Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Voor een perfecte verbranding met E10
Zou je een stoïchometrisch getal van 14,1 moeten hebben volgens mij, aangezien je meer volume Alcohol nodig hebt voor dezelfde performance.
Dan is het enige verschil dat je wat armer zou lopen.

Ik kan er naast zitten, zijn er mede MF-drs die een andere mening hebben?

Met welke berekening kom jij op 14.1? ik kom op 14.25 bij het maximale ethanolpercentage.
 
RVS ophangbeugel gemaakt en de linkpijp iets verlengd voor een andere Bandit rijder.
 

Bijlagen

  • 19302FB9-D778-445B-88C8-41523EF0F756.jpeg
    19302FB9-D778-445B-88C8-41523EF0F756.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 14
  • 30C4B465-A43E-43A1-A86D-3EBDE5133637.jpeg
    30C4B465-A43E-43A1-A86D-3EBDE5133637.jpeg
    420,1 KB · Weergaven: 13
Met welke berekening kom jij op 14.1? ik kom op 14.25 bij het maximale ethanolpercentage.
Ik had ergens een waarde gelezen en zelf berekend. Ik kan me herinneren dat ik op een verschil uit kwam.
Dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat wij dezelfde waardes hebben berekent. :P
 
Suus is still going strong 💪🏻

Even klein stukkie gereden net en wat plaatjes met de nieuwe foon geschoten. Ik zit er nog aan te denken om een klein zwart/getint kuipje aan de voorkant er op te zetten. Gewoon omdat het kan :]
 

Bijlagen

  • 20200419_123902.jpg
    20200419_123902.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 20
  • 20200419_125809.jpg
    20200419_125809.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 20
  • 20200419_125841.jpg
    20200419_125841.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 19
Erg mooi! Hoe heb je die tailtidy vastgezet? Zaag erin en met iets anders opgevuld?
 
Idd (heel lelijk) gezaagd. Volgens mij heb ik aan de achterkant een klein randje over gelaten om de nieuwe kentekenhouder aan vast te schroeven.
Zal morgen even kijken hoe ik het precies heb vastgezet.
 
Nog een vraagje, waar jullie mij vast mee kunnen helpen.
Mijn uitlaatbochten zien er niet uit, helemaal verkleurd en volgens mij ook wat beschadigd (zwarte puntjes, steenslag?). Daarnaast is o.a. het motorblok wat dof van kleur, ik zou het dus graag allemaal wat meer laten shinen *D

Hoe en met wat kan ik dat het beste aan pakken zonder zaken te demonteren? Ik snap dat het resultaat dan minder wordt, maar ik laat alles er liever aan hangen, kan ik het ook niet op de verkeerde manier weer vastmaken.
 
Je uitlaatbochten kom je een heel eind mee met wat RVS poets en een schuurspons. Echter, het blijft domweg niet heel lang mooi. Bijhouden is de enige manier.

Het blok zelf, gewoon wassen. Tenzij je van plan was hem over te spuiten in een kleur die daadwerkelijk glimt.
 
Je uitlaatbochten kom je een heel eind mee met wat RVS poets en een schuurspons. Echter, het blijft domweg niet heel lang mooi. Bijhouden is de enige manier.
Dat maakt niet uit, hij was al lelijk toen ik hem kocht :+
Zal eens uitproberen met rvs poets van de week, bedankt voor de tip.

Het blok zelf, gewoon wassen. Tenzij je van plan was hem over te spuiten in een kleur die daadwerkelijk glimt.
Was ik al een beetje bang voor. Verven zonder demontage is zeker geen optie (en dat het dan ook mooi wordt)?
 
Zou dat alleen met Harpic werken of is WC-eend ook prima?
Wc eend gebruikt een ander zuur dan Harpic, dat wel
 
Ja, wat ik zo her en der lees op de fora hangt het nogal af van het type/legering RVS en met name lasnaden zijn gevoelig voor Chloor/bleek.
Nouja als ze RVS waren dan was het ook niet nodig om er wat aan te doen :+.
Bij de SV1000 hebben ze bezuinigd, laatste stuk linkpijp is RVS maar de uitlaatbochten zijn gewoon van normaal staal :'), moet je zien wat een verschil (beide nooit gepoetst):

WhatsApp Image 2020-04-28 at 10.32.31_2.jpeg
WhatsApp Image 2020-04-28 at 10.32.31.jpeg


Die van mn bandit zien er ook wel uit zoals op plaatje #1.
Maar ja niet zomaar je hele motor met dit spul insmeren idd...
 
Ik zou ook vooral uitkijken voor je lak. Desnoods verdun je het een beetje als je denkt dat je uitlaatbochten anders oplossen ;)
Maar het werkt in elk geval veeele malen sneller dan boenen met een schuurspons en poets!
 
Welk type remblokken heb ik nodig voor de Bandit 600 uit '99 voorzijde? Ik zie het in de Haynes WPM ook niet staan. Ik zie verschillende types en is er een verschil tussen de klauw links en rechts? EDIT: Zo te zien is dit alleen bij de KATANA modellen.

Ik zie bijvoorbeeld bij deze verschillende types en lees in de specs over links en rechts: Remblokken voorzijde Suzuki GSF600 Bandit 1999 | mPartz.nl
Iemand nog een tip qua merk en leverancier/webshop?
 
Laatst bewerkt:
Tja je hebt organisch, gesinterd, en race. Race heb je niet nodig, en organisch slijt wat harder dan gesinterd. Die gesinterde grijpen grijpen wat harder/beter in regen dacht ik? De gistinterde laten dan wel weer je remschijf wat harder slijten, maar ook niet weer zo dat je ineens om de 2 jaar een remschijf moet vervangen hoor.

Ik heb deze:

Louis.nl vind ik sowieso wel een fijne site voor slijtonderdelen, omdat je je eigen motor kan opslaan als voorkeur, krijg je de voor jouw toepasbare artikelen te zien.

Setjes voor links en rechts zijn trouwens gelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan