Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Hele goeie ervaring aan het hebben met de Continental Road Attack 3 hier *O*
Zit er al 13000 onder (13 maanden geleden), en ik denk dat ik de winter er nog wel mee door kan. Profieldiepte weet ik niet precies, maar ziet er nog niet zo uit dat ik denk: "Die moet ik eens even gaan meten". Ik maak best wat snelwegkilometers, maar slijten toch best rond. Geven veel vertrouwen in regen en vrieskou.

Moest ik nu nieuwe banden nodig hebben, koos ik ze weer :Y
 
Tips voor goeie bandjes (merk)?
De achterste is aan vervanging toe en ik merkte vandaag opeens (wel vreemd), dat de voorste band ongelijk is versleten. Ik voel als ik een bocht in ga dat de band een rare beweging maakt. Als ik er voor sta lijkt het ook alsof de rechterkant van de band veel platter is dan links.
Continental RoadAttack 3

Of elke andere nieuwe sport/tour band van de grote merken
 
Was trouwens niet de voorband die het gewiebel veroorzaakte, maar de achterband. Dikke spijker erin en hartstikke leeg :o
Lucht erin gepompt bij tankstation en thuis maar gestationeerd. Dealert gevraagd wat de montagekosten gaan zijn, dus nog even mailtje afwachten en dan nieuwe bandjes bestellen.
 
Was trouwens niet de voorband die het gewiebel veroorzaakte, maar de achterband. Dikke spijker erin en hartstikke leeg :o
Lucht erin gepompt bij tankstation en thuis maar gestationeerd. Dealert gevraagd wat de montagekosten gaan zijn, dus nog even mailtje afwachten en dan nieuwe bandjes bestellen.
Ik had afgelopen maart een spijker in de achterband, maar die zat op zo'n positie dat het prima te repareren was. Anderhalve week op de dag de band met de fietspomp bijgepompt voordat ik eindelijk tijd had om tijdens openingstijden langs de bandenboer te gaan _O-
 
Ik had afgelopen maart een spijker in de achterband, maar die zat op zo'n positie dat het prima te repareren was. Anderhalve week op de dag de band met de fietspomp bijgepompt voordat ik eindelijk tijd had om tijdens openingstijden langs de bandenboer te gaan _O-
Hahaha zo kan het ook ja :P
Mijn banden zouden na deze zomer toch op zijn, achter in elk geval, dus ik laat ze gelijk maar vervangen. Dat ook weer gedaan :t
 
Ah ik zie het.
Gezien de goede ervaringen met de road attack zal ik daar eerst naar gaan vragen. Staan niet op de site zie ik, maar zijn misschien wel gewoon te bestellen.
 
Iemand nog interesse in de onderstaande onderdelen
- achterbrug, compleet met kettingspanners, voorzien van poedercoating nieuwe lagers en boutjes. €75
- voetstepjes bestuurder. €20
- Suzuki GSXR 1000 K7 schokbreker €60 (past op de Bandit)
EE50C3ED-5920-4CA6-910B-9D85D7E3666A.jpeg3ED9E78A-E156-46C2-859A-99CA2F9E98D1.jpegE44B9D3E-8FED-4A22-A611-76AF10181951.jpeg874C3834-5DB0-463A-BA5C-A97F7ACFE6BC.jpeg4599DE7C-321F-4116-92B5-FF132E9E586D.jpeg85A08B11-8538-4CCA-84ED-CE3AD6D17EB0.jpeg570462D4-49EF-4DC9-BE5E-74AB8365988C.jpegEEB9A450-8DB7-4CE4-A4F0-1B0F18A87EDD.jpeg9C42AE08-92F1-4551-8C2B-B38F9BC7D92C.jpeg
 
De voorremmen gingen steeds zwaarder aanlopen dus gisteren maar even wat tijd gestoken in het loshalen en schoonmaken van de remklauwen.

IMG_20190811_092540.jpg


Remblokken er uit, potjes een stukje uitpompen, tandenborstel en lauw sopje, alles weer schoon en fris! Alleen de rempotjes zou ik wel eens kunnen gaan vervangen. Het deel wat nu in de klauw over de keerringen glijdt is nog wel netjes, maar als er nieuwe blokken in moeten ze er een stuk dieper in zakken. Voorlopig dus nog wel prima.

IMG_20190811_102719.jpg


Toen was de achterrem ook maar eens aan de beurt... De achterremklauw van de 600 heeft zo'n heerlijk ontwerp met die twee geleidepinnen die er, toen het apparaat de fabriek uit rolde, gewoon met het handje in en uit schuiven. Verrassend genoeg schuift dat 24 jaar later niet zo makkelijk meer en zit dat keihard vastgeroest. Dus weer iets er bij voor op mijn OP-modlist *O* (@Squishy ;)): De "Rear caliper drill holes mod" :P

IMG_20190811_132057.jpg


Motherfuckers er met geweld (en een beetje olie) uitgeramd:

IMG_20190811_132037.jpg


Best wel even mee bezig geweest, wilde de hele Bandit nog wassen, dat komt van het weekend dan wel weer. Het wordt toch kutweer B|
 
Waarom niet zuigertjes eruit polijsten en nieuwe rubbertjes erin? Gok dat de richel van de stofringen ook heel vies is met oxidatie enzo
 
Waarom niet zuigertjes eruit polijsten en nieuwe rubbertjes erin? Gok dat de richel van de stofringen ook heel vies is met oxidatie enzo
Ja dat heb ik vorig jaar ook gedaan, toen er nieuwe remblokken in gingen en ik de remvloeistof ging vervangen.

(links voor, rechts na, maart 2018)

Maar toen zag ik al een beetje dat ik ze niet helemaal mooi gepolijst kreeg, hier en daar wat pitting. Daar gaat ie natuurlijk blijven roesten. Vandaar dat ik dacht er maar een keer nieuwe zuigertjes in te doen.

Nu gewoon weer even gangbaar gemaakt, en vandaag geen aanlopen meer gehoord. Achter remt ook weer lekker met nieuwe blokken en vers sap.
 
Aha zo 👍

Ik poetste jarenlang braaf de zuigers maar nooit stil gestaan bij de drek die zich achter de zuigers verzamelde. Functioneerde best aardig meende ik toch enorm goor. Heb ze vervangen door een gereviseerde set die overbodig op schap lag en dan merk je wel verschil
 
Ik heb net ook nog maar eens een revisie setje besteld voor m'n voorklauwen. Had ze paar weken geleden al schoongemaakt, maar lopen ook nog wat aan en cilinders komen niet helemaal lekker gelijk naar buiten..
Wat een verschil in prijzen zeg, uiteindelijk bij ebay gevonden voor 55,- incl verzenden ipv 70,- tot 100,- (ex verzendkosten) in gangbare webshops..
 
Ik heb net ook nog maar eens een revisie setje besteld voor m'n voorklauwen. Had ze paar weken geleden al schoongemaakt, maar lopen ook nog wat aan en cilinders komen niet helemaal lekker gelijk naar buiten..
Wat een verschil in prijzen zeg, uiteindelijk bij ebay gevonden voor 55,- incl verzenden ipv 70,- tot 100,- (ex verzendkosten) in gangbare webshops..
O nice, voor beide klauwen? Ik heb toen een jaar geleden alleen stof- en keerringen vervangen, deze had ik voor 15 euro op Ebay gevonden.
 
Ik heb net ook nog maar eens een revisie setje besteld voor m'n voorklauwen. Had ze paar weken geleden al schoongemaakt, maar lopen ook nog wat aan en cilinders komen niet helemaal lekker gelijk naar buiten..
Wat een verschil in prijzen zeg, uiteindelijk bij ebay gevonden voor 55,- incl verzenden ipv 70,- tot 100,- (ex verzendkosten) in gangbare webshops..
Heb je een link ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan