Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

t kan..maar t hoeft niet

ik heb zulke zelfde beschadigingen (op meerdere motoren overigens) en nergens geeft het problemen. Maar in het verleden wel gehad dat t wel de oorzaak was.... bleek er toch een randje (dus geen put) miniscuul de keerring te beschadigen. Goed schuren/polijsten was toen de oplossing.
 
Vergeet niet dat je tijdens montage ook vrij eenvoudig een keerring kunt beschadigen. Verder ben ik het eens met Snorro, maar beschadigingen zijn zeker niet bevorderlijk voor de levensduur van je seals helaas.
 
Kan inderdaad aan de beschadiging liggen. Kan ook ergens anders aan liggen als de beschadiging meevalt. Ik had ook nieuwe seals geplaatst maar ging toch weer lekken. Bleek dat de glijbussen in de vork versleten waren, deze waren koperkleurig ipv chroom. Ik heb nu nieuwe glijbussen erin laten zetten (moest toch een nieuw balhoofdlager dus gelijk maar meegenomen). Tot nog toe lekken ze niet in ieder geval.
mvg, Galli
 
yes...die glijbussen kunnen ook de oorzaak zijn... worden niet altijd mee vervangen namelijk.
 
Goedendag!

Ik ben bezig met het opknappen van een B12 uit 1998 voor een maat.


Nu wil ik er graag andere nokkenassen insteken voor wat meer topvermogen.

Is er een lijst bekend met nokkenassen welke zouden moeten passen? Passen de assen van een 1100 katana bijvoorbeeld? deze zijn toegankelijker dan de veel besproken gsxr1100 asjes.

Alvast bedankt!

gr, Bart
 
Goedendag!

Ik ben bezig met het opknappen van een B12 uit 1998 voor een maat.


Nu wil ik er graag andere nokkenassen insteken voor wat meer topvermogen.

Is er een lijst bekend met nokkenassen welke zouden moeten passen? Passen de assen van een 1100 katana bijvoorbeeld? deze zijn toegankelijker dan de veel besproken gsxr1100 asjes.
Daar is een reden voor, die zijn compleet anders :POh verrek er is ook een 1100F katana met SACS. Nou ja, daarvoor geldt dan hetzelfde als voor de andere 1100F lijkt mij zo, soort middenwegje tussen de B12 en 11R.

Je moet natuurlijk wel binnen de SACS familie kijken. Daarbij moet het ook nog wat opleveren. De GSX1100F zou kunnen, maar scheelt denk ik amper van de B12, en de GSX1100R dus. De kleinere zusjes moet je lekker bij wegblijven, want die hebben wel andere nokkenassen maar die zijn dermate gericht op toeren maken dat je daar denk ik niet vrolijk van wordt.
 
Laatst bewerkt:
Ja, geen probleem(2005), past zelfs met risers.
Bedankt voor je info. Dit is het geworden...
full
 
z5iia2MT
Goedendag allemaal :W
Vorige week Bandita mogen verlossen van opsluiting bij de motorzaak.
Kenmerken van Bandita
gsf1200 s uit 2001 maar de specificaties van het eerste model ( gv75a).
Hiervoor bijna 9 jaar een rf900r gehad ( scheepie) .
Echter door CTS was het niet meer fijn om te rijden.En mijn vriend rijdt een bobber.En het racen vindt ik zelf ook niet meer zo leuk.
Ik wilde het motor rijden echter niet opgeven.
Dus ik was op zoek naar een nieuwe.
eentje waar ik goed met de beentjes aan de grond kwam.(v)
Genoeg koppel ,geen opgevoerde brommer( svf 650) (v)
Normaal stuur, ( geen clipcons) rechte zit ( v)
Geen kuip meer. (gedeeltelijk gelukt ,maar voor woonwerk verkeer wel fijn)
Zowel geschikt voor woon/ werk verkeer als tourtochtjes (v)

En ben op zoek gegaan.
Diverse motorzaken adviseerde mij een gladuis.
Hier ook op proefgereden. :N ( dat was net een brommer,)
Toen toevallig tegen deze bandit aangelopen en op papier voldeed die aan mijn wensen, maar te hoog.
Proefrit lukte wel, en na 15 min was ik om.
Wat een heerlijke motor. genoeg power maar heel vriendelijk. super te sturen.
Ik had altijd angst om een berg naar beneden te rijden.( eiffel) maar met deze gaat het stukken beter.Voel beter de aandrijving.
Kortom weer een Bandit rijder er bij *O*
Bekijken — Afbeelding Uploaden
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je info. Dit is het geworden...[afbeelding]
Ja staat mooi zo'n stuurtje. Ik vind het zelf altijd netter als die spiegels omgewisseld zitten t.o.v. hoe jij ze nu hebt (de linker rechts en de rechter links). Dan oogt het wat meer één geheel en houdt je ze ook wat meer heel tijdens het filteren ;)
Of zie je dan geen donder meer?
z5iia2MT
Kortom weer een Bandit rijder er bij *O*
Bekijken — Afbeelding Uploaden
Welkom! Die ziet er nog goed uit zeg!
Ennuh kuipje kan er altijd af hoor *D
Hij is sowieso nog aardig origineel aan de taartschep en de knippers te zien. Je kan 'm nog lekker personaliseren, past ie straks mooi bij de bobber van je vriend ;)
Heel veel plezierige kilometers gewenst, maar dat zal wel goedkomen!
 
~
Ja staat mooi zo'n stuurtje. Ik vind het zelf altijd netter als die spiegels omgewisseld zitten t.o.v. hoe jij ze nu hebt (de linker rechts en de rechter links). Dan oogt het wat meer één geheel en houdt je ze ook wat meer heel tijdens het filteren ;)
Of zie je dan geen donder meer?

Dat is iid het probleem.Het is mooier als je de spiegels naar binnen draait maar dan verliezen ze volledig hun functie en dat is nu net niet de bedoeling.Thanks voor de reactie! :}
 
Daar is een reden voor, die zijn compleet anders :POh verrek er is ook een 1100F katana met SACS. Nou ja, daarvoor geldt dan hetzelfde als voor de andere 1100F lijkt mij zo, soort middenwegje tussen de B12 en 11R.

Je moet natuurlijk wel binnen de SACS familie kijken. Daarbij moet het ook nog wat opleveren. De GSX1100F zou kunnen, maar scheelt denk ik amper van de B12, en de GSX1100R dus. De kleinere zusjes moet je lekker bij wegblijven, want die hebben wel andere nokkenassen maar die zijn dermate gericht op toeren maken dat je daar denk ik niet vrolijk van wordt.

Nog bedankt voor je reactie.
Ik heb een set 1100F asjes gehaald.

Ik heb toch wel 9 blokjes open gehad, maar veel hadden het zelfde probleem, namelijk inslijtende nokken! is dit normaal?
 
Mijn GSX600F had dit ook (Ook SACS blok).

Van mijn bandit 400 (watergekoeld blok) zijn de nokken nog als nieuw, na 90K KM
 
Gevalletje vorige eigenaar te lang met slechte/oude/te weinig olie gereden, gok ik
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag draaide het klokje naar een mijlpaal(tje).

full

Om dat te vieren heeft hij z'n nieuwe bandjes gekregen :)
Ik moest er eerst weer een kistje bier voor koud maken maar toen dat gedaan was konden de velgen er onderuit.

full

full

De achterband was zo vierkant gereden dat het op bovenstaande foto wel een autoband lijkt :')
Nieuwe rubbers er onder *O*

full

Wat. Rijdt. Dat. Ongelooflijk. Lekker.
Man wat een verademing. Hij valt zo makkelijk de bochtjes in nu. De eerste kilometers nog even kalm aan, maar deze band gaat mijn volste vertrouwen krijgen :Y
 
Owja de credits voor keuze gaan naar het advies van Squishy en Unruleds Bandit Bandenspecial v2.0 :}
Ja die oudjes waren wel écht op ja... De vorige eigenaar zei nog dat ze nog wel het afgelopen seizoen meegingen, maar het oprijden is toch nog wat harder gegaan dan ik dacht. Met vierkant gereden banden ga je minder makkelijk schuin dus uiteindelijk gaat het midden van de band er nog harder aan.

Had ook wat last van stuurtrillingen maar die zijn nu ook weg. Bij de voorband was aardig wat cupping opgetreden dus dat was volledig daar aan te wijten. De oude voorband zat er kennelijk ook verkeerd op want met de bandenwisselaar had ik nog even een discussie over de draairichting van de nieuwe band.

"Ja maar de oude band zat ook deze kant op"
"M'n kilometerteller zit echt aan deze kant dus hij moet zo"
"Ja maar de oude band zat zo"
"Dat is dus niet goed"
"Ja maar dan is die verkeerd gemonteerd geweest..."
"Dat lijkt me ook, doe jij het dan maar wel goed..." :')

Door bovenstaande discussie vergeten te vragen welke spanning ik er het best op kan gooien. Ik probeer eerst de 2.5/2.9 (v/a) uit de Bandenspecial wel :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan