Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Dag lange Jan. Ik zit te overwegen om een funduro aan te kopen, echter ben ik ook maar 1m72. Wilt dat nog wel lukken met een lager zadel & eventueel de vering verlagen? Ik dacht eigenlijk niet dat dat een probleem zou zijn tot ik op deze posts stuitte.

dit ging over een Kawasaki KLE500, niet over de funduro die prima te rijden is als je geen lange Jan bent...
 
De funduro is mij (1,87 )idd wel wat aan de krappe kant ,en ik denk dat ik m er binnenkort uitdoe voor iets groters ,t nieuwere type w.s.
 
Iemand bekend met de kettinggeleider van de funduro? De mijne is afgebroken / kwijtgeraakt en nu klappert de ketting behoorlijk tegen de achterbrug. Al geprobreerd via de dealer een nieuwe te bestellen maar schijnen nergens meer geleverd te worden, weet iemand hier een oplossing voor?
 
Ik heb trouwens bij mijn F650 de kleppen gesteld. De inlaat stond wat krap. Na wat googlen wist ik dat Kawa ook jaren lang met 29mm shims gewerkt heeft. 1 belletje naar een Kawa dealer en ik had voor 2 euro 2 gebruikte shims in de juiste maat geregeld.
Ideaal, oude voorraad die ze slecht kunnen verkopen mag voor weinig weg.
 
Kleine tip trouwens:
Als je de nokkenas ketting vast zet aan de nokkenas tandwielen met een tyrap hoef je de timing niet te checken, er kan dan niks veranderen.
IMG_20200615_232236.jpg


Op deze manier is het allemaal binnen de kortste keren gedaan.
 
Hallo
Even hier proberen;
Van de week voor de 2e keer een dode accu, nu een nieuwe gel accu erin gezet maar zit met het volgende; de motor gaat over verhit. Wat ik gedaan/nagekeken heb;
Waterpomp draait.
Fan werkt op 12v spanning (direct op accu)
Temperatuursensor is al vervangen voor een nieuwe.
Thermostaat gaat gewoon open in een pannetje water.
iemand nog iedeen wat ik nog meer kan doen?
mvg Richard
 
Hallo
Even hier proberen;
Van de week voor de 2e keer een dode accu, nu een nieuwe gel accu erin gezet maar zit met het volgende; de motor gaat over verhit. Wat ik gedaan/nagekeken heb;
Waterpomp draait.
Fan werkt op 12v spanning (direct op accu)
Temperatuursensor is al vervangen voor een nieuwe.
Thermostaat gaat gewoon open in een pannetje water.
iemand nog iedeen wat ik nog meer kan doen?
mvg Richard
Koelsysteem ontlucht ?
 
Ziet er netjes uit denk ik. Hij reed ook gewoon prima hoor.
 

Bijlagen

  • 2F4831B1-6F29-4BD8-AFA0-769F7D3E8CEA.jpeg
    2F4831B1-6F29-4BD8-AFA0-769F7D3E8CEA.jpeg
    730,3 KB · Weergaven: 3
Net alles opgebouwd en nog steeds gaat het gevarenlampje branden van de koelvloeistof. Als ik de sensor brug, gaat de koelfan wel gewoon aan. Zou die nieuwe sensor dan toch gewoon kapot zijn?
 
Even een update;
Ben met de koelfan sensor terug gegaan naar de dealer waar hij vandaan komt en weer goed geholpen.
Ze hebben de sensor doorgemeten en deze blijkt idd stuk te zijn. Als het goed is is woensdag de nieuwe binnen.
Mvg Richard
 
Begonnen met de voorvork en balhoofd , balhoofdlager kwam er aan stukken uit ,verder wel een simpel vorkje ,nieuwe keerringen erin ,
en de boel mag weer in elkaar ,zal vast beter rijden :t
20200403_090652_resized.jpg
 
De uitlaatpakking is er nu echt helemaal uit dus dat maakt een takje herrie. Uit China duurt nog tot minstens 20 Augustus, en waarschijnlijk ga ik 17 Augustus op vakantie...

Zijn die Alie pakkingen echt van grafiet? Of gewoon van Aluminium? Ik kan nergens in Nederland een pakking krijgen dus overweeg om er gewoon een Aluminium stukje buis tussen te kitten van de juiste maat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan