Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ook weer achter de rug: vandaag de motor laten vallen :+
Het is een hoop gemanoeuvreer om hem van z'n plek te krijgen en vandaag ging hij toch op zijn kant. Gelukkig had ik hem nog gewoon vast, dus hij ging in slow motion naar de grond. Steeltje van de spiegel is wat bekrast nu, maar verder niets beschadigd gelukkig.
Let op, dan heb je kans dat je binnenkort je remschijfslot vergeet, rustig wegrijden dus ;)
 
Verbruik is verwaarloosbaar hoor, tenzij ze echt heel erg uit sync staan, maar dan blijft je toerental ook enorm hangen.
Maar als je lekker gaat sturen is vooral dat een reden om het ff goed te laten zetten wat mij betreft!
Nah hij staat nog niet zo slecht dat ik er veel van merk. Alleen af en toe wat lastiger starten en stationair schommelt hij zo'n 100tpm.
Ging me meer even om het bereik, aangezien ik een hele vloot GS tourbuffels bij moet gaan houden... Maar dan moet dit wel lukken, thanks ;)

Ook weer achter de rug: vandaag de motor laten vallen :+
Het is een hoop gemanoeuvreer om hem van z'n plek te krijgen en vandaag ging hij toch op zijn kant. Gelukkig had ik hem nog gewoon vast, dus hij ging in slow motion naar de grond. Steeltje van de spiegel is wat bekrast nu, maar verder niets beschadigd gelukkig.
Ugh gaat wel vlot bij jou he? -O-
Maar goed, beter nu langzaam met deze motor dan later eentje met wat meer centen erin! ik neem aan dat je meteen wat actie hebt ondernomen om het een en ander een nieuwe plek te geven voor wat meer manoeuvreer ruimte?
 
Ugh gaat wel vlot bij jou he? -O-
Maar goed, beter nu langzaam met deze motor dan later eentje met wat meer centen erin! ik neem aan dat je meteen wat actie hebt ondernomen om het een en ander een nieuwe plek te geven voor wat meer manoeuvreer ruimte?
Zeker!
En ach, het zijn allemaal leerzame dingetjes. Beter gelijk nu alles maar gehad hebben dan dat het me later overkomt op een ongunstiger moment :)
 
Absoluut. Moet mijn motor ook nog eens voor de eerste keer laten vallen, maar was blij dat iedere motorrijder in mijn omgeving me op het hart drukte eerst op een oude motor(fiets moet je het leren _O-) te beginnen.Onderuit gaan of om laten vallen gaat geheid gebeuren.

Had laatst een moment dat ik bij het stoplicht mijn voet op iets glads neerzette. Dacht toch echt even dat het mijn eerste momentje zou zijn, maar toch overeind kunnen houden.
Voor mij voelt het overigens nog steeds als "godver wanneer gaat het nu eens gebeuren, dan ben ik er vanaf" :'). Dus maar goed dat jij m al hebt gehad ;)
 
Nog een vraagje: waar kan ik de kleurcodes voor de bandit vinden? Voorspatbord en zij/achterpanelen wil ik nog even een vers kleurtje geven, want die zijn behoorlijk verbleekt. Ik heb laatst wel een topic hier gevonden, maar kan hem niet weer vinden.
 
Nog een vraagje: waar kan ik de kleurcodes voor de bandit vinden? Voorspatbord en zij/achterpanelen wil ik nog even een vers kleurtje geven, want die zijn behoorlijk verbleekt. Ik heb laatst wel een topic hier gevonden, maar kan hem niet weer vinden.
Staat een link in de opening post ;)
 
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn dat de hoofdzekering doorslaat?
Gebeurde net bij het vervangen van de accu. Had volgens mij geen kortsluiting gemaakt. Toen ik mijn enige reservezelering plaatste sloeg deze gelijk door.
Kan in topics geen antwoord vinden.
 
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn dat de hoofdzekering doorslaat?
Gebeurde net bij het vervangen van de accu. Had volgens mij geen kortsluiting gemaakt. Toen ik mijn enige reservezelering plaatste sloeg deze gelijk door.
Kan in topics geen antwoord vinden.
Dat is gek want zo ingewikkeld is het vervangen niet, zelf ik kan het. Miscchien accu zelf niet goed of niet de juiste?
 
Tja, heel vreemd. Zojuist een nieuwe zekering geplaatst, kabels gechecked, kabels gemonteerd, contact om en alles in orde.
Ik kan het met niet voorstellen dat ik gisteren twee keer kortsluiting heb gemaakt met de kabels vastzetten. Schijnbaar dus wel. Opgelost dus!
 
Sinds vorige week start mijn motor een beetje moeilijk :o
De eerste dag na die enorme hitte wilde hij zonder choke niet starten. De dagen erna startte hij soms zonder choke gewoon en andere keren alleen met choke. Als 'ie eenmaal loopt zitten de toeren ook heel laag (onder de 1000). Na een paar minuutjes gaat de toerenteller langzaam weer richting die 1000 toeren. Zodra hij op temperatuur is geen problemen meer dus.

Wat kan dit zijn? Accu? Carbs? Het lijkt me nog niet zo koud dat hij nu al moeite heeft met starten door het weer.
 
Sinds vorige week start mijn motor een beetje moeilijk :o
De eerste dag na die enorme hitte wilde hij zonder choke niet starten. De dagen erna startte hij soms zonder choke gewoon en andere keren alleen met choke. Als 'ie eenmaal loopt zitten de toeren ook heel laag (onder de 1000). Na een paar minuutjes gaat de toerenteller langzaam weer richting die 1000 toeren. Zodra hij op temperatuur is geen problemen meer dus.

Wat kan dit zijn? Accu? Carbs? Het lijkt me nog niet zo koud dat hij nu al moeite heeft met starten door het weer.
Video?
 
Bij deze dan. De laatste is met choke.



Ik zie geen probleem?
Je hoort een motor te starten met choke. Het heet niet voor niks vaak "starter circuit" of "enrichment circuit".
Bij de 3e video met choke start hij meteen goed.
In de zomer doe je de 'choke'-hendel eventueel gewoon wat minder ver open.
 
Ja geen idee joh, ik ben alleen de auto's van mijn ouders gewend en die starten altijd meteen, dus vandaar dat ik het vreemd vond haha :P

Maar is het dan ook normaal dat tijdens die 30+ temperaturen hij wel gewoon lekker startte en nu opeens niet meer?

Ik heb de choke trouwens standaard gewoon 'dicht'/naar achteren. Beter om hen een stukje open te laten staan of is dat alleen nodig bij starten?
 
Hij start hartstikke mooi met de choke open op het laatst filmpje hoor :Y

Zo start ik hem ook altijd, choke vol open en dan gelijk bijstellen tot hij met wat hogere toeren blijft draaien, voor ik de straat uit ben schuif ik hem helemaal dicht. Als het warm weer is zoals nu dan, bij lagere (winterse) temperaturen laat ik de choke er wat langer en/of wat hoger (bij heel koud vol open) op, nog een straat verder ofzo.

ik gebruik de choke alleen niet als ik de motor bijvoorbeeld hier met dit weer een dag in de zon heeft gestaan.
 
Ja geen idee joh, ik ben alleen de auto's van mijn ouders gewend en die starten altijd meteen, dus vandaar dat ik het vreemd vond haha :P

Maar is het dan ook normaal dat tijdens die 30+ temperaturen hij wel gewoon lekker startte en nu opeens niet meer?

Ik heb de choke trouwens standaard gewoon 'dicht'/naar achteren. Beter om hen een stukje open te laten staan of is dat alleen nodig bij starten?
Dit verschilt per motor, temperatuur etc. Gewoon een beetje proberen. Met de hendel helemaal naar achteren kan hij zoals je ziet teveel in de toeren schieten, dus dan doe je iets minder.
Starten met 'choke' 75-100%, terugbrengen zodat hij goed stationair loopt. Wegrijden. Aan het eind van de straat choke uit.

Overigens is het volgens mij ook bij de bandit 600/1200 geen choke maar een enricher. Je hebt dus geen plaat die de inlaat "choked" maar een apart circuit wat open gaat en meer benzine (en iets lucht) toevoegt.

Hoe warmer, hoe minder choke je nodig hebt. De benzine verdampt makkelijker dus je hebt minder benzine nodig.
Dus ja, het kan dat hij bij 30+ wel (beter) zonder choke start.
 
Hallo Banit fans!
De hitte is mij naar het hoofd gestegen, daarom heb ik besloten mijn Bandit 1200 te verkopen.8)7
Is er vanuit jullie interesse in mijn stijlvol aangepaste motor?
Motorforum vriendenprijs is €2250,-

Bij interesse graag PB.Bekijk bijlage 1412580
Je hebt hem niet zo lang gehad geloof ik of wel? Moet zeggen dat hoewel ik de richting van je aanpassingen begrijp, ik ze bij de Bandit niet zo best uit vind komen, maar dat is smaak natuurlijk. Denk wel dat je een beetje mazzel moet hebben met iemand die net zoiets tof vindt voor de prijs, succes met de verkoop :)

die 600 van de eerste generatie hebben idd een belachelijk grote reserve. geloof dat “unruled” ooit zn kraantje had ingekort zodat de reserve ook echt reserve werd
Ja. Tip: niet té veel eraf halen. Ik had nog 2 liter reserve over geloof ik, net een beetje krap. De eerste keer kan dat je in ieder geval op irritante wijze verrassen :+
 
Ik denk dat jij een benzinemeter hebt, dan heb je (in de regel) geen reserve. Tenzij je een eerste generatie B12 hebt, die heeft beide.
 
Tips voor goeie bandjes (merk)?
De achterste is aan vervanging toe en ik merkte vandaag opeens (wel vreemd), dat de voorste band ongelijk is versleten. Ik voel als ik een bocht in ga dat de band een rare beweging maakt. Als ik er voor sta lijkt het ook alsof de rechterkant van de band veel platter is dan links.
 
Terug
Bovenaan Onderaan