Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Goedendag allemaal,
Ik ben op zoek naar advies over motorbanden.
Ik heb een Bandit 1200 uit 2000 .
De OP heb ik gelezen met betrekking tot het advies over banden maar deze "handleiding" is toch al wat ouder .
Ik heb hiervoor een rf900r gehad ( ik denk simpel gezegd een beetje de zelfde motor dan de bandit met dat verschil dat de bandit meer tour gericht is en de rf meer sport gericht is.
Bij de rf had ik de michelin road 2 daar was ik erg tevreden over.
Bij 2 motorzaken geweest voor advies de ene zegt de road 4 en andere zegt metzeler roadtec 01
Ik zelf denk de continal road atack 3

Mijn rijstijl :
touren met af en toe een lekker bochtje pakken
Kortom een mooi weer rijder

wat wil ik:
een band die "lekker plakt" op het droge maar ook in de regen genoeg stabilteit geeft.
goede levensduur dus meer dan 5000 km ( geen supersport band)

Hopelijk kunnen jullie mij van goed advies voorzien.

alvast bedankt,
 
De Dunlop Roadsmart is ook een hele goede band en geschikt voor zwaardere motoren als de Bandit.
Michelin wil nog wel eens vreemd slijten onder een bandit, maar in veel gevallen is het ook wel een kwestie van smaak, ze maken tegenwoordig veel goede banden. Verder waren Bridgestones nog wel eens een beetje eng in het nat :+
 
De Road Attack 3 is inderdaad een prima keuze hier. Heb ik ook onder mn SV1000. Zelfs op Zandvoort geen krimp.
De Roadtec 01 heb ik op mijn bandit 400. Ook een fijne neutrale band (maar dat zijn bijna alle hedendaagse Sport Tour banden van A merk wel). Bij Motogymkhana nog een misstap gehad. Al heeft de achterband op mn 400 natuurlijk weinig te voorduren.
 
Vandaag de peertjes in de tellers vervangen voor ledjes van Ali. Mooie verbetering voor als de donkere wintermaanden weer komen. ;)

Momenteel kan ik niet rijden omdat de remhevel blijft hangen.. Revisiesetje voor de mastercilinder komt hopelijk morgen binnen. En daarbij gelijk ook maar een nieuwe, gebruikte, radiator besteld. De vorige eigenaar heeft de mijne aan één kant dichtgevouwen met een hogedrukspuit denk ik..
 

Bijlagen

  • CF46AA70-2B1B-444D-8A08-BEB3B74CD1EE.jpeg
    CF46AA70-2B1B-444D-8A08-BEB3B74CD1EE.jpeg
    280,5 KB · Weergaven: 13
Goedendag allemaal,
Ik ben op zoek naar advies over motorbanden.
Ik heb een Bandit 1200 uit 2000 .
De OP heb ik gelezen met betrekking tot het advies over banden maar deze "handleiding" is toch al wat ouder .
Ik heb hiervoor een rf900r gehad ( ik denk simpel gezegd een beetje de zelfde motor dan de bandit met dat verschil dat de bandit meer tour gericht is en de rf meer sport gericht is.
Bij de rf had ik de michelin road 2 daar was ik erg tevreden over.
Bij 2 motorzaken geweest voor advies de ene zegt de road 4 en andere zegt metzeler roadtec 01
Ik zelf denk de continal road atack 3
Mijn rijstijl :
touren met af en toe een lekker bochtje pakken
Kortom een mooi weer rijder
wat wil ik:
een band die "lekker plakt" op het droge maar ook in de regen genoeg stabilteit geeft.
goede levensduur dus meer dan 5000 km ( geen supersport band)
Hopelijk kunnen jullie mij van goed advies voorzien.
alvast bedankt,
 
Vandaag de peertjes in de tellers vervangen voor ledjes van Ali. Mooie verbetering voor als de donkere wintermaanden weer komen. ;)

Momenteel kan ik niet rijden omdat de remhevel blijft hangen.. Revisiesetje voor de mastercilinder komt hopelijk morgen binnen. En daarbij gelijk ook maar een nieuwe, gebruikte, radiator besteld. De vorige eigenaar heeft de mijne aan één kant dichtgevouwen met een hogedrukspuit denk ik..
Welk setje heb je hiervoor gebruikt?
 
Hallo allemaal,

Is er hier iemand met een Bandit 650 of 1250 uit 2007 of later (i.e.g. een waterkoeler) die voor mij een maatje kan opmeten? Het gaat om het asje waarmee een voetsteun vastzit. Ik wil de volgende dingen weten:

- Totale lengte van het asje, incl. kop
- diameter van het asje (niet van de kop)

Kan iemand mij dat met de schuifmaat opmeten? Je zou er mij mee helpen...

Hartelijk dank!
 
Hallo Pythoon, hartelijk dank! Kun je me vertellen of dit van de berijder of duo voetsteun is? En zo ja, zou je de andere nog op willen meten?
 
Hi allemaal, eerste post voor mij op het motor forum en leek me toepasselijk dit in het Bandit topic te doen aangezien ik een Bandit 1200 heb :)

De Bandit is optisch niet standaard meer en vroeg mij af of de motor misschien bij iemand bekend is?
Daarnaast een technisch vraagje... ik heb de slave cilinder vervangen maar nu loopt deze aan tegen de ketting. Dit was bij de vorige slave cilinder ook het geval waardoor een heel deel weg was gesleten. Is dit een bekend probleem of kan het komen door de aangepaste ketting/achterbrug?
20210228_152504.jpg
20210228_152443.jpg
 
gave fiets joost! je achterbrug staat wel erg onder een hoek naar beneden, die zou iets rechter ( niet: recht) moeten. onderkant frame parallel met de grond. grote kans dat je probleem dan minder is.
 
Bedankt voor jullie reacties :)

Toevallig gisteren nog zitten kijken of/hoe ik dat kan verstellen maar kon op internet geen duidelijke handleiding of how to vinden. Het lijkt erop dat ik de veer kan verstellen maar scheelt dat veel?
 
Verstel je bij de veer niet de voorspanning ipv de lengte?
Ik denk dat je even naar je linksysteem moet kijken. Ik denk dat er andere dogbones gemonteerd zijn.
 
Ja, maar veervoorspanning bepaalt de hoogte voor/achter, dus dan wordt de hoek ook anders. Al lijkt het inderdaad alsof er kortere dogbones op zitten of een totaal andere veer.
 
Heb er verder weinig verstand van... heb veel gesleuteld aan auto's en scooters maar motoren is vrij nieuw voor mij. Ik kocht de motor met alle aanpassingen dus weet ook niet wat wel en niet origineel is. De achterbrug is ca. 20cm langer schat ik in en er zit een veer van een Suzuki in... kan zijn dat de veer standaard is maar de veer niet lekker samen gaat met de verlengde achterbrug.
Ik ben persoonlijk voornamelijk niet zo blij met de achterkant en de tank maar daar ga ik op termijn nog wel wat aan doen. Ding trekt wel bekijks zo*D
Hoe kan ik die veer verstellen? Speciaal gereedschap nodig?

Vind deze Bandit persoonlijk heul mooi!

Screenshot_20210119-190719_Marktplaats.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan