Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Bedankt voor de reacties.


Ik heb een witte uit 97 te koop staan met 6500 op de klok. Heb niet zwart op wit dat dat klopt, maar wel een betrouwbaar verhaal erbij. Heeft wel een tijd buiten gestaan onder een hoes dus de velgen zijn niet nieuw meer. Heb 'm onder handen genomen en ziet er nu weer een stuk beter uit naast een rits aan vervangen onderdelen en reparaties. Momenteel bezig met de voorvorkkeeringen, dan is ie helemaal klaar. 🙂

Bedankt voor het aanbod! Ik heb alleen zelf het mankement dat ik echt A-technisch ben en dus moet kijken naar een goed lopende motor met hopelijk zo weinig mogelijk reparaties. :$
 
Geen probleem! Hij loopt perfect hoor en de rest is ook in orde, anders zou ik hem niet verkopen. Enige is dat er nieuw rubber onder moet. Ik zet wel zelf altijd de brandstofkraan dicht na 't rijden, preventief.
 
@Snoepjess de BMW/Rotax 650 singles zijn bulletproof. De aprilia/rotax singles zijn iets minder betrouwbaar. BMW heeft de cilinderkop aangepast naar haar specificaties voor betere betrouwbaarheid. Die aprilia's wilden nog wel eens de brui eraan geven na 50.000-60.000 km.

Heb mijn BMW ingeruild met 105.000 op de teller en het blokje deed feilloos zijn werk, ook al was ik destijds niet de beste qua onderhouden van de motorfiets...

Slechts heel licht olieverbruik, maar voor een ééncilinder motor van (toen) 22 jaar oud, met ruim 100.000 op de teller mag dat geen naam hebben.
 
@Snoepjess de BMW/Rotax 650 singles zijn bulletproof. De aprilia/rotax singles zijn iets minder betrouwbaar. BMW heeft de cilinderkop aangepast naar haar specificaties voor betere betrouwbaarheid. Die aprilia's wilden nog wel eens de brui eraan geven na 50.000-60.000 km.

Heb mijn BMW ingeruild met 105.000 op de teller en het blokje deed feilloos zijn werk, ook al was ik destijds niet de beste qua onderhouden van de motorfiets...

Slechts heel licht olieverbruik, maar voor een ééncilinder motor van (toen) 22 jaar oud, met ruim 100.000 op de teller mag dat geen naam hebben.

Fijn om te horen dat het zeker betrouwbare motoren zijn, ook na zoveel kilometers!
 
Vandaag de eerste “echte” rit op de strada gereden, maar het viel me tegen. Ik voelde mijn achterband wegglijden in een iets te snel genomen rotonde en de snelweg met 110-120 was gewoon niet prettig. Tijdens het stukje snelweg vond ik de motor instabiel worden, alsof hij bij 120 echt tegen zn limiet loopt... balen!

Binnendoor is het echt een super motor die prettig stuurt en goed hanteerbaar is. Uiterlijk is ook top, alleen ik baal erg van de instabiele factor op de snelweg. Herkent iemand dit?
 
Nee. Herken ik niet. Ik zou een aantal zaken even nakijken:
Bandenspanning
Bandenslijtage
Speling achterbrug en linksysteem
Slijtage/lekkage schokbreker.
 
Nee, herken ik ook niet.
Mijn F loopt zeer vlot door naar de 150 zonder instabiliteit. Daar boven voel ik wel wat gekwispel maar dat komt door de grove banden die ik heb.
 
Ik had hier ook veel last van toen ik me funduro net had, bleek dat er bijna een bar te weinig in de banden zat... Hier na was het al een stuk beter.
 
Geen last van , t ding stuurt :t, tjek de maat van je banden ook ff
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weekje Moezel gedaan. Heerlijk gereden, regelmatig de voetstepjes aan de grond gehad in lange bochten en op de (zeldzame) toegestane onverharde wegen echt extreem steil rots ondergrond werk gedaan. Erg leuk.
De F heeft uiteraard geen slag verkeerd gegeven, de Mitas E07 bevalt echt super goed.
y4mTG83oyrI35u5A_q2PZgL1aDgMQuo0hAoGxjBrTnRpqTl1onZ2CAtX3SNKCV75AX6VMJGJ04KMzIDRTwzYq4JJQzEjvXvu7yhj-oWcjgR-Gm2VbsqjBkKjpqyc5tyUVNt0eRgM9ANZusQsnb-vZkPDxPKEd5jhRSb8dZMUvygKR61kzxI_POoKYdpfTM13Sh1ETtgsoBlmkPDADoEk1ZKgA

y4mL8Cx6azoPQ3U6kOgMoTEcNkLRfiSZMtCpIo4lyapPcwoHft5mJ-Dt-NdWmioDW7onvPmGsC-5xzyDehsdozYpSyIaQJnFNvlUHBF5TYUcL43K31bX-bdYWJ_SMQbi7-x2OQrcB1yeBNFSfDAR4WtrICufMivu4Ljk1zjRc1A4c64ctk-76K2sxKjbZhmC_WBKDMDa4Xl8rLUAR-LMmQVmw
 
20190720_094339.jpg



Ik vind t een heel best ding bevalt me prima, minder vindt ik t op de snelweg , maar dat komt omdat ik met de zrx ietwat sneller ben ,daar kan de f650 niets aan doen ,kortom een leuke motor voor binnendoor en zandpaden :t
 
ik zoek eigenlijk nog zo n ruitje met die hapjes eruit aan de zijkant voor de Funduro , heeft iemand nog zo n ruitje liggen ?
 
Ik ga een dozijn van die grafietpakkingen voor de aansluiting van dat korte uitlaatbochtje aanschaffen. Vandaag weer eentje eruit geblazen.
Iemand tips hoe dat te voorkomen? Ook bij mijn vorige Funduro had ik hier last van.
 
Ik heb het ook 1 keer gehad, ik heb hem gemonteerd met wat Gungum spul. Zit er nu 15k onder. Voorlopig geen probleem.
 
Het is zo lullig wanneer de pakking er tussenuit wordt geblazen wanneer je nog enkele ritten voor je werk door Amsterdam moet rijden. Geeft een pokke kabaal.

Gelukkig had ik er nog een op voorraad, de dealer namelijk niet. Wel een nieuwe besteld voor mijn eigen voorraad. Gewoon €20,- 😲 En uiteraard geen standaard maat....
En gemonteerd met Gun Gum. Wel die grijze variant uit blik, met vezels. Die had ik nog staan.
Gelukkig een klusje van nog geen half uurtje. Als de boutjes bij de uitlaat meewerken.
 
De dealer liet mij zien dat er ruim 300 van die pakkingen in back order staan. Ze kunnen voorlopig niet leveren.
Steeds vaker gebeurt het dat BMW stopt met het leveren van onderdelen van oudere motoren. Voor de X-Challenge zijn er ook steeds meer (belangrijke) onderdelen niet meer leverbaar. Een motor uit 2007!
 
De mijne doet t echt goed ,alleen af en toe ploft hij een keer en slaat tie af, start ook direct weer ,maar een beetje vreemd is t wel , koud of warm maakt niet uit.
wat zou dat nu kunnen zijn ? ik heb er geen last van maar als ik t kan fixen is t ook wel weer fijn
 
De dealer liet mij zien dat er ruim 300 van die pakkingen in back order staan. Ze kunnen voorlopig niet leveren.
Steeds vaker gebeurt het dat BMW stopt met het leveren van onderdelen van oudere motoren. Voor de X-Challenge zijn er ook steeds meer (belangrijke) onderdelen niet meer leverbaar. Een motor uit 2007!

Sowieso zodra je uit de garantie bent aftermarket spul halen. Op t prijsverschil kun je een heel stuk rijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan