Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Thnx voor de tips!

Invetten moet niet mis kunnen gaan. Ik doe normaal alles aan de hand van het Haynes service & repair manual. Ideaal en alles wordt uitgebreid tekstueel beschreven. Maar vorige week stuitte ik online op een perfecte aanvulling (voor mij dan). Het betreft de PDF 'Suzuki Service manual' van de Suzuki corporation zelf. Kort samengevat: minder tekst, veel tekeningen (exploded views) met symbolen en aandraaimomenten.
full
full

Zoals je ziet staat dus duidelijk aangegeven welke delen ingesmeerd moeten worden met siliconenvet en welke met remvloeistof.

Misschien dat dit document oorspronkelijk ook in de O.P. heeft gestaan hoor, maar daar doet niet veel het meer van. Mocht er iemand in geinteresseerd zijn of zou er behoefte zijn het weer in de O.P. te zetten dan hoor ik het wel :t
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor de tips!

Invetten moet niet mis kunnen gaan. Ik doe normaal alles aan de hand van het Haynes service & repair manual. Ideaal en alles wordt uitgebreid tekstueel beschreven. Maar vorige week stuitte ik online op een perfecte aanvulling (voor mij dan). Het betreft de PDF 'Suzuki Service manual' van de Suzuki corporation zelf. Kort samengevat: minder tekst, veel tekeningen (exploded views) met symbolen en aandraaimomenten.
[afbeelding][afbeelding]
Zoals je ziet staat dus duidelijk aangegeven welke delen ingesmeerd moeten worden met siliconenvet en welke met remvloeistof.

Misschien dat dit document oorspronkelijk ook in de O.P. heeft gestaan hoor, maar daar doet niet veel het meer van. Mocht er iemand in geinteresseerd zijn of zou er behoefte zijn het weer in de O.P. te zetten dan hoor ik het wel :t

:t
 
beste Bandit rijders,
Ik heb een vraagje. Ben de koppelingsplaten van mijn vrouw,s Bandit 600 uit 1995 aan het vervangen.
Nu lees ik dat de frictie platen bij een minimale dikte van 2,35mm vervangen moeten worden. ik meet echter bijna 3mm dikte van de platen.Dit zou zo,n beetje de nieuwwaarde moeten zijn .Toch lijken ze wel verheen versleten.De koppeling slipt dus ook bij het plotseling openen van het gas in bijv. de 3e of 4e versnelling. Ook de lengte van de koppelingsveren zouden niet onder de 69,5mm mogen zijn ik meet echter 48,1mm . Dit lijkt mij ook wel een erg groot verschil....Weet nu niet goed wat ik nieuw moet bestellen?? Zou het volstaan om alleen de veren te vervangen? Weet iemand hoe het zit?
bij voorbaat hartelijk dank, groet EZ
 
veren kan prima werken hoor :) je kan ook ebc versterkte halen alleen gaat je koppeling dan wat zwaarder, of een ringetje op de veren ( cheapo oplossing )
 
Vind het lengte verschil in veren zo groot zouden mijn 48mm veren vroeger dan 2 cm langer geweest zijn :? Of zouden er 2 verschillende lengtes zijn in die koppelingsveren? staat niets over in het wphb :P
 
Misschien heeft iemand compleet verkeerde veren erin gestopt?


Gevoerde platen kunnen ook "verpest" worden door bijvoorbeeld verkeerde olie, of ze kunnen verbranden. Maar 3mm, is zat, dus het is een poging waard eerst alleen de veren te wisselen. Gewoon originele zijn prima, de 600 heeft echt geen verzwaarde nodig.
 
das inderdaad wel een enorm verschil, ik zou ook eerst originele veren bestellen en kijken hoe het daar mee gaat. nieuwe koppelingsplaten kan altijd nog...
 
:)
Ook jij hebt een PBtje.

Er worden dingen gratis uitgedeeld en de stille meelezers melden zich O-)

:+

Bedankt. Ik ben meer van het type, if it ain't broke, don't try to fix it. O-) Maar ik vind de achterliggende techniek wel rete interessant. :Y Maar zit wel te denken aan andere veren, zoals hier veel besproken. :Y
 
Bedankt. Ik ben meer van het type, if it ain't broke, don't try to fix it. O-) Maar ik vind de achterliggende techniek wel rete interessant. :Y Maar zit wel te denken aan andere veren, zoals hier veel besproken. :Y
Zo ga ik over het algemeen met mijn auto's om O-)
Maar zo'n Bandit maakt sleutelen gewoon te toegankelijk en dus leuk als je het mij vraagt :Y
 
Ze waren niet extreem smerig of verroest ofzo, maar die rechtse ziet er vergeleken met de linkse toch weer lekker fris uit :)

full

#eervanjewerk
 
En samen staan ze weer in elkaar! Inclusief frisse rubbers en keerringen en de juiste vetten *D

full

Nu rest alleen nog ze er weer onder knallen, remvloeistof bijvullen/verversen/ontluchten, en dan weer gaan met die Ban(dit)aan!
(Aangezien dit buiten in de tuin moet gebeuren wacht deze jongen op een iets meer comfortabel weertype ;))
 
Ik ga gewoon over op een complete set banden achter na nadere inspectie iets van anderhalve millimeter over voor het slijtblokje.

Nu toch wel te dubben over welke banden ik ga nemen de prijs van de Bridgestone bt023 klinkt aanlokkelijk. Echter lees wel dat ze ook nog steeds net als vele banden van dit merk bij temperaturen zoals we nu ongeveer 2 tot 6 graden niet zo tof zijn. Dit heb ik zelf ook al eerder met dit merk ervaren en dat wil ik niet weer.

Wat zijn jullie ervaringen voor de mensen die nog de 110/70 en 150/70 aanhouden?

Zit op dit moment een 120/60 en 160/60 op maar mijn sleutelmaat raad me wel aan naar de bovengenoemde 110 en 150 maat terug te gaan.
 
Laatst bewerkt:
BT023? Waarom? die banden zijn super oud en toen al niet goed.

Neem dan gewoon T30 evo als graag bridgestone wil... maar ook die doet wel iets onder in vergelijking met de nieuwste modellen van dit jaar.

Als je met regen/slecht weer wilt rijden.. Kijk naar Road 5, RoadAttack 3, Roadtec 01 etc.
 
Laatst bewerkt:
Eens, ik zou eigenlijk gewoon nog steeds niet naar Bridgestone kijken, die liggen nog altijd wat achter in dit segment (de BT023 zéker, die is 4 (!) generaties oud. T31-T30evo-T30-BT023).

Wat betreft die exacte maten, het klopt dat 120/60 en 160/60 niet helemaal is wat erop moet, maar daar heb ik zelf nooit last van gehad. Het is niet perfect, maar moderne banden zijn wel weer zo goed dat het nog altijd beter is een goede moderne band te hebben, dan een band met exact de juiste maat maar een verouderd ontwerp (zoals de BT023). Dat is een afweging, maar je kunt even kijken of tussen de banden die squishy noemt er één zit die voor de 600 wordt geleverd.

Je kunt ook nog de Angel ST en Roadsmart III aan de lijst toevoegen, ook prima, en Bridgestone heeft tegenwoordig dus de T31 (weer de opvolger van de T30 evo) en die is wel in jouw maten leverbaar als ik me niet vergis. Niet de beste band, maar ja wel jouw maat.
 
Laatst bewerkt:
Huh, gaat op een bandit 600 dezelfde maat als op mn 400? (150/70 en 110/70) :?
Dat wist ik niet, had wel een 120 en 160 verwacht.
Maar goed, in dat geval kan ik wel advies geven, want die maten heb ik dus ook onder mn 400.

Lastige maat want er zijn niet veel setjes die zowel voor als achter hebben.
Ik heb nu al een hele tijd de T30, toen waren ze nog redelijk gelijk met de concurrentie. Ik vond het echt een fijne band, heel neutraal.
Ook toen was dit een van de weinige merken die allebei de maten had.

Nu is de nieuwe RoadAttack 3 gelukkig ook in 110/70 en 150/70 17", toevallig overal een van de beste uit de test *O*. Deze ga ik nemen als mocht ik nog veel gaan rijden met de 400.. heb ze nu ook onder de SV1000 zitten.
 
Laatst bewerkt:
Paar motorzaken afgebeld waarvan ik het idee hebben dat ze metzeler lasertecs over hebben.

Vragen ook voor de banden inclusief montage 300 euro. Moet nou eerlijk zeggen dat ik van het idee van een lasertec ook niet echt warm wordt.

Wat zou volgens jullie beetje marktconforme prijs zijn voor bijvoorbeeld een set Road Attack 3. Angel GT, Roadtec 01, road 5 of pilot road 4 met montage?
 
Ik heb toen een beetje rond gemaild Voor RoadAttack 3 en Roadtec 01, en het was ongeveer 350 euro incl montage, tot 400 bij motoport etc.

Ik heb zelf toen een setje RoadAttack 3 voor 255 euro gekocht bij reifen.com en voor 40 euro laten monteren.

Maar dit was voor 120/70 en 180/55 dus in jouw maat zal het nog iets goedkoper zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan