Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Gaan er hier nog mensen stoppen met het tanken van euro 95 na 1 oktober?

https://www.ad.nl/auto/je-gaat-anders-tanken-euro-95-wordt-e10-op-1-oktober~a497450a/
Van de Suzuki website:

"Suzuki adviseert voor alle modellen de Euro 95/E10. Dit is de minst dure benzine en tevens ook de meest geschikte. Brandstoffen met een hoog ethanolgehalte (E85) kunnen rubberen onderdelen - zoals carburatormembranen, inlaatrubbers en afdichtingen - aantasten. Op het gebied van motorprestaties levert het gebruik van een andere benzine dan Euro 95/E10 overigens geen enkel voordeel op.

De door de BV Nimag geïmporteerde motoren zijn geschikt voor gebruik van E10 vanaf modeljaar 1991."


Vraag & Antwoord Techniek - Suzuki Motoren - www.suzuki.nl/motoren (Kopje 'Brandstof')

Volgens mij valt het dan wel mee? Of zie ik iets over het hoofd?
 
Hm ik bedoelde eigenlijk andere, maar die heb je dus blijkbaar toch niet... naja deze zijn ook prima :)

Zou wel een iets substantieler plaatje pakken, dit gaat wiebeldewapski doen natuurlijk.
Is een vrij dik plaatje , ziet op de foto alleen zo dun uit. Het was een boekenplank steun 🤣🤣🤣😂de haak eraf geslepen etc..
 
Van de Suzuki website:

"Suzuki adviseert voor alle modellen de Euro 95/E10. Dit is de minst dure benzine en tevens ook de meest geschikte. Brandstoffen met een hoog ethanolgehalte (E85) kunnen rubberen onderdelen - zoals carburatormembranen, inlaatrubbers en afdichtingen - aantasten. Op het gebied van motorprestaties levert het gebruik van een andere benzine dan Euro 95/E10 overigens geen enkel voordeel op.

De door de BV Nimag geïmporteerde motoren zijn geschikt voor gebruik van E10 vanaf modeljaar 1991."


Vraag & Antwoord Techniek - Suzuki Motoren - www.suzuki.nl/motoren (Kopje 'Brandstof')

Volgens mij valt het dan wel mee? Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, het valt ook wel mee. E85 is bio-ethanol, dat is totaal niet relevant voor het verhaal.


Waar het vooral om gaat is dat ethanol water aantrekt (en dus uit de lucht onttrekt), dus als je motor vochtig gestald is heb je na een tijdje in verhouding veel water in je benzine. Water is zwaarder dan benzine en je carburateurs zuigen vanuit de onderkant van je tank aan. Oftewel, in een extreem geval probeer je te starten op water en dat werkt natuurlijk niet. In de praktijk wordt het aandeel water dan gewoon net te hoog om lekker te lopen. Daarnaast is water net zo goed schadelijk voor de ingewanden van je motor, dus droog stallen of voor de winterstalling brandstof zonder ethanol tanken. Daar gaat het hele gedoe over :+
 
Klopt, het valt ook wel mee. E85 is bio-ethanol, dat is totaal niet relevant voor het verhaal.


Waar het vooral om gaat is dat ethanol water aantrekt (en dus uit de lucht onttrekt), dus als je motor vochtig gestald is heb je na een tijdje in verhouding veel water in je benzine. Water is zwaarder dan benzine en je carburateurs zuigen vanuit de onderkant van je tank aan. Oftewel, in een extreem geval probeer je te starten op water en dat werkt natuurlijk niet. In de praktijk wordt het aandeel water dan gewoon net te hoog om lekker te lopen. Daarnaast is water net zo goed schadelijk voor de ingewanden van je motor, dus droog stallen of voor de winterstalling brandstof zonder ethanol tanken. Daar gaat het hele gedoe over :+
Check. Helpen van die brandstof additieven nog? Forte enzo
 
Klopt, het valt ook wel mee. E85 is bio-ethanol, dat is totaal niet relevant voor het verhaal.


Waar het vooral om gaat is dat ethanol water aantrekt (en dus uit de lucht onttrekt), dus als je motor vochtig gestald is heb je na een tijdje in verhouding veel water in je benzine. Water is zwaarder dan benzine en je carburateurs zuigen vanuit de onderkant van je tank aan. Oftewel, in een extreem geval probeer je te starten op water en dat werkt natuurlijk niet. In de praktijk wordt het aandeel water dan gewoon net te hoog om lekker te lopen. Daarnaast is water net zo goed schadelijk voor de ingewanden van je motor, dus droog stallen of voor de winterstalling brandstof zonder ethanol tanken. Daar gaat het hele gedoe over :+
Misschien wat raar gedacht, maar helpt het om de motor wat heen en weer te schudden (als je er op zit van links naar rechts hellen een paar keer) zodat het zich weer mengt en het water niet vooral op de bodem ligt? Of gaat het sowieso over het water/benzine verhouding die niet lekker is?
 
Het kan een beetje helpen, maar het roesten van je tank en corroderen van je carbs en sproeiers zijn vooral een probleem.
Daarnaast kunnen rubbers opzwellen of juist uitdrogen, dit proces gaat sneller met ethanol in je brandstof, dit kan ook problemen geven.
 
Ah oké, dan zal het meevallen inderdaad. Ik ben wel van het over-engineeren :+
Vind het alleen jammer van de tussen ruimte..

20190909_203950.jpg
 
Nee bij de N van mij zit het "dashbordje" er mooi tussengevormd.

IMG_20190216_142315.jpg


Maar ik denk dat als je de lamp er onder gemonteerd hebt zitten, het al een stuk minder opvalt hoor, omdat de ruimte eronder dan gevuld is.

En zo niet, toch mooier want nu N. :+
 
Nee bij de N van mij zit het "dashbordje" er mooi tussengevormd.

Bekijk bijlage 1426221

Maar ik denk dat als je de lamp er onder gemonteerd hebt zitten, het al een stuk minder opvalt hoor, omdat de ruimte eronder dan gevuld is.

En zo niet, toch mooier want nu N. :+

Ja komt me eigenlijk ook weer goed uit de tussen ruimte. Dan kan ik er een usb lader tussen duwen.

Is jouwn model 2001+ of ouder ? Want bij mij heb ik een digitaal scherm erin...?


Nu wachten op de lamp/lamphuis/bracket/knipperlicht.. windschermpje wil ik ook nog bestellen.
 
Ja komt me eigenlijk ook weer goed uit de tussen ruimte. Dan kan ik er een usb lader tussen duwen.

Is jouwn model 2001+ of ouder ? Want bij mij heb ik een digitaal scherm erin...?


Nu wachten op de lamp/lamphuis/bracket/knipperlicht.. windschermpje wil ik ook nog bestellen.
1995 :Y
 
Zo kabels weggewerkt onder de tank. Nu wachten op de lampen +houders en knipperlichten.. en dan nog een spiegelhouder en windschermpje. Als iemand ergens van die kleine afdek kapjes weet te scoren, let me know. Ik bedoel die kleine driehoekjes rechts en links in het hoekje aan de zijkant.

Grtzz
 

Bijlagen

  • 20190914_134756.jpg
    20190914_134756.jpg
    207,8 KB · Weergaven: 15
  • 20190914_134808.jpg
    20190914_134808.jpg
    170,4 KB · Weergaven: 14
  • 20190914_132319.jpg
    20190914_132319.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 13
Prima weggewerkt!
Wat bedoel je precies met spiegelhouders?Met de S krijg je geen schroefdraad in de knoppenset op het stuur. Dan moet je bar-end spiegels nemen
 
Terug
Bovenaan Onderaan