Het BMW F800 S/ST/GS/R topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste BMW rijders,

Weet iemand welk model bmw onderstaande plaatje is? (ik weet het het is niet erg duidelijk)

[afbeelding]

alvast bedankt!

rudy haakman

Is een R 1100 GS
r1100gs2.jpg
 
Het is hier een beetje rustig geworden !

Dat komt dor het BMW F800 forum dat is opgezet.
f800forumnlbvlagxo4.jpg


Onderaan vind je de link er heen als je meer wil weten over de F800(S, ST, etc).

Grtz,
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet helemaal waar. Loer op nietsvermoedende posters vanuit de duisternis.
8-)


:W
 
Laatst bewerkt:
Was verleden week bij Joost motoren en daar stond gewoon een F800 met voorvorkpijn!!! ;(
Heb trouwens van de zomer mijn rijbewijs gehaald en nu bijna 4000 km gereden op mijn blauwe R1100rs. Deze heb ik gekocht bij Joost en mijn K75 laten staan, waar ik alleen een proefrit op gemaakt heb, dit is echt veel meer motor!! *D
Hier nog F800 rijders die een R1100rs gehad hebben???
 
Was verleden week bij Joost motoren en daar stond gewoon een F800 met voorvorkpijn!!! ;(
Heb trouwens van de zomer mijn rijbewijs gehaald en nu bijna 4000 km gereden op mijn blauwe R1100rs. Deze heb ik gekocht bij Joost en mijn K75 laten staan, waar ik alleen een proefrit op gemaakt heb, dit is echt veel meer motor!! *D
Hier nog F800 rijders die een R1100rs gehad hebben???

Wat bedoel je met voorvorkpijn :?
 
Ziet er goed uit alhoewel ik een ketting meen te zien? Waar heb je die vandaan Mr. Zed?

Van de GS club. Iemand had zich daar aangemeld en had blijkbaar persinfo ergens vandaan. Er is ook een F650 twin met een F800 gebaseerd blok. Zie het grote GS topic in O&A van MF.
 
Hee Mr. Zed,

ik ben dit topic sinds kort met interesse aan't volgen (alleen, gezien de hoeveelheid pagina's mis ik nog een heel stuk...)

Binnenkort eens een ritje op een F800S. Wil op zich wel op de GS wachten, maar ja...ketting? k weet 't zo net nog niet. En nieuw is ie me eigenlijk aan de dure kant...

Wat gaat de jouwe worden?
 
Hee Mr. Zed,

ik ben dit topic sinds kort met interesse aan't volgen (alleen, gezien de hoeveelheid pagina's mis ik nog een heel stuk...)

Binnenkort eens een ritje op een F800S. Wil op zich wel op de GS wachten, maar ja...ketting? k weet 't zo net nog niet. En nieuw is ie me eigenlijk aan de dure kant...

Wat gaat de jouwe worden?

He S. ;)

Ja ik ben nu bezig met mn 2e F650. Solo naar Luxemburg etc is ie top, met duo is het ineens geen flitsend stuurmotortje meer en past er geen bagage op.

De F800S pas ik fatsoenlijk op en is een prachtmotor, maar kleine kofferset en de vering zal ook wel tekort komen met bagage en duo. Al wil ik nog wel de nodige biotuning doen, ik ben aardig aangekomen door mijn afstuderen. ;)

De F800GS vind ik leuk, maar is gemaakt voor echt ruig werk. Van de Aprilia Shiver zou trouwens ook een hypermoto uitvoering komen, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik ben echter ook nog niet rijk en denk dat ik dus volgend jaar een R1150GS ga rijden, de F650 staat al te koop. De GS is een alleskunner, het aparte rijden wen ik wel aan. Is financieel ook beter te doen, een nieuwe zit er nog niet in, ;) Die F800 etc hou ik in gedachten voor over een paar jaar.
;)
 
He S. ;)

Ja ik ben nu bezig met mn 2e F650. Solo naar Luxemburg etc is ie top, met duo is het ineens geen flitsend stuurmotortje meer en past er geen bagage op.

De F800S pas ik fatsoenlijk op en is een prachtmotor, maar kleine kofferset en de vering zal ook wel tekort komen met bagage en duo. Al wil ik nog wel de nodige biotuning doen, ik ben aardig aangekomen door mijn afstuderen. ;)

De F800GS vind ik leuk, maar is gemaakt voor echt ruig werk. Van de Aprilia Shiver zou trouwens ook een hypermoto uitvoering komen, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik ben echter ook nog niet rijk en denk dat ik dus volgend jaar een R1150GS ga rijden, de F650 staat al te koop. De GS is een alleskunner, het aparte rijden wen ik wel aan. Is financieel ook beter te doen, een nieuwe zit er nog niet in, ;) Die F800 etc hou ik in gedachten voor over een paar jaar.
;)


Inderdaad tijd teveel ja...

Een 1150GS staat ook op mijn lijstje. Maar weet niet of die niet te zwaar is. Meer kilo's is niet gerelateerd aan meer fun. En bovenal vind ik ze tweedehands erg prijzig. Voor 't zelfde geld koop je in DL een tweedehands F800S, compleet, met minder kilometers.

Maar eerst maar eens een proefritje op een F800ST (de S hadden ze niet staan), bij Mokam aanstaande zaterdag.
 
Inderdaad tijd teveel ja...

Een 1150GS staat ook op mijn lijstje. Maar weet niet of die niet te zwaar is. Meer kilo's is niet gerelateerd aan meer fun. En bovenal vind ik ze tweedehands erg prijzig. Voor 't zelfde geld koop je in DL een tweedehands F800S, compleet, met minder kilometers.

Maar eerst maar eens een proefritje op een F800ST (de S hadden ze niet staan), bij Mokam aanstaande zaterdag.

Ja klopt. Dat is snel voorbij, binnenkort kom ik tijd tekort. ;)

De 1150 is hier idd absurd duur. Misschien wordt het toch wel een 1100 of een 1150 uit Duitsland. Of iets heel anders.

Te zwaar vind ik ze niet, het rijdt wel apart. Het veergedrag van de voorkant is wennen, de reactie van de lengtekrukas bij bruut terugschakelen, de knipperlichtenbediening is ruk en de zithouding/positie van het stuur vind ik standaard niet perfect, maar dat laatste is makkelijk aan te passen.

De cardan is wel top, vermogen hebben ze ook genoeg, onderhoud is niet te gek duur en zelf te doen (zolang je geen ellende hebt tenminste, zoals kapotte bakken etc), bagage is standaard behoorlijk geregeld, duo kan makkelijk mee, er zijn allerlei goede bandjes in de GS maten tegenwoordig etc etc.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met de ST. Matthieu heeft een keer met de S gereden en was niet echt overtuigd. :N
 
Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met de ST. Matthieu heeft een keer met de S gereden en was niet echt overtuigd. :N

Nou, ondanks erg natte en bladerige wegdek vanmorgen, toch een erg leuk ritje mogen doen. Hieronder de plussen en minnen, gerelateerd aan mijn verwachtingen:

+ meer dan zat power
+ zithouding en stuur ST errug prettig. Dat heeft volgens mij geen enkele fiets met kuip
+ loopcultuur motorblok (loopt soepel, draait gretig toeren, bijna zelfde geluid als een boxer, maar je voelt dat er minder massa heen en weer gaat)
+ leuk rijden
+ looks. In 't blauw erg mooi.


- lange één. Moest ik echt aan wennen
- schokkerig bij lage toeren. Had ik van riem niet verwacht
- remgevoel ('t was nat, dus hiermee bedoel ik puur 't eerste aangrijpen)
- zadel (vooraan wat smal. Natuurlijk maar korte test gedaan, maar vermoed dat je voor 'n comfortabeler gevoel wat naar achteren moet schuiven. Maar ik ben nou net iemand die altijd tegen de 'tank' (die bult iig) aankruipt. Had niet 't idee dat 't zadel te kort schoot, maar miste gewoon wat breedte)

Ook nog even op de R1200R gereden (die was mee als begeleiding), dat was weer heel anders, veel schakelluier en toeristischer)

Conclusie; Wat een leuke fiets. Wie weet, over een tijdje de mijne!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan