Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Vandaag weer lekker er op uit geweest met de F650.
IMG_20210110_152448.jpg



Eerst mooi slingeren binnendoor over provinciale wegen, dan lekker blubberen, dan gewoon over de snelweg met 140 terug.

Echt een alleskunner zo'n Funduro!
IMG_20210110_154502.jpg
 
Vandaag weer lekker er op uit geweest met de F650.
Bekijk bijlage 1583163


Eerst mooi slingeren binnendoor over provinciale wegen, dan lekker blubberen, dan gewoon over de snelweg met 140 terug.

Echt een alleskunner zo'n Funduro!Bekijk bijlage 1583165
Als ik dit zo zie wil ik echt weer een funduro, maar dan voor erbij. Design van die motor klopt ook gewoon...

Misschien niet te lang meer wachten, die oude F'jes (niet de gs) stijgen in waarde :)
 
Ik heb hem er ook echt bij. In de winter rij ik er veel meer op dan in de zomer. Zeker nu in corona tijd is het lekker om even buiten te spelen.
Ik ben vorige week nog een stukje wezen rijden op de K12r maar dat is met natte wegen, pekel en rotzooi op de weg gewoon niet leuk. Met de F650 wordt het alleen maar leuker als er meer troep is.
 
Iemand nog een achterschokbreker en/of de dogbones voor een Funduro liggen?
De schokbreker van de ST is lek en eigenlijk mag hij ook wel wat omhoog aan de achterkant.

En weet iemand of die achterschokbrekers een beetje zelf te reviseren zijn en waar de benodigde onderdelen te krijgen zijn?
 
Als ik dit zo zie wil ik echt weer een funduro, maar dan voor erbij. Design van die motor klopt ook gewoon...

Misschien niet te lang meer wachten, die oude F'jes (niet de gs) stijgen in waarde :)
BMW f 650 gs
€ 1.000,00

kost de kop nog niet
 
Ik denk dat ik m ook verkoop en voor een gs of x country ga 👍
 
@Spits
Inderdaad, geen GS (maar die classic F650 zijn toch veel mooier), leuke kleur en heel netjes geprijsd, die moet je goed kunnen verkopen. Helaas financieel niet veel ruimte voor zo'n uitgave. Het zou ook puur een motor voor erbij worden dus nu kan ik dat echt niet goedpraten :P

Toen ik mn Fje verkocht ben ik voor een Vstrom gegaan, maar al snel teruggegaan naar de dikke eencilinder. Ik heb destijds ook gekeken naar de X-modellen maar ze hebben helaas een erg klein brandstoftankje en ik hoorde horrorverhalen over het subframe (pre 2009 modellen). Dus ik ben uiteindelijk voor een Husqvarna TR650 gegaan. Zeker ook de moeite waard om te bekijken.

Ze zijn eigenlijk gebaseerd op een G650GS, maar een stuk lichter (hoewel niet zo licht als de X-modellen). Blok heeft ook een lekkere boost gekregen en is heel soepel en is duidelijk veel krachtiger (met mijn 100kg power wheelies in de 1 en 2). Blok is met zijn 5 versnellingen verbazingwekkend lekker op de snelweg.

Mocht je voor dit model gaan kijken, zorg dan dat je een mooi exemplaar vindt. Let vooral op de luchtfilter situatie. Doe jezelf dan overigens een plezier en laat die bij DIPI staan. Wel goed uitgerust, maar 35kw (terug naar origineel is niet moeilijk trouwens) en 1250 euro duurder dan de nieuwprijs :+. Die staat dan ook al eeuwen te koop...
 
@Spits
Inderdaad, geen GS (maar die classic F650 zijn toch veel mooier), leuke kleur en heel netjes geprijsd, die moet je goed kunnen verkopen. Helaas financieel niet veel ruimte voor zo'n uitgave. Het zou ook puur een motor voor erbij worden dus nu kan ik dat echt niet goedpraten :P

Toen ik mn Fje verkocht ben ik voor een Vstrom gegaan, maar al snel teruggegaan naar de dikke eencilinder. Ik heb destijds ook gekeken naar de X-modellen maar ze hebben helaas een erg klein brandstoftankje en ik hoorde horrorverhalen over het subframe (pre 2009 modellen). Dus ik ben uiteindelijk voor een Husqvarna TR650 gegaan. Zeker ook de moeite waard om te bekijken.

Ze zijn eigenlijk gebaseerd op een G650GS, maar een stuk lichter (hoewel niet zo licht als de X-modellen). Blok heeft ook een lekkere boost gekregen en is heel soepel en is duidelijk veel krachtiger (met mijn 100kg power wheelies in de 1 en 2). Blok is met zijn 5 versnellingen verbazingwekkend lekker op de snelweg.

Mocht je voor dit model gaan kijken, zorg dan dat je een mooi exemplaar vindt. Let vooral op de luchtfilter situatie. Doe jezelf dan overigens een plezier en laat die bij DIPI staan. Wel goed uitgerust, maar 35kw (terug naar origineel is niet moeilijk trouwens) en 1250 euro duurder dan de nieuwprijs :+. Die staat dan ook al eeuwen te koop...
Die groene die t.k staat is niet de mijne hoor , wel een mooi ding zo n husq ik denk wel ff boven mijn budget
 
Ze staan niet veel te koop, maar als je zoekt kun je een mooie vinden. Mijne kwam van de eerste eigenaar (bij een motorzaak waar hij m had ingeruild). Onderhoudshistorie was bekend, boekjes erbij en de motor had net 13.000 gelopen. Vraagprijs was 4750 en uiteindelijk voor 4250 meegekregen. Het was origineel gewoon niet zo'n dure motor. Geloof 6000 euro nieuw in 2012/2013.
 
Heeft iemand nog een setje valbeugels voor de Funduro liggen? Of een website waar ze tweedehands goedkoop te krijgen zijn?

Een vriend van mij heeft net een F650 gekocht dus is op zoek.
 
Beste leden van het forum voor de 650 st. Mijn dochter heeft onlangs een 650 st gekocht. Rijd prima en lijkt in orde. Helaas is echter van de olievuldop het niveaupeilstok afgebroken, ontbreekt in ieder geval. Kan iemand mij vertellen wat de afstanden in mm zijn tot het minimum/maximum, gemeten vanaf de bovenrand van het oliereservoir/opening in het frame? Of heeft iemand toevallig een extra oliereservoirdop over?
 
Eerlijk gezegd weet ik het niet. Ze heeft de motor pas en ik zag het deze week. Misschien idd beter de olie eruit te laten lopen en kijken of we wat in het reservoir kunnen ontdekken. Blijft het probleem van niet het niveau vast kunnen stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan