Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Heb ik ook eens gehad met m'n 600.. Na veel geklooi met kleine slagmoersleutel en verlengingen op een wringijzer, maar naar een machinefabriek gereden waar ze een grote slagmoersleutel hadden liggen. Daarmee los gemaakt en vervolgens op een normale wijze vastgezet en weer naar huis gereden. Thuis vervolgens de rest van de wissel uitgevoerd. Warm stoken met een gasbrander (verfföhn is niet zo warm) zou inderdaad ook kunnen i.c.m. met een lange(re) pijp/wringijzer.
Trouwens wel apart om te zien dat de ketting al wel vervangen is en het wiel niet. Ik ben gewend dat altijd andersom te doen. Met staaf/stok door het wiel draai ik de moer dan los, daarna de ketting met slijptol/pons. Minder kans om je nieuwe spullen te mollen, die oude gaan er toch al af.
Ik had verwacht dat het allemaal wat makkelijker zou gaan, maar de nieuwe ketting zat nog niet vast alleen even met de oude schakel tijdelijk vastgezet:+.

@Snorro @mrzippey @vtrhans
Bedankt voor de reacties. Een flinke buis als hefboom heeft niet geholpen, Bij een grotere buis ben ik benieuwd of ik hem er nog tussen krijg zonder krassen. Anders maar met wat meer grof geweld eraf halen en een nieuwe kopen, ze zijn gelukkig nog te krijgen en niet extreem duur. Ik had al bij wat filmpjes online gezien dat sommige er loctite of vergelijkbaars op smeren dus ben benieuwd of dat erop zit als die lost komt.
 
Even de verfbrander op de moer, dan verliest de loctite zijn kracht en tevens zet de moer wat uit waardoor hij makkelijker los komt.
Met een goede hefboom krijg je hem dan wel los.
 
en verleng de dop als je "m er niet tussen " krijgt!

maar dan wel ff een 2de man erbij om die gecentreerd te houden!
 
Mooiste is een wringijzer en dan op beide kanten een eind pijp. Anders ga je op een gegeven moment wel erg veel kracht op het lager zetten.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220208-165713_Chrome.jpg
    Screenshot_20220208-165713_Chrome.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 16
Wellicht dat iemand binnen dit topic er wat aan heeft. Heb m’n advertentietekst even gekopieerd van Marktplaats.

Te koop aangeboden:

Een nette Suzuki B-King achterschokbreker. Past 1:1 op een MK2 Bandit (zonder originele filterbox).

Hart-hart is 320mm en de instelmogelijkheden zijn een stuk beter en uitgebreider dan van de originele (slappe) achterschokbreker.

Prijs €100.

*Ik weet dat een schokbreker specifiek ontworpen voor een motor beter is. Hier hangt echter een ander prijskaartje aan, wat niet iedereen hiervoor over heeft. Deze schokbreker is een mooi alternatief voor de slappe originele schokbreker zonder dat je hier meteen een paar honderd euro aan uit hoeft te geven…


Heb deze al eens gemonteerd bij een vriend van me om te proberen. Kon namelijk nog niemand vinden die een B-King schokbreker had gemonteerd op een MK2 Bandit (1200). Past mooi en is een stuk fijner af te stellen.

Bij interesse kan er een pb gedaan worden!
IMG_3711.jpg IMG_3576.jpg IMG_3577.jpg IMG_3579.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een 650 uit 2016 aangeschaft.
Prachtig mooie en fijne machine,
Alleen die uitlaat……
Welke type uitlaat kan ik hiervoor bestellen dus 600,650 of 1200?
En heeft iemand er misschien 1 te koop?
 
De kappen van mijn bandit zn kont waren verkleurd door de zon. Laatst op kleurcode de juiste spuitbussen besteld bij mocyco en zelf even opnieuw gespoten.
Erg blij met het resultaat 😁😎
Ziet er weer uit als nieuw!
 

Bijlagen

  • 20220212_112640.jpg
    20220212_112640.jpg
    639,5 KB · Weergaven: 40
  • 20220212_114640.jpg
    20220212_114640.jpg
    656,3 KB · Weergaven: 40
Ik moet zeggen dat ik van zo'n rode B6 mk1 nog steeds warm word. Ik heb precies dezelfde gehad. De B12 is volwassener en veel sterker, maar ook minder speels.
 
Oja en nog even een mooie oil cooler-cover over laten komen uit engeland.
😎👌
Waar heb je deze gekocht? Ziet er strak uit!

Ondanks de kou kon ik de motor niet meer laten staan, vanmiddag even een kort ritje gedaan. Starten kostte even wat moeite, maar daarna reed hij weer als vanouds. Heerlijk :] Zolang het niet sneeuwt ga ik toch maar af en toe even een stukje rijden, goed voor de winterdepressie.
 
Waar heb je deze gekocht? Ziet er strak uit!

Ondanks de kou kon ik de motor niet meer laten staan, vanmiddag even een kort ritje gedaan. Starten kostte even wat moeite, maar daarna reed hij weer als vanouds. Heerlijk :] Zolang het niet sneeuwt ga ik toch maar af en toe even een stukje rijden, goed voor de winterdepressie.
Oil cooler cover gekocht op justbandits.com
 
Ik meld me hier ook maar even.

Ga zaterdag een Bandit 600N uit 1995 ophalen die al een tijdje stil staat.
Projectje ga ik hier bijhouden: De garage van Clank

@Deeffox bracht me op het idee: als er hier nog mensen zijn die allerhande revisiekitjes ofzo nog hebben liggen, hou ik me warm aanbevolen.
 
Is deze olie goed voor bij te vullen/verversen?

1200s van 2006 kmstand 18xxx
 

Bijlagen

  • A8CD16E3-33EC-4FB0-A1EE-EE9A37AC444B.jpeg
    A8CD16E3-33EC-4FB0-A1EE-EE9A37AC444B.jpeg
    114,2 KB · Weergaven: 12
Terug
Bovenaan Onderaan