Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 36 | Het geheime topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit dus..
full
 
Dit weekend ben ik van plan om de voorvork keerringen te vervangen. Ik vroeg mij echter af of de inbus onderaan de poot gemakkelijk los zal gaan?

Zo niet dan moet ik even een inbussleutel set 1/2" kopen voor mijn slagmoersleutel.
 
Dit weekend ben ik van plan om de voorvork keerringen te vervangen. Ik vroeg mij echter af of de inbus onderaan de poot gemakkelijk los zal gaan?

Zo niet dan moet ik even een inbussleutel set 1/2" kopen voor mijn slagmoersleutel.
Probeer in 1x snel te draaien. Als je langzaam doet draait de binnenkant mee.
 
Ik heb ook wel eens een aantal verlengstukken aan elkaar gekoppeld zodat ik binnenin het binnenwerk tegen kon houden. Slagmoersleutel was bij mij zelfs niet genoeg toen.

Snel draaien met de hand, als je geluk hebt lukt het!
Als je al een kleinere inbus set hebt kun je ook alleen een verloop kopen.
 
Bedankt voor de tips! Ik ga het in eerste instantie wel met de hand proberen, en anders misschien netjes gaan vragen bij een garage in de buurt.

Ik heb wel een 1/4" inbusset, maar er is geen direct verloop van 1/2" naar 1/4" voor zover ik heb kunnen vinden.
 
Zolang je de bout maar los draait als de dop er nog op zit (veer nog onder spanning) kan het met een beetje geluk zo ook goed gaan.

Zo'n setje kost je 15 euro, altijd handig om te hebben, heb er al vaak profijt van gehad ;)
Soms moet je er ff 2 op elkaar klikken om de juiste overgang te hebben maar werkt perfect!
full25445117.jpg
 
Laatst bewerkt:
Indien hij doordraaid kun je bij het demonteren een houten bezemstok in de poot steken om druk uit te oefenen op de veer aan de onderkant. Zo kreeg ik hem ook uiteindelijk uit. Ik zou wel dit doen met ze tweeën. Op internet staan hier voorbeelden van.
Dit weekend ben ik van plan om de voorvork keerringen te vervangen. Ik vroeg mij echter af of de inbus onderaan de poot gemakkelijk los zal gaan?

Zo niet dan moet ik even een inbussleutel set 1/2" kopen voor mijn slagmoersleutel.
 
Gisteravond na een regenbui op de plaat gegaan.
Combinatie van rotonde ronden, opschakelen, gas er op en de achterband wss net op een witte strook.
Met als gevolg dat ik van de motor werd geslingerd.
De motor kwam op de linkerkant op dhet asfalt en schoof een dertig meter door.

De kuip links doorgeschuurd, de achterkant links zwaar beschadigd, blok links geschuurd, koppelings- en remhendel afgebroken.

Wie heeft er nog delen op voorraad?
Het gaat om een 1200, bj 2002.
 
blok links geschuurd...

damn :X alleen kleppendeksel ofzo mag ik hopen?? En koppelingshendel EN remhendel? Dat moet wel echt hard gegaan zijn dan :/

Misschien beste kans bij een motorsloop die precies nog zoiets heeft staan met de benodigde parts?

Verder zelf nergens last van??
 
damn :X alleen kleppendeksel ofzo mag ik hopen?? En koppelingshendel EN remhendel? Dat moet wel echt hard gegaan zijn dan :/

Misschien beste kans bij een motorsloop die precies nog zoiets heeft staan met de benodigde parts?

Verder zelf nergens last van??
Remhendel is afgebroken omdat ik er zo hard met de arm tegenaan sloeg toen ik afgeworpen werd.
gelukkig had ik valproppen wat ergere schade voorkomen heeft.
 
The bullet is through the church: ik ga hem naked maken!
Er zijn hier verschillende rijders die zo'n ombouw eens gedaan hebben.
Vraag aan de ombouwers:
Wat heb ik meer nodig dan: ronde koplamp, koplampbeugels, tellerbehuizing, knippers?
Waar hebben jullie de spullen vandaan?
Dingen die jullie volgende keer anders zouden doen?
Thanx alvast.
 
Ai, hoop dat je zelf helemaal heel bent!
Wat koplamp betreft; ik heb waarschijnlijk binnenkort een ronde koplamp van mijn '95 600 over (zonder steunen, geen helder glas). Weet niet of je 'm hebben wilt?
 
Ja, hou me graag aanbevolen.
En je woont nog in de buurt ook.

Top. Kan wel een week of twee duren nog; ga binnenkort met een maatje de boef een beurt geven en als we de tank er toch af hebben moffelen we meteen die kabelmeuk weg en dan komt het nieuwe koplampje erop. Richtingaanwijzers heb ik wel liggen maar dat zijn originele.
 
Spiegels met de bevestigingsbeugels op het stuur. Of je moet voor bar end spiegels gaan. Of een andere steuntje voor de rempomp en andere koppelingshouder met steun voor de spiegel.

Verder heb ik nog wel het een en ander liggen. Koplamp met of zonder beugels, moet ik even kijken. Originele knippers. Originele spiegels met 1 steun. Bar end spiegel heb ik ook nog liggen.
 
Gisteravond na een regenbui op de plaat gegaan.
Combinatie van rotonde ronden, opschakelen, gas er op en de achterband wss net op een witte strook.
Met als gevolg dat ik van de motor werd geslingerd.
De motor kwam op de linkerkant op dhet asfalt en schoof een dertig meter door.

De kuip links doorgeschuurd, de achterkant links zwaar beschadigd, blok links geschuurd, koppelings- en remhendel afgebroken.

Wie heeft er nog delen op voorraad?
Het gaat om een 1200, bj 2002.
ah kut man! kan je helaas niet helpen aan onderdelen, maar hopelijk wel een (bandit)hard onder de riem steken.... sterkte en succes met herstel!
 
The bullet is through the church: ik ga hem naked maken!
Er zijn hier verschillende rijders die zo'n ombouw eens gedaan hebben.
Vraag aan de ombouwers:
Wat heb ik meer nodig dan: ronde koplamp, koplampbeugels, tellerbehuizing, knippers?
Waar hebben jullie de spullen vandaan?
Dingen die jullie volgende keer anders zouden doen?
Thanx alvast.
*O* *O* *O* *O*

koplamp (al dan niet rond)
beugels
tellerbehuizing (in jouw geval)
knippers

verder niks,

wat zou ik volgende keer anders doen?? niet op je plaat gaan, maar nu het is gebeurd er het beste van maken.

had je al een ander (breder) stuur?? if not: doen!

Welk verschil zit er trouwens tussen een heldere en een niet-heldere
koplamp?
de looks, een heldere koplamp ziet er moderner uit.
 
Laatst bewerkt:
Thanx all.
Behalve de tellerbehuizing zullen ze ook een andere bevstiging nodig hebben toch?
Zijn er nog ervaringsdeskundigen met tips over het wegwerken van de bedrading?
 
Balen van je ongeluk..! Maar nu kun je wel lekker naked gaan rijden ;)

De bedrading past als je er even voor gaat zitten in de koplamp, die moet je dan mooi rond zien te leggen, anders kun je nog iets kwijt achter je balhoofd.

Als je de keuze hebt zou ik voor een heldere koplamp gaan, helemaal met een MK2!
Koplampbeugels is aardig universeel en vaak zit er al de mogelijkheid aan die dingen om er een paar knippers op te zetten.

Bij jou zaten de spiegels aan de kuip toch? Dan moet je die ook op een andere manier monteren.
 
Zeker balen heb hetzelfde meegemaakt. Heb er ook een naked van gemaakt en geen dag spijt van gehad.
De bedrading kun je weg werken achter de kuntstof klepjes .
Deze gast heeft veel Bandit filmpjes.

Heb zelf zwarte lamporen gekocht bij japparts
Koplamp met helder glas 20 cm ( grote koplamp) bij Alie express.
korte instelbare rem en koppelingshendel.
korte laser hotcam pijp.
GSXR1000 k5 achter veer + WP voorvorkveren. (rijd super goed beter als die bagger standaard vering)


Heb diverse foto`s op dit topic gezet van toen met kuip naar naked/streetfighter.
Heb momenteel nu zwarte clipons opgezet 39 mm, echt motor gevoel . :}
Mocht je toch een kuipje willen met een SBK of standaard stuur past van een eerdere ducati monster kuipje er zo op . De bouten bij de aansluiting voorvork poten moet je alleen iets verlengen.
 
Balen van je ongeluk..! Maar nu kun je wel lekker naked gaan rijden ;)

De bedrading past als je er even voor gaat zitten in de koplamp, die moet je dan mooi rond zien te leggen, anders kun je nog iets kwijt achter je balhoofd.

Als je de keuze hebt zou ik voor een heldere koplamp gaan, helemaal met een MK2!
Koplampbeugels is aardig universeel en vaak zit er al de mogelijkheid aan die dingen om er een paar knippers op te zetten.

Bij jou zaten de spiegels aan de kuip toch? Dan moet je die ook op een andere manier monteren.

Thanx Woutert.
 
Zeker balen heb hetzelfde meegemaakt. Heb er ook een naked van gemaakt en geen dag spijt van gehad.
De bedrading kun je weg werken achter de kuntstof klepjes .
Deze gast heeft veel Bandit filmpjes.

Heb zelf zwarte lamporen gekocht bij japparts
Koplamp met helder glas 20 cm ( grote koplamp) bij Alie express.
korte instelbare rem en koppelingshendel.
korte laser hotcam pijp.
GSXR1000 k5 achter veer + WP voorvorkveren. (rijd super goed beter als die bagger standaard vering)


Heb diverse foto`s op dit topic gezet van toen met kuip naar naked/streetfighter.
Heb momenteel nu zwarte clipons opgezet 39 mm, echt motor gevoel . :}
Mocht je toch een kuipje willen met een SBK of standaard stuur past van een eerdere ducati monster kuipje er zo op . De bouten bij de aansluiting voorvork poten moet je alleen iets verlengen.

Thanx voor de tips.
Hoe heb je de bevestiging van de tellers opgelost, of blijft die gewoon zo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan