het blijft moeilijk .....

HJM600RR

MF veteraan
9 okt 2005
21.555
22
en nu niet gelijk gaan bashen

vindt het een eerlijk stuk geschreven als liefhebber ...



MotoGP het laatste nieuws en uitslagen - Racesport.nl


Het blijft moeilijk…..

18-11-2013 Racesport.nl is vanaf 2001 de snelste en met afstand de best bezochte motorsport website van Nederland met dagelijks het laatste motorsport nieuws. Met veel plezier, met veel enthousiasme, met tomeloze inzet staan een aantal vrijwilligers en vaste medewerkers zeven dagen per week, 365 dagen per jaar klaar om de Nederlandse motorsportfan op de hoogte te houden met leuke nieuwtjes en wetenswaardigheden.

[
Veel verhalen hebben we al mogen schrijven, veel trainingen en wedstrijden hebben we bij mogen wonen, veel (top) coureurs hebben we mogen ontmoeten en veel talenten hebben we zien komen en (helaas) ook weer zien gaan.

Met name dat laatste houdt ons steeds meer bezig. Sinds een aantal jaren zijn we in Nederland bezig met een prachtig initiatief om jonge wegracetalenten op te leiden en ze middels een KNMV selectie te begeleiden op weg naar de top. Prachtige initiatieven zijn er de laatste jaren ontplooid in de vorm van een aantal leuke jeugdcompetities zoals, Race kids, Molenaar NSF 100 Cup, Moriwaki GP 250 Junior Cup, kortom allemaal prachtige ideeën om in de toekomst weer een rol te kunnen spelen op internationaal niveau.

Men is er nog niet eens zo lang mee bezig en de plannen beginnen hun eerste vruchten al af te werpen. Michael van der Mark (World Supersport), Team Streuer (WK zijspannen) en Jasper Iwema (Moto3) acteren al op het hoogste niveau, Scott Deroue mocht de laatste jaren zijn talent bewijzen in de Red Bull MotoGP Rookies Cup en inmiddels hebben Bryan Schouten (Moto3), Bo Bendsneyder en Robert Schotman (Red Bull Rookies Cup) en Tony Coveña (World Supersport) voor het komende seizoen een goed zitje weten te bemachtigen. Maar naast al deze euforie hebben we helaas moeten constateren dat we in Nederland ook heel goed zijn in het afbreken van deze prachtige initiatieven, heel goed zijn om onze talenten de grond in te trappen, ongefundeerd commentaar te geven en haantje de voorste te zijn met het leveren van commentaar als het even niet gaat zoals we met ons allen graag zouden willen. Commentaar leveren is niks mis mee, daar kunnen mannen als Iwema, Van der Mark, Schouten, Deroue en andere talenten heel goed mee omgaan, maar om het op de man te spelen, de achtergronden niet wetende, geen enkel besef te hebben hoe de racerij er op het hoogste niveau aan toe gaat, wat het werkelijke niveau is, wat de politieke spelletjes zijn in de huidige racerij, is niet netjes en dat verdienen onze (veelal jonge) talenten niet.

Al meer dan tien jaar mogen we ons als nieuwsmedium begeven in de wereld van de racerij, gaan er deuren open die voor vele gesloten blijven, mogen we van dichtbij meemaken hoe de racerij werkelijk in elkaar zit en hebben we een groot netwerk op weten te bouwen die ons soms iets meer inzicht geeft dan de gemiddelde motorsport fan. Allemaal zaken waarmee we ons heel gelukkig prijzen en waarmee we ons wel eens in een bevoorrechte positie bevinden. Ja ik moet eerlijk toegeven dat het ook wel eens lastig is, en het ons soms in een vervelende positie brengt.

We hoeven maar in de spiegel te kijken en terug te blikken op het afgelopen Moto3 seizoen, een seizoen dat niet het gewenste resultaat heeft gebracht voor RW Racing GP en Jasper Iwema. Natuurlijk waren we voorafgaand aan het seizoen allemaal opgetogen, zagen we Jasper al regelmatig in de top tien finishen en het RW Racing GP Team af en toe een podiumplaats scoren. We waren allemaal vol lof, de enige Nederlandse Grand Prix coureur rijdend bij het enige Nederlandse Grand Prix Team dat actief is binnen het MotoGP wereldkampioenschap. Het kon allemaal niet op, een prachtige sponsor in naam van GAMMA, met ons allen de laatste zaterdag naar de Dutch TT in Assen want stel je eens voor misschien konden we wel een feestje gaan vieren, misschien kon Iwema wel op het podium eindigen, misschien zat er wel een overwinning in voor Deroue in de Red Bull MotoGP Rookies Cup. We keken er met ons allen naar uit, we hoefden alleen nog maar een toegangsbewijs te kopen en Iwema en Deroue zouden het wel ff doen.

Helaas, het liep allemaal even iets anders….het niveau in de Moto3 klasse was ineens een heel stuk hoger, er reden ineens zestien van die snelle Kalex KTM motoren mee, veel meer teams hadden hun zaakjes goed voor elkaar, de ronde-, circuit- en polerecords werden bijna op elk circuit aangescherpt. Tot overmaat van ramp zat het Iwema persoonlijk ook even niet mee, kwam hij zwaar ten val in het begin van het seizoen en kreeg hij te maken met lichamelijk ongemak. De druk van het moeten presteren liep per wedstrijd op, de kritiek van de fans was niet van de lucht en werd af en toe op een bijna misselijk makende manier op de man gespeeld. Gedurende het seizoen hebben we vaak een compleet uit het veld geslagen coureur gezien, een coureur die zich bijna niet meer kon verdedigen, een sportman die niet zijn ware potentieel kon tonen maar bijna niet meer eerlijk kon zeggen waarom het niet ging, een team dat er alles aan deed om het lek boven te krijgen, een management dat probeerde te redden wat er te redden viel en zich probeerde te weren tegen alle ongenuanceerde kritiek en soms wel heel erg onterechte verwijten.

In de schaduw van Iwema presteerde ook Deroue ineens onder de maat, het jonge talent uit Nijkerkerveen moest erg wennen aan de voor hem nieuwe viertakt KTM, kon geen potten breken en reed ineens niet van podium naar podium. Ja en dan valt het allemaal even tegen, gelukkig kon de Red Bull Rookies Cup coureur nog redelijk in de schaduw acteren van Iwema maar ook hier moest er het nodige gedaan worden om alles in goede banen te leiden, iets dat misschien wel beter gelukt is dan bij Iwema maar iets waarvan we ook eerlijk moeten bekennen dat het een iets makkelijkere opgave was.

Na afloop van de raceweekenden hebben we vaak een discussie moeten voeren als we eens te negatief schreven over onze landgenoten, we iets te kritisch waren of juist andersom als we van de neutrale wegracefan het verweet kregen te positief te zijn, ondanks dat het allemaal brandhout was en we in hun ogen teveel Iwema of Deroue fans waren. Tja…..het blijft moeilijk.

Het afgelopen weekend hebben we tijdens de voorlaatste ronde van het CEV Repsol de bevestiging gekregen dat het allemaal niet zo eenvoudig is en dat het ook voor Schouten weleens even een weekend tegen kan zitten en dat het huidige Moto3 niveau op dit moment voor Deroue misschien wel te hoog gegrepen is. We hebben als redactie hierbij een kritische noot geplaatst, tja en dan zien we ineens dat er mensen zijn die zich aangevallen voelen, ons van alles verwijten, we het opnemen voor Iwema, we belangen hebben, ineens onze mening gaan ventileren en ons maar bij de feiten moeten houden.

Nee motorsportfans, we hebben geen enkele voorkeur, we kunnen het goed vinden met Iwema, we hebben heel goed contact met Schouten en gunnen hem het allerbeste, vinden Deroue nog steeds een heel groot talent en hopen net als jullie dat Van der Mark en Coveña komend seizoen de sterren van de hemel rijden in het World Supersport kampioenschap, dat Team Streuer het goed doet in het WK zijspannen, dat Bendsneyder en Schotman ons gaan verrassen in de Red Bull MotoGP Rookies Cup of dat er een niet genoemd talent ons kippenvel gaat bezorgen en ineens boven komt drijven.

Wat we gemeend hebben zondag te moeten schrijven is dat het niet vanzelfsprekend is dat Schouten komend seizoen constant in de top vijftien te vinden zal zijn, het voor hem makkelijk zal worden als hij met het CIP Moto3 Team van start gaat op het hoogste niveau, dat hij het ook moeilijk zal krijgen en dat we moeten waken voor eenzelfde scenario als we afgelopen seizoen gehad hebben met Iwema. Ook hebben we durven schrijven dat de stap voor Deroue naar de Grand Prix’s op dit moment misschien nog wel te groot is als je in het CEV Repsol tijdens de wedstrijd, en daar zeggen we niet mee dat Deroue een slechte race gereden heeft, op bijna dertig seconden achterstand gereden wordt, integendeel zelfs want ook wij weten echt wel hoe hoog het niveau momenteel is in het Spaans kampioenschap.

Hetgeen wat ons de meeste zorgen baart is dat als we in de spiegel kijken en constateren wat er afgelopen seizoen allemaal is gebeurt, dit niet de schoonheidsprijs verdient, dat je dit niemand gunt en als we dit vertellen in een gesprek met onze internationale media collega’s niemand iets begrijpt van deze af en toe wel heel laag bij de grond mentaliteit. Laten we er met ons allen voor zorgen dat we niet weer in dezelfde val trappen, dat we volgend seizoen rond deze tijd niet weer een nieuw slachtoffer hebben gevonden, dat we ons niet weer verlagen tot het bedenkelijk niveau van kritiek waar we ons in mijn ogen dit jaar toe hebben laten verleiden.

Menig keer hebben we hierover een discussie gevoerd met de mensen van Dorna, het management van RW Racing GP, de mensen achter Jasper Iwema, de mensen achter Bryan Schouten, een aantal Nederlandse sponsoren en andere heel dichtbij de sport betrokken mensen. Velen maken zich hierover net als ons zorgen, zorgen waarom we als fans afgedaald zijn naar zo’n bedenkelijk niveau en hoe we het tij kunnen.

Tot op heden is Schouten komend seizoen de enige Nederlandse coureur die verzekerd is van een start in de Moto3 klasse van het MotoGP wereldkampioenschap, prachtig en een verdiende kans voor de huidige Dutch Racing team coureur. Aan de andere kant mogen we niet uit het oog verliezen dat GAMMA zich inmiddels heeft teruggetrokken, dat er een aantal andere belangrijke sponsors zijn afgehaakt en dat er nog geen zekerheid is voor zowel Iwema, Deroue maar ook het RW Racing GP Team is er nog niet uit en heeft nog geen rijder weten te contracteren voor komend seizoen. Ik durf hier hardop te stellen dat dit echt niet alleen komt vanwege het feit dat dit jaar de prestaties iets tegenvielen of de economisch moeilijke tijden. Hiervoor zijn ook andere redenen aan te wijzen, het is niet aan mij om hier voor mijn beurt te spreken en op de stoel te gaan zitten van deze sponsors, maar ik denk dat we ons met ons allen eens heel goed moeten afvragen hoe dit allemaal mogelijk is in een land als Nederland en waarom we nu met zovelen staan te pissen in de zandbak waarin we met ons allen ook zo graag mogen spelen en waaraan we met ons allen zoveel plezier kunnen beleven.

Echt waar, het is ons als Racesport.nl redactie om het even als we de komende jaren nu mogen juichen voor Jasper, Bryan, Scott, Michael, Tony, Bennie, Bo, Robert of welk ander talent dan ook. Het zijn allemaal fantastische kerels die stuk voor stuk hun stinkende best doen en allemaal maar één ding willen; namelijk maximaal presteren, en niet alleen voor jou en mij maar bovenal voor hun zelf. Dat dit soms even een keer of voor een langere periode even niet lukt geeft ons echter nog niet het recht om deze jongemannen tot op het bot toe af te branden en de grond in te trappen. Dit gun je niemand, ook niet als men toevallig luistert naar de naam Jasper, Bryan, Scott……..

„Ja,ja dit is jou mening,” ik hoor het een aantal van jullie al roepen na het lezen van dit verhaal. „Houden jullie het bij Racesport.nl nu maar bij de feiten,” dat is mooi, dat mag maar ik wilde dit toch graag even met jullie delen, niet als ondernemer, journalist, verslaggever of teammanager maar gewoon als liefhebber van de wegracesport, de sport waar ik gelukkig al heel veel jaren van heb mogen genieten en waar ik in de toekomst nog heel veel plezier aan hoop te beleven.


Maar ja, ik weet het inmiddels............het blijft moeilijk.


Met sportieve groet,

Evert Slager,
www.racesport.nl
Ondernemer, journalist, verslaggever, teammanager maar vooral motorsportliefhebber.
 
Mijn god wat een lap tekstwaarin eigenlijk niets gezegd wordt.
Exact mijn gedachte, wat wil deze man nou zeggen?

Volgend jaar hebben we weer een vaste deelnemer in de Moto3, 2 jonge talenten in de RBR Cup en waarschijnlijk Deroue in het EK en Van der Mark in het Wk Supersport. Ik zie dus eerder vooruitgang of stort de hele Nederlandse motorsport in als Iwema niet meer meedoet? :')
 
Laatst bewerkt:
Heel, maar dan ook héél mooi gesproken!
Ik hoop ook zeker dat het "gezeik" wegblijft!
Want wat schiet je er mee op? Precies... He-le-maal niets!!!
 
Exact mijn gedachte, wat wil deze man nou zeggen?

Volgend jaar hebben we weer een vaste deelnemer in de Moto3, 2 jonge talenten in de RBR Cup en waarschijnlijk Deroue in het EK en Van der Mark in het Wk Supersport. Ik zie dus eerder vooruitgang of stort de hele Nederlandse motorsport in als Iwema niet meer meedoet? :')
Langzaam maar zeker beginnen de vruchten van de jeugdselectie wat de KNMV heeft opgezet en de talenten competities, o.a. Arie Molenaar zijn NSF100 cup, Ten Kate zijn Moriwaki cup, De SOBW/GAMMA Yamaha R125 cup etc. z'n vruchten af te werpen en er zit nog meer aan te komen, we moeten echt doorgaan zo is mijn mening.

We moeten ons niet blind staren op Iwema en oeverloos blijven door mekkeren over die jongen. Hij heeft z'n kans gehad en soms leuke uitschieters laten zien, maar is te vroeg gekomen, in de zin van de kweekvijvers. Deze zijn nu veel ruimer en serieuzer aangepakt als toen Iwema eigenlijk uit het ONK/IDM de gp's in ging. En ook jongens als Schouten en Deroue zullen het nog heel lastig krijgen, maar ik ben er van overtuigd dat die al meer potten kunnen gaan breken met de juiste steun.

Ik heb het idee dat bij jongens als Bendsneijder en Schotman die eraan zitten te komen, waar inmiddels een bondscoach (2 eigenlijk, want volgens mij doet naast Veneman, Joey Litjens heel veel met deze jongens) achter zit, de aanpak gewoon professioneler is als het traject van bijvoorbeeld een Iwema. En dat kan zorgen voor een hoger niveau/plafond en dus mogelijkheden bij de coureurs.

Ik denk dat dit stukje van Evert best ergens op slaat, alleen hij moet niet zo in het verleden/bij Iwema blijven hangen, maar verder kijken dan z'n neus lang is en de azijnzeikers (mensen met een kortzichtige blik en geen inhoudelijke kijk op de sport) lekker laten lullen.
 
Laatst bewerkt:
Langzaam maar zeker beginnen de vruchten van de jeugdselectie wat de KNMV heeft opgezet en de talenten competities, o.a. Arie Molenaar zijn NSF100 cup, Ten Kate zijn Moriwaki cup, De SOBW/GAMMA Yamaha R125 cup etc. z'n vruchten af te werpen en er zit nog meer aan te komen, we moeten echt doorgaan zo is mijn mening.

We moeten ons niet blind staren op Iwema en oeverloos blijven door mekkeren over die jongen. Hij heeft z'n kans gehad en soms leuke uitschieters laten zien, maar is te vroeg gekomen, in de zin van de kweekvijvers. Deze zijn nu veel ruimer en serieuzer aangepakt als toen Iwema eigenlijk uit het ONK/IDM de gp's in ging. En ook jongens als Schouten en Deroue zullen het nog heel lastig krijgen, maar ik ben er van overtuigd dat die al meer potten kunnen gaan breken met de juiste steun.

Ik heb het idee dat bij jongens als Bendsneijder en Schotman die eraan zitten te komen, waar inmiddels een bondscoach (2 eigenlijk, want volgens mij doet naast Veneman, Joey Litjens heel veel met deze jongens) achter zit, de aanpak gewoon professioneler is als het traject van bijvoorbeeld een Iwema. En dat kan zorgen voor een hoger niveau/plafond en dus mogelijkheden bij de coureurs.

Ik denk dat dit stukje van Evert best ergens op slaat, alleen hij moet niet zo in het verleden/bij Iwema blijven hangen, maar verder kijken dan z'n neus lang is en de azijnzeikers (mensen met een kortzichtige blik en geen inhoudelijke kijk op de sport) lekker laten lullen.
:^
 
Een boel gejank, wat mij betreft. De heren bij racesport hebben dit nu al een paar keer gedaan. Teveel kritiek van ons fans en kijkers? Janken dat we teveel zeuren. Ga toch weg joh. Ze gaan zó hard voorbij aan alle mensen die gewoon, "gewoon" kijken. Aan alle mensen die zelfs positief zijn, of zeer voorzichtig en genuanceerd hun meningen uiten en de discussies netjes voeren.

Dit soort lange posts voelen een beetje van hetzelfde moraalridderniveau als de mensen die langs de dijk gaan staan en die tien motorduivels aanwijzen die meer herrie maken dan de andere honderd, om vervolgens te vragen of die dijk niet afgesloten kan worden...
 
Mijn god wat een lap tekstwaarin eigenlijk niets gezegd wordt.
:^
Ik zit op een soort clou te wachten, een knuppel wellicht, die in het hoenderhok wordt gegooid, een ontknoping, een ontboezeming, maar het is van alles niets.
 
Laatst bewerkt:
:^
Ik zit op een soort clou te wachten, een knuppel wellicht, die in het hoenderhok wordt gegooid, een ontknoping, een ontboezeming, maar het is van alles niets.

Je typt de woorden uit mijn vingers :+ had precies hetzelfde idee.

Ik vind dat er ook maar weinig bijzonders instaat, het lijkt wel een beetje of hij zegt je mag alleen je mening uiten over een rijder als het positief is. Maar zo werkt het natuurlijk niet, de een ziet een ander zijn mening als gezeik en weer een ander als kritiek waar je misschien wat van kan opsteken.
 
Je typt de woorden uit mijn vingers :+ had precies hetzelfde idee.

Ik vind dat er ook maar weinig bijzonders instaat, het lijkt wel een beetje of hij zegt je mag alleen je mening uiten over een rijder als het positief is. Maar zo werkt het natuurlijk niet, de een ziet een ander zijn mening als gezeik en weer een ander als kritiek waar je misschien wat van kan opsteken.

Zelfs als hij zegt, "je moet je mening alleen maar uiten als dat genuanceerd en netjes gaat", vind ik het een onzinnig idee. Natuurlijk mag je elkaar aanspreken op ongepast gedrag of zinloze kritiek. Maar zelfs dan moet je als sportman op wereldniveau accepteren dat je echt volop in de schijnwerpers staat, en dat dat niet alleen schijnwerpers staan die rekening houden met jouw gevoelentjes, of met jouw allergietje, of met een kutteam of dat je hond is overleden.

En zelfs al heb je reële problemen en gegronde redenen, dan nog sta je op dat niveau meer dan ooit bloot aan alle emoties van je fans. Niet alleen ontketend gejuich voor een overwinning, maar ook de pitchforks en fakkels als je linksaf ging waar je rechtsaf moest.

De meeste fans, van welk onderwerp ook, zullen nauwelijks begrip hebben voor de details. Deal with it.
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect: wat een gejank!


Hij heeft wel een punt met hoe coureurs afgebrand worden maar dat "feiten en meningen" verhaal is gedram.
Ik heb Evert verweten na zijn stukje over het CEV van afgelopen weekend dat hij feiten en meningen wat beter zou kunnen scheiden.
Kennelijk was dat tegen het zere been...... _O-

Anyway, gelukkig hebben we Dave Emmet met Motomatters.com nog....
 
Laatst bewerkt:
En bovendien hoort het niet onder MotoGP maar onder Overig

Het blijft moeilijk.....
 
Mijn mening: ja we moeten ophouden met zeiken, ook al zijn wij nederlanders natuurlijk wereldkampioen zeiken. Maar we mogen ook gerust aangeven dat we een prestatie onder de maat vinden, als je baas in het begin van het jaar met het nieuws komt dat je halverwege het jaar een loonsverhoging komt ben je toch ook enthousiast en leef je naar die verhoging toe? En als je dan halverwege het jaar door je neus geboord wordt dat het niet doorgaat ben je daar ook teleurgesteld en kwaad over? Nou, het kan ook een les voor RW GP zijn om niet met verwachtingen te komen, iig niet aan het begin van het seizoen. Maar goed, op naar volgend seizoen, dat ze allemaal maar mogen winnen!!
 
Stel... Je bent zelf coureur, maar het wil niet helemaal zoals gehoopt.
En je leest dan op fora alleen maar grond intrappende dingen... Dat is toch gewoon kut!?
Daar moet je absoluut tegen kunnen.
De één kan dat wel, de ander niet. En degeen die er niet tegen kan,gaat daardoor ook echt niet beter rijden, het gaat allen maar tussen je oren zitten... En dat is t laatste wat je wil.

Maar aan die paar reacties al te zien, gaat dit waarschijnlijk gewoon door. Jammer!
Er mag best een "mening" gegeven worden, want daar is uiteraard het forum voor.
Maar er zit wel degelijk een verschil tussen een mening geven en afzeiken!
Helaas weten een hoop het verschil niet.

Ik hoop voor Schouten, Bendsneijder e.d dat het hen voor de wind gaat... Zoniet, heb ik maar één advies.
Kijk niet in je "eigen" topic op t motorforum!
 
Stel... Je bent zelf coureur, maar het wil niet helemaal zoals gehoopt.
En je leest dan op fora alleen maar grond intrappende dingen... Dat is toch gewoon kut!?
Daar moet je absoluut tegen kunnen.
De één kan dat wel, de ander niet. En degeen die er niet tegen kan,gaat daardoor ook echt niet beter rijden, het gaat allen maar tussen je oren zitten... En dat is t laatste wat je wil.

Maar aan die paar reacties al te zien, gaat dit waarschijnlijk gewoon door. Jammer!
Er mag best een "mening" gegeven worden, want daar is uiteraard het forum voor.
Maar er zit wel degelijk een verschil tussen een mening geven en afzeiken!
Helaas weten een hoop het verschil niet.

Ik hoop voor Schouten, Bendsneijder e.d dat het hen voor de wind gaat... Zoniet, heb ik maar één advies.
Kijk niet in je "eigen" topic op t motorforum!

Het gaat ook (vooral!) om sommige berichten onder de artikelen die racesport publiceert op de website. Heb je die wel eens gezien? :X

Evert had beter het stuk inhoudelijke tekst wat er zeker in zit(als je goed tussen de regels door leest ;) ), af kunnen maken ipv iedere keer terug komen op het feit dat er een select groepje "fans" onzinnige dingen roept onder de racesport artikelen. Nu krijg je eigenlijk een stuk over het feit dat we moeten stoppen met onze coureurs de grond in trappen, met een verhaal eromheen om het een beetje aan te kleden...... Jammer! In de basis staat er best een leuk stuk. Sta erboven als verslaggever en journalist en hou het inhoudelijk Evert, is mijn advies. Ik zou best een stuk van Evert over dit onderwerp, a la David Emmett van hem willen zien, of iig een poging tot. Zou leuker zijn.
 
Laatst bewerkt:
Stel... Je bent zelf coureur, maar het wil niet helemaal zoals gehoopt.
En je leest dan op fora alleen maar grond intrappende dingen... Dat is toch gewoon kut!?
Deal with it.
Hoe vervelend het ook is, dit hoort erbij. Niet alleen bij coureurs, ook bij zangers, acteurs, voetballers, politici en iedereen wiens kop boven het maaiveld uitsteekt. Hoort er allemaal bij, je moet niet alleen hard kunnen rijden, maar ook de pers fatsoenlijk te woord kunnen staan, en ook om kunnen gaan met kritiek, terecht, of volkomen onterecht. Mis je een van deze eigenschappen, dan moeten je andere eigenschappen dit ruimschoots compenseren (zie ene L. van Gaal) of anders ben je niet geschikt voor deze boze harde wereld.
Daar moet je absoluut tegen kunnen.
De één kan dat wel, de ander niet. En degeen die er niet tegen kan,gaat daardoor ook echt niet beter rijden, het gaat allen maar tussen je oren zitten... En dat is t laatste wat je wil.

Maar aan die paar reacties al te zien, gaat dit waarschijnlijk gewoon door. Jammer!
Er mag best een "mening" gegeven worden, want daar is uiteraard het forum voor.
Maar er zit wel degelijk een verschil tussen een mening geven en afzeiken!
Helaas weten een hoop het verschil niet.

Ik hoop voor Schouten, Bendsneijder e.d dat het hen voor de wind gaat... Zoniet, heb ik maar één advies.
Kijk niet in je "eigen" topic op t motorforum!
:^
 
Laatst bewerkt:
Stel... Je bent zelf coureur, maar het wil niet helemaal zoals gehoopt.
En je leest dan op fora alleen maar grond intrappende dingen... Dat is toch gewoon kut!?
Daar moet je absoluut tegen kunnen.
De één kan dat wel, de ander niet. En degeen die er niet tegen kan,gaat daardoor ook echt niet beter rijden, het gaat allen maar tussen je oren zitten... En dat is t laatste wat je wil.

Maar aan die paar reacties al te zien, gaat dit waarschijnlijk gewoon door. Jammer!
Er mag best een "mening" gegeven worden, want daar is uiteraard het forum voor.
Maar er zit wel degelijk een verschil tussen een mening geven en afzeiken!
Helaas weten een hoop het verschil niet.

Ik hoop voor Schouten, Bendsneijder e.d dat het hen voor de wind gaat... Zoniet, heb ik maar één advies.
Kijk niet in je "eigen" topic op t motorforum!
Waarom zou je als coureur ook de tijd nemen om fora af te struinen op zoek naar commentaar over je eigen prestaties? Lekker op je eigen racen blijven concentreren en je niet laten afleiden. Negatief gezever en overige commentaren blijven toch wel.

Hetzelfde geldt voor die sociale media berichten van coureurs. Ontzettend leuk als het goed gaat, maar je weet dat je negatief gezeik kan ontvangen als het niet goed gaat. Doe het dan niet denk ik dan. Blijf ervan weg.

Edit: Hugo van den Berg was hier bijvoorbeeld lid, maar is ook gestopt met posten omdat hij geen tijd meer had geloof ik.
 
Laatst bewerkt:

In alle anonimiteit is het heerlijk roeptoeteren. Er zijn vele individuen die zich verheven voelen nadat ze iets of iemand anders hebben zitten afkraken. Dit is chronisch voor veel Fora op het internet.

Ik doe daar niet aan mee,

(Statler and Waldorf @ 3:20)

Freez
 
Die hele site neem ik al jaren niet meer serieus..............net zoals deze tekst.

Wat een gezwam......
 
Exact mijn gedachte, wat wil deze man nou zeggen?

Volgend jaar hebben we weer een vaste deelnemer in de Moto3, 2 jonge talenten in de RBR Cup en waarschijnlijk Deroue in het EK en Van der Mark in het Wk Supersport. Ik zie dus eerder vooruitgang of stort de hele Nederlandse motorsport in als Iwema niet meer meedoet? :')

Inderdaad ...hij praat veel maar zegt weinig. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan