Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 36 | Het geheime topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
M'n motor is inmiddels begrensd en kan nu ook in de regen rijden, nadat ik beide bobines heb vervangen.

Nu krijg ik van de garage te horen dat zij van Suzuki Nederland hebben begrepen dat de motor niet officieel kan worden begrensd, omdat het een importmotor schijnt te zijn. Een die dan al sinds 1998 in Nederland rond rijdt.
Het ID nummer op het frame begint GN77B ik weet dat er ook motoren zijn met GN77A. Is aan de hand hiervan te zien waar de motor oorspronkelijk vandaan komt?

En wat moet ik nu? De begrenzing krijg ik waarschijnlijk niet officieel op kenteken en ik zie er ontzettend naar op om mijn portemonnee te legen in Lelystad.
Ik bedoel het is bij de verzekering begrensd als een 25kw motor, met gasschuiven van een 25kw motor, die zijn gekocht via een garage bij Suzuki Nederland notabene. :r

Heeft een van jullie ervaring of misschien advies?

Heeft dat niet met zo'n 2e typegoedkeuring te maken? Had ik destijds ook met mijn de B400. Enigste optie was dat je hem uit zou voeren naar het buitenland en weer opnieuw terug. _O-

Ik heb toen een vermogensuitdraai laten maken op de testbank, die opgestuurd voor de verzekering, zij waren akkoord. Of de politie het goed vind ligt er een beetje aan of hij een snor heeft of niet vrees ik :+.
Mocht je een ongeluk maken, je voertuig voldoet in principe aan de eisen... tja..
 
gezocht mn eerste motor

suzuki gsf600s uit 2003 kenteken mb-zr-53
motor was toendertijd aangepast ( mat zwart frame , achterbrug uit 1200, bugspoiler , kofferset en flip up ruitje , kellerman knipperlichten in het stuur )

iemand hier toevallig de nieuwe eigenaar . motor is sinds 2010 in zn bezit
 
M'n motor is inmiddels begrensd en kan nu ook in de regen rijden, nadat ik beide bobines heb vervangen.

Nu krijg ik van de garage te horen dat zij van Suzuki Nederland hebben begrepen dat de motor niet officieel kan worden begrensd, omdat het een importmotor schijnt te zijn. Een die dan al sinds 1998 in Nederland rond rijdt.
Het ID nummer op het frame begint GN77B ik weet dat er ook motoren zijn met GN77A. Is aan de hand hiervan te zien waar de motor oorspronkelijk vandaan komt?

En wat moet ik nu? De begrenzing krijg ik waarschijnlijk niet officieel op kenteken en ik zie er ontzettend naar op om mijn portemonnee te legen in Lelystad.
Ik bedoel het is bij de verzekering begrensd als een 25kw motor, met gasschuiven van een 25kw motor, die zijn gekocht via een garage bij Suzuki Nederland notabene. :r

Heeft een van jullie ervaring of misschien advies?

Als er voor je motor geen Europese typegoedkeuring is afgegeven (dat is bij sommige motoren die via parallelimport naar Nederland zijn gekomen), dan krijg je er inderdaad geen 25kW ombouwverklaring bij via de importeur. Je zult dan je motor bij de RDW moeten aanbieden om deze te laten keuren en langs deze weg officieel op 25 kW op kenteken te krijgen.
Er is in Nederland (nu begeef ik me op glad ijs...........) een soort van gedoogbeleid dat je d.m.v. een uitdraai van een testbank kunt aantonen dat je motor op 25 kW is begrenst, je geen problemen krijgt bij staandehouding of ongeval. Maar dit is absoluut niet legaal en niet zeker!!!!!! Er zijn inmiddels al diverse gevallen bekend dat bestuurders een boete hebben gekregen omdat de motor niet officieel begrenst is. Je rijdt in dit geval op een motorvoertuig zonder daarvoor het correcte rijbewijs te hebben...........
Als je je motor via de officiële weg naar 25 kW wilt hebben, dan rest je geen andere mogelijkheid dan naar de RDW te gaan en de motor ter keuring aan te bieden.

Het spijt me dat ik geen beter nieuws voor je heb. Succes met je beslissing,welke het ook gaat worden.
 
Goedenavond,

Als recente motorrijder en Bandit-eigenaar wil ik me hier toch ook maar eens introduceren! Sinds november '15 is dit mijn stalen ros:

351eu50.jpg


Het gaat hier om een '96 GSF 600 Bandit, met wat aanhangend plastic. Volgens de teller is er inmiddels 38k mee afgelegd, wat natuurlijk verdacht weinig is voor een reeds 20 jaar oude fiets. De vorige eigenaar was wel zo aardig om er wat extra spulletjes op te schroeven, zoals een:

- Laser einddemper
- Instelbare achterschokbreker
- Wave-disk achter
- Stalen remleidingen
- Gelzadel
- SB-stuur
- Flyscreen
- Beautycase (toch erg lelijkhandig)

Helaas is de wereld niet perfect, want deze Bandiet laat wel eens een drupje olie vallen en er komen wat verontrustende geluiden uit de koppeling... Maar volgens mijn bekende monteur is deze fiets niet in onaardige staat, dus laten we van het positieve uitgaan. Binnenkort wordt er gezocht naar de boosdoeners, zodat de motor er voor de lente weer netjes bijstaat.

Ondertussen lekker kilometers maken, want daarvoor ben ik uiteindelijk motor gaan rijden!

Groeten,
JHW
 
Ronald, kan je mijn OP aanpassen svp!? *D


Graag foto en tekst aanpassing:


full



Mods:
Taartschep weg
Topkuip weg/dubbele koplamp
Stalen remleiding voor
Hyperpro voorvorkvering
B12 schokbreker
Kleine (smoke) pinkers
Suzuki spiegels
12v aansluiting
Olietempmeter ipv vuldop
B12 kettingscherm
Wit Led achterlicht
GP Rimstriping
Laser Duotech demper
Topkoffer
Zwart aluminium stuur

Wishlist:
Andere hendels, handvatten
Rem/Schakelset
Niet meer vallen
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Als recente motorrijder en Bandit-eigenaar wil ik me hier toch ook maar eens introduceren! Sinds november '15 is dit mijn stalen ros:

[afbeelding]

Het gaat hier om een '96 GSF 600 Bandit, met wat aanhangend plastic. Volgens de teller is er inmiddels 38k mee afgelegd, wat natuurlijk verdacht weinig is voor een reeds 20 jaar oude fiets. De vorige eigenaar was wel zo aardig om er wat extra spulletjes op te schroeven, zoals een:

- Laser einddemper
- Instelbare achterschokbreker
- Wave-disk achter
- Stalen remleidingen
- Gelzadel
- SB-stuur
- Flyscreen
- Beautycase (toch erg lelijkhandig)

Helaas is de wereld niet perfect, want deze Bandiet laat wel eens een drupje olie vallen en er komen wat verontrustende geluiden uit de koppeling... Maar volgens mijn bekende monteur is deze fiets niet in onaardige staat, dus laten we van het positieve uitgaan. Binnenkort wordt er gezocht naar de boosdoeners, zodat de motor er voor de lente weer netjes bijstaat.

Ondertussen lekker kilometers maken, want daarvoor ben ik uiteindelijk motor gaan rijden!

Groeten,
JHW
Voor de olie kijk eens bij je carter of de draad van die schroefbout niet stuk is. Koppeling kan een defecte veer zijn (heeft de vorige eigenaar er veel wheelies mee gemaakt?)
 
Voor de olie kijk eens bij je carter of de draad van die schroefbout niet stuk is. Koppeling kan een defecte veer zijn (heeft de vorige eigenaar er veel wheelies mee gemaakt?)

Dank voor de tips! :)

Het lijkt alsof de olie wegdruipt vanuit een ophangingspunt van de dynamo. Klinkt raar, maar het lek komt in ieder geval van boven het onderblok.

De koppeling gaan we maar eens los halen, de monteur denkt dat het druklager eruit ligt, maar het zou ook iets anders kunnen zijn. De vorige eigenaar leek me ook niet echt een wheelie-type, maar dat zegt natuurlijk niets. Kan je uberhaupt een beetje aardige wheelies maken met een Bandit 600? Niet dan ik het van plan ben hoor... :+
 
Dank voor de tips! :)

Het lijkt alsof de olie wegdruipt vanuit een ophangingspunt van de dynamo. Klinkt raar, maar het lek komt in ieder geval van boven het onderblok.

De koppeling gaan we maar eens los halen, de monteur denkt dat het druklager eruit ligt, maar het zou ook iets anders kunnen zijn. De vorige eigenaar leek me ook niet echt een wheelie-type, maar dat zegt natuurlijk niets. Kan je uberhaupt een beetje aardige wheelies maken met een Bandit 600? Niet dan ik het van plan ben hoor... :+

Teveel olie die via de overdruk overloop eruit geslingert wordt?
 
Als je er tijd voor hebt gewoon eens je koppelingsdeksel er af halen en kijken, kun je gelijk die pakking vervangen.
Wanneer maakt hij het geluid? In de vrij, bij ingetrokken koppeling, tijdens rijden etc?
 
Hey Jongens. Ik heb jullie hulp even nodig. Ik ga komende maand het een en ander aanpassen aan de bandit en bovenaan het lijstje staat de vering (vooral achter maar ook voor). Nu is het sowieso even kijken voor budget maar als er ruimte is voor een hyperpro set is dit dan ook het geld waard boven 2e hands GSX-R vering?
 
geen idee....tis veel duurder dan een 2de hands achterveer ...of het beter is weet ik niet...heb geen HP in mijn bandit gehad .
 
ik heb er hyperpro progressieve voorvork veren in zitten en achter een gsxr achterschokbreker, fijne combinatie 8-)
Een hyperpro achterveer is zeker nieuw wel een prijzige aangelegenheid.

Bij m'n broer z'n oude b600 heb ik de voorvorkolie ververst en er dikkere olie in gedaan + een gsxr achterveer, dat was ook al 50x beter dan wat het was.

Momenteel rijd m'n bandit nog niet erg.. hoop hem over een weekje of 2/3 weer op z'n wielen te hebben :)
12698587_951070938311256_7091386678358430869_o.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan