodat er in je oliepomp weer olie zit. Hierdoor zakt het oliepijl. Bij alleen oliewissel zal het pijl ook iets zakken maar lang niet zo veel.
Zolang de motor maar recht staat, iets scheef geeft al een heel groot verschil. Althans ik er ga er van uit dat het bij die van jou ook bij motor rechtop moet.Ah thanks! Het gaat mij om gewoon checken zonder dat er iets vervangen is inderdaad. Dus als ik nu naar buiten loop (de motor staat al vanaf 14 uur uit) dan heb ik gewoon een correcte weergave op het peilglas. Das mooi!
Ik had het idee dat het peil wat gezakt was. 3500 kilometer geleden de olie gewisseld, dus er kan natuurlijk best wat verbruikt zijn sinds die tijd. Maar ik wilde wel even zeker weten dat ik met tussentijds peilen het correct af aan het lezen was. Deed het nu steeds 5 à 10 minuutjes na een ritje, maar dat is ook representatief dus
Meer dan 1 op 1000 is vaak de grens van normaal tot stevig verbruik.
Mijn vorige auto verbruikte van 1 op andere moment meer dan een liter op 60km, dat werd duur aan olie
Ik heb een gsf 650 van 2007. Wel nog met luchtkoeling. Ik kan echter nergens een Manuel vinden. Heeft 1 van jullie er 1 digitaal? Mag ook van een ouder type zijn
Haha sorry ik moest gelijk hier aan denken
Hier heb je wel wat aan denk ik, volgens mij is de site bekend en veilig genoeg om 'm van te downloaden, en anders kan je 'm in ieder geval online lezen.SUZUKI GSF650S SERVICE MANUAL Pdf Download
View and Download Suzuki GSF650S service manual online. GSF650S motorcycle pdf manual download. Also for: Gsf650.www.manualslib.com
Tering, wat en beest zeg.Hoi allemaal!
Even voorstellen, en daarna gelijk een vraagje:
Mijn naam is Bas, 26 lentes jong en in het bezit van een nu nog UK registered Suzuki Bandit 1200 uit 2005 (en een Husqvarna 701 supermoto van '18 voor de spielerij om de kerk).
Op internet lees ik veel over Suzuki Bandit blokken en tuning. Ik ben erg geinteresseerd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de upgrade naar Hayabusa zuigers? Brommer doet nu zo'n 200pk's (dankzij de turbo), en ik lees dat de low compression pistons van de Busa perfect zijn om een veilige 250+pk's te draaien. Iemand ervaring met wat daar zoal voor nodig is?
Cheers!
Lockup clutch, motor overigens niet zelf gebouwd. Ding komt van Pete Field (UK). Een dragracer met turbo ervaring en een historie van turbocharging bandits. Had de hoop om hier een kenner te treffen die ervaring heeft met de 81mm bore en hayabusa zuiger upgrade om mee te sparren. Ik wil de vorige eigenaar niet dood blijven spammen maar als het moet...
Ding is omgedoopt tot de Iron Bandit met z'n Iron Maiden Wrap. Geen schoonheid, gaat van de winter sowieso uit elkaar om het geheel weer toonbaar te maken (en te upgraden ). Misschien hang ik het spul dan wel in een gixxer 1100, al is zo'n naked bike met 250+ pk's natuurlijk wel kicken
Ja de stekkertjes zitten er op, ging netjes met de goede tang.Met stekkertje nog gelukt?