Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Ja zoiets. Het gaat me inderdaad voornamelijk om de vlotternaalden. Als ik dan toch bezig ben vervang ik alle pakkingen ook.
De motor loopt verder erg lekker, ik ga geen sproeiers of naalden vervangen.
 
20200208_091900.jpg

Best ding , je komt nog is ergens 👍
 
Heb ik ff een nieuw setje valbeugels gescoord voor de Funduro *O* *O*
 
Zelfs m n honda carterbescherming past nog netjes met de valbeugels
20200219_100933_resized (2).jpg

Nu als deze banden eraan zijn ,weer Heidenau of de Anakee wild erop ,dit glijd alle kanten op in de modder.
Mijn km teller stopte er wel mee vandaag dus maar een nieuwe kabel besteld
 
Dag allemaal,
helaas heeft mijn GS500 het begeven, nu ben ik opzoek naar een nieuwe motor, en aangezien ik eerst twijfelde tussen de GS en de F650, lijkt mij dit een mooie kans om de F650 te gaan rijden. Nu ga ik waarschijnlijk zaterdag een testrit maken op een F650ST uit '98 met 65d km. hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? wat is een redelijke prijs voor deze motoren? Ik hoor graag van jullie!
 
Dag allemaal,
helaas heeft mijn GS500 het begeven, nu ben ik opzoek naar een nieuwe motor, en aangezien ik eerst twijfelde tussen de GS en de F650, lijkt mij dit een mooie kans om de F650 te gaan rijden. Nu ga ik waarschijnlijk zaterdag een testrit maken op een F650ST uit '98 met 65d km. hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? wat is een redelijke prijs voor deze motoren? Ik hoor graag van jullie!
De normale zaken ,ik heb geen zwakke plekken kunnen ontdekken aan t ding, de carbs waren al gedaan bij mij👍, prijs ? Tot €1500 voor een echt hele knappe .
 
Geen zaken die je niet voor weinig kan maken. Waterpomp gaat sowieso een keer lekken, spanningsregelaar gaat ws een keer stuk wanneer ie nog op de originele plaats zit, pakking uitlaat gaat ws een keer eruit geblazen worden, benzine raakt een keer op. Dat soort werk.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCBF
Die van de Knalpot is veels te duur. Sowieso is dat een ST, dus lager en minder populair denk ik.
Ik vind m ook te duur, maar ga er wel een proefrit op maken zaterdag, volgende week ga ik naar de andere kijken.

Is die van marktplaats een ST of een Funduro?
 
Ik vind m ook te duur, maar ga er wel een proefrit op maken zaterdag, volgende week ga ik naar de andere kijken.

Is die van marktplaats een ST of een Funduro?
Mp is een funduro , de blauwe een St .
Ik zou voor een fun gaan, ook iets leuker om is een zandpaadje te pakken,
 
Na drie maanden stilstand (met benzine kraan open) begon vanochtend mijn F650 ineens te lekken... Nu heb ik mij laten vertellen dat dit betekent dat de carburateurs gereviseerd moeten worden. Hoe moeilijk is het om dit zelf te doen? En waar zou ik een revisie setje kunnen bestellen? De dealer levert helaas alleen losse onderdelen.
 
Heb een setje uit spanje besteld via Aliexpress. Hopen dat die een beetje snel binnen is.

Er zitten verkeerde sproeiers/gasnaalden in. Vlottersnaalden en zittingen zijn wel bruikbaar, en die heb je nodig.

Er zijn ook setjes te koop met viton. Wel 40,- per set, maar zoiets zou ik eerder monteren.
Verder is Tourmax ook niet duur met 17,50 per set.
 
Motor wilde niet starten. Accu leeg. Met starthulp toch naar werk gekomen. Terugweg ook weer niet starten. Starthulp mee en dus toch thuisgekomen. Motor gelijk in de garage gezet. Hoorde een hoop gepruttel onder het zadel vandaan komen. Accu was erg warm/heet, leek ook wat bol te staan. Meerdere cellen nagenoeg leeg.
Accuspanning met draaiende motor/2500tpm zo'n 14,5 volt.
Morgen maar nieuwe SR monteren (heb ik nog liggen) en nieuwe accu.
 
Is de startkoppeling een beetje eenvoudig te vervangen van de funduro,of heb je daar nog speciaal gereedschap bij nodig ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan