Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

het afstellen heb ik al eens gedaan bij een firestorm.
Tuurlijk, als je hem perfect af wil stellen, dan moet je bij een Dyno zijn, en 350-400 euro neertellen.
Maar ik kan hem wel zo afstellen dat hij normaal kan rijden :)

Ik wil ooit nog een keer een colortune bougie kopen, om hem zelf goed af te kunnen stellen.
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal!

Ik heb sinds een aantal maanden een 1200N uit 1996 en na hier al een tijdje op de achtergrond mee te hebben gelezen wil hier nu mijn eerste eigen aanpassing aan gaan doen, een dubbele USB aansluiting opbouwen that is. Nu heb ik echter zeer weinig tot geen sleutelervaring en zeer beperkte ervaring met elektronica (Raspberry Pi en wat spelen met een Arduino).

Het gaat om de volgende aansluiting, https://www.jbe.nl/downloads/5603/Albrecht DUO USB 73700 Brochure.pdf en als ik het schema zo zie dan moet er een weerstand / zekering tussen. Moet ik hier een 5A zekering voor gebruiken?

Kunnen jullie me op dingen wijzen waar ik op moet letten of hoe ik het het beste kan doen?


Alvast bedankt!
 
Hoi allemaal,

Ik ga aankomende woensdag bij deze motor kijken:
http://link.marktplaats.nl/m1077572932

Iemand nog dingen waar ik op moet letten?
- Waarom is voorspatbord grijs? (kijken of hij recht is)
- Koud starten
- Goed warmrijden en dan even lekker doortrekken tot 12k RPM

Er zijn eigenlijk weinig/geen bandit 400 specifieke kwaaltjes... gewoon de standaard dingetjes checken
 
Hey allemaal!

Ik heb sinds een aantal maanden een 1200N uit 1996 en na hier al een tijdje op de achtergrond mee te hebben gelezen wil hier nu mijn eerste eigen aanpassing aan gaan doen, een dubbele USB aansluiting opbouwen that is. Nu heb ik echter zeer weinig tot geen sleutelervaring en zeer beperkte ervaring met elektronica (Raspberry Pi en wat spelen met een Arduino).

Het gaat om de volgende aansluiting, https://www.jbe.nl/downloads/5603/Albrecht DUO USB 73700 Brochure.pdf en als ik het schema zo zie dan moet er een weerstand / zekering tussen. Moet ik hier een 5A zekering voor gebruiken?

Kunnen jullie me op dingen wijzen waar ik op moet letten of hoe ik het het beste kan doen?


Alvast bedankt!

Hij is inmiddels aangesloten! Ik heb hem op het achterlicht aangesloten aangezien ik mijn licht tijdens het rijden toch altijd wel aan heb staan. Werkt perfect!
 
Ook weer gevonden, :W was jullie al kwijt...

Mag ik ook een nieuwe OP!?
full


Mods:
Taartschep weg
Topkuip weg/dubbele koplamp
Stalen remleiding voor
Hyperpro voorvorkvering
B12 schokbreker
Kleine (smoke) pinkers
Suzuki spiegels
12v aansluiting
Olietempmeter ipv vuldop
B12 kettingscherm
Wit Led achterlicht
GP Rimstriping
Laser Duotech demper
Topkoffer
Zwart aluminium stuur

Wishlist:
Andere hendels, handvatten
Rem/Schakelset

Thnx!
 
Hoi allemaal,

Ik ga aankomende woensdag bij deze motor kijken:
http://link.marktplaats.nl/m1077572932

Iemand nog dingen waar ik op moet letten?


Yasmin van Utrecht
11 uur
Suzuki bandit 600 met weinig km's! Koopje!
€ 850
Rotterdam
Bandit te koop! Deze week ophalen voor 850,-
Ik wil er snel vanaf aangezien ik een andere motor op het oog heb. (Wil weer wat snellers)
17.000 km
Bj 1996
4 maanden geleden gekocht bij top motoren, toen had hij net een beurt gehad.
Klein stukje leer van het zadel af, deukje in de tank en wat lak van de tank af.
Verder heeft ie een poetsbeurt nodig. Voor dat bedrag ga ik dat zelf niet meer doen :)

https://www.facebook.com/groups/mot...ce_interesting_product¬if_id=1471228750244809
 
Wie van jullie heeft weleens de TPS (throttle position sensor) afgesteld van de B12 en ondervonden hoe de motor dan rijd? Schijnt van de fabriek uit dat ze vaak voor >75 % verkeerd staan. De sensor zit aan de zijkant van de carburateurs geschroefd.

Heb net zelf zitten meten en deze staat er behoorlijk er naast.
Had over de sensor heen gemeten aansluiting 1 en 3 met gashendel in rust daar een ohmse waarde gemeten van 6.4 K ohm.
Daarvan moet je nemen 76 % x 6.4 K ohm = dan kom je op 4,86 K ohm .

Daarna gemeten met de gashendel vol open en vastzetten, en op de buitenste aansluitingen 2 en 3 van de sensor meet ik een waarde van 5,4 K Ohm.
Dat is te hoog aangezien deze uit de som op 4,86 K ohm moet staan.
De sensor staat dus helemaal niet goed.
Sensor losgedraaid en deze verdraait net zolang tot dat deze die 4,86 K ohm aangeeft op de meter, scheelt zeker een paar mm verdraaiing. Moet zeggen de motor start mooier en de toerenteller staat mooi stil nu . Ook het stationaire bij warme motor net alsof deze een beetje gas geeft is weg. Motor liep hiervoor al retegoed mits die kleine puntjes . Wie heeft deze ervaring ook gedaan ?
 
Laatst bewerkt:
Wie van jullie heeft weleens de TPS (throttle position sensor) afgesteld van de B12 en ondervonden hoe de motor dan rijd? Schijnt van de fabriek uit dat ze vaak voor >75 % verkeerd staan. De sensor zit aan de zijkant van de carburateurs geschroefd.

Heb net zelf zitten meten en deze staat er behoorlijk er naast.
Had over de sensor heen gemeten aansluiting 1 en 3 met gashendel in rust daar een ohmse waarde gemeten van 6.4 K ohm.
Daarvan moet je nemen 76 % x 6.4 K ohm = dan kom je op 4,86 K ohm .

Daarna gemeten met de gashendel vol open en vastzetten, en op de buitenste aansluitingen 2 en 3 van de sensor meet ik een waarde van 5,4 K Ohm.
Dat is te hoog aangezien deze uit de som op 4,86 K ohm moet staan.
De sensor staat dus helemaal niet goed.
Sensor losgedraaid en deze verdraait net zolang tot dat deze die 4,86 K ohm aangeeft op de meter, scheelt zeker een paar mm verdraaiing. Moet zeggen de motor start mooier en de toerenteller staat mooi stil nu . Ook het stationaire bij warme motor net alsof deze een beetje gas geeft is weg. Motor liep hiervoor al retegoed mits die kleine puntjes . Wie heeft deze ervaring ook gedaan ?

Interessant!
Ik weet niet hoe en wat je doet, maar begrijp dat je de carbs afstelt en de motor er beter van gaat lopen?
 
Vraagje waar is die 76% op gebaseerd uit je berekening?
Wie van jullie heeft weleens de TPS (throttle position sensor) afgesteld van de B12 en ondervonden hoe de motor dan rijd? Schijnt van de fabriek uit dat ze vaak voor >75 % verkeerd staan. De sensor zit aan de zijkant van de carburateurs geschroefd.

Heb net zelf zitten meten en deze staat er behoorlijk er naast.
Had over de sensor heen gemeten aansluiting 1 en 3 met gashendel in rust daar een ohmse waarde gemeten van 6.4 K ohm.
Daarvan moet je nemen 76 % x 6.4 K ohm = dan kom je op 4,86 K ohm .

Daarna gemeten met de gashendel vol open en vastzetten, en op de buitenste aansluitingen 2 en 3 van de sensor meet ik een waarde van 5,4 K Ohm.
Dat is te hoog aangezien deze uit de som op 4,86 K ohm moet staan.
De sensor staat dus helemaal niet goed.
Sensor losgedraaid en deze verdraait net zolang tot dat deze die 4,86 K ohm aangeeft op de meter, scheelt zeker een paar mm verdraaiing. Moet zeggen de motor start mooier en de toerenteller staat mooi stil nu . Ook het stationaire bij warme motor net alsof deze een beetje gas geeft is weg. Motor liep hiervoor al retegoed mits die kleine puntjes . Wie heeft deze ervaring ook gedaan ?
 
van mr Suzuki zelf


8wm51v.jpg


Hier van een engelse site gehaald .

5vmwat.jpg


1hcpcw.jpg


overigens de fabriek zet deze in een pre-set stand.
Uiteraard heb ik eerst een marker gezet hoe de sensor stond vanuit de fabriek.

Ga van de week een rit maken en eens kijken hoe de b12 motor presteert met de afstelling.
Is het minder of kut dan zet ik deze weer terug hoe het stond.
 
Laatst bewerkt:
mwah maakt niet zo heel veel uit, kom net terug van een rit .
Nu optimaal Ohms afgesteld rijd het iets smeuïger in de hogere toeren .
Stationair lijkt het iets beter ,toerenteller wijzer staat praktisch stil.
Maar als je het niet weet mis je eigenlijk niks .

Zelfs zonder TPS merk je eigenlijk weinig verschil.

Alom weer wat geleerd :Y :W
 
Hallo allemaal!!

Na enige tijd weg te zijn van het MF forum, nu weer terug!!

Een paar jaar geleden heb ik mijn GSX-R 750 verkocht en een tijdje niet meer gereden.

Omdat het iedere keer toch weer kriebelt als ik mooie bochten zie heb ik afgelopen week een Suzuki Bandit 1200S uit 1997 gekocht.

De motor heeft 53k gelopen en ziet er voor zijn leeftijd nog netjes uit.

Het is een S uitvoering die ik met de tijd wil aanpassen naar een N.
(hier zou ik wel wat advies bij kunnen gebruiken :] )
full
 
Hoi allemaal,

Vandaag bij de Suzuki gsf 400 van marktplaats wezen kijken. Ik heb rustig de tijd genomen om alles goed te bekijken.
De motor ziet er voor zijn leeftijd erg goed uit! Hij is van 1991, dus al 25 jaar. Het voorscherm is destijds zilver gespoten. Je ziet de rode lak bij een beschadigd stukje zitten. De achterkant had zoals in de advertentie vermeld een kleine beschadiging. Er zit een klein scheurtje in en er is een beetje lak af. Hij leek op de foto scheef te zitten, maar dit kwam doordat hij iets scheef was gemonteerd. Niks aan de hand. De hele motor is recht.

De motor was bij koude start een beetje choke nodig, maar liep daarna goed. Eenmaal warm was het starten en lopen! De motor reed erg goed. Niet bloedsnel, maar snel genoeg om mijn eerste ervaring op te doen. De motor volgde keurig zijn weg. Ook met losse handen.

Kwa onderhoud:
-vorig jaar de voorband vervangen en de kleppen gesteld.
-dit jaar olie e.d. Vernieuwd.
-remmen, tandwielen en ketting zijn nog goed.

Kortom een prima motor om mijn eerste ervaring met motorrijden op te doen.

To do list:
-Voorspatbord mat zwart maken.
-Misschien rode velglint op de velgen maken.
-Uitgebreide poetsbeurt.
-Mogelijk in de winter de achterkant van de motor aanpakken.
-Stickers op de tank vernieuwen.
-Verder nog even genieten van de laatste maanden (ben mooi weer rijder).

full

full
 
*O* gefeliciteerd, straks krijgen we nog meer 400 rijders dan 1200 rijders :+

Het is trouwens normaal dat je bij koude motor met "choke" moet starten (het is eigenlijk een starter enricher). Zelfs in de zomer. Als hij zonder choke start staat hij te rijk.
Veel plezier ermee. En doortrekken hè hij wil pas vanaf 8000 toeren.

edit: poetsbeurt? die van mij is bijna nog nooit zo schoon geweest..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Ja klopt, de choke is normaal. Moest ik ook altijd met lessen.
Als je hem lekker door trekt wil hij inderdaad wel :D

Ja ik ben van het poetsen. Poets ook regelmatig auto's. Dus lekker met de poetsspullen erover.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan