Het BMW F800 S/ST/GS/R topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug van vakantie met de F800S en manlief op de K1200R. Lekker door de Oostenrijkse en Italiaanse bergen getoerd. Daar doet de 800 het echt super! :] Kan het jullie allemaal aanbevelen. :Y :Y

Nu ruim 4800 kilometer in totaal gereden en ik moet zeggen dat ie steeds soepeler wordt. Met name in de wat lagere toerentallen gaat het steeds minder bokkerig. Helemaal goed dus.

Voor wie nog op vakantie gaat, veel plezier. :W Bijgaand nog een foto van de beide gele bmw's op een Italiaanse bergpas.

full
 
Hi Fazeres,

Dat is zeker het Sella Massief! De buurt van Arabba? Nog vier weken wachten en dan rij ik daar ook rond :]
Goed om te lezen dat de 800 je goed is bevallen in de bergen. 4800 km totaal nu, da's een mooie rit geweest. Wel weer even afkicken zeker, in ons platte landje...
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad het Sellamassief. Ik wens je alvast heel veel rijplezier. :] Hopelijk zijn er als jij gaat wat minder Italianen op de weg. Wat reden die truttig zeg. :( Soms reden we in file de passen op en af, da's niet echt leuk. Maar hadden we wel lekker veel tijd om om ons heen te kijken. ;)

Nogmaals heel veel plezier en geef 'm de sporen! :W
 
Terug van vakantie met de F800S en manlief op de K1200R. Lekker door de Oostenrijkse en Italiaanse bergen getoerd. Daar doet de 800 het echt super! :] Kan het jullie allemaal aanbevelen. :Y :Y

Nu ruim 4800 kilometer in totaal gereden en ik moet zeggen dat ie steeds soepeler wordt. Met name in de wat lagere toerentallen gaat het steeds minder bokkerig. Helemaal goed dus.

Voor wie nog op vakantie gaat, veel plezier. :W Bijgaand nog een foto van de beide gele bmw's op een Italiaanse bergpas.

(Afbeelding)

Mooie bergen :Y
Ik vind dat je die BMW naast jouw er af moet fotoshoppen _O-
Kon die wel door die haarspeld bochten of moest hij dan een keer steken :+

:W
 
Laatst bewerkt:
@Fazeres: geweldig setje fietsen :} :9~ :Y

Ik zou laatst een proefrit maken op de S (wil het verschil in zithouding eens voelen) maar ondanks de afspraak was de S niet aanwezig omdat de baas niet op de hoogte was van de afspraak en de motor een week verhuurd had. Aanvankelijk baalde ik maar gelukkig was ik kien genoeg om te vragen of ze dan als alternatief een K1200R hadden staan waarmee ik weg mocht. Dat was geen probleem ondanks het feit dat er 27 km op de teller van de motor stond en er een handelaarskenteken op gezet moest worden.

Ongeloofelijk wat een motor die K1200R! Ik had nog nooit op een motor met meer dan 65 pk gereden en verwachtte dat ik geïntimideerd zou worden door de 157 pk uit dat pakhuis maar dat was absoluut niet het geval :X Ik heb in de twee uur dat ik ermee gereden heb mijn rijbewijs vaker in gevaar gebracht dan normaal in een half jaar gebeurt op mijn NTV O-) Ik zit er al twee weken van na te genieten en mezelf voor te houden dat een F800R een veel verstandigere keuze is als je 20.000 km per jaar rijdt en je rijbewijs echt nodig hebt. Nu maar hopen dat ik ooit de postcodeloterij win dan kan ik naast mijn F800R een K1200R neerzetten om zo nu en dan in Duitsland te gaan blazen (ik woon 27 km van de grens/oprit van de autobahn).

Nog een nieuwtje ac-schnitzer heeft een S opgetuigd 8-) Your votes please *O*

Ze leveren dus WP-verensets, verhoogd zwart stuur, kuipwerk, en een uitlaat. De aftermarket voor de F800 begint op gang te komen!

<edit>
full.jpg


dat ziet er wel erg goed uit :9~ De onderkuip is mooi en de two-tone kleurstelling accentueert de vorm van de motor prachtig :Y
<\edit>
 
Laatst bewerkt:
Is het een achterlicht van de F800 of toch toevallig van de F650?
Ziet er net iets anders uit naar mijn idee, maar lastig te zien vanaf een plaatje....

De AC Schnitzer uitvoering van de S ziet er inderdaad 'gelikt' uit. :Y :Y
Ik had de ST besteld omdat ik een volledige kuip gewoon mooier vind, en daarnaast ben ik nog steeds gecharmeerd van de matte zilvergrijze lak van m'n ST, die je bij geen ander merk zo ziet. Ondanks dat m'n kaartleespad met zuignappen niet meer op deze lakt vastplakt... :N (Maar goed, da's niet onoverkomelijk, goeie reden voor een navigatiesysteem.)
In de AC Schnitzeruitvoering spreekt de S mij ook erg aan, alleen denk ik als je alle onderdelen bij elkaar telt, incl. spuitwerk, dat je dik boven de prijs van de ST uitkomt. (Dan heb je wel iets unieks natuurlijk) Beetje jammer alleen van de kawa-kleur, had inderdaad de boxercup/power-cup kleuren moeten zijn, zoals de stuntbike F800S van Chris Pfeiffer
full


Trouwens, over navigatie gesproken. Heeft er iemand al ervaring met met Garmin 2820 en de TomTomRider? En 't liefste een vergelijk/verschil van beide, buiten het grote verschil in prijs?
 
van Schnitzer : The prices for the bodywork for the F 800 S will be ready in about 4 weeks. The parts will be available in about 6 weeks.

weet iemand wat zo'n Duo laser setje kost ?

Cloggy
 
Is het een achterlicht van de F800 of toch toevallig van de F650?
Ziet er net iets anders uit naar mijn idee, maar lastig te zien vanaf een plaatje....

De AC Schnitzer uitvoering van de S ziet er inderdaad 'gelikt' uit. :Y :Y
Ik had de ST besteld omdat ik een volledige kuip gewoon mooier vind, en daarnaast ben ik nog steeds gecharmeerd van de matte zilvergrijze lak van m'n ST, die je bij geen ander merk zo ziet. Ondanks dat m'n kaartleespad met zuignappen niet meer op deze lakt vastplakt... :N (Maar goed, da's niet onoverkomelijk, goeie reden voor een navigatiesysteem.)
In de AC Schnitzeruitvoering spreekt de S mij ook erg aan, alleen denk ik als je alle onderdelen bij elkaar telt, incl. spuitwerk, dat je dik boven de prijs van de ST uitkomt. (Dan heb je wel iets unieks natuurlijk) Beetje jammer alleen van de kawa-kleur, had inderdaad de boxercup/power-cup kleuren moeten zijn, zoals de stuntbike F800S van Chris Pfeiffer (Afbeelding)

Trouwens, over navigatie gesproken. Heeft er iemand al ervaring met met Garmin 2820 en de TomTomRider? En 't liefste een vergelijk/verschil van beide, buiten het grote verschil in prijs?

Gaaf he in de powercupkleuren. :9 Manlief en ondergetekende denken erover om de beide gele bmw's in die kleuren te laten spuiten. Zal wel een lieve duit kosten. Zal er eens naar informeren.

Ennuh, geweldig rijden met de 800 in de bergen. :] :Y Zie ook foto een paar berichtjes terug.
 
De laser duo-tech in Carbon uitvoering heb ik gekocht bij Breeman en kost me 470 euro inclusief montage.(zonder montage ging er nog 15% extra af. ;)
Voor foto's zie een paar pagina's terug :Y :Y :Y
 
Is het een achterlicht van de F800 of toch toevallig van de F650?
Ziet er net iets anders uit naar mijn idee, maar lastig te zien vanaf een plaatje....

De AC Schnitzer uitvoering van de S ziet er inderdaad 'gelikt' uit. :Y :Y
Ik had de ST besteld omdat ik een volledige kuip gewoon mooier vind, en daarnaast ben ik nog steeds gecharmeerd van de matte zilvergrijze lak van m'n ST, die je bij geen ander merk zo ziet. Ondanks dat m'n kaartleespad met zuignappen niet meer op deze lakt vastplakt... :N (Maar goed, da's niet onoverkomelijk, goeie reden voor een navigatiesysteem.)
In de AC Schnitzeruitvoering spreekt de S mij ook erg aan, alleen denk ik als je alle onderdelen bij elkaar telt, incl. spuitwerk, dat je dik boven de prijs van de ST uitkomt. (Dan heb je wel iets unieks natuurlijk) Beetje jammer alleen van de kawa-kleur, had inderdaad de boxercup/power-cup kleuren moeten zijn, zoals de stuntbike F800S van Chris Pfeiffer (Afbeelding)

Trouwens, over navigatie gesproken. Heeft er iemand al ervaring met met Garmin 2820 en de TomTomRider? En 't liefste een vergelijk/verschil van beide, buiten het grote verschil in prijs?
Ja is volgens mij ook net iets anders en werd te koop aangeboden via e-bay en is ook geschikt voor de F800.
En ook ik vind een volledige kuip mooier en daarom oa. de |ST, maar misschien komt hiervoor tzt. ook wel een onderkuip (of hoe je dat helemaal onderin ook noemt :? )

Mbt. navigatie kan ik je alleen melden dat ik de TomTom rider europa besteld heb en daarbij gelijk een auto-steun gekregen heb.
Aangezien ik mijn ST nog niet heb zal ik de rider eerst eens testen in de auto
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan