Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 35 | Vol met overloperts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie pk's voor de suz :D

JA, was idd leuk om te horen en natuurlijk ook te voelen :] :}

Ik had de DB killer eruit.

Ja, dat dacht ik later (te laat) aan toen ik al weer een tijdje aan het rijden was :]
Had hem eigenlijk 1 keer mét, en een keer zonder moeten doen ( was toch gratis bij open dag bij een motorzaak) dan was meteen het verschil duidelijk geweest, ook voor wat betreft het mengsel, wat vaker armer is als de uitlaat helemaal open is.

Die man had er over moet je nog met 15% op tellen zit aan de krukas?

Meestal gaan ze uit van zo'n 12%
 
Ondertussen is alles gemonteerd , en heb ik deze morgen de bandit even de sporen gegeven ;) Hier enkele pics van het ritje en de afgewerkte kont met gsxr led lichtje .

210cayg.jpg


2yx3kuf.jpg


1zbyrnq.jpg


20hjxxx.jpg


2yxow0p.jpg


106d9c0.jpg


izrfol.jpg


34rucsi.jpg


28a6edc.jpg
 
Ziet er heel deftig uit hoor *O* :Y

Ik zie ook de Yoshi en lossen K&N filters :9~
Ik neem aan dat de carbs ook zijn aangepast :Y
Met als resultaat ?? :?

Er zit een Arrow uitlaatcollector op , een powercommander , de yoshi en de losse k&n filters . Het zijn geen carbs, maar injectie en hij is dus op de bank afgesteld . Hij heeft nu 124 pk op het achterwiel , en wat ik belangrijker vind is dat hij veel koppel heeft op lage toeren . hier de uitdraai van de bandit .
9gedsp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Om even terug te komen op mijn post over het verknalde bougiegat en onregelmatig lopen na kleppen stellen:

Dat verknalde bougiegat gebeurde nadat ik de carbs had gereinigd. Het leek erop dat een extra luchtaanvoer kanaal verstopt was, maar belangrijker, de stationair mengselschroeven zaten niet allemaal even ver in de carbs. Ik had ze afgesteld met de carbs nog op de motor door ze in te draaien en weer twee slagen uit, maar dat is met de hand toch niet zo nauwkeurig. Op het oog zat er duidelijk een verschil tussen, dus ik vermoed dat hij een stuk lekkerder loopt (als hij straks weer loopt...).


M.b.t. het bougiegat: Ik heb nu dit ding besteld:

[afbeelding]

Het is een reinigingstap voor M10x1. Eerst dat maar eens proberen voordat ik er een coil in ga zetten.

Heb me daar ook een beetje over ingelezen en volgens mij kan de cilinderkop er gewoon opblijven als ik een coil wil plaatsten. Met een Midlock Recoil setje moet je de tap flink invetten en de aluminium resten die toch op de zuiger vallen met een lang blaaspistool eruit blazen. Wat ook nog helpt is de krukas draaien totdat de uitgaande kleppen open staan, maar ik weet even niet of ik dat alleen kan zien als het kleppendeksel eraf is?

Dat eruit blazen schijnt prima te werken, maar ik hoop dat het herstellen van de originele draad al genoeg is. Er lijkt alleen maar een kleine braam te zitten.

En om hier dan maar ook weer op terug te komen :P

Gisteren een poging gedaan om het beschadigde schroefdraad te repareren met de reinigingstap. Veel keramisch vet erop gedaan en met de hand erin gaan draaien. Voelde redelijk wat weerstand, maar kon hem met de hand erin blijven draaien (zonder ratel of T-stukje b.v.). Paar keer er helemaal in en uit gedraaid.
Daarna met luchtdruk in de cilinder eventueel vuil eruit gespoten en ook nog even zonder bougies het blok een paar keer rond gedraaid. Zag verder ook niet echt stukjes aluminium in het vet dus het leek allemaal mee te vallen.
Nieuwe bougie gepakt en kon deze er gewoon weer soepel met de hand erin draaien *O*

Alles afgemonteerd en even later liep de Bandit weer. En gelukkig beter dan voorheen, dus was alle ellende niet voor niets :P
 
En om hier dan maar ook weer op terug te komen :P

Gisteren een poging gedaan om het beschadigde schroefdraad te repareren met de reinigingstap. Veel keramisch vet erop gedaan en met de hand erin gaan draaien. Voelde redelijk wat weerstand, maar kon hem met de hand erin blijven draaien (zonder ratel of T-stukje b.v.). Paar keer er helemaal in en uit gedraaid.
Daarna met luchtdruk in de cilinder eventueel vuil eruit gespoten en ook nog even zonder bougies het blok een paar keer rond gedraaid. Zag verder ook niet echt stukjes aluminium in het vet dus het leek allemaal mee te vallen.
Nieuwe bougie gepakt en kon deze er gewoon weer soepel met de hand erin draaien *O*

Alles afgemonteerd en even later liep de Bandit weer. En gelukkig beter dan voorheen, dus was alle ellende niet voor niets :P

Gelukkig, hele opluchting! *O*
 
Kan iemand hier wat nuttigs over zeggen ? Volgens mij moet de base ring helemaal rond gekleurd zijn, niet ?



En is dit de normale gang van zaken met betrekking tot het luchtfilter ? Dit lijkt wel een zelf gefabriceerde toeterkelk.

 
Laatst bewerkt:
En om hier dan maar ook weer op terug te komen :P

Gisteren een poging gedaan om het beschadigde schroefdraad te repareren met de reinigingstap. Veel keramisch vet erop gedaan en met de hand erin gaan draaien. Voelde redelijk wat weerstand, maar kon hem met de hand erin blijven draaien (zonder ratel of T-stukje b.v.). Paar keer er helemaal in en uit gedraaid.
Daarna met luchtdruk in de cilinder eventueel vuil eruit gespoten en ook nog even zonder bougies het blok een paar keer rond gedraaid. Zag verder ook niet echt stukjes aluminium in het vet dus het leek allemaal mee te vallen.
Nieuwe bougie gepakt en kon deze er gewoon weer soepel met de hand erin draaien *O*

Alles afgemonteerd en even later liep de Bandit weer. En gelukkig beter dan voorheen, dus was alle ellende niet voor niets :P
Mazzel gehad, had veel erger kunnen zijn :)
 
Kan iemand hier wat nuttigs over zeggen ? Volgens mij moet de base ring helemaal rond gekleurd zijn, niet ?

[~[url="https://www.dropbox.com/s/q8atpns5tnymzno/20140623_115845.jpg"]afbeelding~][/url]
Meh, is prima. Tenzij je specifiek ergens naar zoekt en je aan een compleet protocol houdt (voor het uitschroeven) kun je er nog geen hol over zeggen :)

En is dit de normale gang van zaken met betrekking tot het luchtfilter ? Dit lijkt wel een zelf gefabriceerde toeterkelk.

[~[url="https://www.dropbox.com/s/bvyyrz50vpfu3sr/20140621_192155.jpg"]afbeelding~][/url]
Is de normale aanzuigkelk, standaard. Op een 1200 worden ze wel eens verwijderd, ademt ie net wat vrijer. Op een 600 is dat zinloos, geeft alleen wat meer herrie.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog argumenten tegen gesinteerde remblokken op een 400 met 1 schijfrem?
Iets met sneller slijtende schijf? Normaal wordt het wel verdeeld over 2 schijven...
Kan wel wat extra bite gebruiken vind ik....
 
Laatst bewerkt:
Gewoon doen, remt domweg beter.

Heb op de KTM ook 1 remschijf voor, mooi niet dat ik daar organisch in zet. Remt al beroerd genoeg zoals het is :+
 
Kan iemand hier wat nuttigs over zeggen ? Volgens mij moet de base ring helemaal rond gekleurd zijn, niet ?

[~[url="https://www.dropbox.com/s/q8atpns5tnymzno/20140623_115845.jpg"]afbeelding~][/url]

En is dit de normale gang van zaken met betrekking tot het luchtfilter ? Dit lijkt wel een zelf gefabriceerde toeterkelk.

[~[url="https://www.dropbox.com/s/bvyyrz50vpfu3sr/20140621_192155.jpg"]afbeelding~][/url]
ik zie geen foto's sorry klikken werkt gewoon :)

bougie ziet er prima uit

aanzuigkelk ook. wat House zegt: verwijderen geeft wat meer geluid en het ademt wat beter.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog argumenten tegen gesinteerde remblokken op een 400 met 1 schijfrem?
Iets met sneller slijtende schijf? Normaal wordt het wel verdeeld over 2 schijven...
Kan wel wat extra bite gebruiken vind ik....
doen!

ik kan je SBS blokken aanraden, die remmen voortreffelijk

edit: reed jij gisteren bij de posbank?
 
Laatst bewerkt:
Meh, is prima. Tenzij je specifiek ergens naar zoekt en je aan een compleet protocol houdt (voor het uitschroeven) kun je er nog geen hol over zeggen :)Is de normale aanzuigkelk, standaard. Op een 1200 worden ze wel eens verwijderd, ademt ie net wat vrijer. Op een 600 is dat zinloos, geeft alleen wat meer herrie.
Oke ! Na de dynokit loopt hij niet lekker meer. Sputteren bij half en vol gas. Vandaar dat ik het vroeg. Ik ga wel even verder experimenteren.
 
doen!

ik kan je SBS blokken aanraden, die remmen voortreffelijk

edit: reed jij gisteren bij de posbank?
Ja al wat gelezen over SBS, maar kan ze niet vinden op internet (in Nederland).
Ook goede verhalen gehoord over EBC HH, en die zijn redelijk goedkoop ook nog...

Nee, niet bij posbank geweest gisteren
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan