Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Hoe in heb je dat zo goed kunnen onderhouden? Het blok lijkt splinternieuw ( qua kleur) Vooral de carburateurs zien er gaaf uit... wil je geheim weten. Vooral hoe je de carburateurs zo krijgt. Met me ultrasoonreiniger lukt dat mij niet.
 
Hoe in heb je dat zo goed kunnen onderhouden? Het blok lijkt splinternieuw ( qua kleur) Vooral de carburateurs zien er gaaf uit... wil je geheim weten. Vooral hoe je de carburateurs zo krijgt. Met me ultrasoonreiniger lukt dat mij niet.

Nog geen updates over de schade helaas, ben nog in afwachting van een compleet ingevuld schadeformulier. Die zal vandaag verstuurd worden.

Kwa onderhoud, ik heb het geluk gehad dat de vorige eigenaar hem altijd binnen had staan, En pas 13k km had gereden. de kleur rood is ook nog echt rood ipv roze. Weinig mensen geloven dat de bandit al 20 jaar oud is :P

De Carbs waren wel vies, met Dasty en WD40 (Schuursponsje) heb ik dit schoon gekregen.

Ik moet zeggen: hij is op de foto's al ff niet gewassen :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze er ook voor inzitten. Sluit me volledig bij Yorick aan. Echt een verbetering! Geen gedans meer over drempels en veel meer controle bij hard en/of in bochten remmen. Elke euro waard.

+je krijgt stickertuning! :)

Is de achterveer in de combiset ook het geld waard?
 
Nog geen updates over de schade helaas, ben nog in afwachting van een compleet ingevuld schadeformulier. Die zal vandaag verstuurd worden.

Kwa onderhoud, ik heb het geluk gehad dat de vorige eigenaar hem altijd binnen had staan, En pas 13k km had gereden. de kleur rood is ook nog echt rood ipv roze. Weinig mensen geloven dat de bandit al 20 jaar oud is :P

De Carbs waren wel vies, met Dasty en WD40 (Schuursponsje) heb ik dit schoon gekregen.

Ik moet zeggen: hij is op de foto's al ff niet gewassen :P

Ik kende dasty niet. Google zegt van de wibra?
 
Iemand ervaring met het verwijderen van het achterspatbord en het dan herplaatsen van blinkers en nummerbord? Wellicht is er ergens een topic hierover?

(gsf600 uit 1999)
 
Laatst bewerkt:
Ik kende dasty niet. Google zegt van de wibra?

Yup, die! Genoeg topics hierover op MF.
Is een goede ontvetter (kettingvet / achterwiel), LET OP!, dit spul is op sommige lakken vrij aggressief.

Ik gebruik dit alleen als er echt veel zooi (vet/teer) op het blok zit tezamen met een Stoomreiniger!
 
Laatst bewerkt:
gebruik ook altijd remreiniger en een kwast.. als je perslucht hebt kun je voorzichting de losgeweekte troep ook uit de hoekjes spuiten. Zorg wel dat je troep niet stuurt waar het niet hoort te zijn ;)
 
Hey mede bandieten, ik heb last van een trillende voetsteun links. Bij korte ritten, geen probleem maar bij lange ritten begint de bal van mijn voet behoorlijk zeer te doen, hoe kan ik dit oplossen?
 
Hey mede bandieten, ik heb last van een trillende voetsteun links. Bij korte ritten, geen probleem maar bij lange ritten begint de bal van mijn voet behoorlijk zeer te doen, hoe kan ik dit oplossen?
Verwijderen steun, voetamputatie of het rubber van de steun checken.
Vergelijk links en rechts eens met elkaar.
Zien ze exact hetzelfde eruit of zit er verschil in?
Dan heb je het euvel wss gevonden.
Als het zo rond de 5000rpm is kan het de trilling zijn die bij de Bandit standaard in dat gebied iets aanwezig is.
 
Ik heb me achterschokbreker vervangen voor eentje van WP.
Dit was een stuk beter. achterwiel zit voor je gevoel onder je kont en danst niet op en neer meer.
De Hyperpro veer voor achter kan ik niks over zeggen.
 
Ik heb me achterschokbreker vervangen voor eentje van WP.
Dit was een stuk beter. achterwiel zit voor je gevoel onder je kont en danst niet op en neer meer.
De Hyperpro veer voor achter kan ik niks over zeggen.
Ik heb, of eigenlijk Joris heeft ;), mijn achterschokdemper vervangen voor die uit een B12.
Ik kan er dus ook niets over zeggen.
 
Iemand ervaring met het verwijderen van het achterspatbord en het dan herplaatsen van blinkers en nummerbord? Wellicht is er ergens een topic hierover?

(gsf600 uit 1999)


Ik ben hetzelfde van plan.
Wat ik tot nu toe bij andere heb afgekeken, is het huidige spatbord (wat helemaal doorloopt als undertail) gewoon in korten met ijzerzaagje.
Daarna kentekenplaat hoger terug plaatsen.
De huidige gaten voor knippers herbruik ik voor modernere.

De how-to-inkorten-taartschep link doet het iig niet meer.
Als iemand nog tips heeft; graag!
 
Wegens beeindiging hobby is mijn Bandit 1200 te koop. Mocht je meer willen weten, volg dan de link hieronder of als je serieus belangstelling hebt kun je me bellen........

http://link.marktplaats.nl/m1084111675


Suzuki Bandit 1200 in uitstekende staat. De motor is een "S" van origine. Ik heb er met originele delen een "N" van gemaakt. Dit is gedaan omdat ik een "N" gewoon mooier vind, niet vanwege schade !!!!!! De motor is absoluut schadevrij en heeft origineel 22250 km gereden. Ik ben de 2e eigenaar en heb de motor gekocht met 7800km !!!
Met heel veel pijn in mijn hart gaat de motor in de verkoop. Je krijgt er alle mogelijke zaken bij die erbij zijn, waaronder een Weissenfels kettingslot, een waterdichte buitenhoes, 2 bokken en verder alle delen die ik er heb afgehaald zodat je eventueel weer terug kunt naar een "S".

De motor heeft de volgende extra's/veranderingen:
-Renthal superbikestuur met Renthal stuurgewichtjes
-Stalen leiding voor voorrem, achterrem en koppeling.
-Radiale rempomp van een GSXR 750
-Knipperlichten voor en achter van een GSXR 600/750 van het modeljaar 2004/2005
-Spiegels van een GSR 750
-Doorzichtige tankpad
-RVS blokboutjes
-Diverse titanium boutjes
-Olietemperatuurmeter in de olievuldopopening (originele vuldop is er bij)
-Stuurklokje
-Bos uitlaat met E-Keur en uitneembare demper (zit erin). Originele uitlaat aanwezig.
-K&N luchtfilter met Tovami naalden en sproeiers (originele spullen aanwezig)
-Een door Mile Pajic verhoogde uitlaat voor meer grondspeling
-Motor heeft aantoonbaar 115 pk aan het achterwiel
-Voetsteunverhogers van Lucas
-Tailrisers (+ 3 cm)
-Wilbers full race achterschokdemper met los reservoir en high en lowspeed dempinginstelling
-Wilbers lineaire racevoorveerset
-Wielen voor en achter zwart gepoedercoat
-Duohandgrepen zwart gepoedercoat
-Chroom airbox afdekkapjes heb ik erbij
-Voor- en achterband zo goed als nieuw. (Metzeler M7RR voor en achter)
-Ketting en tandwielen zijn in goede staat
-Instruktieboekje en gereedschap zijn erbij
-2 sleutels

Waar ik vreselijk van baal is dat er een kras zit op het linker kleurdeel aan de voorzijde onder de buddy. Met het demonteren van de tank is deze op het deel terechtgekomen en deze kras veroorzaakt (zie de foto's). Dat is het enige. Ja, je moet de motor even poetsen, maar ik maak hem nog netjes voor hij weggaat..........

Er mag mee worden gereden, maar alleen als de overeengekomen prijs aan mij wordt betaald. Onzinnigheden houd ik niet van, dus geen rare biedingen of iets dergelijks. Deze motor is prima staat van onderhoud en hier kan iemand nog idioot veel en lang plezier van hebben.
Ik heb deze motor volledig naar mijn wensen opgebouwd omdat ik een zwak heb voor deze motor en vooral dit type. Mensen die mij kennen zullen dit beamen. Ik vind het superleuk om sportjongens het leven op bochtige stukken weg zuur te maken en daar is het een en ander voor nodig. Deze Bandit stuurt als een sportmotor, lichtvoetig en met heel veel grondspeling. De belangrijkste veranderingen hebben plaatsgevonden in 2012 toen ik de motor heb gekocht, dus de vervangingsdelen zitten er nu zo'n 15.000 km op en aan.
Ik wil graag dat deze motor een serieuze nieuwe berijder(ster) krijgt. Hij verdient het en zal je heel veel plezier gaan geven. Voor het mooi zou de koppelingsvloeistof en de achterremvloeistof ververst moeten worden. Als je wil, regel ik dat voor je. Voor meer info kun je me bellen vanaf 19.00u tot 22.00u op het bovenvermelde telefoonnummer. Mocht je nog belang hebben bij textiel- en/of leren kleding, helm, handschoenen, laarzen, onderkleding en nog veel meer, laat het maar weten, daar komen we wel uit.

Voor de goede orde, er worden geen losse delen van de motor verkocht.

Je kunt me eventueel ook via Facebook vinden (Gertie Barendsen)
 
Hallo mede rijders, weet iemand in hoeverre de cvk carbs b6 verschillen met de cvr b65? er is genoeg info over de cvk te vinden maar niks over de cvr. Verder vroeg ik me af of de naked bandit onder ons ook het dipje (vibratie) ervaren bij 4500 5000 rpm. Ik probeer te constateren of het niet een kuip probleem is.
 
Hoi allemaal,

Het zadel van mijn Bandit 400 was niet meer zo mooi en er zat een klein gaatje in. Daarom heb ik hem opnieuw bekleed met zwarte skai.

Zo was het zadel
full


Het proces:
-zadel kaal maken;
-alles schoonmaken;
-nieuw stuk skai op maat knippen;
-het nieuwe skai weer op het zadel maken.

full

full

full

full

full

full


Dit is het eindresultaat geworden. Erg goed gelikt vind ik zelf. Er komt nog een band over het achterste gedeelte.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan