Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ja daar lijkt het dan wel op. Heb het kenteken opgevraagd en is wel weer een Nederlandse motor. Misschien was er ergens een overschot. :?
Hmmm.. blijkbaar hier ook te koop geweest de laatste 2 jaar?
SUZUKI GSF 1250 A
SUZUKI GSF 1250 ABS

Zoals Unruled al aangeeft, de nieuwe bandits zijn niet echt spannend en vallen dus ook niet echt op. Zoals je ziet zijn ze zelfs hier onbekend :+
Voor woon-werk zijn het prima motoren overigens, maarja dat zijn er wel meer.

Persoonlijk zou ik in dit segment eerder kijken naar een Yamaha FZ1N. Die vind ik nog wel gaaf.
 
Hmmm.. blijkbaar hier ook te koop geweest de laatste 2 jaar?
SUZUKI GSF 1250 A
SUZUKI GSF 1250 ABS

Zoals Unruled al aangeeft, de nieuwe bandits zijn niet echt spannend en vallen dus ook niet echt op. Zoals je ziet zijn ze zelfs hier onbekend :+
Voor woon-werk zijn het prima motoren overigens, maarja dat zijn er wel meer.

Haha nou dan hebben we vanavond allemaal wat geleerd. *D
 
Persoonlijk zou ik in dit segment eerder kijken naar een Yamaha FZ1N. Die vind ik nog wel gaaf.

Of een K1200R :)


https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Toegegeven, dat ding is zo lelijk dat ie weer lelijk is na de mooi van lelijkheid, maar dat heeft ook wel weer wat. De Bandits hebben altijd één ding voor gehad op alle concurrentie en dat was dat ze stinkend goedkoop waren, op de tweedehandsmarkt speelt dat veel minder. Dus dan heb je of aantrekkingskracht, of mensen kopen wat anders.
 
Goedenavond allemaal. Ik ga komende zaterdag proefrijden op een GSF 1250 (N)A (2011). Heb best wel wat speurwerk gedaan maar kan niet veel terugvinden c.q. lezen over deze motor. Ook op dit forum lees ik weinig terug over GSF 1250 Naked. Kan iemand mij misschien vertellen wat de hier de reden van is? Zijn er niet veel van verkocht?

Nou afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de GSF 1250N. Het is hem niet geworden helaas. Motor zag er netjes uit en het geluid van de Yoshimura was top. Vermogen/koppel was heerlijk alleen vond het rijgedrag in de langzamere bochten log en lomp. Helaas! De zoektocht gaat verder. :)
 
Oké, dat hebben ze er niet uit weten te ontwikkelen dus :+


Bandits zijn altijd al "te zwaar" geweest, en op lage snelheid moet je inderdaad wat beter je best doen.
 
Toegegeven, dat ding is zo lelijk dat ie weer lelijk is na de mooi van lelijkheid
Oké ik heb dus heel het weekend nog nachtmerries van dat ding gehad, die voorkant is gewoon niet omheen te kijken :')

Nou afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met de GSF 1250N. Het is hem niet geworden helaas. Motor zag er netjes uit en het geluid van de Yoshimura was top. Vermogen/koppel was heerlijk alleen vond het rijgedrag in de langzamere bochten log en lomp. Helaas! De zoektocht gaat verder. :)
Succes met de verdere zoektocht! :t
 
Oké, dat hebben ze er niet uit weten te ontwikkelen dus :+


Bandits zijn altijd al "te zwaar" geweest, en op lage snelheid moet je inderdaad wat beter je best doen.
De 1250S (met kuip dus) is 254kg wet, blijkbaar
Maar 50kg zwaarder dan een SV1000S _O-
 
Heeft iemand hier ervaring met het monteren van een kettingset op een bandit 650s met abs 2006 oliekoel, heb namelijk deze set gegevonden: kettingset Suzuki GSF650S /ABS BANDIT 2005-2006

Bij deze set kan ik voor 22,50 een pers/klink setje erbij kopen. Werkt dit setje wat of kan ik beter wat anders kopen.

En ik zie ook vaak verschillende setjes verschillende hoeveelheid schakels voor het ketting staan. Ik denk dat ik voor het bestellen maar even mijn schakels ga tellen.
 
Heeft iemand hier ervaring met het monteren van een kettingset op een bandit 650s met abs 2006 oliekoel, heb namelijk deze set gegevonden: kettingset Suzuki GSF650S /ABS BANDIT 2005-2006

Bij deze set kan ik voor 22,50 een pers/klink setje erbij kopen. Werkt dit setje wat of kan ik beter wat anders kopen.

En ik zie ook vaak verschillende setjes verschillende hoeveelheid schakels voor het ketting staan. Ik denk dat ik voor het bestellen maar even mijn schakels ga tellen.
Ik neem aan dat je het dan over die "Afam Riv 5" hebt? Daar heb ik geen ervaring mee.

Degene die ik heb aangeschaft lijkt meer op die je voor 44,90 er bij kan kopen (zal ook wel dezelfde zijn).
In principe is dit tooltje voor breken én klinken. Ik gebruik hem echter alleen voor klinken, de ketting zelf slijp ik gewoon door. En klinken deed die prima :t
 
Al die tooltjes werken prima voor sporadisch klinken. Breken kunnen ze eigenlijk allemaal niet (bij herhaling) is mijn ervaring :+

Dus inderdaad, doorslijpen. Verder is het inderdaad een kwestie van goede specificatie, tandjes en schakels tellen.
 
Ik neem aan dat je het dan over die "Afam Riv 5" hebt? Daar heb ik geen ervaring mee.

Degene die ik heb aangeschaft lijkt meer op die je voor 44,90 er bij kan kopen (zal ook wel dezelfde zijn).
In principe is dit tooltje voor breken én klinken. Ik gebruik hem echter alleen voor klinken, de ketting zelf slijp ik gewoon door. En klinken deed die prima :t
Klopt, ik slijp het ketting gewoon zelf door. En wilde de Afam Riv 5 gaan gebruiken.

Maar dit merk kettingset is toch wel oke?
 
BANDIT ADVIES GEZOCHT

Na lang wikken en wegen ben ik eruit. Mijn eerste motorfiets word een Suzuki Bandit.
Nu een aantal vraagjes. Vanaf welk jaartal hebben deze fietsen ABS? Naar mijn weten 2007 maar ik ga ervan uit dat jullie hier meer kennis over beschikken.
En of de Bandit 1200 teveel fiets is voor een beginnend rijder? Mochten jullie zeggen nee deze is prima te berijden ga ik naar dit model opzoek. Word dat me hier
zwaar afgeraden volg ik dit advies op en vervolg ik mijn zoektocht naar een 600/650/900.
 
Een 900 wens ik je succes mee, die zijn in Nederland extreem zeldzaam als überhaupt te vinden. Een 1200 zou ik afraden voor beginners, maar sommige mensen weten het nu eenmaal beter dus dat is uiteindelijk aan jezelf :)

ABS hebben ze als het erop staat (voorspatbord, naam op kenteken), het is heel lang een optie geweest maar nog niet zo lang standaard.
 
Ik heb een gsf 650 ABS van 2006. Bevalt erg goed. Volgens mij zit er vanaf 2005 ABS op. Maar het is wel optioneel dus je ziet het niet op alle modellen.
 
Of de 1200 teveel is voor een beginnend rijder weet ik niet, nooit gereden. Ik weet wel dat je uit een 600 genoeg kan halen, helemaal als het je eerste fiets is. Mijn eerste motor was een GS500, toen ik 'm kocht dacht ik nog "meeehh 500 maar, die heb ik niet lang".

2 jaar later reed ik er nog op. Lekker crossen, steeds sneller en behendiger worden met je bochtjes, daar heb je geen 1200 voor nodig.

Nu al 1,5 jaar op de B6. Het is dat ik weet dat er een B12 bestaat, anders had ik daar voorlopig ook echt nog niet naar verlangt (maar dat doe ik nu dus ondertussen wel O-)).
 
2 jaar later reed ik er nog op. Lekker crossen, steeds sneller en behendiger worden met je bochtjes, daar heb je geen 1200 voor nodig.
Ik zou zelfs zeggen dat het een stuk minder prettig leren is op een 1200. Goede bochtentechniek is ook je gas op het goede moment met de goede dosering open zetten, en dat leer je véél makkelijker op een motor met wat minder pit omdat het effect een stuk minder dramatisch is. Geleidelijk merk je dat dat je lijnt e wijd wordt, en je draait het weer wat dicht. Bij een B12 zit je met een beetje te veel op de andere rijbaan, men schrikt, verstijfd, durft niet meer. Je wilt ze de kost niet geven die door op een te zware motor te beginnen hun complete rijtechniek om zeep hebben geholpen. En fout gedrag afleren is een stuk moeilijker dan het in één keer goed leren. Klein beginnen, en als je bochten écht netjes gaan ben je klaar voor een zwaardere fiets.

Maar zoals ik zei, sommige mensen vinden dat ze een getalenteerde pols hebben en die geen training in combinatie met kontgevoel behoeft. Je pikt ze er zo uit :')
 
Ik zou zelfs zeggen dat het een stuk minder prettig leren is op een 1200. Goede bochtentechniek is ook je gas op het goede moment met de goede dosering open zetten, en dat leer je véél makkelijker op een motor met wat minder pit omdat het effect een stuk minder dramatisch is. Geleidelijk merk je dat dat je lijnt e wijd wordt, en je draait het weer wat dicht. Bij een B12 zit je met een beetje te veel op de andere rijbaan, men schrikt, verstijfd, durft niet meer. Je wilt ze de kost niet geven die door op een te zware motor te beginnen hun complete rijtechniek om zeep hebben geholpen. En fout gedrag afleren is een stuk moeilijker dan het in één keer goed leren. Klein beginnen, en als je bochten écht netjes gaan ben je klaar voor een zwaardere fiets.

Maar zoals ik zei, sommige mensen vinden dat ze een getalenteerde pols hebben en die geen training in combinatie met kontgevoel behoeft. Je pikt ze er zo uit :')

Volledig mee eens!
 

Dag Mensen, dit is mijn Bandit.

1998 Bandit 1200 (met kuipje, sorry) GSX-R K6-7 achterveer met zelfgemaakte rvs dogbones progressieve voorvorkveren, stalen remleidingen en Brembo blokken voor, donker ruitje er op en de handvatten achter verwijderd en zelf een wat subtieler achterspatbordje gemaakt, helemaal zonder staat strakker maar hij moet wel een béétje praktisch zijn als semi-dagelijkse fiets. Heb hem nu een driekwart jaar ongeveer en ben er echt tevreden mee. 👍🏻
 

Dag Mensen, dit is mijn Bandit.

1998 Bandit 1200 (met kuipje, sorry) GSX-R K6-7 achterveer met zelfgemaakte rvs dogbones progressieve voorvorkveren, stalen remleidingen en Brembo blokken voor, donker ruitje er op en de handvatten achter verwijderd en zelf een wat subtieler achterspatbordje gemaakt, helemaal zonder staat strakker maar hij moet wel een béétje praktisch zijn als semi-dagelijkse fiets. Heb hem nu een driekwart jaar ongeveer en ben er echt tevreden mee. 👍🏻
Welkom! :W
Die staat er netjes bij! :Y
 

Dag Mensen, dit is mijn Bandit.

1998 Bandit 1200 (met kuipje, sorry) GSX-R K6-7 achterveer met zelfgemaakte rvs dogbones progressieve voorvorkveren, stalen remleidingen en Brembo blokken voor, donker ruitje er op en de handvatten achter verwijderd en zelf een wat subtieler achterspatbordje gemaakt, helemaal zonder staat strakker maar hij moet wel een béétje praktisch zijn als semi-dagelijkse fiets. Heb hem nu een driekwart jaar ongeveer en ben er echt tevreden mee. 👍🏻
Gaaf man! Dat zwart staat hem echt goed, hij blinkt nog als een gek 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan