Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik weet niet of die kapjes passen. Ik heb die bewust weggelaten na half verkoolde doppen. Dacht dat ie de warmte niet goed kwijt kon door die dopjes :)
Heb jij dan eigenlijk ook nog een Bandit staan? Of heb je het over je GSXF? In principe haast hetzelfde blok natuurlijk maar je zal sowieso wat minder last van vocht hebben door het kuipwerk.

Denk dat ik die rechte maar bestel met wat kabel binnenkort dan :Y:t
 
En clipjes voor de bobines ;)
Hahahahaha ik dacht gewoon nog toen ik drukte op 'plaats reactie' :
Ow zal ik er nog bijtypen: "en die bobineclipjes @Unruled ;)". Meh moet ik weer helemaal wijzigen enz..
Nu spijt dat ik dat niet meer gedaan heb _O-

Maar inderdaad, zou wel echt een rund zijn als ik die nu nog vergat :P
 
Heb jij dan eigenlijk ook nog een Bandit staan? Of heb je het over je GSXF? In principe haast hetzelfde blok natuurlijk maar je zal sowieso wat minder last van vocht hebben door het kuipwerk.

Denk dat ik die rechte maar bestel met wat kabel binnenkort dan :Y:t

3 maal gsxf inderdaad.

De 750 waar ik op doelde is grotendeels naked maar wel beplating aan tank gemaakt die het blok daar afdekken inderdaad. Daarnaast mooi weerrijder geworden ;)
 
Ah ok, ben benieuwd!
Whoohoo! Mijn Bandit doet het weer! *O*

Werd gisteren gebeld door de garage maar helaas te laat om hem nog op te halen. Wat blijkt? Er is water in de benzinetank gelopen waardoor hij niet meer goed liep. Godzijdank geen problemen met de carbs of iets dergelijks! Ze hebben de tank leeg gehaald, schoon gemaakt en de tankdop ingevet en schoon gemaakt. Hopelijk helpt dit voor de komende tijd!

Dinsdag kan ik hem ophalen en dan hoor ik de overige zaken die ze hebben gevonden bij de algemene check. Voor wat ik begreep niet veel grote dingen en een paar waar ik al vanaf wist. Dus happy days hiero! :)

[Edit] Ohja, en met de olie lijkt alles goed te zijn. Ik heb de laatste keer inderdaad te snel gekeken en het oliepijl is goed. Er zit enkel wat vocht bij wat ik er uit kan rijden met een flink aantal kilometers. Toch maar even die oliekoeler afdekken.
 
Whoohoo! Mijn Bandit doet het weer! *O*

Werd gisteren gebeld door de garage maar helaas te laat om hem nog op te halen. Wat blijkt? Er is water in de benzinetank gelopen waardoor hij niet meer goed liep. Godzijdank geen problemen met de carbs of iets dergelijks! Ze hebben de tank leeg gehaald, schoon gemaakt en de tankdop ingevet en schoon gemaakt. Hopelijk helpt dit voor de komende tijd!

Dinsdag kan ik hem ophalen en dan hoor ik de overige zaken die ze hebben gevonden bij de algemene check. Voor wat ik begreep niet veel grote dingen en een paar waar ik al vanaf wist. Dus happy days hiero! :)
*O**O**O*
 
Nou wat een verhaal weer.

Dacht vanmiddag voor het begint te sneeuwen de motor bij de garage op te halen. Krijg een mooi overzicht van de werkzaamheden en actiepunten etc. Rijd ik weg, sta ik 500 meter verderop wederom stil... Motor slaat af en is niet meer aan te krijgen. Garage gebeld en ze zijn hem direct op komen halen en opnieuw gaan kijken.
Ze zijn er toch weer bijna een uur mee bezig geweest. Nu blijkt dat waarschijnlijk de benzinekraan een revisie nodig heeft. Met de 'PRI' stand weten te starten en op 'ON' uiteindelijk (door de sneeuw) naar huis kunnen rijden. Wanneer het weer een beetje bijtrekt snel een garage boeken en zelf de kraan reviseren. Maar voor nu: IT'S ALIVE!
 
Het kan ook iets simpels zijn als het slangetje die de kraan voorziet van vacuum. Ik kreeg mijn B12 op gegeven moment helemaal niet meer gestart na 2 maandjes stil staan, bleek dat die slang helemaal verdroogd en gescheurd was. (had E10 getankt, lekker spul!)

Kraan is makkelijk te testen, vacuumslang er aan, even zuigen, als er benzine uit loopt dan werkt hij ;)
 
Thanks @Woutert!
Ik was nog even online aan het kijken en kwam het volgende filmpje tegen. Het probleem dat ik ervaar lijkt hier heel erg op. Eerst het inhouden en vreemde gedrag bij gas geven, daarna de kraan naar 'PRI' en terug naar normaal en hij loopt weer.

Als ik het goed begrijp loopt de vacuumslang van de tank naar de meest rechter carburateur? Oftewel nummer 36 op de deze afbeelding? Als ik die eraf haal bij de carburateur kan ik er dus even aan zuigen en kijken of de kraan werkt?
 
Even snel gekeken, hij zit inderdaad rechts bij mij. In eerste instantie ziet de slang er goed uit (net nieuw zelfs) maar dat hoeft nog niet alles te zeggen.
M.b.t. die vacuümslang. Kan ik die apart bestellen of beter een 'standaard' stuk benzineleiding kopen en daar iets vanaf knippen?

Voor wat ik terug kan vinden kan een benzinekraan van een Bandit rond de 50k kilometers problemen geven, dus misschien ongeacht wat ik doe wel verstandig om die een revisie te geven aangezien ik net over de 50k heen zit en geen idee heb of deze ooit is vervangen.
 
Elk stukje benzineslang met de goede diameter is prima.

In je benzinekraantje zit een membraan, als die gescheurd is krijg je dit soort problemen. Maar, als zuigen aan de vacuumslang zorgt dat er benzine uit de benzineslang komt is het membraan (en daarmee de kraan) prima.
 
Top, dan kan ik de vacuümslang controleren en de benzinekraan.

Zou het ook nog de ontluchting van de benzinetank kunnen zijn? Daarmee bedoel ik dat de tank vacuüm zuigt en geen/minder benzine doorlaat. Waar zit deze bij de bandit? In de tankdop zelf?
 
Top, dan kan ik de vacuümslang controleren en de benzinekraan.

Zou het ook nog de ontluchting van de benzinetank kunnen zijn? Daarmee bedoel ik dat de tank vacuüm zuigt en geen/minder benzine doorlaat. Waar zit deze bij de bandit? In de tankdop zelf?

Ik ben ook wel eens bezig geweest met de tankontluchting, vanaf hier ongeveer...

Mocht je ooit besluiten om het daar na te gaan kijken lees deze post dan kan ook even O-)

Ow en ik kwam deze ook nog tegen daar @Unruled:
Altijd leuk, die kleine onderdeeltjes _O-

Bestel met bougiekabel gelijk clipjes voor de bobine mee, die krengen breken altijd B|
:P
 
Thanks @Woutert!
Ik was nog even online aan het kijken en kwam het volgende filmpje tegen. Het probleem dat ik ervaar lijkt hier heel erg op. Eerst het inhouden en vreemde gedrag bij gas geven, daarna de kraan naar 'PRI' en terug naar normaal en hij loopt weer.

Als ik het goed begrijp loopt de vacuumslang van de tank naar de meest rechter carburateur? Oftewel nummer 36 op de deze afbeelding? Als ik die eraf haal bij de carburateur kan ik er dus even aan zuigen en kijken of de kraan werkt?
Dat is wel duidelijk een brandstof probleem inderdaad. De PRI stand 'overuled' het menbraan zodat hij gewoon gaat stromen, dus dan vul (prime) je de carbs weer. Door te zuigen trek je het membraan in de kraan en daarmee gaat het klepje open op de ON en RES stand.

En inderdaad zuigen aan dat slangetje, hoeft niet heel hard overigens :)
 
Klopt, maar als die moeilijk doet merk je het pas veel later (na tientallen km's).
Check, dan is dat wat minder waarschijnlijk.

Ik ben ook wel eens bezig geweest met de tankontluchting, vanaf hier ongeveer...
Thanks! Handig dat je het hier hebt gedocumenteerd! Zal een oog open houden voor die kogel :')

Dat is wel duidelijk een brandstof probleem inderdaad. De PRI stand 'overuled' het menbraan zodat hij gewoon gaat stromen, dus dan vul (prime) je de carbs weer. Door te zuigen trek je het membraan in de kraan en daarmee gaat het klepje open op de ON en RES stand.
Merci. Moest de motor helaas onder de cover zetten ivm het weer dus heb de tank er niet af kunnen halen. Heb wel even de vacuümslang van de carb los gehaald en die zuigt in ieder geval vacuüm dus zal niet lek zijn. Als het volgende week niet sneeuwt neem ik de motor mee naar een zelf sleutel garage, dan kan ik eens uitgebreid kijken of de benzine gaat lopen wanneer ik er aan zuig.

Vlak voordat ik hem onder de cover stopte nog even gestart. Op 'ON' ging dat niet, maar op 'PRI' wel direct, dus er is wel nog echt iets aan de hand.
 
Vanmorgen eindelijk de tijd gehad om in een garage zelf de Bandit onder handen te nemen.
20190202_111711.jpg
Bougies, olie en oliefilter vervangen. Ook de luchtfilter, die was duidelijk 'iets' vervuild.
20190202_110541.jpg

Daarna meteen de benzinekraan uit de tank gehaald om te reviseren. Eerst even getest of en hoeveel benzine eruit kwam als ik er een vacuüm op zette. In de ON stand leek er niet echt een probleem en liep er voldoende benzine uit. De RES stand liet beduidend minder benzine door dus toch besloten om de kraan te reviseren.
Daar kwam ik dit prachtige stukje troep tegen.
20190202_112634.jpg 20190202_112653.jpg

Niet echt iets om enthousiast van te worden. Toch nog even uit elkaar gehaald en daar ging het feest door.
Op de foto niet echt goed te zien, maar binnenin de kraan zit een zelfde hoeveelheid troep als onderaan de buisjes zit.
20190202_121001.jpg

Heb de revisie maar even laten zitten. Motor daar achtergelaten en even opzoek naar een nieuwe benzinekraan want hier heb ik niet echt veel vertrouwen in. Tweedehands zal wel niet veel beter zijn...

The saga continues...
 
Als iets vuil is dan volstaat schoonmaken toch? Eventueel een revisieset erin en dan is ie als nieuw lijkt me.
 
Klopt, 'troep' is misschien ook niet goed verwoord.
Het lijkt erop dat het is geoxideerd. Het is er niet zomaar af te poetsen en soms idioot hard, dan weer zo weg. Ik ben dan meestal van team "zekere voor het onzekere", ook aangezien ik niet makkelijk thuis aan de motor kan sleutelen maar er echt voor naar een garage o.i.d. moet.
 
Je kunt hem helemaal uit elkaar halen en schoonmaken, het is een eenvoudig ding. Dat moet genoeg zijn... Geen reden om te vervangen, reviseren volstaat. Maar goed je moet het zelf weten natuurlijk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan