Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Heren, even een vraagje.
Kan iemand een duidelijke foto maken van de onderkant van het zadel?
Ik ben er mijn origineel zadel aan het opzetten, maar moet de beugel omzetten, maar kan zo niet zien hoe het precies erop gemonteerd hoort te zitten.
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 20190726_195325.jpg
    20190726_195325.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 8
Hallo Banit fans!
De hitte is mij naar het hoofd gestegen, daarom heb ik besloten mijn Bandit 1200 te verkopen.8)7
Is er vanuit jullie interesse in mijn stijlvol aangepaste motor?
Motorforum vriendenprijs is €2250,-

Bij interesse graag PB.
Bandit 1.jpg
 
Thanks! Die spiegeltjes vind ik ook erg gaaf. Enige probleem is dat ze niet goed vastzitten. Ze passen eigenlijk niet goed op het stuur, dus had er extra stuurgewichtjes bij besteld. De schroeven aan beide uiteindes van het stuur krijg ik alleen met geen mogelijkheid los, dus kan die gewichten er niet in zetten. Mocht iemand daar ervaring mee hebben dan please let me know. Vanaf 100+ worden ze wat naar me toe geduwd, dus zit ze continu te verstellen.

Die houder ging super makkelijk! Ik heb de zijpanelen losgehaald en het oude spatbord vlak onder de knipperlichten en reflector afgezaagd. Knippers zitten nog op de oorspronkelijke plek en oude reflector gewoon weggehaald. Ik heb de nieuwe houder vervolgens op de plek van de oude reflector bevestigd. Nieuwe reflector eronder en led lampje boven het kenteken.
20190727_210724.jpg


20190727_210756.jpg


20190727_210736.jpg
 
Hoeveel km halen jullie op 1 tank?
Hij begon vandaag na 200 km op de dagteller wat hokkerig te rijden en viel voor het stoplicht uit. Startte toen ook wat moeilijk. Daarna even gestopt en op de reserve gezet en het dichtstbijzijnde tankstation opgezocht. Tank weer volgegooid en reed weer als normaal en viel niet meer uit.

Geen idee of dat een beetje een normale afstand is voor een volle tank, vandaar de vraag :) Ging ook maar 11 liter in.
 
Als er maar 11 in ging denk ik dat je hem ook niet helemaal vol hebt gehad. Met de B12 haalde ik meestal tussen de 200-240km voor ik op reserve moest en dan ging er ook wel 14 liter in ongeveer.

Volgens het boekje past er 19L in een bandit tank met 4,5L reserve geloof ik.

Gewoon even een paar keer in de gaten houden hoeveel km je gereden hebt op hoeveel liter. Rond de 1:18-20 is bij een B6 wel haalbaar als je niet te gek doet of heel veel in de stad rijdt.
 
Als er maar 11 in ging denk ik dat je hem ook niet helemaal vol hebt gehad. Met de B12 haalde ik meestal tussen de 200-240km voor ik op reserve moest en dan ging er ook wel 14 liter in ongeveer.

Volgens het boekje past er 19L in een bandit tank met 4,5L reserve geloof ik.

Gewoon even een paar keer in de gaten houden hoeveel km je gereden hebt op hoeveel liter. Rond de 1:18-20 is bij een B6 wel haalbaar als je niet te gek doet of heel veel in de stad rijdt.
Ik heb hem vorige week wel helemaal vol gegooid, ook bij 200 km ongeveer toen hij begon te stotteren. Ging toen ook maar +/- 11 liter in. Rij hem overigens niet tot de druppel leeg dan, hoor het nog wel heen en weer klotsen.

Het moeilijke starten begint dus als er nog zo'n 5 liter in de tank zou moeten zitten. Is dat normaal of zit er ergens iets niet goed?
 
Ik weet niet welk type Bandit hebt?

M'n 1200 moet meestal ergens voorbij de 200 op reserve als ik een beetje normaal doe O-), ga ik gelijk tanken gaat er iets van 13 liter in, als hij helemaal leeg is gaat er 19.2 liter in de tank. Best grote reserve dus.
 
Ik heb hem vorige week wel helemaal vol gegooid, ook bij 200 km ongeveer toen hij begon te stotteren. Ging toen ook maar +/- 11 liter in. Rij hem overigens niet tot de druppel leeg dan, hoor het nog wel heen en weer klotsen.

Het moeilijke starten begint dus als er nog zo'n 5 liter in de tank zou moeten zitten. Is dat normaal of zit er ergens iets niet goed?
Dan heb je een grote reserve ;)

Hoeveel reserve je hebt wordt bepaald door het hoge pijpje, deze staan uiteraard omhoog in je tank en op gegeven moment stroomt het gewoon niet meer naar binnen omdat het niveau te laag is geworden, het reserve kraantje slurpt het op door het lage filtertje.
61ALGTX5EhL._SL1024_[1].jpg
 
Ik weet niet welk type Bandit hebt?

M'n 1200 moet meestal ergens voorbij de 200 op reserve als ik een beetje normaal doe O-), ga ik gelijk tanken gaat er iets van 13 liter in, als hij helemaal leeg is gaat er 19.2 liter in de tank. Best grote reserve dus.
Een 600 uit '96 heb ik.

Niks om me zorgen om te maken dus? Ik heb hem vanmiddag voor het eerst op de reserve gezet, dus geen idee hoeveel er dan nog in zit.
Schrok me vorige week wel goed de pleuris toen hij niet meer wilde starten :X Dag ervoor opgehaald en met de rit terug naar huis + een rondje rijden stond 'ie al op 210 km oid. Dacht toen niet aan een lege benzinetank, dus ik hield al rekening met het ergste.
 
Niks aan de hand hoor, zolang je niet vergeet hem van reserve af te halen en doorrijdt tot hij er mee stopt ;)
Benzinekraantje, kill-switch, zijstandaard, het gaat iedereen wel een keer mis, je leert vanzelf!
 
Niks aan de hand hoor, zolang je niet vergeet hem van reserve af te halen en doorrijdt tot hij er mee stopt ;)
Benzinekraantje, kill-switch, zijstandaard, het gaat iedereen wel een keer mis, je leert vanzelf!
Amen! Vandaag nog gehad zelfs :')
Sputteren bij het stoplicht, wilde naar reserve draaien maar... stond ie al op _O-

Gelukkig met wat gewiebel een paar extra milliliter in de vlotterbak kunnen laten lopen en de 500 meter naar het tankstation kunnen rijden.

275 km, dat reed op een gehele tank.
 
Heeft iemand trouwens een idee wat het effect van slecht gesynchroniseerde carbs op het verbruik is?
Ik ga binnenkort een weekendje naar de Ardennen maar moet ze nog steeds eens goed zetten. Vraag me even af of dat nog de moeite is qua verbruik. Rijden doet is wel, ook al is het af en toe wat ruig.
 
Heeft iemand trouwens een idee wat het effect van slecht gesynchroniseerde carbs op het verbruik is?
Ik ga binnenkort een weekendje naar de Ardennen maar moet ze nog steeds eens goed zetten. Vraag me even af of dat nog de moeite is qua verbruik. Rijden doet is wel, ook al is het af en toe wat ruig.
Verbruik is verwaarloosbaar hoor, tenzij ze echt heel erg uit sync staan, maar dan blijft je toerental ook enorm hangen.
Maar als je lekker gaat sturen is vooral dat een reden om het ff goed te laten zetten wat mij betreft!
 
Rij al 10 jaar al mijn carb motoren standaard op RES. Tadaaa, gratis +75km range.
Technisch gezien had je die range natuurlijk al, het scheelt je alleen ff het kraantje verdraaien als je aan het rijden bent haha. En gratis.... hij verbruikt nog steeds brandstof he gedurende die 75km :9
Maar als je toch op de dagteller rijdt (wat ik ook doe) dan werkt het prima!
 
Technisch gezien had je die range natuurlijk al, het scheelt je alleen ff het kraantje verdraaien als je aan het rijden bent haha. En gratis.... hij verbruikt nog steeds brandstof he gedurende die 75km :9
Maar als je toch op de dagteller rijdt (wat ik ook doe) dan werkt het prima!
Wat ik bedoel is dat ik nu pas bij 275km ga tanken ipv bij 200km omdat ik weet dat hij bij 200+km ergens op reserve moet en ik langs de weg kom te staan (kan er niet bij rijdend).
In de praktijk betekent het dat ik 75km langer op een tank kan :)
 
Wat ik bedoel is dat ik nu pas bij 275km ga tanken ipv bij 200km omdat ik weet dat hij bij 200+km ergens op reserve moet en ik langs de weg kom te staan (kan er niet bij rijdend).
In de praktijk betekent het dat ik 75km langer op een tank kan :)
En ik tank altijd voor 15 euro dus verbruik is altijd gelijk net als bezine prijs :) O-)

Maar serieus, ik haal meestal geen 200 km tot de rerserve. Heb nu de carbs weggebracht voor reinigen, na montage worden ze ook nog synchroon afgesteld, misschien dat ik dan wat verder kom op een tank.
 
En ik tank altijd voor 15 euro dus verbruik is altijd gelijk net als bezine prijs :) O-)

Maar serieus, ik haal meestal geen 200 km tot de rerserve. Heb nu de carbs weggebracht voor reinigen, na montage worden ze ook nog synchroon afgesteld, misschien dat ik dan wat verder kom op een tank.
Dat betekend dat je ongeveer 9 liter tankt, dan heb je er ook nog 9-10 in de tank zitten op dat moment ;)
9-10L op 200km is een heel acceptabel verbruik hoor, dat zal niet zomaar een stuk omlaag gaan als je ze laat reinigen en synchroniseren. Er lekkerder door lopen dan weer wel als het goed gebeurt!
 
Ook weer achter de rug: vandaag de motor laten vallen :+
Het is een hoop gemanoeuvreer om hem van z'n plek te krijgen en vandaag ging hij toch op zijn kant. Gelukkig had ik hem nog gewoon vast, dus hij ging in slow motion naar de grond. Steeltje van de spiegel is wat bekrast nu, maar verder niets beschadigd gelukkig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan