Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik ben destijds gegaan voor eentje van AEM, de X-series UEGO
Nummer van de kit 30-0300.
Hierbij krijg je dus een lambdasensor en de meter en bekabeling. De lambdasensor draai je in je uitlaat in een speciale “moer” die je op je uitlaat last in je linkpipe. (Waar dus geen baffles in de weg zitten).

Het afstellen is echt een klote werk, mijn carburateurs zijn er al 7x afgeweest, tussentijds de airbox aangepast.
Maar dan wil je toch weer rijden i.p.v. sleutelen en dan laat je een dip in je vermogen maar weer voor wat het is ;) .
Hier is een link voor het afstellen :
Tjoenen
Je zou juist zeggen dat je met zo'n meter veel sneller in het goede bereik moet zitten? Afstellen is absoluut een gepiel met elke keer alles loshalen, maar ook zonder zo'n meter heb ik Bandits altijd na een paar uur (incl proefritten tussendoor) super lopend gehad :?
 
Vraag aan de echte kenners. Is er een manier, buiten het kenteken om, om het bouwjaar van een Bandit te achterhalen? Volgens het kenteken is de mijne uit 1995. Maar de passagiershandgrepen zijn pas in 1998 toegevoegd? Zitten ook echt aan het frame bevestigd dus het is niet dat iemand er latere kappen of heeft gezet.

dank en mvg

Ziet er mooi uit Daan, die witte striping op de wielen! ;) Veel plezier met de Bandit, hij is in goede handen terecht gekomen zie ik!
 
Ik ben destijds gegaan voor eentje van AEM, de X-series UEGO
Nummer van de kit 30-0300.
Hierbij krijg je dus een lambdasensor en de meter en bekabeling. De lambdasensor draai je in je uitlaat in een speciale “moer” die je op je uitlaat last in je linkpipe. (Waar dus geen baffles in de weg zitten).

Het afstellen is echt een klote werk, mijn carburateurs zijn er al 7x afgeweest, tussentijds de airbox aangepast.
Maar dan wil je toch weer rijden i.p.v. sleutelen en dan laat je een dip in je vermogen maar weer voor wat het is ;) .
Hier is een link voor het afstellen :
Tjoenen

Zo hé, dat is een dure... :X
 
  • Leuk
Waarderingen: Ovy
Ziet er mooi uit Daan, die witte striping op de wielen! ;) Veel plezier met de Bandit, hij is in goede handen terecht gekomen zie ik!
Ha Robbert! Ja het is echt een top ding! 😄

Kon het toch niet laten om ‘m wat aan te passen. Stalen remleiding achter ligt er sinds vanmiddag ook op. 👍🏼 En er is een breder Renthal stuur onderweg uit Engeland 🤐
B6689DC0-A1EC-4C65-873C-E6A385C025EA.jpeg1011BA6B-9516-4206-8253-140D577DBBAD.jpeg
 
Ik heb gisteren de lak gepolijst. Gewoon met wat schijven voor de boormachine en goede pasta. Moeilijk om het effect op de foto vast te leggen. Maar als iemand nog een leuke #blijfthuis activiteit zoekt is dit zeker een aanrader. 👍🏼
EA8F5B20-AACC-49DD-9DDF-CF478C543C7F.jpeg
 
Nieuw uitlaatje en collector bij pajic gescoord!
Poaah hoe klinkt 'ie?

Heeft iemand ervaring met het troubleshooten van een olielampje dat niet meer werkt? Ik kwam er net achter dat deze aan hoort te gaan als de sleutel wordt omgedraaid in het contact. Maar de mijne blijft ten alle tijden uit. Wel een belangrijk lampje om te hebben dacht ik zo.

Zit er gewoon een peertje in die ik als eerste kan checken? Of beter om naar een zekering oud te kijken?
 
Ik heb net de teller opengetrokken (wat gaat dat heerlijk makkelijk met zo'n oud ding)! *O*
Lampje van de olie met de linker knipper verwisseld. En ja hoor, nu werkte de olie wel en de knipper niet.

Morgen even een nieuw peertje scoren :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Ik heb net de teller opengetrokken (wat gaat dat heerlijk makkelijk met zo'n oud ding)! *O*
Lampje van de olie met de linker knipper verwisseld. En ja hoor, nu werkte de olie wel en de knipper niet.

Morgen even een nieuw peertje scoren :)
Als je olielampje maar niet knippert nu! :o
:+:t
 
Je zou juist zeggen dat je met zo'n meter veel sneller in het goede bereik moet zitten? Afstellen is absoluut een gepiel met elke keer alles loshalen, maar ook zonder zo'n meter heb ik Bandits altijd na een paar uur (incl proefritten tussendoor) super lopend gehad :?

Tot een paar jaar geleden waren carburateurs voor mij nog onbekend terrein, kon ook het geluid nog niet echt plaatsen tussen te arm en te rijk. De airbox mod (2x) was een flinke wijziging in de mainjet, dit omdat de snorkel eruit is en er extra gaten in zitten.
(Statische drukvulling zal een stuk minder zijn waardoor de mainjets veel groter moeten zijn.) Gebruik nog de standaard naalden die geshimmed zijn. Volgens mij heet het “Ed’s Crazy Carb setup”

Anyway, ik heb een hoop geleerd van het afstellen en weet nog hoe een arm en te rijk mengsel klinkt *O*
 
Heeft er iemand nog een origineel stuurtje liggen?
Na een ongelukje (stilstaande motor) heb ik een breder stuur erop gemonteerd gekregen en achteraf bevalt dit toch niet helemaal.
 
Ik heb een paar weken terug mijn B12 originele stuur eraf gehaald voor een platter/ breder sbk stuur. :+

Stuur ligt bij mij in de kast stof te happen.
 
You for real? Elke keer dat ik tegenwoordig op een standaard-stuur Bandit stap lach ik me een ongeluk :P

Moet wel zeggen dat het 12-13 jaar geleden is dat ik die nog gebruikte. Vermoed eigenlijk dat je gewoon een wat te extreem sbk stuur gehaald hebt, die heb je in heeel veel maten.
 
Het standaard stuur is ontworpen voor veel kleinere mensen dan de gemiddelde hollander. Als je rond de 1.70 bent zal het best oké zitten, maar ik merk dat m'n ellebogen onnatuurlijk dicht bij elkaar zitten, met de polsen te ver naar buiten gedraaid. Bij een breder stuur met een minder extreme hoek van de handvatten zit ik meer ontspannen. Hoever de handvatten vervolgens naar je toekomen is een kwestie van hoe ver je voorover wil zitten.
 
 
You for real? Elke keer dat ik tegenwoordig op een standaard-stuur Bandit stap lach ik me een ongeluk :P

Moet wel zeggen dat het 12-13 jaar geleden is dat ik die nog gebruikte. Vermoed eigenlijk dat je gewoon een wat te extreem sbk stuur gehaald hebt, die heb je in heeel veel maten.
Ja met name het in/uit rijden van de garage met dat brede stuur is nogal onhandig. Zig zaggend de deur uit.

Misschien moet ik er ook maar aan wennen, ik ben 1.78, had het gevoel dat het beter stuurde met het originele stuur....
 
Iemand toevallig nog een wiel incl band met (recht) remschijf liggen waar die vanaf zou wil? Voor een B12 model 19..- 2005
 
Nee hoor niet echt verschil gemerkt, maarja, de meeste nadelige gevolgen zou je dus ook pas merken op wat langere termijn.
Bij mij gaat er weer Vpower in. Heb een tijdje aan de E10 gezeten omdat ik bij V-power last van Carb-icing kreeg in het najaar, maar nu zijn de omstandigheden weer gunstiger.
 
Merken jullie nog verschil met e10? Heb dat nu getankt maar rijdt niet anders
Voor een perfecte verbranding met E10
Zou je een stoïchometrisch getal van 14,1 moeten hebben volgens mij, aangezien je meer volume Alcohol nodig hebt voor dezelfde performance.
Dan is het enige verschil dat je wat armer zou lopen.

Ik kan er naast zitten, zijn er mede MF-drs die een andere mening hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan