Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Hoi mensen. Ik heb inmiddels al een maand mijn nieuwe bandit naar volle tevredenheid. Er staat nu 19500 km op de teller. Ik weet alleen niet of de vorige eigenaar de kleppen heeft gesteld. Ik denk het wel want ik lijk wat pakking te zien bij de Halve maantjes op de deksel. Wat denken jullie is het wenselijk om nog te wachten tot de 24000 km beurt (over 4000 km)of dit nu al te doen? Ik hoor geen gekke dingen .

Hoi Timon, ik zou lekker wachten en hem aankomende winter meepakken in je onderhoud,, als je nog niets afwijkends hoort helemaal. Een beetje klepspeling kan uberhaupt geen kwaad. Bij controle is bijstellen niet eens altijd noodzakelijk, maar dat verschilt per motor/ klep mechaniek. Vake buj te bange ;)
 
Hey allemaal,

Ik had al een B6 uit '95 en heb van de week een B12 uit '04 bijgekocht.. :)
Aangezien ik niet zo'n behoefte heb aan koffers op m'n motor, waren deze er samen met het rek al snel af..
Jammer genoeg had vorige eigenaar spulletjes die hij eraf had gehaald om het rek te monteren, niet meer beschikbaar.
Hier misschien mensen die nog van die bagagebouten (over) heeft voor naast het zadel?
Op cmsnl zag ik ze ook wel staan, maar vond het best prijzig á 11,50 per bout en 6,- voor het bijpassende ringetje..

Verder zal er aan de B12 wel het nodige moeten gebeuren (was voor een zacht prijsje overgenomen), spiegels zijn lam, achterband op, loopt niet altijd even lekker 3 poten (had al scheurtjes gevonden in inlaatrubber van cilinder 4, voor nu ff snel wat kit opgesmeerd en morgen even kijken of het werkt)

oh en paar foto's natuurlijk 8-)
De B6
1394335


De B12 zoals opgehaald
1394336


Saampjes
1394334


En B12 zonder rek/koffers
1394337
1394338
 
Vorige week hebben we 8 dagen in de Ardeche gereden. Met op de heen- en terugweg een overnachting bij motorhotels in de Vogezen.
Heb niet alle dagen kunnen rijden, maar een 3300km plezier hebben we daar gehad. Wat een fantastisch mooi gebied.
Qua natuur als ook de mooie bochtige wegen.
Stukken haarspeld van 8 tot 11 km zijn niet ongewoon. Zelfs een dag gehad met 81 km bochtige weg.
Fantastisch rijden daar.En ondanks dat het mei was, Zuid Frankrijk hadden we de eerste twee dagen bij aankomst's avonds om 20.00 uur een 2 graden, regen en sneeuw gehad. De laatste 20 km op 1300 mtr zelfs stapvoets door de sneeuw gemoeten. Auto in de greppel was een redelijke waarschuwing. ;)
Maar bij aankomst een goede bord warm eten en Calvados zijn het alleen maaar mooie verhalen.
Maar echt een aanrader om motor te gaan rijden daar.
Had vlak ervoor mijn voorvering laten updaten bij Stamsnijder. Cartridge servicen, progressieve voorveren van YSS erin, dikkere olie en een gsx-r1000 achterschokker eronder.
Reed perfect.
Achterband opgereden daar en bij een plaatselijke dealer een set Pirelli Angel ST eronder laten zetten, verse.
Incl de-/montage balanceren €208,10!
 
Dag mensen,

Ik ben sinds kort ook een trotse B1200N eigenaar, ik had het al gelezen, maar nu ook gemerkt, de standaard vering is erg beroerd.
Nu lees ik ook dat sommigen er een gsxr1000 K5 schokker eronder gezet hebben, vergt dit nog aanpassingen aan motor of schokker of is het plug en play?
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen,

Ik ben sinds kort ook een trotse B1200N eigenaar, ik had het al gelezen, maar nu ook gemerkt, de standaard vering is erg beroerd.
Nu lees ik ook dat sommigen er een gsxr1000 K5 schokker eronder gezet hebben, vergt dit nog aanpassingen aan motor of schokker of is het plug en play?
Onder een 2000-2005 model is het bijna plug and play, alleen even met een los zaagblad de linkernok van je luchtfilterhuis verwijderen en dan kun je hem in van onder af inbrengen. Wel een beetje frotten ivm het reservoir.
En vergeet niet van te voren de stelwartels bijna onderin te zetten.
 
Onder een 2000-2005 model is het bijna plug and play, alleen even met een los zaagblad de linkernok van je luchtfilterhuis verwijderen en dan kun je hem in van onder af inbrengen. Wel een beetje frotten ivm het reservoir.
En vergeet niet van te voren de stelwartels bijna onderin te zetten.

hmm, mijn motor is van bouwjaar 2000, maar modeljaar 97-99, en ergens vermoed ik dat het dan een stuk lastiger is. ;)
 
Kan iemand mij vertellen wat de standaard rijhoogte achter is van een eerste generatie 1200?
Op z'n wielen of op de middenbok, van een punt op de brug naar een vast punt aan de kont of zo, als ik het maar op dezelfde manier bij de mijne na kan meten. :+

Ik heb een K5/K6 veer er in zitten (niet plug en play is een stukje langer en je moet het linksysteem wat bijwerken) en zelf 6 mm langere dogbones gemaakt maar wil even checken hoever ik nu van standaard af zit.
 
Dag heren (en dames??),
Voor sommigen al bekend hier; maar de laatste jaren niet heel actief geweest, o.a. omdat ik zelden reed en vorig jaar mij motor ook had verkocht. Er staat weer een aanschaf gepland van een B12 uit 2006. Dit maal eens met kuipje (I know..), maar het is toch wel comfortabel om wat verdere stukken te rijden.
Wel wat vraagjes: wat vinden jullie tegenwoordig prettige sites voor routes (tracks; voor de TomTom rider)?
En hebben jullie nog tips voor goedkope verzekeringen wanneer je flink wat jaren (9) no-claim korting hebt opgebouwd?

Tot later! :W

$_86.jpg
 
Dag heren (en dames??),
Voor sommigen al bekend hier; maar de laatste jaren niet heel actief geweest, o.a. omdat ik zelden reed en vorig jaar mij motor ook had verkocht. Er staat weer een aanschaf gepland van een B12 uit 2006. Dit maal eens met kuipje (I know..), maar het is toch wel comfortabel om wat verdere stukken te rijden.
Wel wat vraagjes: wat vinden jullie tegenwoordig prettige sites voor routes (tracks; voor de TomTom rider)?
En hebben jullie nog tips voor goedkope verzekeringen wanneer je flink wat jaren (9) no-claim korting hebt opgebouwd?

Tot later! :W

Bekijk bijlage 1395161
eey paul! welkom terug! ik gebruik (nog steeds) TYRE om zelf mijn routes in elkaar te knutselen, werkt uitstekend en ik heb nog geen enkele rede om over te stappen.
mijn motoren (en auto) heb ik bij de KNMV verzekerd. geen idee of ze de goedkoopste zijn maar het werkt wel prettig en overzichtelijk in de online omgeving. ook aan de telefoon keurig en kundig te woord gestaan. mn ouwe gsx-r750 is voor 36€/jaar verzekerd (wa)
 
prima ding, heb m ook. alleen de lichtste stand moet je niet teveel vertrouwen, maar vanaf +/- 40nM is die betrouwbaar :) voor het fijne werk (niet je ketting) zou ik een 10-40nM sleutel erbij kopen als je die ooit nodig hebt
Thanks! Welke momentsleutel voor het kleinere werk heb je?
 
eey paul! welkom terug! ik gebruik (nog steeds) TYRE om zelf mijn routes in elkaar te knutselen, werkt uitstekend en ik heb nog geen enkele rede om over te stappen.
mijn motoren (en auto) heb ik bij de KNMV verzekerd. geen idee of ze de goedkoopste zijn maar het werkt wel prettig en overzichtelijk in de online omgeving. ook aan de telefoon keurig en kundig te woord gestaan. mn ouwe gsx-r750 is voor 36€/jaar verzekerd (wa)
:W:o8-)
 
Nog een vraag trouwens. Ik oriënteer me een beetje op hoe ik wat baggage kan meenemen, en wil nog geen topkoffer aanschaffen. Wat voor soort tanktas is handig en een beetje betaalbaar voor de 1200?
En zijn er fijne alternatieven? Ook voor als je een passagier hebt? Of is een topkoffer ook een beetje elegant weg te werken tegenwoordig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan