Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

nee.... al zegt mijn onderbuik dat als je die vraag stelt je het wellicht beter kunt laten doen. en dat bedoel ik niet cynisch - zo kan het overkomen - maar oprecht.
 
Nog een tip, in dat filmpje 'vergeet' hij de stuurgewrichten terug te plaatsen. Dat is omdat het origineel stuur schroefdraden heeft en een Renthal niet. Dus je moet ook een set stuurgewrichten kopen die je met rubbers kan klemmen ipv schroeven. :P
 
Gisteren de carb inlaat rubbers vervangen en ik kwam onderweg deze plug tegen. Waar is die voor?
Carb heaters? Of waren die er nog niet in 1995? :$

f498f105-bdba-4707-ab42-63a2eb01fa7b-jpeg.1498016.jpg
 
Cool! Kan haast niet missen dan :t Kleurtjes geven volgens mij aan dat het alleen maar een positief en negatief is. Verder niets bijzonders, dus moet iets met alleen aan/uit zijn.
 
Beste Leden,

Na heel veel tips en trucs te hebben gelezen op dit forum, ga ik toch zelf maar een berichtje plaatsen in de hoop dat....
Na een berichtje in de Voorstel topic werd ik hier naar toe verwezen. Dus hoop dat ik goed zit.

het probleem:
Het betreft een Suzuki Bandit 600 van '96 met 34000Km op de teller.
Drie jaar terug heeft die een grote onderhoudsbeurt gehad, nadat die een aantal jaren stil had gestaan.
Hierbij is ook de carburateur onder handen genomen(Ultrasoon gereinigd), andere benzinekraan en tank gecoat etc

Korte tijd daarna kreeg ik startproblemen. Als die bij een koude start niet in 1 keer wilde starten, kreeg ik hem niet meer aan de praat. In eerste instantie
nog wel met startkabels, maar later hielp dit ook niet meer. Eenmaal gestart kon ik de hele dag rijden en starten, maar de volgende dag lukte het gewoon niet.
Ik was er een beetje flauw van en door omstandigheden kwam die stil te staan in de garage.

Nu 2 jaar later, kreeg ik toch weer de kriebels en ging proberen om de Bandit zelf aan de praat te krijgen. Zonde hem zo in de garage te laten staan.
- Nieuwe benzine
- Olie is nog goed
- accu is goed (14 volt, draaiende motor 15 volt)
- Bougies ook.
- Carburateur open gehad en die was "goed" schoon. Geen sporen oid.
- Alles nagelopen en er weer opgezet.

Starten lukte dus niet. Met de tip over remmenreiniger, lukte het dus wel. Stukje gereden als of er niets aan de hand is.
En ja hoor de volgende dag weer niet starten. Weer kleine beetje remmenreiniger en weer starten.

Na contact te hebben gehad met een motorzaak, gaf die aan om even langs te komen om de accu te controleren.
Buiten gezet om er na toe te rijden en ja hoor startte in 1 keer (ja ik snapte er niets van). Bij het warmer worden liep stationair op en die heb ik bijgesteld met de zwarte stationairschroef. Accu gecontroleerd en was nog prima in orde. 4 uur later na het eten wilde dochterlief even achterop en ja hoor niet starten.

Uiteindelijk zonder choke. Maar na de stationairschroef iets ingedraaid (hogere toeren) te hebben wilde die starten. Maar als die weer warm, moet ik de schroef weer bijstellen.

Gevoelsmatig maar een kleinigheidje en mijn eigenwijsheid zegt dat het me gaat lukken. Ik wil het hier nog proberen, voor dat ik hem wegbreng,

Wie heeft er tips?
20200529_122102[1].jpg
 
Eerste wat ik zou controleren is het choke mechanisme. Gaan alle plungers wel open?

Hoe start je normaal precies? Choke helemaal open en gas dicht?
Hoe heb je de pilot/mixture screw ingesteld?

- Ja alle plungers gaan wel open
- Voorheen Choke open en gas dicht.
- Volgens het boekje 1 7/8 slag terug.
 
Starten deed ik altijd met de choke half open, of iets daar rondom heen, afhankelijk van het weer. Dat al eens geprobeerd?
Het kan best zijn dat je pilot en/of je choke circuit ergens een verstopping heeft (tank coating en ethanol schijnen voor problemen te kunnen zorgen) en dat kun je niet altijd zomaar 'zien'.

Je hebt ook een open demper zie ik, dan mogen vaak de pilot screws wel iets verder open ook.

14V met motor uit en 15 volt tijdens laden is trouwens echt teveel. Maar dat ligt vast aan je meter.
 
Starten deed ik altijd met de choke half open, of iets daar rondom heen, afhankelijk van het weer. Dat al eens geprobeerd?
Het kan best zijn dat je pilot en/of je choke circuit ergens een verstopping heeft (tank coating en ethanol schijnen voor problemen te kunnen zorgen) en dat kun je niet altijd zomaar 'zien'.

Je hebt ook een open demper zie ik, dan mogen vaak de pilot screws wel iets verder open ook.

14V met motor uit en 15 volt tijdens laden is trouwens echt teveel. Maar dat ligt vast aan je meter.

Met choke half open oid lukt ook niet. Enige is dus echt die schroef indraaien en dan wil die starten.
Ik snap wat je bedoelt met die open demper, maar deze heb ik ooit geplaatst zonder enige verdere afstelling.
 
Zet je pilot screws eens een stuk extremer, 3x uit ofzo , om te kijken of het verschil maakt.
Al zal hij eigenlijk wel moeten starten met choke, en dan uitvallen/slecht lopen zonder choke als met je afstelling wat mis is.

Je kan ook eens proberen te starten zonder choke en dan een dot gas te geven, beetje zelfde effect als aan die schroef draaien.
Het kan zijn dat hij veel te rijk staat en daarom verzuipt als je ook nog eens de choke toepast. Je kan dus ook eens de pilot screws indraaien, maar dan betekent dat er dus iets anders mis is of je vlotterhoogte veel te hoog is.

Al met al even de carbs er weer af denk ik..
 
Zet je pilot screws eens een stuk extremer, 3x uit ofzo , om te kijken of het verschil maakt.
Al zal hij eigenlijk wel moeten starten met choke, en dan uitvallen/slecht lopen zonder choke als met je afstelling wat mis is.

Je kan ook eens proberen te starten zonder choke en dan een dot gas te geven, beetje zelfde effect als aan die schroef draaien.
Het kan zijn dat hij veel te rijk staat en daarom verzuipt als je ook nog eens de choke toepast. Je kan dus ook eens de pilot screws indraaien, maar dan betekent dat er dus iets anders mis is of je vlotterhoogte veel te hoog is.

Al met al even de carbs er weer af denk ik..
Ik ga met alle tips aan de gang. Maar denk ook dat die er idd weer even af moeten...
 
Beste leden,

Ik wil de overstap maken van een 600 naar een 1200 en ik ben dus een beetje aan het rondkijken maar het zou natuurlijk dom zijn om hier niet even te vragen of iemand nog een (mooi) exemplaar heeft staan. Ik ben niet veeleisend want ik wil zoveel mogelijk accessoires van de 600 overzetten naar de 1200 en de kleur is natuurlijk ook over te spuiten.
Ik las op pagina 1 van het forum dat het verbruik van de 1200 te verbeteren is door af te laten stellen met een open uitlaat, iemand die dit kan toelichten?

Dank alvast.
 
Volgens mij kan je vooral vermogen winnen als je een open demper monteert en de motor daarna opnieuw laat afstellen. Wordt wel een pokkeherrie, ik rij lekker met dB-killer. :]

Over verbruik gesproken (van E10 slobberbenzine):
- 1:17 bij normaal touren
- 1:21 bij 110 @ teller op de snelweg

Niet gek voor een B12 dacht ik zo. 🤔
 
Aangezien m'n B6 wat slap in de voorveren zakte dit weekend, jiffy raakte al bijna de grond toen ik erop ging zitten.. Hou dan nog maar iets van 2-3 cm veerweg over ofzo. Maar besloten om het zaakje te vernieuwen met hyperpro veren. Mooie aanbieding gevonden dus ook maar setje voor de 12 besteld samen met keerringenset incl stofkapjes (preventief/vooruitziende blik)
Alleen nog wat geduld tot het spul binnen is en bedenken hoe dat ik de 600 ga ondersteunen of ophangen. De 12 heeft een middenbok dus kan ik daar onder het frame wel met een krikje ter hoogte van motorsteunen liften, doe ik met voorbandenwissel ook al zo..
 
Over verbruik gesproken (van E10 slobberbenzine):
- 1:17 bij normaal touren
- 1:21 bij 110 @ teller op de snelweg

Niet gek voor een B12 dacht ik zo. 🤔
Tja zo kan ik het ook :P


Iets serieuzer, ze kunnen een stuk zuiniger zijn dan we hier aanvankelijk dachten. Ik rijd niet toeristisch, maar wel op het koppel dus geen megahoge toeren. Mijn vorige B12 was afgesteld door iemand in Duitsland en die wist blijkbaar wel wat ie deed. Had 124pk en volgens een tuner in Nederland zat er nog wel een paar extra in als ik hem anders afstelde want hij was nu gericht op zuinig rijden, en voor zover ik kon zien was er niet wezenlijk aan versleuteld. Desalniettemin reed ik er de meeste tanks 1:19 mee, over alles heen dus. En dat is met stevig optrekken en een kruissnelheid van 140. Ik weet zeker dat ie beter had gekund dan 1:21 bij 100 km/u cruisen (meer is 110 op de teller niet echt) maar dat houd ik dus echt niet lang genoeg vol voor een goed meetresultaat _O-
 
Aangezien m'n B6 wat slap in de voorveren zakte dit weekend, jiffy raakte al bijna de grond toen ik erop ging zitten.. Hou dan nog maar iets van 2-3 cm veerweg over ofzo. Maar besloten om het zaakje te vernieuwen met hyperpro veren. Mooie aanbieding gevonden dus ook maar setje voor de 12 besteld samen met keerringenset incl stofkapjes (preventief/vooruitziende blik)
Alleen nog wat geduld tot het spul binnen is en bedenken hoe dat ik de 600 ga ondersteunen of ophangen. De 12 heeft een middenbok dus kan ik daar onder het frame wel met een krikje ter hoogte van motorsteunen liften, doe ik met voorbandenwissel ook al zo..
Waar heb je de aanbieding gevonden als ik vragen mag?
Ik zie prijzen rond de 150€ voor een B12
 
Tja zo kan ik het ook :P


Iets serieuzer, ze kunnen een stuk zuiniger zijn dan we hier aanvankelijk dachten. Ik rijd niet toeristisch, maar wel op het koppel dus geen megahoge toeren. Mijn vorige B12 was afgesteld door iemand in Duitsland en die wist blijkbaar wel wat ie deed. Had 124pk en volgens een tuner in Nederland zat er nog wel een paar extra in als ik hem anders afstelde want hij was nu gericht op zuinig rijden, en voor zover ik kon zien was er niet wezenlijk aan versleuteld. Desalniettemin reed ik er de meeste tanks 1:19 mee, over alles heen dus. En dat is met stevig optrekken en een kruissnelheid van 140. Ik weet zeker dat ie beter had gekund dan 1:21 bij 100 km/u cruisen (meer is 110 op de teller niet echt) maar dat houd ik dus echt niet lang genoeg vol voor een goed meetresultaat _O-
weet je nog dat ritje zuinig rijden op de snelweg in duitsland net over de grens? volgens mij had jij iets van 1:23 met je B12 en ik 1:25 met mn B7,5 ?
 
weet je nog dat ritje zuinig rijden op de snelweg in duitsland net over de grens? volgens mij had jij iets van 1:23 met je B12 en ik 1:25 met mn B7,5 ?
Oooh ja en dat was nog met de rooie of niet? Dat was in verhouding een zuipschuit _O-


Maar goed leuk rijden was dat niet, plat op de tank en dan een beetje voortkabbelen.
 
Waar heb je de aanbieding gevonden als ik vragen mag?
Ik zie prijzen rond de 150€ voor een B12

Bij nr1motor (voorheen mlmparts) € 142,50 link het is geen super aanbieding oid maar 2x € 6,50 besparen is toch leuk en de keerringensets waren ook €3,- per set goedkoper..


Tja zo kan ik het ook :P


Iets serieuzer, ze kunnen een stuk zuiniger zijn dan we hier aanvankelijk dachten. Ik rijd niet toeristisch, maar wel op het koppel dus geen megahoge toeren. Mijn vorige B12 was afgesteld door iemand in Duitsland en die wist blijkbaar wel wat ie deed. Had 124pk en volgens een tuner in Nederland zat er nog wel een paar extra in als ik hem anders afstelde want hij was nu gericht op zuinig rijden, en voor zover ik kon zien was er niet wezenlijk aan versleuteld. Desalniettemin reed ik er de meeste tanks 1:19 mee, over alles heen dus. En dat is met stevig optrekken en een kruissnelheid van 140. Ik weet zeker dat ie beter had gekund dan 1:21 bij 100 km/u cruisen (meer is 110 op de teller niet echt) maar dat houd ik dus echt niet lang genoeg vol voor een goed meetresultaat _O-

Hmm ik haal als ik alleen rijdt rondom 1/14 en samen met vriendin wat rustiger (zij op de 600) 1/17 met de 1200.. Geen idee over de tuning, afgezien van een ixil eindpijp en de snorkel die uit het luchtfilterhuis was gehaald door één van de vorige eigenaren..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ovy
Hoi allen,
Een vervolgvraag op mijn eerdere vraag over de vervangende sturen voorde bandit. wat vinden jullie van de ABM stuurtjes? Hebben jullie hier ervaring mee?
ABM Stuur Superbike lijken mij mooie stuurtjes!
 

Bijlagen

  • 152-599.jpg
    152-599.jpg
    11,1 KB · Weergaven: 4
Hoi allen,
Een vervolgvraag op mijn eerdere vraag over de vervangende sturen voorde bandit. wat vinden jullie van de ABM stuurtjes? Hebben jullie hier ervaring mee?
ABM Stuur Superbike lijken mij mooie stuurtjes!

Ik heb een zilver/grijs kleurige versie op m'n 600 zitten en ben er zeer tevreden over. Vergeet passende stuurgewichtjes niet mee te bestellen. Ik weet niet of die van het standaard stuur passen want op m'n 600 zat eerst al een lsl stuurtje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan