Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Nice, proficiat.
Ik heb er zo eentje in het zwart en ben er na anderhalf jaar nog heel blij mee. Wel ben ik benieuwd naar je ervaring mbt het hoge ruitje. Ik ben nog steeds op zoek naar de perfecte oplossing om de windruis zoveel mogelijk te elimineren (ik heb al een gehoorbeschadiging).
Een heel hoog ruitje heb ik nog niet geprobeerd, dus ik ben wel benieuwd naar je ervaring. Zo'n flip-up ruitje werkte bij mij iig niet. Een double bubble ruitje scheelde al iets (en zag er mooi uit). Maar nu rij ik zonder ruitje. Dat is vooralsnog het fijnste, maar is niet zo fraai om te zien.

Anyway... veel plezier van je nieuwe motor!
ik laat het je weten zodra ik wat snelweg kilometers heb gemaakt!
 
Ik betaalde voor mijn '06 B12 in 2018 € 2.500. Maar hij had toen ook al 56k gereden. Mijn max zou € 3.000 zijn voor een hele nette waar niks aan hoeft te gebeuren. Kijk ook altijd even naar de uitlaatcollector. Die wil graag doorrotten en dat is best een dure reparatie.

Ander vraagje: mijn schijven voor zitten op 4,2 mm en de slijtagelimiet is 4,5 mm. Die moeten binnenkort worden vervangen. Met welke schijven hebben jullie goede ervaring?
Ik heb paar jaar geleden EBC schijven op m'n 600 gemonteerd toen de originele op waren. Die zijn wat goedkoper dan andere merken en doen het prima. Hier een linkje van B12 schijven van de shop waar ik ze vandaan had.
 
Is die prijs voor de schijven de 2?
Nee, dat is altijd per stuk.. Net als een setje remblokken voor de voorkant 2x moet bestellen als je 2 schijven hebt. Dat heeft er puur mee te maken dat er ook motoren zijn met 1 schijf. Wel even goed opletten dat je de juiste voor jouw type besteld, had zomaar een 1200 uit 2006 gekozen, weet niet of die hetzelfde type is als wat jij rijdt.
 
Vandaag het zadel laten aanpassen bij Tijger in Den Haag. Nog niet uitgebreid kunnen testen, maar ik glij in ieder geval niet meer tegen de tank aan. Doordat ik nu iets hoger zit op het zadel, zit ik meer voorover gebogen en zou ik het stuur nog wel wat hoger willen hebben. Maar goed, er moet wat te wensen overblijven.
20220121_151942.jpg

Wel mooi werk geleverd.
 
Ik vind hem er vooral niet uitzien 🤣
Er is een halve chopper van gemaakt

Maargoed voor €500 wil ik hem wel voor de onderdelen
 
Het opnieuw gevulde zadel zit een stuk beter. Aanrader voor die 100 piek. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat als ook de 15mm stuurrisers gemonteerd zijn. De kabels zitten al vrij strak, dus hopelijk past het. 25mm durf ik in ieder geval niet aan.

Niet verkeerd toch na 85k:
20220129_162935.jpg

Nu gaan sparen voor nieuwe schijfremmen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan