Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 35 | Vol met overloperts

Status
Niet open voor verdere reacties.

-rick-

MF veteraan
8 apr 2010
1.655
5
Amersfoort



Het big-ass

lclv.png


topic

Deel 35



2qb98wy.jpg

Wel even bijlezen heah:
1 (Tom) - 2 (Thun) - 3 (Robert.V) - 4 (Hicham) - 5 (hhrulez) - 6 (DrWh00) - 7 (SollX) - 8 (SollX) - 9 (SollX) - 10 (SollX) - 11 (House) - 12 (House) - 13 (House) - 14 (Karazz) - 15 (Dutchie90X) - 16 (Karazz) - 17 (House) - 18 (Dutchie90X) - 19 (Dutchie90X) - 20 (Reuffneck) - 21 (House) - 22 (House) - 23 (Wenko) - 24 (House) - 25 (House) - 26 (Dutchie90X) - 27 (Dutchie90X) - 28 (House) - 29 (Dutchie90X) - 30 (Dutchie90X) - 31 (House) - 32 (Dutchie90X) - 33 (House)



In dit topic ligt de focus op naked Bandits. Het is prima als je een kuip hebt, zo lang je je er maar voor schaamt. Geen groot-toeristisch comfortabel-achter-je-touring-screen standaard-uitlaat-is-oké geneuzel hier. Je wordt gewoon uitgelachen, je bent gewaarschuwd. Niet huilie doen. De échte Bandit is een hooligan-bike, maar maak gerust een topic voor slome donders aan waarin wij dan weer niet welkom zijn. Verder: echte Bandits hebben het uit duizenden herkenbare (zowel door uiterlijk en geluid als geur...) lucht/oliegekoelde SACS blok. De waterkoelers zijn geen Bandits, ze delen alleen de naam. 650's uit 2007+ en 1250's zijn dus nepperts, je bent belazerd. Snel inruilen die troep.



Ik wil ook een Bandit kopen! En nu?

Wij zeggen: Doen! Let wel even op de Standaard punten bij aanschaf van een motor, die gelden natuurlijk ook gewoon voor de Bandit. Daarnaast is het geen saaie probleemloze Honda, er zijn wel een paar specifieke dingen waar je even op moet letten helaas, al is de basis onverwoestbaar.

Eerste model:
  • Zeer slappe vering voor en achter (vooral vroege 600's). Echte zeepkist, wordt met leeftijd niet beter. Vering vervangen is echt aan te raden!
  • Met standaard vering is de grondspeling belabberd. (gevolg van eerste puntje)

Tweede model:
  • Vering 600 houdt nog steeds niet over

Alle modellen:
  • Mechanische geluiden uit het blok, hoort dat? Kort antwoord: ja. Luchtkoelers hebben geen water dat de innerlijke werking dempt, dus je hoort meer. Kleppen stellen helpt, en als het te gortig is kan het lonen het veertje van de nokkenaskettingspanner te vernieuwen. Ze blijven altijd wat luidruchtiger dan moderne naaimachines.
  • Carb-icing (niet Bandit specifiek, maar ze hebben nu eenmaal carburateurs). Vooral tussen de 0 en 8 graden buitentemperatuur, erg storend. Lijkt net of je op reserve moet maar dit haalt niets uit. Benzine is dan ook niet op, je carburateurs zijn gewoon letterlijk bevroren. Er zijn verwarmingssetjes beschikbaar voor als het erg problematisch wordt.
  • Doorgeroeste collectors. Is goed te zien natuurlijk, schat zelf maar in of hij er aan zit te komen. Vroeg of laat gaan ze er allemaal aan.

Alle bekende problemen zijn goed te verhelpen, zoals ik al zei zijn ze in basis onverwoestbaar. De blokken zijn wat ongemanierd als ze koud zijn, de techniek stamt immers uit de jaren 80. Dat ze bijna 30 jaar in productie zijn geweest zegt echter meer dan genoeg, het is erg degelijk spul. Enkel bij (erg) slecht onderhoud of een sporadisch maandagmorgen-geval kun je tegen problemen aanlopen. De 600's zijn écht niet kapot te krijgen, ze delen veel onderdelen met de veel sterkere 1200 maar hebben de helft van het koppel... het lijdt dus amper. De blokken maken vrij veel mechanische herrie, dit is betrekkelijk normaal, maar er hoort niets overduidelijk te rammelen of kloppen. Bij twijfel; vraagt de kennert (iemand die de diverse geluidjes ook kan identificeren). Op een 1200 is een open uitlaat niet alleen leuk voor het geluid, het scheelt zomaar 10-15% in vermogen, standaard enorm geknepen. Op een 600 eigenlijk alleen leuk voor het geluid en lagere gewicht, want die heeft de doorvoer niet nodig. Onderhoud aan deze fietsen is simpel, maar de interval is officieel wel vrij klein met 6.000km, "10.000km of jaarlijks" is in de praktijk geen probleem en wordt door de meesten hier aangehouden. Het is bekend dat het lakwerk van Suzuki's uit deze periode niet briljant was, dus verwacht wat doorgesleten plekken of beginnende roestpuntjes bij de eerste modellen, helaas. Bandits zijn gevoelig voor lang stilstaan. Zelfs de beste exemplaren hebben moeite om na 2 maanden stilstaan de eerste keer weer te starten. 1200's slaan sneller aan dan 600's, de procedure is simpel. Choke vol open, niet aan gas komen, starten. Een 1200 móét binnen 10 seconden wel lopen, een 600 binnen een halve minuut. Anders is er toch iets anders aan de hand...



Oké ik heb er 1. Nu wil ik hem net als die van jullie aanpassen!
Ehm, maar waar begin ik?

Nou hierzo.

De meest populaire dingen staan er in, een paar must-do's etc.



Wat verbruiken die dingen?

Meer dan strikt noodzakelijk. Ze hebben geen injectie en ze verbruiken gewoon meer dan je van een moderne motor verwacht (wat het dan ook niet zijn... blok uit jaren 80 heah). Uiteraard is dit erg afhankelijk van de afstelling en je gebruik/rijstijl etc... Maar er vanuit gaande dat de afstelling goed is, en je niet als een complete idioot (snel óf sloom) rijdt, moet een gezond blok ongeveer de volgende verbruikscijfers opleveren bij 'normaal' gebruik.

  • Bandit 400: rond de 1:20
  • Bandit 600/650: rond de 1:18
  • Bandit 1200: rond de 1:14

Zit je er al te ver van af kan het lonen de kenners eens op te zoeken. Of door te rijden. Het verbruik van de 1200 kan drastisch verbeteren (1:17 is goed haalbaar) door hem eens af te laten stellen met een open uitlaat.



Werkplaatshandboeken en zo




How-to's en nuttige links voor modificaties:




Welke bandenmaat moet ik hebben?

Staat gewoon in het WPH, en je dealer weet het ook wel. Wat wel belangrijk is om te weten is dat een zogeheten 'overmaat' (te grote band, eigenlijk) vaak ook wel past. Dit staat stoer, want: dikke band. Bedenk hierbij echter wel dat hoewel het niet slecht hoeft te sturen, het vaak wel een effect heeft, en die dan meestal niet direct positief is. Daarnaast komt de band boller te staan waardoor je vaak schaamranden overhoudt, en da's dan weer niet stoer. Op een 600 past een 160/60, op een 1200 een 190/55 zonder veel gedoe, en het rijdt vaak nog prima. Géén 190/50 kiezen, die vervormen te veel!

Welke band moet ik nu kiezen dan? Zoek maar iets uit dat bij jou past.



Wanneer moet ik olie+filter (laten) vervangen?

Dit kun je om te beginnen sowieso écht zelf doen, scheelt weer wat euro's. Werkplaatshandboek erbij en gaan. Het is zo simpel dat ik het in een paar regels kan uitleggen. 1. Zorg dat je olie lauwwarm is, gewoon door het blok een tijdje te laten lopen. Hierdoor is de olie vloeibaarder en loopt het gemakkelijker uit het blok. 2. Zet een voldoende grote bak onder je motor, waarin de olie wordt opgevangen. In ieder geval 4 liter. Gebruik een sleutel/dop-21 om de aftapbout (heeeeelemaal onderaan je blok) los te draaien, het laatste stukje met de hand. Nu loopt je oude olie er uit, it's amazing! 3. DOE DE BOUT TERUG, INCL (bij voorkeur) NIEUW RINGETJE!! Niet te vast, 't is maar aluminium. 4. Als je je oliefilter wisselt, zorg dan voor een filtersleutel. Zoveel handiger. Eventueel kun je ook een schroevendraaier dwars door het filter rammen en daar aan draaien, maar is niet ideaal. Hier komt weer wat olie mee! Rubber ring van het nieuwe filter met nieuwe olie iets invetten en handvast draaien, dan met een sleutel of geïmproviseerd iets nog een hele slag na draaien. Loopt niet los, geen zorgen, vooral niet te vast zetten! 5. Aan de rechter kant van je blok zit de vuldop, draai die er af en doe de nieuwe olie er in. Zorg dat je gewoon 4 liter koopt, heb je sowieso genoeg. Houdt het niveau in de gaten in het pijlglas (zorg dat de motor op dat moment recht staat), en eenmaal vol... ben je klaar. That's all!

Het WPH stelt dat je de olie wisselt bij 6.000km, en bij 12.000km olie + filter. Wat veel gedaan wordt is die grens gewoon op 10.000km te zetten. Je wisselt de olie en filter dan bij 10.000km, of 1x per jaar (welke eerder komt). Als je meer dan 10.000km per jaar rijdt wissel je bij de 10.000km, is het minder wissel je gewoon aan het begin van elk seizoen. Vaker wisselen kan wel, maar heeft niet echt voordelen.



De rest van het onderhoudsschema:

[afbeelding]
(geen kip die zich hier exact aan houdt, overigens)



Bandit onderdelen (OEM + schema's):

CMSNL is heel handig (levering is helaas wat traag). Japarts voorziet in hetzelfde, daar is registratie nodig.



Aftermarket onderdelen (nieuw):

BanditMania.co.uk, HoleShot.com, JustBandits.com, The 2 Wheels, GoParts.nl, Louis.eu, MarcoMoto.nl, Mdi-Online.nl en OptiTune.nl




Tweedehands onderdelen:

2eHandsOnderdelen, MotorOnderdelenLijn, RoukamaMotorParts, eBay Engeland, eBay Duitsland en Marktplaats



Lak beschadigd? Geen zorgen!

Bestel op Japarts ofwel een lakstift voor kleine correcties, of een spuitbus om't gelijk goed te doen. Daarvoor heb je de goede kleurcode nodig, en die kun je hier vinden. Let op! Gelieve zelf onderscheid te maken tussen zwart/blauw/rood etc, vraag het even na als je twijfelt.



Tandwiel verhoudingen berekenen:

Bandit 400, 600/1200 gear ratios




Het Bandit topic woordenboek

  • Dutchie de; m mv dutchies, een ~ doen een bocht vergeten
  • Vestertje het; m mv vestertjes, een ~ doen spuitelf zijn
  • Muddie de; m mv muddies, een ~ doen luie flikker zijn en interessant proberen te doen met linkjes naar andere topics waar je iets zinloos gezegd hebt
 
Laatst bewerkt:
De Bandit topic Bandits

Disclaimer:
Je plek in deze lijst is als kortetermijngeheugen: use it or lose it. Als je niet meepraat hoef je ook niet in de lijst te staan (criterium: de wie-was-dat-ook-alweer parameter, en gezien de dictatoriale opzet van dit topic wordt er niet overlegd). Anders wordt de lijst domweg te lang en onoverzichtelijk. Wél mag je natuurlijk nog steeds al je mods showen, da hoort erbij.

Nieuw? Je wil in de lijst? Dat kan! Stuur je lijstje en foto in globaal de goede opmaak via PM naar de TS (ik), en die voegt ze dan asap voor je toe. Kan een keer een dagje duren ;) Nieuw bijgekomen mods worden gewoon onder je lijst erbij gezet, als je een bepaalde volgorde wil, post dan even de complete lijst in gewenste volgorde, anders is het niet te doen.

Foto's worden altijd in 630x... pixels gepost, landscape (breder dan hoog), extern gehost, dat is veel handiger. Grote versies zijn soms beschikbaar, probeer gewoon op de betreffende foto te klikken. Waardeloze foto's (verkeerde formaat of gewoon lelijk :+ ) worden botweg geweigerd, je moet wel een beetje je best doen, en zonder foto gaan we niet doen natuurlijk.







Uniek in het Bandit topic: achievements!

Je kunt ze voor van alles verzinnen, heb je iets bijzonders bereikt en hij bestaat nog niet, laat het weten en we verzinnen er wat op. Tot nog toe beschikbaar:

  • e676.png
    :25kW hindernis
  • gps-1.png
    : GPS gebruiker (merk niet belangrijk)
  • 7lty.png
    : iOS user
  • : Windows user
  • w33u.png
    : Android user
  • ut0b.png
    : Taartschep nog niet verwijderd... AARGHLGH!!
  • helper.png
    *: Behulpzaam (vb. How-to's schrijven, helpen met onderhoud, etc.)
  • vibe.png
    : Beginnend brokkenpiloot (toegekend bij kleine schade)
  • 8dnt.png
    : Gevorderd brokkenpiloot (meer dan 500 euro schade)
  • sz9q.png
    *: Meester brokkenpiloot (total loss of gebroken ledematen)
  • sleutelbrons.png
    : Beunhaas (toegekend na je eerste mod!)
  • mixr.png
    : Doet-het-zelvert (minstens 10 mods)
  • a1dh.png
    *: Bob-the-builder (minstens 20 mods of een nogal grote klus)
  • rijstijlbrons.png
    : Slow-motion - Rijdt wat anderen 'normaal' zouden noemen
  • rijstijlzilver.png
    : Bochtenridder - Rijdt wat door
  • rijstijlgoud.png
    *: Laagvlieger - Begrijpt verschil circuit/straat nog niet helemaal
  • d9em.png
    *: Regenheld - "Regen zit tussen je oren..."
  • 341e.png
    : Eerste hopjes
  • 1myg.png
    : Gevorderd huppelkut
  • suy.png
    *: Ben nie gek, ben een vliegtuig
  • hqr.png
    *: Stuntpiloot

*Voor deze poser-status achievements is bewijs nodig, in de vorm van foto's of (betrouwbare) getuigen!







Squishy - Bandit 400 (1992)
rijstijlzilver.png
gps-1.png
droid.png
sleutelbrons.png
gi9w.jpg
Mods:
  • Roadsitalia Ovale Carbone
  • 30mm Jack Up Kit (dogbones)
  • Andere spiegeltjes
  • Taartschep ingekort
  • GSX-R 750 '95 shock
  • HEL stalen remleidingen
  • Handmatige NAKS

Wishlist:
  • Progressieve voorveren
  • Mooiere kentekenplaathouder



Dracx - Bandit 600N (1995)
droid.png
gps-1.png
rijstijlzilver.png
crashbrons.png
rijstijlbrons.png
sleutelbrons.png
full

Mods:
  • Taartschep weg
  • Topkuip weg/dubbele koplamp
  • Kleine (smoke) pinkers
  • Andere spiegels
  • 12v aansluiting
  • Olietempmeter ipv vuldop
  • B12 kettingscherm
  • Wit Led achterlicht
  • GP Rimstriping
  • Laser Duotech demper
  • Topkoffer
  • Ander stuurtje

Wishlist:
  • Gepolijste velgranden
  • andere hendels, handvatten, stepjes
  • Stuggere veren
  • Stalen remleidingen
  • Andere schokbreker
  • OF balbeugels OF niet meer vallen



Jessica33 - Bandit 600N (1995)
gps-1.png
sleutelbrons.png
rijstijlbrons.png
crashbrons.png
droid.png
apple.png
pf35.jpg
Banden: Dunlop Roadsmart 2

Mods:
  • Bandit 1200 kettingscherm
  • Valbeugels
  • Kleine knippers
  • GSX750R Achterveer
  • Viper uitlaat
  • Helder achterlicht
  • Topkoffer
  • Handvatverwarming
  • Zadel opnieuw bekleed
  • Aluminium breder stuur
  • Stalen remleidingen

Wishlist:
  • Ander kleurtje



Velthuis - Bandit 400 (1991)
droid.png
sleutelgoud.png
helper.png
rijstijlbrons.png
gps-1.png
DSCN0337.jpg
Mods:
  • Gecoat frame
  • Kunstof delen gewrapt
  • Stalen remleidingen
  • Scottoiler
  • Daytona k.v.s. temperatuurmeter
  • Progressieve voorveren
  • Handmatige NAKS
  • Taartschep ingekort



Wenko - Bandit 600N (1995)
sleutelgoud.png
tnz3.jpg
Mods:
  • Taartschep ingekort
  • andere steppies
  • poeder coated frame and parts
  • K&N openair filters
  • 108 & 110 sproeiers
  • Leovince uitlaat
  • GSX-r K6 achter shock

Wishlist:
  • led pinkers
  • led achterlicht
  • andere hendels en handvaten
  • andere spiegels



MartijnGP - Bandit 600N (1995)
taartschepalert-1.png
25KW-1.png
droid.png
crashbrons.png
sleutelbrons.png
nqmv.jpg
Mods:
  • Heldere koplamp
  • Kleinere knippers
  • Alarm LEDje
  • Witte velgstriping

Wishlist:
  • Paintjob
  • Motorblok zwart
  • Taartschep eraf
  • Full-size uitlaat
  • Chrome bar-ends
  • Radiator cover
  • Meer verlichting voor
  • 12V sockets
  • Hyperpro



Ravenstein - Bandit 600S (1996)
cxar.jpg
Banden: BT-45

Mods:
  • Laser einddemper
  • K&N filter
  • Opnieuw afgesteld na mods
  • Taartschep gekortwiekt
  • Carbon spiegels (onbekend merk)
  • Kuip eraf
  • Heldere Koplamp + 8000k Xenon
  • Led dagrij verlichting 5w
  • Beginnende roestpitjes weggewerkt

Wishlist:
  • andere schokbreker achter
  • hyperpro vering voor
  • stalen remleidingen voor-achter
  • nieuwe ketting



Ottovw - Bandit 1200N (1995)
sleutelzilver.png
droid.png
rijstijlzilver.png
wheeliebrons.png
gthl.jpg
Banden: Continental Race Attack

Mods:
  • Superbike stuur
  • Dubbele koplamp
  • Bar-end spiegels
  • Two-wheels hendels
  • 2002 koppelingspomp
  • Koppelingsdeksel met zichtvenster
  • Onderkuip
  • Hugger
  • Taartschep gekort
  • Kleine knipperlichten
  • Luchtfilter kapjes mat zwart
  • Gepolijste wielranden
  • Staalflex leidingen
  • K&N Filter
  • BSM Vampire demper
  • RF900 Koppeling
  • Tandwielverhouding: 15-49
  • Voorveering: WP Progressive
  • Achterveering: Vervangen (type/merk onbekend)
  • Dynojet kit stage 1

Wishlist:
  • Zadel opnieuw bekleden
  • Gear indicator
  • RVS boutjes blok
  • Taartschep volledig weghalen
  • Undertail



pim_smeets - Bandit 600N (1996)
taartschepalert-1.png
sleutelbrons.png
e2xs.jpg
Mods:
  • LeoVince SBK
  • Bar-end mirrors
  • Immi pazzo's
  • Immi handvatten
  • LED acherlicht
  • Kleine knipper voor+achter
  • Nuvi 510
  • Philips Blue Vision
  • Rimstriping

Wishlist:
  • Heldere koplamp
  • Zwarte passagiersgrepen


Gertie - Bandit 1200 (1938)

cseb.jpg
Banden: Bridgestone S20

Mods:
  • Lineaire raceveren (Wilbers) voor
  • Volledig verstelbare achterschokdemper (Wilbers) (ong. 3cm hoger achter)
  • Andere dogbones (ong. 3cm hoger)
  • Voetsteunverhogers (ong 2.5 hoger en naar achteren)
  • Bos uitlaat incl. linkpijp
  • Gepoedercoate velgen en duopassagierhendels
  • Omgebouwd naar een "N" (met originele delen)
  • Knippers van een GSXR 750 2004
  • Diverse RVS blokboutjes
  • Haakse alu ventielen
  • Voorvorkbeschermers
  • olietemperatuurmeter in de vulopening
  • superbikestuur



karazz - Bandit 600S (1996)
helper.png
droid.png
sleutelzilver.png
rijstijlbrons.png
kcmb.jpg
Mods:
  • Kuip eraf
  • Spiegels vervangen
  • Andere knippers voor
  • Valbeugels verwijderd
  • LeoVince SBK Evolution II Titanium uitlaat
  • Klok op het stuur
  • Waarschuwings stickertjes eraf
  • Dealer stickertje eraf
  • Gsx-R 1100 achtershock
  • Taartschep ingekort
  • Hugger

Wishlist:
  • Taartschep verwijderen
  • Knippers achter/achterlicht


-rick- - Bandit 600N (1997)
25KW-1.png
sleutelbrons.png
crashbrons.png
rijstijlzilver.png
2xfi.jpg
Banden: Dunlop Roadsmart 2

Mods:
  • LSL Streetbar
  • Highsider 'Victory' bar-end mirrors
  • Gepolijste velgranden
  • Leovince SBK Lv One
  • Kleine knipperlichten
  • Taartschep eraf
  • Buell XB flyscreen
  • Dubbele koplamp
  • Progressieve Wilbers voorveren
  • GSXR1000 Achterveer met progressieve ophanging
  • Immi pazzo hendels
  • Bandit1200 kettingkast
  • Blauwe ledverlichting in tellers
  • Staalomvlochten remleidingen

Wishlist:
  • Wave schijven
  • USD voorvork



Woutert - Bandit 1200N (1997)
crashbrons.png
gps-1.png
sleutelzilver.png
apple.png
droid.png
rijstijlzilver.png
a0dg.jpg
Banden: Dunlop Roadsmart

Mods:
  • S-kuip geamputeerd
  • Heldere koplamp
  • Bos Oval demper
  • Wilbers Achtershock
  • Stugge veren voor
  • Achterkant verhoogd
  • Superbikestuur
  • Xenonset 8000K
  • LED achterlicht
  • LED knipperlichten
  • Kleine kentekenverlichting
  • Velgen gepolijst
  • Stalen remleidingen rondom
  • Alu crashprotectors
  • Lucas Rem/schakelset
  • KOSO spiegels
  • Telefoonhouder (navigatie)
  • 12V usb aansluiting
  • Taartschep ingekort
  • Grotere oliekoeler
  • Olietemperatuur meter
  • Cyclone V2 Alarm
  • Custom imitatie Pazzo

Wishlist:
  • Wave schijven



Oehtie - Bandit 1127R 6-speed (1998)
crashgoud.png
crashbrons.png
sleutelbrons.png
rijstijlzilver.png
droid.png
gps-1.png
n7zl.jpg
Mods:
  • 1127F CDI (11.500 toeren jonguh!)
  • GSX750F 6-bak
  • K&N Indie-filters
  • Alle boutjes RVS
  • Hugger
  • Leovince SBK Alu (ingekort)
  • Gixxer 1000 K4 achtershock
  • PM linksysteem + custom 200mm dogbones
  • USD voorvork GSX-R 750 ('91)
  • Remschijven GSX-R 750
  • Sintermetalen remblokken rondom
  • Stalen remleidingen
  • Spatbord GSX-R 750 (veel strakker!)
  • Bandit 650 Risers
  • ABM Streetbar
  • ABM Bar-ends
  • Protech Confusion bar-end spiegels
  • Two-wheels hendels
  • Bagagehaken verwijderd
  • Velgranden gepolijst
  • Buddyslotje onder kont geplaatst
  • Taartschep weg
  • RVS Remreactiestang
  • Heldere knippers voor
  • Heldere koplamp
  • LED achterlicht met geïntegreerde knippers
  • Nautilus luchthoorn



trip - Bandit 1200S (1998)
droid.png
crashbrons.png
rijstijlzilver.png
lzq.png
Banden: Metzeler Z8 M/O

Mods:
  • ABM Streetbar 0230 / Bar-ends
  • Bar-end spiegels
  • Nep cruise control
  • '02 koppelingspomp
  • Two-wheels hendels
  • Voorvering: Technoflex, SAE12
  • Achtervering: GSX-R1000 K8, 10kg/mm
  • K&N inlegfilter
  • Leovince SBK
  • Dynojet Stage 2
  • GSX-R 1100W koppeling
  • Tandwielverhouding: 16-45
  • Alle hydraulische leidingen staal
  • RVS blok / carb boutjes
  • MR rem-schakelset
  • LSL achterstepjes
  • Pilot bi-xenon (5000k), LED stadslicht
  • Smoked LED achterlicht
  • Kleine knippers
  • Taartschep weg
  • Zwarte luchtfilterkapjes
  • Gepolijste kopvinnen
  • Rode bougiekabels
  • Reserve verkleind tot 2,5 liter
  • Gepolijste wielranden
  • Custom periferals draadboom (8x 12V aansluiting)
  • Gear indicator



Blogem - Bandit 600N (1999)
apple.png
fbi7.jpg
Mods:
  • RVS Undertail
  • Renthal stuurtje
  • Kleine richtingaanwijzers
  • evil demper



Snorro - Bandit 1200N
wheelieplatina.png
sleutelzilver.png
wsrm.jpg

Mods:
  • Wit achterlicht LED
  • Bugspoiler
  • Kuipje
  • Hugger
  • Welke taartschep?
  • Waar zijn mijn duo handles?
  • Claxon verplaatst
  • Gsxr1100 (89) motorblok
  • WP voorveren
  • Blijkbaar een K6 achterveer
  • Vertanding -1 + 3
  • 2 Bros uitlaat
  • Bekende KN luchtfilter, dynokit
  • Stalen leidingen



Dutchie90X - Bandit 1200N (1997)
crashbrons.png
crashgoud.png
crashgoud.png
helper.png
sleutelgoud.png
droid.png
rijstijlgoud.png
wheeliegoud.png
taartschepalert-1.png
Dutchie90XBandit1200.png

Banden: Dunlop RoadSmart

Mods:
  • LED knipperlichten (Achter moet nog)
  • LED Achterlicht
  • Superbike stuur
  • Bar-end spiegels
  • Two-wheels rem&koppelings hendel
  • Mk2 1200 Koppelings pomp
  • Custom zadelovertrek
  • Sportfilter
  • Nikko Carbon uitlaat
  • Delkevic bochtenset
  • Dynojet kit stage1
  • Blauwe blok bouten
  • Achterkant verhoogd
  • Stalen & Koppeling leidingen
  • Wave remschijven

Wishlist:
  • Xenon
  • Toeters verplaatsen
  • Gear indicator
  • 47 of 48 tands kettingwiel achter
  • Taartschep verder inkorten!
  • Ontstekings vervroeger
  • Z1 houder + oplader (Navigatie)



YvS - Bandit 600 (2000)
25KW-1.png
droid.png
eifss.jpg

Mods:
  • Laser demper (zonder Db-killer)
  • Kleine knipperlichten
  • Puig ruitje zwart
  • Smoke led achterlicht met RAW
  • Taarschep verwijderd
  • Goud velglint
  • Handvatverwarming

Wishlist:
  • Naked/streetfighter koplampunit
  • Andere teller unit
  • Progressieve veren of USD
  • Ander stuur met bar end spiegels
  • Achterkap repareren
  • Gear indicator



AW201083 - Bandit 600N (2001)
fq3t.jpg

Mods:
  • GSR Spiegels
  • Knipperlicht ombouw naar LED
  • Aluminium Remus Revolution uitlaat
  • K&N luchtfilter
  • Undertray met GSX-R nummerplaathouder
  • Wheelhugger
  • Wheelstriping
  • Koplamp kuipje
  • Valbeugels
  • Alien remschijven voor

Wishlist:
  • Alien remschijf achter
  • Hel stalen remleidingen
  • Wheelhugger en Undertray in kleur maken
  • Superbike stuur
  • Dogbones



Den Duut - Bandit 1200S (2002)
sleutelzilver.png
fpqa.jpg
Mods:
  • undertray
  • progressieve veren voor
  • ingebouwde knippers
  • comfortzadel
  • valproppen(origineel Suzuki)
  • handvatverwarming
  • yoshimura demper
  • breder stuur
  • GSX-R 1000 K5 shock
  • Tailrisers 3cm

Wishlist:
  • Oval uitlaat
  • GSX-R1100 inlaat nokkenas



lookslikeyou - Bandit 600N (2004)
jw0s.jpg

Mods:
  • Heldere koplamp
  • Barracuda Streetcone RS-R 450 OVAL

Wishlist:
  • Vering aanpassen
  • Roest weg werken
  • Taartschep verwijderen en kleine knippers achter

J_oram - Bandit 600N
3tdw.jpg

Mods:
  • 1200 voorvork
  • 1200 voorvelg
  • 1200 remklauwen
  • 1200 wave-remschijf
  • Stalenremleiding
  • Taartschep ingekort

Wishlist:
  • Uitlaat en demper
  • Upgrade achterdemper/veer
  • Andere tellerset




Na lang bandit rijden, het vullen van vele topics en het (mee)organiseren van leuke bandittochten kan het gebeuren... Er wordt gekozen voor een andere machine (soms niet volledig hun keuze), maar gelukkig lullen ze nog wel lekker mee in dit topic. *O* Na recente protesten krijgen ze een apart en prominenter plekje in de OP.

De Bandit topic Overloperts

  • House - Bandit 1200S (1998), overloper (KTM Adventure)
    1374602988TeBhJt.jpg
  • Empyrium - Bandit 600S (2003), overloper (Triumph Tiger 800 XC)
    34s1qae.jpg
  • vester86 - Bandit 750R, overloper (SV1000)
    dqhoqb.jpg
  • DennyzfR6 - Bandit 600N, totall loss (nu SV650)
    1452069_559616640782628_563333903_n.jpg


Overlopen is al erg zat, mocht je daarna ook nog eens inactief blijven in het topic wordt je zelfs verwijderd uit het overloperts gedeelte van de OP... en dat is gewoon werkelijk verschrikkelijk... -O-
 
Laatst bewerkt:
Oh, bij het citeren bij de OP worden het dus urls ipv afbeeldingen _O- :+

Nja, heeuuuuh een nieuw deel! *O*
 
Copy--> paste

Als we toch bezig zijn met dit onderwerp: wat voor temperatuur houden jullie vervolgens aan om lekker aan het gas te kunnen hangen?

Toen het nog wat warmer was bleef bij mij de thermometer (olievuldop) steken op 80 graden (soms wat hoger als ik niet kon doorrijden). Maar nu het kouder wordt duurt het best wel even voordat-ie zo warm is. Zou 60 graden ook nog OK zijn?
Oliekoeler afplakken en gewoon tot 80! Is echt geen overbodige luxe, 60graden is al aan de kouwe kant, daaronder echt te koud.
 
Ah leuk rick ben er ook weer bij.
Wou gisteren eentje al openen maar moest wat andere dingen doen en toen ik terug was was me pc uit.
Hopelijk kom je een beetje uit hoe de op in elkaar zit. was voor mij ook even vogelen.

En danny leuke fiets veel plezier ermee
 
Zo, ben er ook weer ;)
Nog ff een vraagje voor wat betreft carburateur verwarming.
Is er iets van aftermarket spul te krijgen :?
Of zijn ze origineel te krijgen en kun je ze dan zo ff aansluiten en rijden, uiteraard werkend :Y
 
Wat ik zo lees is dat als je een Bandit hebt gehad dat je niet grraag iets anders koopt en als je dat al doet dat je dan weer snel terug gaat? Of lijkt dat alleen zo in dit topic? O-)
 
Ligt eraan waar je van houd J oram of lekker lomp zwaar met koppel overal en moeten werken op je motor of 1 superligt en een plons vermogen waar elke diebiel zo vanuit de winkel op kan stappen en zich ter pletter kan rijden zonder enige trilling en gevoel in de motor te hebben.
This maar net wat je het meeste ligt
 
Ligt eraan waar je van houd J oram of lekker lomp zwaar met koppel overal en moeten werken op je motor of 1 superligt en een plons vermogen waar elke diebiel zo vanuit de winkel op kan stappen en zich ter pletter kan rijden zonder enige trilling en gevoel in de motor te hebben.
This maar net wat je het meeste ligt

Klopt dat werken op een motor vind ik ook hartstikke mooi, mij zul je dan ook niet snel op een nieuwe fiets zien rijden! Gaat te makkelijk veelste hard.

Een maat van mij heeft een Ducati Monster 620i, in de vakantie hadden we even een stukje geruild. Hij snapte er niks van dat ik kon rijden en bochten durfde te pakken met de Bandit. Die vering / frame / motor etc is gewoon stukken beter van de Monster. Maar ik was blij dat ik weer op de Bandit mocht stappen. Vond hem sws niet spannend qua koppel die Monster.
 
Ik zie trouwens dat ik (nog steeds) niet in de OP sta..

Hierbij:




Mods:
1200 voorvork
1200 voorvelg
1200 remklauwen
1200 wave-remschijf
Stalenremleiding

Wishlist:
Uitlaat en demper
Upgrade achterdemper/veer
Andere tellerset

Zie dat ik dit moet PM'en... Ook maar gedaan :+
 
Laatst bewerkt:
Klopt dat werken op een motor vind ik ook hartstikke mooi, mij zul je dan ook niet snel op een nieuwe fiets zien rijden! Gaat te makkelijk veelste hard.

Een maat van mij heeft een Ducati Monster 620i, in de vakantie hadden we even een stukje geruild. Hij snapte er niks van dat ik kon rijden en bochten durfde te pakken met de Bandit. Die vering / frame / motor etc is gewoon stukken beter van de Monster. Maar ik was blij dat ik weer op de Bandit mocht stappen. Vond hem sws niet spannend qua koppel die Monster.

Eens. Al moet ik zeggen dat ik een wat meer geciviliseerde fiets ook wel lekker vind hoor als ik op de Bandit om 6 uur 's avonds in de regen op matig asfalt een bocht door moet :') Zal ook zijn omdat ik de Bandit niet alleen voor de lol heb, maar ook woon-werk. En als ik er een lange dag op heb zitten, wil ik gewoon rustig naar huis zonder te hoeven werken. Maargoed, daar is de Bandit nooit voor bedoeld natuurlijk ondanks dat het prima gaat.

Merk wel echt mijn vering met de maand slechter worden ;( Volledig stock nog dus hard op zoek naar een B12 shock en aan het sparen voor nieuwe veren in de poten :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan