Inthewoods
Rookie
Ik had verwacht dat het allemaal wat makkelijker zou gaan, maar de nieuwe ketting zat nog niet vast alleen even met de oude schakel tijdelijk vastgezet.Heb ik ook eens gehad met m'n 600.. Na veel geklooi met kleine slagmoersleutel en verlengingen op een wringijzer, maar naar een machinefabriek gereden waar ze een grote slagmoersleutel hadden liggen. Daarmee los gemaakt en vervolgens op een normale wijze vastgezet en weer naar huis gereden. Thuis vervolgens de rest van de wissel uitgevoerd. Warm stoken met een gasbrander (verfföhn is niet zo warm) zou inderdaad ook kunnen i.c.m. met een lange(re) pijp/wringijzer.
Trouwens wel apart om te zien dat de ketting al wel vervangen is en het wiel niet. Ik ben gewend dat altijd andersom te doen. Met staaf/stok door het wiel draai ik de moer dan los, daarna de ketting met slijptol/pons. Minder kans om je nieuwe spullen te mollen, die oude gaan er toch al af.
@Snorro @mrzippey @vtrhans
Bedankt voor de reacties. Een flinke buis als hefboom heeft niet geholpen, Bij een grotere buis ben ik benieuwd of ik hem er nog tussen krijg zonder krassen. Anders maar met wat meer grof geweld eraf halen en een nieuwe kopen, ze zijn gelukkig nog te krijgen en niet extreem duur. Ik had al bij wat filmpjes online gezien dat sommige er loctite of vergelijkbaars op smeren dus ben benieuwd of dat erop zit als die lost komt.