Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoera, mijn eerste post in het Bandit-topic!
Mochten jullie Banditberijders nog eens een USB-aansluiting willen maken: ik heb er pas een gemaakt en er een soort handleiding met tekst en afbeeldingen bij geschreven. Wellicht dat iemand hier er zijn voordeel mee kan doen.
Goed nieuws!!!!
De nieuwe carb erop gezet van de bandit 400 van Leutje_LS!
En dat geluid dat erin zit
Ze loopt weer op 4 cilinders!
Alleen hebben we nu een ander groot probleem
hij wou hem het laatste stukje terug naar de schuur rijden, en we probeerden hem weer te starten.
Dit ging mooizaam, dus een beetje gas bij gegeven, en hij starte.
Vervolgens maakte het blok een heel erg eng, metaal schrapend geluid!
helaas hier geen geluid van, want batterij was leeg.
Wat zou dit kunnen zijn!
Ik durf het zelf niet te zeggen/denken, maar ik ben bang dat krukaslagers of wat dan ook kan zijn?
Olie gaan we binnenkort iig vervangen!
Complimenten, je beschrijving ziet er verzorgd uit.
Mooi dat hij weer loopt en inderdaad een leuk geluidje!
Heb je meer zaken open gehad van het blok en zat er inderdaad voldoende olie in?
Viel hij uit bij het maken van het geluid of bleef hij wel lopen?
Olie aftappen en kijken of er metaaldeeltjes in zitten is het eerste wat ik zou doen.
Hoera, mijn eerste post in het Bandit-topic!
Mochten jullie Banditberijders nog eens een USB-aansluiting willen maken: ik heb er pas een gemaakt en er een soort handleiding met tekst en afbeeldingen bij geschreven. Wellicht dat iemand hier er zijn voordeel mee kan doen.
Duidelijke handleiding. Top.
Waarom gebruik je een schakelaar en sluit je hem niet aan op de accu?
Mijn fout.Dankjewel! Ik heb de USB-adapter niet direct aangesloten op de accu, omdat ik bang was dat het mijn accu leegtrok. Ook een lege USB-adapter verbruikt namelijk een klein beetje stroom. Uiteindelijk is de USB-adapter wel via een schakelaar direct aan de accu verbonden (dus niet via het contactslot), zodat je ook apparaten kunt laden als je korte tijd weg bent bij je motor (bijv: camping, parkeergarage), maar wel wilt laden. De motor hoeft dan dus niet aan te staan om gebruik te maken van de lader.
Dankjewel! Ik heb de USB-adapter niet direct aangesloten op de accu, omdat ik bang was dat het mijn accu leegtrok. Ook een lege USB-adapter verbruikt namelijk een klein beetje stroom. Uiteindelijk is de USB-adapter wel via een schakelaar direct aan de accu verbonden (dus niet via het contactslot), zodat je ook apparaten kunt laden als je korte tijd weg bent bij je motor (bijv: camping, parkeergarage), maar wel wilt laden. De motor hoeft dan dus niet aan te staan om gebruik te maken van de lader.
Aangezien het nu toch over USB-aansluiting gaat, zal ik meteen mijn vraag erover stellen.
Ik heb een bandit 650 (naked) uit 2011, met een telefoonhouder. Gisteren heb ik gekeken of ik gemakkelijk een usb lader kan monteren. Ik kwam de volgende twee losse stekkertjes tegen:
[afbeelding]
Met een multimeter heb ik gecontroleerd wat voor spanning erop staat. Wanneer de motor uit staat, staat er ±12V op het rechthoekige witte stekkertje (met 1 kabel erin) en 0V op de gele blokstekker (met 4 kabels erin). Als ik de motor op contactstroom zet staan beide stekkers op ±12V.
Nu heb ik ergens gelezen dat suzuki van dit soort stekkertjes vooringebouwd heeft om accessoires op aan te sluiten. Weet iemand hier meer van? Het witte stekkertje lijkt ook te passen op een optimate aansluiting (die bieden ook een usb-aansluiting aan). Is het het beste om een usb-lader op contactstroom te hebben ipv direct op de accu?
Hoe noem je de type stekkertjes?
Weet iemand of dit de accessoire-stekkers van suzuki zelf zijn en of ze gezekerd zijn?
Many thanks in advance!
Als je zelf niet van plan bent om een schakelaar in te bouwen, dan is aansluiten op contactstroom handiger. Anders krijg je het probleem wat HertogJW ook beschrijft: de adapter trekt langzaam de accu leeg bij stilstand.
Ik vermoed dat het inderdaad accessoirestekkers van Suzuki zijn. Ik heb zelf ook een soortgelijke aansluiting op mijn Bandit (bij het achterlicht). Kan in de handleiding niet terugvinden dat deze al gezekerd is, dus dat durf ik niet te zeggen. De rechter stekker lijkt in ieder geval op een ATX P4 stekker. Hoop dat je hiermee wat vooruit geholpen bent!
12v aansteker heb ik slechte ervaring mee. Het werkt wel, totdat het los trilt... en dat gebeurt altijd op de slechte momenten. Heb zelfs met ducttape en tiewraps geprobeerd om de boel goed vast te houden... gaat toch ooit weer los.Ik zou dus een male stekker ervan moeten halen en daar een 12v aansteker-aansluiting op moeten solderen?
12v aansteker heb ik slechte ervaring mee. Het werkt wel, totdat het los trilt... en dat gebeurt altijd op de slechte momenten. Heb zelfs met ducttape en tiewraps geprobeerd om de boel goed vast te houden... gaat toch ooit weer los.
Heb nu een 12v>5v USB. Dat is echt veel fijner.
Gewoon de stekker er af slopen en 2 kabelschoenen er op en klaar.Bedankt voor de tip. Ik zat ook te twijfelen om direct een usb-adapter erop te monteren ipv een 12v aansteker ertussen.
Probleem is wel dat dat 4-pins stekkertje 4 kabels heeft en een usb-lader bijvoorbeeld maar 2. Ik kan wel het stekkertje ertussenuit halen, maar dan heb ik 2 losse kabels?
Ik kan ook nergens een male variant van die stekker vinden INCLUSIEF kabels (zodat ik alleen maar hoef te solderen).
Bedankt voor de tip. Ik zat ook te twijfelen om direct een usb-adapter erop te monteren ipv een 12v aansteker ertussen.
Probleem is wel dat dat 4-pins stekkertje 4 kabels heeft en een usb-lader bijvoorbeeld maar 2. Ik kan wel het stekkertje ertussenuit halen, maar dan heb ik 2 losse kabels?
Ik kan ook nergens een male variant van die stekker vinden INCLUSIEF kabels (zodat ik alleen maar hoef te solderen).
Aangezien het nu toch over USB-aansluiting gaat, zal ik meteen mijn vraag erover stellen.
Ik heb een bandit 650 (naked) uit 2011, met een telefoonhouder. Gisteren heb ik gekeken of ik gemakkelijk een usb lader kan monteren. Ik kwam de volgende twee losse stekkertjes tegen:
Weet iemand of dit de accessoire-stekkers van suzuki zelf zijn en of ze gezekerd zijn?
Many thanks in advance!