Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Poeh dat zou ik zo niet weten. Wellicht is het nog nooit gebeurd. Maar ik hoor of voel ook niks dat zou uitwijzen dat het aan de kleppen ligt. Ik was van plan deze winter de carbs te gaan reviseren, en dan de volgende winter het blok. Zou ik het moeten kunnen horen als de kleppen niet meer goed zijn?
 
Hmm ja, dan ga ik dat maar eens doen als de carburateur niet het probleem leek te zijn. Dankjewel!
 
Als de carb problemen heeft gaat hij ploffen, horten en stoten of lekken.
Even proberen met een beetje remmenreiniger proberen in de inlaat.
 
Als de carb problemen heeft gaat hij ploffen, horten en stoten of lekken.
Even proberen met een beetje remmenreiniger proberen in de inlaat.

Ja zo heb ik hem ook al een paar keer kunnen starten, maar mij lijkt dit schadelijk als ik dit elke dag voor de lol doe, klopt dat? Sorry voor de wellicht wat voor de hand liggende vragen, het is mijn eerste motor.
 
Ja zo heb ik hem ook al een paar keer kunnen starten, maar mij lijkt dit schadelijk als ik dit elke dag voor de lol doe, klopt dat? Sorry voor de wellicht wat voor de hand liggende vragen, het is mijn eerste motor.
Bij mij had diegene waar ik m van gekocht had , dezelfde problemen als jij en heeft er een carb rev. setje ingezet , t ding van mij start ondanks een slechte accu altijd direct. Een fijne winter motor 👍

20191202_123547.jpg
 
Ja super fijn, ik hoopte al dat iemand met dezelfde motor hetzelfde probleem had met een passende oplossing ;). Ik ga er direct werk van maken, bedankt! Ik heb tevens een compressietester geregeld mocht het niet werken, dan weet ik meteen of het aan de kleppen ligt.
 
Korte update, heb de carburateur compleet gereviseerd en goed ingevet, hij start nu helemaal perfect! Zelfs in de kou snachts hoef je niet meer een schietgebedje te doen. Dankjewel Jan
 
Goedendag,

sinds een paar weken ben ik eigenaar van een BMF F650 funduro.
Zojuist merk ik op dat mijn motor benzine lekt, dit gebeurd alleen als hij op de zijstandaard staat.
Het neemt niet toe als de benzinekraan open staat en het lukt me op de motor te starten.
Bijgevoegd wat foto's waar de benzine uitlekt. Iemand enig idee wat dit is? En wat ik het beste kan doen?
Dit is het gedeelte rechts van de batterij. Bij de bovenste schroef zie je een druppel hangen.

20200105_120915.jpg
 
Goedendag,

sinds een paar weken ben ik eigenaar van een BMF F650 funduro.
Zojuist merk ik op dat mijn motor benzine lekt, dit gebeurd alleen als hij op de zijstandaard staat.
Het neemt niet toe als de benzinekraan open staat en het lukt me op de motor te starten.
Bijgevoegd wat foto's waar de benzine uitlekt. Iemand enig idee wat dit is? En wat ik het beste kan doen?
Dit is het gedeelte rechts van de batterij. Bij de bovenste schroef zie je een druppel hangen.

Bekijk bijlage 1455329
w.s hetzelfde verhaal als een paar posts hierboven , vuile carb ,e10 getankt en weinig km gemaakt ?
 
w.s hetzelfde verhaal als een paar posts hierboven , vuile carb ,e10 getankt en weinig km gemaakt ?


E10 is niet het geval, heb in 2 weken zn 400km gereden, dus lijkt me ook niet weinig?
vuile carb kan ik zelf nakijken? Excuses, heb er zelf niet veel verstand van.
 
E10 is niet het geval, heb in 2 weken zn 400km gereden, dus lijkt me ook niet weinig?
vuile carb kan ik zelf nakijken? Excuses, heb er zelf niet veel verstand van.

Als je een beetje handig bent lukt dat wel,gelijk een carb rev. setje erin ,voor mij was t al gedaan dus ik heb geluk .
 
Ook hier zelfde antwoord als op het GS club forum en zoals mijn bovenbuurman als schrijft: carbs (laten) reviseren. Ard Horspers uit Haarlem kan je hierbij ws wel helpen voor een nette prijs.
 
Heb je geen betere foto?
Ik zie geen druppel.
Als je spanningsregelaar aan het overlijden is, kookt je accu over, dat geeft daar een druppel, maar dat is geen benzine uiteraard.
 
Je luchtfilter eruit halen en kijken of die nat is. Als je dat zelf lukt. En een betere foto helpt ons om mee te denken.
 
Ook hier zelfde antwoord als op het GS club forum en zoals mijn bovenbuurman als schrijft: carbs (laten) reviseren. Ard Horspers uit Haarlem kan je hierbij ws wel helpen voor een nette prijs.

Bedankt voor de referentie Jonne ;)



Je kan mij een prive bericht sturen via motorforum, als je interesse hebt in een carburateur revisie.
 
Ik ben ook aan de beurt voor een carb revisie. Ik draai zo lang ik de motor heb de kraan al dicht als ik hem parkeer, anders gaat hij stinken maar nu loopt de benzine er gewoon uit terwijl hij stationair draait.
Tikken tegen de vlotter kamers helpt niet.
Ik heb via Ebay een setje voor 2 tientjes uit china besteld, ik ben benieuwd of het daarmee lukt...
 
Ik ben ook aan de beurt voor een carb revisie. Ik draai zo lang ik de motor heb de kraan al dicht als ik hem parkeer, anders gaat hij stinken maar nu loopt de benzine er gewoon uit terwijl hij stationair draait.
Tikken tegen de vlotter kamers helpt niet.
Ik heb via Ebay een setje voor 2 tientjes uit china besteld, ik ben benieuwd of het daarmee lukt...

Als het het setje is dat ik van de fb-groepen ken, dan kan je hem beter annuleren. Die setjes bevatten van alles behalve de goede onderdelen. Volledig andere naald, sproeiers.

Carburateurwinkel heeft goede setjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan