Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Eenvoudig als: met juiste gereedschap 😉
Het vliegwiel zit erg vast. Een slagmoersleutel zal je daar ws ook bij nodig hebben. Verder wleinig bijzonders.
 
stukje aluminium of koper tussen de drukspindel en de krukas voorkomt dat er een stuk uitbreekt. Zit inderdaad erg vast.
 
Dag allen,

Kan iemand mij helpen aan spruitstukken voor mijn Funduro uit 1994? Ik meen scheurtjes te zien en wil dit ter leer ende vermaak vervangen. Ben beginnend in het zelf onderhouden van mijn motor.
 
650  blok.jpg

Zo ,is kijken of de moer een beetje wil loskomen ,de rest is netjes losgekomen ,meteen schone olie en filter erin bij t opbouwen .
En hij kan er weer een poosje tegen hoop ik
 
Bekijk bijlage 1477785
Zo ,is kijken of de moer een beetje wil loskomen ,de rest is netjes losgekomen ,meteen schone olie en filter erin bij t opbouwen .
En hij kan er weer een poosje tegen hoop ik


Zit meestal met loctite vast. Ik heb hem eerst verhit met een gasbrander. Je kan hem tegenhouden door in de versnelling te zetten en op de achterrem te gaan staan. Of een stuk alu plaat tussen de tandwielen achter het vliegwiel.

Succes :)
 
20200326_095302.jpg

Ik denk dat t stuk is , nieuwe erin en verder was er niets beschadigt ,en idd een klusje van nix met t juiste gereedschap👍
 
Mooi dat het gelukt is. Sommige starterkransen moet je handmatig de blokjes stuk voor stuk omkeren omdat de draairichting andersom is.

Oliebijvulen: oliefilter vullen met olie tot ie bijna gaat lekken. Dan snel erin stoppen. Vervolgens olie via balhoofd erin. Tot dit te meten is met pijlstok. Draaien totdat ventilator van de radiateur aanslaat. Olie via pijlstok meten en bijvullen.
 
Hallo, ik ben Richard sinds een weekje in het bezit van een funduro, wat een heerlijke machine.
Meteen het volgende gedaan;
Bougies
Bougiedoppen
Bougiekabels
Olie
Koelvloeistof
Voorvorkolie
Heb ook direct een carburateurrevisiesetje besteld.

nu kwam ik er na een grondige wasbeurt achter dat hij iets olie lekt vanuit de koppakking onder de rechter uitlaatpoort.
Wil het heel even aankijken en anders toch de koppakking vervangen. Gezien de kilometerstand (89000) denk ik maar meteen een revisie te doen.
Nu even wat vragen;
Heeft iemand voor mij een digitaal werkplaatshandboek?
Is de distributieketting te vervangen zonder de carters te splitsen?

bij voorbaat dank!
Richard
 
Stuur me je e-mailadres in een PB, dan krijg je van mij een WeTransfer linkje voor het werkplaats handboek.

Welkom!
 
Ik had pas een wph boek gescoord ,ben ik erg blij mee :t

welkom Richard !
 
Ik heb de snorkel is verwijderd ,lees je verschillende dingen over ,ik ga t is proberen,hij klinkt wel wat leuker 👍
 
Voor de koppakking het blok moeten demonteren of heb je het blok in het frame kunnen laten zitten?
 
Laatst bewerkt:
Je kan het blok in het frame laten zitten. Je moet wel nadat je de kop los hebt eerst de tapeinden uit de cilinder halen met een griptang. Ik had een houten blok tussen de cilinder en kop gestoken om zo beide handen vrij te hebben voor de tapeinden
 
Vanmorgen ff een stuk gereden zonder snorkel ,onderin loopt hij beduidend beter vindt ik ,minder hortend 👍
 
Gister me halve motor uit elkaar gehaald om de carb te reviseren. Wat een hoop werk voor het vervangen van vier van die rubbertjes..

Maar goed, het is gelukt. Binnenkort maar eens olie vervangen en daarna de voorvork reviseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan