Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat verhoudt zich niet echt, de ZRX en XJR zijn power-nakeds en dit is een tweede generatie Bandit 600S, een tourmotor. Ik heb wel een mening over wat een geschiktere motor is om mee te beginnen, maar je vraag was of ze in dezelfde categorie vallen. Nee.Hi! Een poosje geleden heb ik op dit forum mijn 1ste topic geopend m.b.t. de aanschaf van een eerste motor.
Ik twijfelde voornamelijk tussen een ZRX1100 en de XJR1300. Let wel; ik heb in de basis 0,0 kennis/ervaring met motoren dus het is puur op basis van research op internet.
Nu sprak ik onlangs mijn vader en die stuurde mij de bijgevoegde foto. Deze motor is van de overbuurman, hij heeft de motor gekregen van een familielid die er geen interesse meer in had. De motor is nog relatief nieuw en heeft 8k gelopen, zitten 2 nieuwe banden op. Ik zie dat het een Suzuki Bandit is, maar ik wil er graag wat meer over lezen. Kunnen jullie mij vertellen welk type dit precies is?
En hoe verhoudt deze motor zich met bijv. de ZRX1100 en de XJR1300? Zijn het een beetje vergelijkbare modellen?
Als ik me niet vergis maakt JerryT die brugjes to-order? Ik vind ze zelf een beetje te vloeiend gelijnd, maar 't is wel vakwerk.Kwam jaren terug deze ook al eens tegen, persoonlijk projectje va niemand.
Het totaalplaatje was hier alleen nog niet om aan te zien haha
Op die tweede foto zou je zeggen: Wiel zwart en mooi plaatje it is. Maar ik vind dat kronkelige van zo'n brug nooit zo fraai. Niet persé op de Bandit, maar gewoon nooit eigenlijk.Kwam jaren terug deze ook al eens tegen, persoonlijk projectje va niemand.
Het totaalplaatje was hier alleen nog niet om aan te zien haha
Als ik me niet vergis maakt JerryT die brugjes to-order? Ik vind ze zelf een beetje te vloeiend gelijnd, maar 't is wel vakwerk.
enkelzijdige ophanging van achter.. heb alleen wel het idee dat bij deze het stuur wel erg breed is..
Bekijk bijlage 1457775
Gelijk de boel ook even gesynchroniseerd? Dat doet ook een hoopWeer eens wat anders dan schoonmaken. Naja ik heb m'n tank in de was gezet.
Afgelopen weekend de B12 weer een beetje beter afgesteld. Wat hebben we gedaan:
- TPS sensor afgesteld. Week een redelijk stuk af. <Link naar de instructies>
- CO afgesteld op 2 slagen uit. Ze waren alle 4 een beetje verdeeld. tussen de 2 en 2,5. Met alle schroeven op 2 loopt de bandit een stuk consistenter.
- Rottige begrenzer voor de 1e, 2e en 3e versnelling losgekoppeld.
Zo fantastisch dat je bij de bandit 1200 gewoon overal bij kan!p
Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik weet wel dat je er eigenlijk niet vanuit kan gaan dat die streepjes altijd kloppen. Er zijn twee manieren waarop je de uitlijning kunt checken.Nou had ik door ons check-rondje (en ritje) ook een aantal vragen. Ik had 'torquesteer' in de motor zitten. De as zat op de achterbrug streepjes gelijk aan beide kanten, maar op de stelschroeven totaal niet. Nou blijkt het blok aan de ene kant 2mm langer te zijn dan aan de andere kant. Hebben meer mensen dit ervaren? Momenteel heb ik de as gesteld op de stelschroeven.
Ah, ja die doen het niet meer. En ik kan die posts niet updaten omdat de topics gesloten zijn. Maar, ik heb ze nog wel. Eén klein dingetje is dat ik niet meer achter alles sta wat ik destijds gezegd en gedaan heb Vooral het slijpen aan de banaan zou ik niet meer doen. 't Kan gewoon, maar er zijn betere oplossingen voor (progressief monteren). Hoeft niet per sé, de 2008 past zonder al te veel gedoe, dat is het mooie. Je moet eigenlijk alleen even wat plastic onder de kont bijwerken, maar dat stelt niks voor. Ik had de hele kont eraf gehaald, maar deze foto's waren van de allereerste keer dat ik dit deed. 't Is eigenlijk niet eens nodig.En; Ik zit nu al te kijken naar een upgrade van de achterschokbreker. Op de bandit fora zijn niet heel veel how-to's, maar word er alleen vermeld welke schokdempers passen. @Unruled je had ook een how-to gemaakt van de GSXR K8 schokbreker. De plaatjes zijn alleen weg/dood. Zou je er een lichtje op kunnen schijnen? (Had ook gelezen dat een R6 2008 schokbreker past met de R6 linkage).
Gelijk de boel ook even gesynchroniseerd? Dat doet ook een hoop
Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik weet wel dat je er eigenlijk niet vanuit kan gaan dat die streepjes altijd kloppen. Er zijn twee manieren waarop je de uitlijning kunt checken.
Dat klinkt als muziek in mijn oren. Dus enkel het stukje plastic voor het reservoir en 2mm spacers voor de dogbones. Goed te doen! Thanks man!de 2008 past zonder al te veel gedoe
dat zou zomaar kunnen, ik zal t weekend ff voor je kijkenin het kader van durf te vragen. Is er hier iemand die wellicht voor een zacht prijsje een achterremklauw en/of achterrempomp over heeft?
Tis voor een zelfbouw-kart projectje en als ik zo naar mijn bandit kijk, is die remklauw en pomp uitermate geschikt om op die skelter te zetten. Maar om daar nou mijn eigen bandit voor te slopen
dat zou zomaar kunnen, ik zal t weekend ff voor je kijken
Ik zou m'n B12 ook weleens helemaal af willen laten stellen. Hij heeft zat power, maar na 75k zou het geen kwaad kunnen.Weer eens wat anders dan schoonmaken. Naja ik heb m'n tank in de was gezet.
Afgelopen weekend de B12 weer een beetje beter afgesteld. Wat hebben we gedaan:
- TPS sensor afgesteld. Week een redelijk stuk af. <Link naar de instructies>
- CO afgesteld op 2 slagen uit. Ze waren alle 4 een beetje verdeeld. tussen de 2 en 2,5. Met alle schroeven op 2 loopt de bandit een stuk consistenter.
- Rottige begrenzer voor de 1e, 2e en 3e versnelling losgekoppeld.
Zo fantastisch dat je bij de bandit 1200 gewoon overal bij kan!
Nou had ik door ons check-rondje (en ritje) ook een aantal vragen. Ik had 'torquesteer' in de motor zitten. De as zat op de achterbrug streepjes gelijk aan beide kanten, maar op de stelschroeven totaal niet. Nou blijkt het blok aan de ene kant 2mm langer te zijn dan aan de andere kant. Hebben meer mensen dit ervaren? Momenteel heb ik de as gesteld op de stelschroeven.
En; Ik zit nu al te kijken naar een upgrade van de achterschokbreker. Op de bandit fora zijn niet heel veel how-to's, maar word er alleen vermeld welke schokdempers passen. @Unruled je had ook een how-to gemaakt van de GSXR K8 schokbreker. De plaatjes zijn alleen weg/dood. Zou je er een lichtje op kunnen schijnen? (Had ook gelezen dat een R6 2008 schokbreker past met de R6 linkage).