Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Kwam jaren terug deze ook al eens tegen, persoonlijk projectje va niemand.
9Hb1OgknKMyP7tsq0hZJE91QfoMfM3r964ehrFp0xOwewQShR9TQvbPEOxQRYcx5FGY7yTYLZ-Z7KBq3KdYB4F7uMfwZUgXLbRvMHatmveHG4u72eRTioObLvvSdPx--vYTnoOndlrjWhZguppyS8eGC4afaRv0VHQx_6QP6LFYQFhmuhDosbHygUFEi7yJstKb3mDfM9iQodOY9iVOslvrYTSpVGW-E9w7wLEeMluME5oRMUFYsKwIKhzfaf9Lu3jO6gWaR_FD3wzijy3_cQIi5eVDdCl2bDSX0ypSDKiK1kIQTHjBEjYEBOixZjQyB7gyIn2_-rXzh8tTBwS6PtSkaUttKpPnUbv8sC5fdlG_iLK_1W_h-l5lFtsbxFg9m20ClGxCRcQbLqd-bNEIsNZNC7nQXA_1lWvaRfD_UFq-inUYZ09GCJn_K3vWxwyNfsWVfipH9R9XszWU4gupOydvpuppLRtoHXBPSEV1-x5sqfXC47KS-wfgSBuaQk-muQD7XmdhE0imqSVzAKvIigzlYvTsOKziNTHnlAQou5ELMCgxQrKUTPnNq6jHuDY7jnhFrcL6GZZiIkiQnkyneDV1PGUj5Mhf_zmQfDWAYSTMc4n9zKljsw2AsoM5MTYMnguLxcxMmgbX4jUls2PIWluBHnqXjlz_DGBwo4nDeF_W4Eh7UPE23gQ=w1600-h1200-no

Het totaalplaatje was hier alleen nog niet om aan te zien haha
A2iNSKpg1JJrm-cfBKFFezsKuI4dAlHhtWfDS-k9kirV78LVvbrbq21XP_kSxTWSd1VT1V3x1yIxFggbQO3R73KCsBM0cvkN9NZL62pnsEVby-QoZfvVzXmhMS86XT8xP7hUDHaj_Ln6vAYbzD_fJ4qaVoWxo1G2VvSkbQGzfnc_Jcbb6fB3wZxnatXcIwkg0bxmG5bbm0CdW7AJilnSBDK7SYkz85GqhYf0gX8RWWPsRDnD-IbFlTEd989GmTDhsZ-KyuwZC6bWNozdVz1EkDMcICMFOaaBVe4QyHYgh0cy9MLAr_jIxSwvvg2v-03axTu8gVsFrW5a_fTCmldPgcM3_v4FRjxVNUYxmemBaILrLGGA8wSt_BBy5H6uOWqdE_T7JMnUvMwMc1FSAulIwUnwSg-UH7gfi07s_3o9zsK-ZiLxR1p4APETme_uaEa71HgIrXHHpYnsnDuqHIYDLiveRkmrV81tbtpCYjqpVwQo-u8VBw1_ofrJ0XSwBuQu7y2L2WsHHTd6G2gy4Aaxfry9Xo7yReVxumZc2Pu-APnaRI4SCP_JMFKuOr6TPZY47WsArOjcu9XnwXDDpp6CPq9mhJRKc2-4cYpQia1moFSfeqFhxQtyJS1pf_VrIPWQKq33ezplc163MCaoHJIO8wAmg0aD6US0xWo89O7LDPLqV0nk8C8DPA=w1600-h1200-no
 
Hi! Een poosje geleden heb ik op dit forum mijn 1ste topic geopend m.b.t. de aanschaf van een eerste motor.

Ik twijfelde voornamelijk tussen een ZRX1100 en de XJR1300. Let wel; ik heb in de basis 0,0 kennis/ervaring met motoren dus het is puur op basis van research op internet.

Nu sprak ik onlangs mijn vader en die stuurde mij de bijgevoegde foto. Deze motor is van de overbuurman, hij heeft de motor gekregen van een familielid die er geen interesse meer in had. De motor is nog relatief nieuw en heeft 8k gelopen, zitten 2 nieuwe banden op. Ik zie dat het een Suzuki Bandit is, maar ik wil er graag wat meer over lezen. Kunnen jullie mij vertellen welk type dit precies is?

En hoe verhoudt deze motor zich met bijv. de ZRX1100 en de XJR1300? Zijn het een beetje vergelijkbare modellen?
 

Bijlagen

  • bandit.jpg
    bandit.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 17
Hi! Een poosje geleden heb ik op dit forum mijn 1ste topic geopend m.b.t. de aanschaf van een eerste motor.

Ik twijfelde voornamelijk tussen een ZRX1100 en de XJR1300. Let wel; ik heb in de basis 0,0 kennis/ervaring met motoren dus het is puur op basis van research op internet.

Nu sprak ik onlangs mijn vader en die stuurde mij de bijgevoegde foto. Deze motor is van de overbuurman, hij heeft de motor gekregen van een familielid die er geen interesse meer in had. De motor is nog relatief nieuw en heeft 8k gelopen, zitten 2 nieuwe banden op. Ik zie dat het een Suzuki Bandit is, maar ik wil er graag wat meer over lezen. Kunnen jullie mij vertellen welk type dit precies is?

En hoe verhoudt deze motor zich met bijv. de ZRX1100 en de XJR1300? Zijn het een beetje vergelijkbare modellen?
Dat verhoudt zich niet echt, de ZRX en XJR zijn power-nakeds en dit is een tweede generatie Bandit 600S, een tourmotor. Ik heb wel een mening over wat een geschiktere motor is om mee te beginnen, maar je vraag was of ze in dezelfde categorie vallen. Nee.

Een Bandit 1200N wel, een beetje.
 
Kwam jaren terug deze ook al eens tegen, persoonlijk projectje va niemand.
9Hb1OgknKMyP7tsq0hZJE91QfoMfM3r964ehrFp0xOwewQShR9TQvbPEOxQRYcx5FGY7yTYLZ-Z7KBq3KdYB4F7uMfwZUgXLbRvMHatmveHG4u72eRTioObLvvSdPx--vYTnoOndlrjWhZguppyS8eGC4afaRv0VHQx_6QP6LFYQFhmuhDosbHygUFEi7yJstKb3mDfM9iQodOY9iVOslvrYTSpVGW-E9w7wLEeMluME5oRMUFYsKwIKhzfaf9Lu3jO6gWaR_FD3wzijy3_cQIi5eVDdCl2bDSX0ypSDKiK1kIQTHjBEjYEBOixZjQyB7gyIn2_-rXzh8tTBwS6PtSkaUttKpPnUbv8sC5fdlG_iLK_1W_h-l5lFtsbxFg9m20ClGxCRcQbLqd-bNEIsNZNC7nQXA_1lWvaRfD_UFq-inUYZ09GCJn_K3vWxwyNfsWVfipH9R9XszWU4gupOydvpuppLRtoHXBPSEV1-x5sqfXC47KS-wfgSBuaQk-muQD7XmdhE0imqSVzAKvIigzlYvTsOKziNTHnlAQou5ELMCgxQrKUTPnNq6jHuDY7jnhFrcL6GZZiIkiQnkyneDV1PGUj5Mhf_zmQfDWAYSTMc4n9zKljsw2AsoM5MTYMnguLxcxMmgbX4jUls2PIWluBHnqXjlz_DGBwo4nDeF_W4Eh7UPE23gQ=w1600-h1200-no

Het totaalplaatje was hier alleen nog niet om aan te zien haha
A2iNSKpg1JJrm-cfBKFFezsKuI4dAlHhtWfDS-k9kirV78LVvbrbq21XP_kSxTWSd1VT1V3x1yIxFggbQO3R73KCsBM0cvkN9NZL62pnsEVby-QoZfvVzXmhMS86XT8xP7hUDHaj_Ln6vAYbzD_fJ4qaVoWxo1G2VvSkbQGzfnc_Jcbb6fB3wZxnatXcIwkg0bxmG5bbm0CdW7AJilnSBDK7SYkz85GqhYf0gX8RWWPsRDnD-IbFlTEd989GmTDhsZ-KyuwZC6bWNozdVz1EkDMcICMFOaaBVe4QyHYgh0cy9MLAr_jIxSwvvg2v-03axTu8gVsFrW5a_fTCmldPgcM3_v4FRjxVNUYxmemBaILrLGGA8wSt_BBy5H6uOWqdE_T7JMnUvMwMc1FSAulIwUnwSg-UH7gfi07s_3o9zsK-ZiLxR1p4APETme_uaEa71HgIrXHHpYnsnDuqHIYDLiveRkmrV81tbtpCYjqpVwQo-u8VBw1_ofrJ0XSwBuQu7y2L2WsHHTd6G2gy4Aaxfry9Xo7yReVxumZc2Pu-APnaRI4SCP_JMFKuOr6TPZY47WsArOjcu9XnwXDDpp6CPq9mhJRKc2-4cYpQia1moFSfeqFhxQtyJS1pf_VrIPWQKq33ezplc163MCaoHJIO8wAmg0aD6US0xWo89O7LDPLqV0nk8C8DPA=w1600-h1200-no
Als ik me niet vergis maakt JerryT die brugjes to-order? Ik vind ze zelf een beetje te vloeiend gelijnd, maar 't is wel vakwerk.
 
Kwam jaren terug deze ook al eens tegen, persoonlijk projectje va niemand.
9Hb1OgknKMyP7tsq0hZJE91QfoMfM3r964ehrFp0xOwewQShR9TQvbPEOxQRYcx5FGY7yTYLZ-Z7KBq3KdYB4F7uMfwZUgXLbRvMHatmveHG4u72eRTioObLvvSdPx--vYTnoOndlrjWhZguppyS8eGC4afaRv0VHQx_6QP6LFYQFhmuhDosbHygUFEi7yJstKb3mDfM9iQodOY9iVOslvrYTSpVGW-E9w7wLEeMluME5oRMUFYsKwIKhzfaf9Lu3jO6gWaR_FD3wzijy3_cQIi5eVDdCl2bDSX0ypSDKiK1kIQTHjBEjYEBOixZjQyB7gyIn2_-rXzh8tTBwS6PtSkaUttKpPnUbv8sC5fdlG_iLK_1W_h-l5lFtsbxFg9m20ClGxCRcQbLqd-bNEIsNZNC7nQXA_1lWvaRfD_UFq-inUYZ09GCJn_K3vWxwyNfsWVfipH9R9XszWU4gupOydvpuppLRtoHXBPSEV1-x5sqfXC47KS-wfgSBuaQk-muQD7XmdhE0imqSVzAKvIigzlYvTsOKziNTHnlAQou5ELMCgxQrKUTPnNq6jHuDY7jnhFrcL6GZZiIkiQnkyneDV1PGUj5Mhf_zmQfDWAYSTMc4n9zKljsw2AsoM5MTYMnguLxcxMmgbX4jUls2PIWluBHnqXjlz_DGBwo4nDeF_W4Eh7UPE23gQ=w1600-h1200-no

Het totaalplaatje was hier alleen nog niet om aan te zien haha
A2iNSKpg1JJrm-cfBKFFezsKuI4dAlHhtWfDS-k9kirV78LVvbrbq21XP_kSxTWSd1VT1V3x1yIxFggbQO3R73KCsBM0cvkN9NZL62pnsEVby-QoZfvVzXmhMS86XT8xP7hUDHaj_Ln6vAYbzD_fJ4qaVoWxo1G2VvSkbQGzfnc_Jcbb6fB3wZxnatXcIwkg0bxmG5bbm0CdW7AJilnSBDK7SYkz85GqhYf0gX8RWWPsRDnD-IbFlTEd989GmTDhsZ-KyuwZC6bWNozdVz1EkDMcICMFOaaBVe4QyHYgh0cy9MLAr_jIxSwvvg2v-03axTu8gVsFrW5a_fTCmldPgcM3_v4FRjxVNUYxmemBaILrLGGA8wSt_BBy5H6uOWqdE_T7JMnUvMwMc1FSAulIwUnwSg-UH7gfi07s_3o9zsK-ZiLxR1p4APETme_uaEa71HgIrXHHpYnsnDuqHIYDLiveRkmrV81tbtpCYjqpVwQo-u8VBw1_ofrJ0XSwBuQu7y2L2WsHHTd6G2gy4Aaxfry9Xo7yReVxumZc2Pu-APnaRI4SCP_JMFKuOr6TPZY47WsArOjcu9XnwXDDpp6CPq9mhJRKc2-4cYpQia1moFSfeqFhxQtyJS1pf_VrIPWQKq33ezplc163MCaoHJIO8wAmg0aD6US0xWo89O7LDPLqV0nk8C8DPA=w1600-h1200-no
Op die tweede foto zou je zeggen: Wiel zwart en mooi plaatje it is. Maar ik vind dat kronkelige van zo'n brug nooit zo fraai. Niet persé op de Bandit, maar gewoon nooit eigenlijk.
 
Even een vraagje mbt het wassen, of vooral afspoelen, van de motort. Kan ik met de tuinslang (of gieter in mijn geval) gewoon het motorblok e.d. afspoelen?
Heb net met de gieter alle rotzooi van het frame en de lak afgespoeld en durfde eigenlijk niet goed over o.a. het motorblok te gaan. Aan de ene kant lijkt het me geen probleem, want als het regent worden die delen ook gewoon nat. Ben alleen bang dat zo'n bult water in 1 keer minder goed is, of valt dat wel mee?
 
Loopt de olie eruit? Zo nee, dan zal het water er ook wel niet in lopen. En een heel klein beetje water verdampt er gewoon weer uit bij de volgende keer rijden...

Moet wel zeggen dat de electra niet zo goed bestand is tegen hogedrukspuiten, maar een uurtje later start ie dan wel weer.
 
Klein beetje oppassen dat je de bougiegaten niet helemaal vol giet. Op zich hebben ze gaten om het water weer kwijt te kunnen, maar soms zitten die verstopt, dan lopen ze vol. Verder kan er niet zoveel mis gaan, je kunt ook door plassen water rijden zonder dat hij er mee stopt tenslotte ;)

Al kan ik me wel herinneren dat Unruled er een keer een 3-cilinder van had op de terugweg van Schwarzwald tijdens een hoosbui :+
 
Goed om te horen, kan ik in het vervolg dus rustig alles schoonspoelen.
Hoge druk heb niet, dus dat is ook geen probleem :+
 
Weer eens wat anders dan schoonmaken. Naja ik heb m'n tank in de was gezet. :+

Afgelopen weekend de B12 weer een beetje beter afgesteld. Wat hebben we gedaan:
- TPS sensor afgesteld. Week een redelijk stuk af. <Link naar de instructies>
- CO afgesteld op 2 slagen uit. Ze waren alle 4 een beetje verdeeld. tussen de 2 en 2,5. Met alle schroeven op 2 loopt de bandit een stuk consistenter. :Y
- Rottige begrenzer voor de 1e, 2e en 3e versnelling losgekoppeld.

Zo fantastisch dat je bij de bandit 1200 gewoon overal bij kan!

Nou had ik door ons check-rondje (en ritje) ook een aantal vragen. Ik had 'torquesteer' in de motor zitten. De as zat op de achterbrug streepjes gelijk aan beide kanten, maar op de stelschroeven totaal niet. Nou blijkt het blok aan de ene kant 2mm langer te zijn dan aan de andere kant. Hebben meer mensen dit ervaren? Momenteel heb ik de as gesteld op de stelschroeven.

En; Ik zit nu al te kijken naar een upgrade van de achterschokbreker. Op de bandit fora zijn niet heel veel how-to's, maar word er alleen vermeld welke schokdempers passen. @Unruled je had ook een how-to gemaakt van de GSXR K8 schokbreker. De plaatjes zijn alleen weg/dood. :') Zou je er een lichtje op kunnen schijnen? (Had ook gelezen dat een R6 2008 schokbreker past met de R6 linkage).
 
Weer eens wat anders dan schoonmaken. Naja ik heb m'n tank in de was gezet. :+

Afgelopen weekend de B12 weer een beetje beter afgesteld. Wat hebben we gedaan:
- TPS sensor afgesteld. Week een redelijk stuk af. <Link naar de instructies>
- CO afgesteld op 2 slagen uit. Ze waren alle 4 een beetje verdeeld. tussen de 2 en 2,5. Met alle schroeven op 2 loopt de bandit een stuk consistenter. :Y
- Rottige begrenzer voor de 1e, 2e en 3e versnelling losgekoppeld.

Zo fantastisch dat je bij de bandit 1200 gewoon overal bij kan!p
Gelijk de boel ook even gesynchroniseerd? Dat doet ook een hoop :)

Nou had ik door ons check-rondje (en ritje) ook een aantal vragen. Ik had 'torquesteer' in de motor zitten. De as zat op de achterbrug streepjes gelijk aan beide kanten, maar op de stelschroeven totaal niet. Nou blijkt het blok aan de ene kant 2mm langer te zijn dan aan de andere kant. Hebben meer mensen dit ervaren? Momenteel heb ik de as gesteld op de stelschroeven.
Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik weet wel dat je er eigenlijk niet vanuit kan gaan dat die streepjes altijd kloppen. Er zijn twee manieren waarop je de uitlijning kunt checken.
  • Laserpen langs je achtertandwiel leggen (er zijn ook speciale blokjes voor), die moet dan parallel aan de ketting lopen.
  • Op geluid. Je ketting maakt het minste geluid (en het is een 'soepeler' geluid) als de ketting recht loopt.
Mijn ervaring is dat de streepjes op de Bandits toch altijd wel aardig kloppen, maar your mileage may vary...

En; Ik zit nu al te kijken naar een upgrade van de achterschokbreker. Op de bandit fora zijn niet heel veel how-to's, maar word er alleen vermeld welke schokdempers passen. @Unruled je had ook een how-to gemaakt van de GSXR K8 schokbreker. De plaatjes zijn alleen weg/dood. :') Zou je er een lichtje op kunnen schijnen? (Had ook gelezen dat een R6 2008 schokbreker past met de R6 linkage).
Ah, ja die doen het niet meer. En ik kan die posts niet updaten omdat de topics gesloten zijn. Maar, ik heb ze nog wel. Eén klein dingetje is dat ik niet meer achter alles sta wat ik destijds gezegd en gedaan heb _O- Vooral het slijpen aan de banaan zou ik niet meer doen. 't Kan gewoon, maar er zijn betere oplossingen voor (progressief monteren). Hoeft niet per sé, de 2008 past zonder al te veel gedoe, dat is het mooie. Je moet eigenlijk alleen even wat plastic onder de kont bijwerken, maar dat stelt niks voor. Ik had de hele kont eraf gehaald, maar deze foto's waren van de allereerste keer dat ik dit deed. 't Is eigenlijk niet eens nodig.
 

Bijlagen

  • DSCF4257.JPG
    DSCF4257.JPG
    263,4 KB · Weergaven: 15
  • DSCF4270.JPG
    DSCF4270.JPG
    211,3 KB · Weergaven: 24
  • 1579076904522.jpeg
    1579076904522.jpeg
    158,6 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Gelijk de boel ook even gesynchroniseerd? Dat doet ook een hoop

Dat heb ik voor een paar posts terug idd ook gedaan. Het rijden word steeds beter.

Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik weet wel dat je er eigenlijk niet vanuit kan gaan dat die streepjes altijd kloppen. Er zijn twee manieren waarop je de uitlijning kunt checken.

Het is heel apart. de blokjes verschillen 2mm van elkaar. Tegelijkertijd is de afstand hart achteras --> begin blokje wel gelijk. Vandaar dat ik heb nu heb afgesteld middels de stelschroeven op gelijke lengte te zetten. Ik heb hem nog niet weer getest sinds. Ik rij veel zonder handen, dan merk je de kleinste beetjes aan scheefheid. Maarja de voorkant staat ook ongelijk en moet ook nog recht gezet worden. Genoeg te doen dus. *O*

de 2008 past zonder al te veel gedoe
Dat klinkt als muziek in mijn oren. Dus enkel het stukje plastic voor het reservoir en 2mm spacers voor de dogbones. Goed te doen! Thanks man! :t
 
in het kader van durf te vragen. Is er hier iemand die wellicht voor een zacht prijsje een achterremklauw en/of achterrempomp over heeft?

Tis voor een zelfbouw-kart projectje en als ik zo naar mijn bandit kijk, is die remklauw en pomp uitermate geschikt om op die skelter te zetten. Maar om daar nou mijn eigen bandit voor te slopen 🙃
dat zou zomaar kunnen, ik zal t weekend ff voor je kijken
 
Weer eens wat anders dan schoonmaken. Naja ik heb m'n tank in de was gezet. :+

Afgelopen weekend de B12 weer een beetje beter afgesteld. Wat hebben we gedaan:
- TPS sensor afgesteld. Week een redelijk stuk af. <Link naar de instructies>
- CO afgesteld op 2 slagen uit. Ze waren alle 4 een beetje verdeeld. tussen de 2 en 2,5. Met alle schroeven op 2 loopt de bandit een stuk consistenter. :Y
- Rottige begrenzer voor de 1e, 2e en 3e versnelling losgekoppeld.

Zo fantastisch dat je bij de bandit 1200 gewoon overal bij kan!

Nou had ik door ons check-rondje (en ritje) ook een aantal vragen. Ik had 'torquesteer' in de motor zitten. De as zat op de achterbrug streepjes gelijk aan beide kanten, maar op de stelschroeven totaal niet. Nou blijkt het blok aan de ene kant 2mm langer te zijn dan aan de andere kant. Hebben meer mensen dit ervaren? Momenteel heb ik de as gesteld op de stelschroeven.

En; Ik zit nu al te kijken naar een upgrade van de achterschokbreker. Op de bandit fora zijn niet heel veel how-to's, maar word er alleen vermeld welke schokdempers passen. @Unruled je had ook een how-to gemaakt van de GSXR K8 schokbreker. De plaatjes zijn alleen weg/dood. :') Zou je er een lichtje op kunnen schijnen? (Had ook gelezen dat een R6 2008 schokbreker past met de R6 linkage).
Ik zou m'n B12 ook weleens helemaal af willen laten stellen. Hij heeft zat power, maar na 75k zou het geen kwaad kunnen.

Denk dat er sowieso wel voor een rooitje versleuteld kan worden bij de volgende beurt... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan