Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 36 | Het geheime topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klinkt goed :Y

Hm.. ik neem aan dat het oliepijl gecheckt is? Als er olie in zit krijg je echt niet zomaar gedoe met je krukaslagers.. helemaal niet 1 seconde na het starten.
Zonder geluid moeilijk te zeggen natuurlijk.
 
Hoera, mijn eerste post in het Bandit-topic! *O*

Mochten jullie Banditberijders nog eens een USB-aansluiting willen maken: ik heb er pas een gemaakt en er een soort handleiding met tekst en afbeeldingen bij geschreven. Wellicht dat iemand hier er zijn voordeel mee kan doen. :]
 
Hoera, mijn eerste post in het Bandit-topic! *O*

Mochten jullie Banditberijders nog eens een USB-aansluiting willen maken: ik heb er pas een gemaakt en er een soort handleiding met tekst en afbeeldingen bij geschreven. Wellicht dat iemand hier er zijn voordeel mee kan doen. :]

Complimenten, je beschrijving ziet er verzorgd uit.
 
Goed nieuws!!!!
De nieuwe carb erop gezet van de bandit 400 van Leutje_LS!
En dat geluid dat erin zit :o :o *O* :Y

Ze loopt weer op 4 cilinders!

Alleen hebben we nu een ander groot probleem :( :X -O-
hij wou hem het laatste stukje terug naar de schuur rijden, en we probeerden hem weer te starten.
Dit ging mooizaam, dus een beetje gas bij gegeven, en hij starte.
Vervolgens maakte het blok een heel erg eng, metaal schrapend geluid! :o
helaas hier geen geluid van, want batterij was leeg.

Wat zou dit kunnen zijn!
Ik durf het zelf niet te zeggen/denken, maar ik ben bang dat krukaslagers of wat dan ook kan zijn?
Olie gaan we binnenkort iig vervangen!

Mooi dat hij weer loopt en inderdaad een leuk geluidje!
Heb je meer zaken open gehad van het blok en zat er inderdaad voldoende olie in?
Viel hij uit bij het maken van het geluid of bleef hij wel lopen?

Olie aftappen en kijken of er metaaldeeltjes in zitten is het eerste wat ik zou doen.
 
Mooi dat hij weer loopt en inderdaad een leuk geluidje!
Heb je meer zaken open gehad van het blok en zat er inderdaad voldoende olie in?
Viel hij uit bij het maken van het geluid of bleef hij wel lopen?

Olie aftappen en kijken of er metaaldeeltjes in zitten is het eerste wat ik zou doen.

of er voldoende olie op zit, kan ik geen antwoord op geven :N
wel weet ik dat hij niet goed wou lopen, omdat je beetje gas bij moest geven.

maandag ga ik op motorvakantie, maar waar de motor staat gaat maandag kijken of hij nu nog het geluid maakt, en olie wisselen
 
Hoera, mijn eerste post in het Bandit-topic! *O*

Mochten jullie Banditberijders nog eens een USB-aansluiting willen maken: ik heb er pas een gemaakt en er een soort handleiding met tekst en afbeeldingen bij geschreven. Wellicht dat iemand hier er zijn voordeel mee kan doen. :]

Duidelijke handleiding. Top.
Waarom gebruik je een schakelaar en sluit je hem niet aan op de accu?
 
Duidelijke handleiding. Top.
Waarom gebruik je een schakelaar en sluit je hem niet aan op de accu?

Dankjewel! :) Ik heb de USB-adapter niet direct aangesloten op de accu, omdat ik bang was dat het mijn accu leegtrok. Ook een lege USB-adapter verbruikt namelijk een klein beetje stroom. Uiteindelijk is de USB-adapter wel via een schakelaar direct aan de accu verbonden (dus niet via het contactslot), zodat je ook apparaten kunt laden als je korte tijd weg bent bij je motor (bijv: camping, parkeergarage), maar wel wilt laden. De motor hoeft dan dus niet aan te staan om gebruik te maken van de lader.
 
Dankjewel! :) Ik heb de USB-adapter niet direct aangesloten op de accu, omdat ik bang was dat het mijn accu leegtrok. Ook een lege USB-adapter verbruikt namelijk een klein beetje stroom. Uiteindelijk is de USB-adapter wel via een schakelaar direct aan de accu verbonden (dus niet via het contactslot), zodat je ook apparaten kunt laden als je korte tijd weg bent bij je motor (bijv: camping, parkeergarage), maar wel wilt laden. De motor hoeft dan dus niet aan te staan om gebruik te maken van de lader.
Mijn fout. |(
Ik bedoelde via het contact...
 
Hallo Bandit-lovers!

Zelf Honda rijder, maar mijn vriendin na het halen van haar rijbewijs een Bandit proberen aan te smeren... En ik kan jullie zeggen, het is gelukt!Het een mooie motor om de nodige ervaring mee op te doen en zekerheid voor jarenlang rijplezier. Nu hebben wij er samen al de nodige uurtjes inzitten om het e.e.a. op te knappen.
-tank behandeld
-nieuwe remolie
-bougiekes
-olie en filter enz enz

De Bandit is compleet origineel dus het grote spatbord zit er nog op. Mijn vriendin zou hier graag een korter exemplaar voor willen hebben en ook eventueel de passagiershandvaten laten vervallen.

Wellicht hebben jullie tip om haar Bandit iets mooier te maken. Wat googlen mbt het spatbord en handvaten heeft mij tot nu toch niks opgeleverd, vandaar dat ik het hier vraag. Alvast dank voor jullie tips!
 
Dankjewel! :) Ik heb de USB-adapter niet direct aangesloten op de accu, omdat ik bang was dat het mijn accu leegtrok. Ook een lege USB-adapter verbruikt namelijk een klein beetje stroom. Uiteindelijk is de USB-adapter wel via een schakelaar direct aan de accu verbonden (dus niet via het contactslot), zodat je ook apparaten kunt laden als je korte tijd weg bent bij je motor (bijv: camping, parkeergarage), maar wel wilt laden. De motor hoeft dan dus niet aan te staan om gebruik te maken van de lader.

Ik had mijn usb oplader wel direct aangesloten. Achteraf is dit natuurlijk niet heel slim want er zit immers een adapter in voor 12V -> 5V en een adapter verbruikt altijd iets. Motor na paar weken slecht weer, wilde niet meer starten. Nu Accu weer opgeladen en start prima. Ik gok dat Accu ook niet super meer is.
Nu even zoeken naar mooie schakelaar.
 
Aangezien het nu toch over USB-aansluiting gaat, zal ik meteen mijn vraag erover stellen.

Ik heb een bandit 650 (naked) uit 2011, met een telefoonhouder. Gisteren heb ik gekeken of ik gemakkelijk een usb lader kan monteren. Ik kwam de volgende twee losse stekkertjes tegen:

3de95f3a_15fa_4ecb_ad41_c78a495462bc.jpg


Met een multimeter heb ik gecontroleerd wat voor spanning erop staat. Wanneer de motor uit staat, staat er ±12V op het rechthoekige witte stekkertje (met 1 kabel erin) en 0V op de gele blokstekker (met 4 kabels erin). Als ik de motor op contactstroom zet staan beide stekkers op ±12V.

Nu heb ik ergens gelezen dat suzuki van dit soort stekkertjes vooringebouwd heeft om accessoires op aan te sluiten. Weet iemand hier meer van? Het witte stekkertje lijkt ook te passen op een optimate aansluiting (die bieden ook een usb-aansluiting aan). Is het het beste om een usb-lader op contactstroom te hebben ipv direct op de accu?
Hoe noem je de type stekkertjes? :P

Weet iemand of dit de accessoire-stekkers van suzuki zelf zijn en of ze gezekerd zijn?

Many thanks in advance!
 
Aangezien het nu toch over USB-aansluiting gaat, zal ik meteen mijn vraag erover stellen.

Ik heb een bandit 650 (naked) uit 2011, met een telefoonhouder. Gisteren heb ik gekeken of ik gemakkelijk een usb lader kan monteren. Ik kwam de volgende twee losse stekkertjes tegen:

[afbeelding]

Met een multimeter heb ik gecontroleerd wat voor spanning erop staat. Wanneer de motor uit staat, staat er ±12V op het rechthoekige witte stekkertje (met 1 kabel erin) en 0V op de gele blokstekker (met 4 kabels erin). Als ik de motor op contactstroom zet staan beide stekkers op ±12V.

Nu heb ik ergens gelezen dat suzuki van dit soort stekkertjes vooringebouwd heeft om accessoires op aan te sluiten. Weet iemand hier meer van? Het witte stekkertje lijkt ook te passen op een optimate aansluiting (die bieden ook een usb-aansluiting aan). Is het het beste om een usb-lader op contactstroom te hebben ipv direct op de accu?
Hoe noem je de type stekkertjes? :P

Weet iemand of dit de accessoire-stekkers van suzuki zelf zijn en of ze gezekerd zijn?

Many thanks in advance!

Als je zelf niet van plan bent om een schakelaar in te bouwen, dan is aansluiten op contactstroom handiger. Anders krijg je het probleem wat HertogJW ook beschrijft: de adapter trekt langzaam de accu leeg bij stilstand.

Ik vermoed dat het inderdaad accessoirestekkers van Suzuki zijn. Ik heb zelf ook een soortgelijke aansluiting op mijn Bandit (bij het achterlicht). Kan in de handleiding niet terugvinden dat deze al gezekerd is, dus dat durf ik niet te zeggen. De rechter stekker lijkt in ieder geval op een ATX P4 stekker. Hoop dat je hiermee wat vooruit geholpen bent! ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je zelf niet van plan bent om een schakelaar in te bouwen, dan is aansluiten op contactstroom handiger. Anders krijg je het probleem wat HertogJW ook beschrijft: de adapter trekt langzaam de accu leeg bij stilstand.

Ik vermoed dat het inderdaad accessoirestekkers van Suzuki zijn. Ik heb zelf ook een soortgelijke aansluiting op mijn Bandit (bij het achterlicht). Kan in de handleiding niet terugvinden dat deze al gezekerd is, dus dat durf ik niet te zeggen. De rechter stekker lijkt in ieder geval op een ATX P4 stekker. Hoop dat je hiermee wat vooruit geholpen bent! ;)

Bedankt voor je bericht. Na wat zoeken lijkt het rechterstekkertje onderstaande stekkertje te zijn:
10028985.jpg


Alleen weet ik nog steeds niet of ik hier een usb-aansluiting aan kan koppelen :P
 
Gewoon ff 1 voor 1 de zekeringen los trekken dan weet je vanzelf waar hij achter zit.
Ik geloof niet dat ze kabels naar voren laten lopen zonder zekering er tussen ;)

Met het vermogen van zo'n USB lader kan er niet veel fout gaan, ik zou hem dan gewoon gebruiken!
 
Ligt er aan wat je prettig vind. Dat is de mooiste manier, maar je kunt ook de oude afknippen (vermoedelijk heb je de stekker nooit nodig) en er een stekkertje aanknijpen of solderen en een krimpkous er om heen of aftapen.
 
Ik zou dus een male stekker ervan moeten halen en daar een 12v aansteker-aansluiting op moeten solderen?
12v aansteker heb ik slechte ervaring mee. Het werkt wel, totdat het los trilt... en dat gebeurt altijd op de slechte momenten. Heb zelfs met ducttape en tiewraps geprobeerd om de boel goed vast te houden... gaat toch ooit weer los.
Heb nu een 12v>5v USB. Dat is echt veel fijner.
 
12v aansteker heb ik slechte ervaring mee. Het werkt wel, totdat het los trilt... en dat gebeurt altijd op de slechte momenten. Heb zelfs met ducttape en tiewraps geprobeerd om de boel goed vast te houden... gaat toch ooit weer los.
Heb nu een 12v>5v USB. Dat is echt veel fijner.

Bedankt voor de tip. Ik zat ook te twijfelen om direct een usb-adapter erop te monteren ipv een 12v aansteker ertussen.

Probleem is wel dat dat 4-pins stekkertje 4 kabels heeft en een usb-lader bijvoorbeeld maar 2. Ik kan wel het stekkertje ertussenuit halen, maar dan heb ik 2 losse kabels?

Ik kan ook nergens een male variant van die stekker vinden INCLUSIEF kabels (zodat ik alleen maar hoef te solderen).
 
Bedankt voor de tip. Ik zat ook te twijfelen om direct een usb-adapter erop te monteren ipv een 12v aansteker ertussen.

Probleem is wel dat dat 4-pins stekkertje 4 kabels heeft en een usb-lader bijvoorbeeld maar 2. Ik kan wel het stekkertje ertussenuit halen, maar dan heb ik 2 losse kabels?

Ik kan ook nergens een male variant van die stekker vinden INCLUSIEF kabels (zodat ik alleen maar hoef te solderen).
Gewoon de stekker er af slopen en 2 kabelschoenen er op en klaar.
Of permanent solderen en krimpkaus als je het goed wilt doen.
 
Bedankt voor de tip. Ik zat ook te twijfelen om direct een usb-adapter erop te monteren ipv een 12v aansteker ertussen.

Probleem is wel dat dat 4-pins stekkertje 4 kabels heeft en een usb-lader bijvoorbeeld maar 2. Ik kan wel het stekkertje ertussenuit halen, maar dan heb ik 2 losse kabels?

Ik kan ook nergens een male variant van die stekker vinden INCLUSIEF kabels (zodat ik alleen maar hoef te solderen).

Als je wilt gaan voor een oplossing die terug te draaien is, kun je inderdaad het beste op zoek gaan naar de male stekker die erbij hoort, of zelf iets construeren wat er netjes in past. Connector eraf knippen en kabeltjes solderen kan ook, maar geeft meer ellende als je de schakeling weer los wilt maken. Daarna kun je beter een 12v -> 5v USB-lader direct aansluiten dan een 12v stekker met een USB-verloopje, want dat trilt eruit.
 
Hmm op m`n B12 clip-ons 39 mm gemonteerd rijd super !! *D en meer richting cafe racer

a2dv0o.jpg


o5ruao.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aangezien het nu toch over USB-aansluiting gaat, zal ik meteen mijn vraag erover stellen.

Ik heb een bandit 650 (naked) uit 2011, met een telefoonhouder. Gisteren heb ik gekeken of ik gemakkelijk een usb lader kan monteren. Ik kwam de volgende twee losse stekkertjes tegen:

Weet iemand of dit de accessoire-stekkers van suzuki zelf zijn en of ze gezekerd zijn?

Many thanks in advance!

Als je twijfelt over de zekeringswaarde kun je altijd een relais er tussen zetten. Je kunt dan de enkele stekker gebruiken en de andere kant gewoon aan massa/min aansluiten. Ik kan nu ff geen schema tekenen maar het is echt super simpel en safe.

Oh.. En mocht je weten dat de zekeringswaarde voldoende is, dan kun je alsnog de enkele stekker gebruiken en de andere kant aan massa/min aansluiten. Op de enkele stekker past gewoon een standaard amp-stekker.

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan