Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Goedemiddag allemaal,

Het weer wordt weer lekker genoeg om de bandit (600n uit 2001) uit de garage te halen en een tourtje te gaan maken. Echter heb ik aan het einde van vorig seizoen de accu niet aan de druppellader gehangen. Bij het bestellen van de klein onderhoud spullen heb ik dus ook een nieuwe li-ion accu mee besteld.

Nou loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik heb de nieuwe accu gemonteerd en wil de motor starten. Toen ik hoorde ik tik tik tik. Wat ik wel eens vaker bij een lege/slechte accu gehoord heb. Ik meet de spanning door van de nieuwe accu en die zit op 13v. Ik probeer de motor nog een keer te starten. Weer tik tik tik en dan het lijkt net iets te gaan doen, als het wordt een keer rond geslingerd, en opeens valt alles uit. En het rare is dat de wijzers van de tellers halverwege blijven hangen.

Inmiddels ook een andere accu geprobeerd maar het doet niks meer. De zekering onder mijn zadel zien er allemaal nog goed uit. Het lag niet aan de standaard of dodemansknop.

Ik weet even niet meer hoe ik nu verder moet. Heeft iemand tips of ervaring met hetzelfde probleem? Ik heb al wat rond gezocht maar wordt er niet heel veel wijzer uit.
Meet even de spanning op de startmotor, zowel tijdens rust als tijdens het starten
 


Ik moet eigenlijk een stukje rijden maar daar is het weer niet naar.

Gasnaalden omhoog, clip gezakt.
Mengselschroeven nu allemaal op 3.

Hier motor nog redelijk koud, wel choke er al af.

Lijkt onbelast nu best netjes op het gas te reageren.

Na een proefrit komt er nog een update
 
Net even een testrit gemaakt.. eerst rustig met de koude motor.. gerommel bij de 4/5k toeren is weg.

Wat fanatieker met een warme motor en 2x onverwachts een hele lichte voorkant.

Denk dat het nog iets rijker zou kunnen maar goed genoeg om het laatste stukje uit te zoeken op de testbank

Thanks @Woutert !!
 
Heeft iemand nog 2 orginele goede bobines liggen. Van de week de motor weer laten lopen liep als een zonnetje en geen tik meer..... helemaal blij.
Vandaag starten loopt op 2 cilinders en direct weer een tik terug.

Bobines zijn niet orgineel en waren met tyreps op het frame gehangen...
 
Net even een testrit gemaakt.. eerst rustig met de koude motor.. gerommel bij de 4/5k toeren is weg.

Wat fanatieker met een warme motor en 2x onverwachts een hele lichte voorkant.

Denk dat het nog iets rijker zou kunnen maar goed genoeg om het laatste stukje uit te zoeken op de testbank

Thanks @Woutert !!
Goed om te horen, lekker rijden!
Afmaken op een testbank is helemaal mooi, ben benieuwd wat ze nog kunnen bijschaven.

Standaard loopt bijna alles vrij 'schraal/arm dus de naald een tikje omhoog is zelden een slecht idee, helemaal met een open demper. :t
 
Vandaag een rondje gereden!
Reed het prima.
Verbruik is nu terug naar een 1 op 15. Niet heel gek gereden. Ik kom van 1 op 9a10 af. Dus dat is wel knap verbeterd.

Oh en mini-me wou even achterop. Vorig jaar rende ze weg als ik startte.
Best trots dus!!

 
Zijn de voorwiel spatborden van een MK1 600 en 1200 hetzelfde qua afmetingen?
Wil de mijne vervangen voor een netter exemplaar en online een zelfde kleur gevonden, maar dat is dus voor een 1200 volgens specs...
 
Klopt, de bevestiging is anders. En de vorm ook, de 600 heeft iets meer rondingen erin.
 
Heeft er iemand ervaring met de led koplampen uit China?
Ik ben benieuwd naar de bouwkwaliteit, levensduur en lichtopbrengst.
-1856905488-954685041.jpg
 
Heeft er iemand ervaring met de led koplampen uit China?
Ik ben benieuwd naar de bouwkwaliteit, levensduur en lichtopbrengst. Bekijk bijlage 1869240
Ik heb er al een paar jaar een in de mijne. Gekocht op AliExpress. Ben er prima tevreden over. Goede lichtopbrengst, gewoon goed waterdicht, nog niet stuk dus qua bouwkwaliteit best ok.
 

Bijlagen

  • 3BA60D10-4106-4685-9E17-5F43FDA7A5DD.jpeg
    3BA60D10-4106-4685-9E17-5F43FDA7A5DD.jpeg
    351,3 KB · Weergaven: 28
  • C532105C-CB89-449E-BC0E-EC28FE51B810.jpeg
    C532105C-CB89-449E-BC0E-EC28FE51B810.jpeg
    221,2 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Na tijden afwezig in dit topic maar even inbreken in hier _O-

Weet iemand de maat tussen de koplamporen van een MK1 1200N?
Dus de maat van de koplamp bevestigings punten?

(of kan iemand dit meten)

Thanks alvast
 
Bewaar de originele koplamp wel. Dit soort lampen helpt biet op de 2e hands markt.
Vanaf een S gezien maakt het denk ik niet heel veel uit.
Althans.. mijn 600 met de ali lamp prima kunnen verkopen.

Als het een orginele N is met de originele lampbehuizing en koplamporen dan zou ik ook de orginele halogeenlamp zeker bewaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan