Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Nog een vraag trouwens. Ik oriënteer me een beetje op hoe ik wat baggage kan meenemen, en wil nog geen topkoffer aanschaffen. Wat voor soort tanktas is handig en een beetje betaalbaar voor de 1200?
En zijn er fijne alternatieven? Ook voor als je een passagier hebt? Of is een topkoffer ook een beetje elegant weg te werken tegenwoordig?
Op mijn Bandit zit een rekje waar een topkoffer op gemonteerd kon worden, zoals de 1e eigenaar dat ook altijd deed. Hoe handig topkoffers ook zijn, op een fiets als de Bandit vind ik het simpelweg niet zo mooi. Ik heb toen gekozen voor deze tas van Louis. Je kan 'm gebruiken als achter op je buddy doormiddel van de straps. Ik doe 'm zelf altijd op het rekje. Het rekje is staal, dus de magneten zetten zich vast, maar ik heb ook twee straps aan de bagagebuisjes vastgezet en daar klik ik de tas nog vast. Zoals je kan zien op de foto is er zo ook nog ruimte voor iemand op de buddy (de tas kan nog een stukje naar achteren).

1395706


Ik weet niet hoeveel bagage je mee zou willen nemen maar ik kan er als het moet een paar schoenen in kwijt (van die platte sneakers), een broodtrommel en een vestje. Hij kan ook op je tank, dus als ik een keer meer mee te nemen heb doe ik dat, en heb ik nog zo'n elastisch netje onder m'n zadel en kan de extra bagage daaronder op de buddykant.

1395701


Goed, zo'n topkoffer is natuurlijk praktischer. Gaat niet doorlekken in een heftige bui, kan op slot en dus achterop je motor blijven zitten, en er zal meer volume in kunnen. Maar als 'praktisch' de belangrijkste factor zou zijn, dan gingen we wel met de auto O-)

Deze tas was twee tientjes in de webshop, inmiddels staat hij niet meer online. Ik zag 'm pas geleden wel nog liggen in de winkel van Louis in Tilburg. Zou deze ooit aan vervanging toe zijn dan zou ik weer kiezen voor zo'n achtertas. Maar dan misschien de versie die je ook als rugzak kan gebruiken, is dan wel weer handig met plezierritjes wellicht.
 
Laatst bewerkt:
Ik niet (meer), maar waar je even op wilt letten is dat je een rekje hebt dat afsteunt op waar de handvaten anders zitten. Je hebt ook versies die eigenlijk bedoeld zijn voor de eerste 600 (die had de handgrepen niet). Deze monteerde je aan de montagepunten van de achterkappen maar die zijn véél minder stevig.

Zelfs met het eerste model 600 kun je dan beter gaten boren in de kappen (de schroefdraad zit er gewoon) en het betere systeem pakken. Helaas is het aanbod qua rekjes voor dit model wel een beetje op aan het drogen...
 
Zelfs met het eerste model 600 kun je dan beter gaten boren in de kappen (de schroefdraad zit er gewoon) en het betere systeem pakken. Helaas is het aanbod qua rekjes voor dit model wel een beetje op aan het drogen...
:^
Die gaten zijn er bij mij ook ingeboord inderdaad. Er zitten trouwens dus ook afstandsbusjes tussen de kappen en het schroefdraad, anders trek je de kappen kapot bij het aandraaien.

Edit: Ik dacht al dat we het hier een keer eerder over gehad hadden :P
 
Thanks! Welke momentsleutel voor het kleinere werk heb je?
Wat ga jij allemaal doen dat je er zo één nodig hebt? Bij zo'n momentsleutel moet je denken aan de internals van het blok, aan de buitenkant is dat allemaal niet nodig.

Een momentsleutel is in de onderste en bovenste 20% van z'n bereik niet erg accuraat, dus die moet je eigenlijk al niet meetellen. Dus wat wil je ermee doen? Dat stukje moet in het midden van het bereik zitten. Als je meerdere sleutels hebt moeten ze een goede overlap hebben. Voor sporadisch gebruik zijn zelfs de goedkoopste sleutels al aardig acceptabel, maar als je ze dagelijks gebruikt ga je verschil in kwaliteit goed merken.
 
Wat ga jij allemaal doen dat je er zo één nodig hebt? Bij zo'n momentsleutel moet je denken aan de internals van het blok, aan de buitenkant is dat allemaal niet nodig.
Da's waar. Heb de grote gisteren gebruikt met ketting stellen en dat gaat goed. Daarnaast wil ik zelf de olie wisselen maar dat doe ik liever op gevoel.
 
Ik heb exact dezelfde, zal wel niet spatzuiver zijn maar altijd beter dan 'gokken' met de hand ;)
Vaak stel ik hem eerst in op 80%, dan weet ik dat ik in de buurt kom, gewoon een prettig idee, en je gevoel op peil houden haha.
Zo gebruik ik hem ook, werkt perfect. Altijd beter dan gokken en als iets met 4 bouten vast zit zitten ze mooi allemaal even vast.
 
Owja! @Vareta hoe is het met je Bandit?? :o

Pfieuw! Bijna klaar!
Kreeg vandaag een belletje dat het voorspoedig gaat en hij nog maar drie bouten aan hoefde te pakken. Morgen of overmorgen heb ik hem weer in bezit. Maar goed, die belofte is me al vaker gedaan. Dit keer klonk de beste man gelukkig daadwerkelijk blij om me te bellen met het nieuws 😅

Was toch wel een dingetje. Ben laatst nog even bij hem langs geweest. Kon de winkel/werkplaats niet eens in omdat ie stampvol stond met motoren. Toch wel lastig als je een eenmanszaak hebt en dan met wat privéproblemen kampt. Kon ook niet boos op m worden nadat ik alles had aangehoord...

Maar... In afwachting van de wederopstanding van mijn Bandit ben ik een beetje aan het kijken naar mijn ontbrekende bouten. Namelijk de bagagehaken. Heeft iemand heeeeeel toevallig nog onderstaande bouten/haken liggen die ik kan overkopen?
1558983623715.png

Ik kan ze alleen maar vinden op MSP en Partzilla, maar daar kost het hele pakket me tussen de 50 en 70 euro. Ik weet dat ik gewone bouten erin kan draaien, maar heb het liefst de originele.
 
Pfieuw! Bijna klaar!
Kreeg vandaag een belletje dat het voorspoedig gaat en hij nog maar drie bouten aan hoefde te pakken. Morgen of overmorgen heb ik hem weer in bezit. Maar goed, die belofte is me al vaker gedaan. Dit keer klonk de beste man gelukkig daadwerkelijk blij om me te bellen met het nieuws 😅

Was toch wel een dingetje. Ben laatst nog even bij hem langs geweest. Kon de winkel/werkplaats niet eens in omdat ie stampvol stond met motoren. Toch wel lastig als je een eenmanszaak hebt en dan met wat privéproblemen kampt. Kon ook niet boos op m worden nadat ik alles had aangehoord...

Heb het niet meegekregen wat was er met je bandit? Ik breng hem zelf ook naar een eenmanszaak in de buurt van Rhenen. Vind dat zelf fijner dan een grote zaak.
 
Pfieuw! Bijna klaar!
Kreeg vandaag een belletje dat het voorspoedig gaat en hij nog maar drie bouten aan hoefde te pakken. Morgen of overmorgen heb ik hem weer in bezit. Maar goed, die belofte is me al vaker gedaan. Dit keer klonk de beste man gelukkig daadwerkelijk blij om me te bellen met het nieuws 😅

Was toch wel een dingetje. Ben laatst nog even bij hem langs geweest. Kon de winkel/werkplaats niet eens in omdat ie stampvol stond met motoren. Toch wel lastig als je een eenmanszaak hebt en dan met wat privéproblemen kampt. Kon ook niet boos op m worden nadat ik alles had aangehoord...

Maar... In afwachting van de wederopstanding van mijn Bandit ben ik een beetje aan het kijken naar mijn ontbrekende bouten. Namelijk de bagagehaken. Heeft iemand heeeeeel toevallig nog onderstaande bouten/haken liggen die ik kan overkopen?
Bekijk bijlage 1396775

Ik kan ze alleen maar vinden op MSP en Partzilla, maar daar kost het hele pakket me tussen de 50 en 70 euro. Ik weet dat ik gewone bouten erin kan draaien, maar heb het liefst de originele.

Da's toevallig ik had dezelfde nodig.. Er zat bij mij alleen nog 1 lange met een ringetje, de rest was verdwenen om plaats te maken voor een kofferrek.
Na wat uitzoeken kwam ik op ongeveer hetzelfde als jij aangeeft. (bij csmnl gekeken)
Ik heb ze vervolgens bij de dealer besteld, scheelt je de verzendkosten in ieder geval. voor de prijs maakt het niet veel uit.
Moest trouwens ook 4x de inlaat rubbers nog hebben aangezien daar kleine scheurtjes in zaten, dus was in totaal iets van 215,- kwijt..
 
Heb het niet meegekregen wat was er met je bandit? Ik breng hem zelf ook naar een eenmanszaak in de buurt van Rhenen. Vind dat zelf fijner dan een grote zaak.
Is ook al een maandje of drie terug dat ie naar de garage ging :')
Maar goed. Hij staat al een tijdje bij de garage om de bouten van de uitlaatbochten uit te boren en een set nieuwe bochten erop te stampen. Had met m afgesproken dat het wat langer mocht duren zodat hij in de "goedkope" uurtjes er aan kon klussen. Leuk idee, maar na een maand had er nog geen vinger aan gezeten. Dus zodoende :+
 
Da's toevallig ik had dezelfde nodig.. Er zat bij mij alleen nog 1 lange met een ringetje, de rest was verdwenen om plaats te maken voor een kofferrek.
Na wat uitzoeken kwam ik op ongeveer hetzelfde als jij aangeeft. (bij csmnl gekeken)
Ik heb ze vervolgens bij de dealer besteld, scheelt je de verzendkosten in ieder geval. voor de prijs maakt het niet veel uit.
Moest trouwens ook 4x de inlaat rubbers nog hebben aangezien daar kleine scheurtjes in zaten, dus was in totaal iets van 215,- kwijt..
Je zou toch zeggen dat je ze ergens op de online marktplaatsen wel tegen zou komen...
Misschien maar eens een goede motorsloper bezoeken
 
Hierbij nog wat foto's van mijn nieuwe fiets :)
Ik wil 'm de komende tijd een beetje tunen; wie heeft er tips? Waar haal je bijvoorbeeld dat lint voor de velgen?
En waar kan ik het werkplaatshandboek (1200, '96) vinden? Achter de link in de OP kan ik 'm niet vinden.

20190526_120353.jpg

20190525_113705.jpg
 
Je zou toch zeggen dat je ze ergens op de online marktplaatsen wel tegen zou komen...
Misschien maar eens een goede motorsloper bezoeken
Tja, heb ook wel wat zitten kijken op motorsloop sites bij de 'overige boutjes en moertjes', maar heb er niets kunnen vinden.
Je zal dan denk ik echt fysiek langs moeten gaan.
 
Heb nu circa een maand mijn nog volledig standaard Bandit 1200 uit '98.
Ik zit erover te denken om als 1e modificatie een andere uitlaat demper te monteren omdat ik begrijp dat hij hier behoorlijk op geknepen is.
Nu heb ik twee vragen:
1. Is de demper (bolt-on) voldoende, of zit een deel van de resstrictie ook in de linkpijp en moet ik dus naar een slip-on variant voor het beste resultaat?
2. Is het bij alleen deze ingreep ook aan te raden een Dynojet kit te monteren of kan ik met de originele sproeier bezetting naar de 10% vermogens toename zonder problemen?

Hoor graag jullie advies/ervaringen!
 
In de linkpijp zit ook nog een restrictie, effect van die een kleiner dan die in de demper maar is aanwezig.

Het is beter om wel af te stellen, maar totdat je ook aan de inlaat gaat zitten niet direct noodzakelijk.
 
Ik ben daadwerkelijk aan het bedenken om mijn 2001 1200s een n te maken. Nu ben ik overal opzoek naar originele delen zoals brackets etc voor de kmteller/koplamp, iemand een idee ?

Als iemand goede ideen heefr , let me know.

Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan