Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou wat een tegenvaller… Er was gezegd dat de motor vastgehouden zou worden tot ik er was. Toen ik na 2:15 uur rijden eindelijk aankwam bleek hij reeds verkocht..

Heb hem nog wel kunnen bekijken maar dat viel toch tegen:

IMG_2712.jpg

IMG_2711.jpg

IMG_2710.jpg


Vond hem er niet netjes verzorgd uitzien. Of ik ben een zeikerd.
 
Ziet er inderdaad niet best uit. Ben ik met je eens. Wel erg treurig dat hij verkocht is als je daar op de stoep staat. Wat heb je nou aan zulke afspraken?

Rustig verder kijken. En nooit meer naar die zaak gaan!
 
Ik heb wel excuses gekregen, er was een verkoper die had de mail niet gelezen dat hij dus gereserveerd moest blijven staan. En zal je zien, hij staat 6 maanden te koop en uitgerekend vandaag komt er in de ochtend direct iemand. Ach ja ik had ook geen handgeld gegeven natuurlijk.
 
Ik heb wel excuses gekregen, er was een verkoper die had de mail niet gelezen dat hij dus gereserveerd moest blijven staan. En zal je zien, hij staat 6 maanden te koop en uitgerekend vandaag komt er in de ochtend direct iemand. Ach ja ik had ook geen handgeld gegeven natuurlijk.
Dat smoesje hebben ze altijd. Het is gewoon een kwestie van 'als ik hem NU verkoop, dan ben ik hem zeker kwijt. Als ik hem vasthou zoals beloofd, en ik hem MISSCHIEN kwijt. Ok, kom maar hier met het geld, dank u wel, veel plezier er mee.'
 
Hoi,
Kan iemand mij op de proud owners van een K1200R-lijst erbij zetten?
Hier de gegevens:
kleur: Antraciet
Aanpassingen: Rizoma Superbike stuur, Laser Hotcam, Links en recht wat carbon.

Thanks,
Snowboarder.
 
Gelijk een "noodgeval", heeft iemand nog een Foot shift lever "liggen" welke ik zou kunnen overnemen?

De ramp: bij het achteruit inparkeren in mijn garage van mijn auto .
het kinderfietsje van mijn nichtje niet gezien. Het fietsje tegen de schakelpook klemgereden.
Resultaat: kromme schakelpook.
 
Gelijk een "noodgeval", heeft iemand nog een Foot shift lever "liggen" welke ik zou kunnen overnemen?

De ramp: bij het achteruit inparkeren in mijn garage van mijn auto .
het kinderfietsje van mijn nichtje niet gezien. Het fietsje tegen de schakelpook klemgereden.
Resultaat: kromme schakelpook.

Veel plezier met je K12R. Helaas heb ik geen pookje voor je :/

Natuurlijk ook een piccie op MF zetten!
 
Afgelopen zaterdag de 12s even uit wezen laten. Stond nog een behoorlijke wind.
Ook nog even hoge snelheidstest uitgevoerd O-)

De zijwind was echter dermate hard dat dat niet een succes was om helemaal door te halen. -O-

Opvallend was dat de spiegels naar achteren werden gedrukt door de wind. Beetje lullig. Is het mogelijk om die 'strakker' te zetten?
Ik zag niet zo snel een moer om aan te draaien.
 
Thanks Afterburn,

Ik zal zo snel mogelijk een piccie erbij zetten.

Denk er nu over om mijn versnellingshendel/achterremhendel te vervangen door een HP-setje.
Goedkoop is anders, € 636,00.
Iemand nog andere voorstellen?
 
Vandaag een pookje in Belgie opgehaalt, € 10, 00.
Morgen er even opzetten.
Weet iemand of de glijbus en de afdichtrubbertjes om te zetten zijn op
de nieuwe hendel of moet ik deze vervangen?

De reden voor de eventuele upgrade is het feit dat ik de afstand tussen
de voetsteun en respectievelijk de achterrem/shift lever erg krap vindt.
Het naar eigen voorkeur afstellen lijkt me wel lekker.
Vandaar mijn vraag naar alternatieven voor de wel erg dure set van HP.

Het warmstoken en terugbuigen werd mij afgeraden door een bevriende monteur maar ik ga
het natuurlijk wel proberen, zeker nu ik toch een vervanger heb.
 
Vandaag een pookje in Belgie opgehaalt, € 10, 00.
Morgen er even opzetten.
Weet iemand of de glijbus en de afdichtrubbertjes om te zetten zijn op
de nieuwe hendel of moet ik deze vervangen?
Die zijn mits niet gescheurd oid gewoon over te zetten. Wel de boel voorzien van een vers laagje vet. Mag van alles zijn zolang het geen kopervet is.
De reden voor de eventuele upgrade is het feit dat ik de afstand tussen
de voetsteun en respectievelijk de achterrem/shift lever erg krap vindt.
Het naar eigen voorkeur afstellen lijkt me wel lekker.
Vandaar mijn vraag naar alternatieven voor de wel erg dure set van HP.
De HP set is meer bedoeld voor de sportieve rijder, en bij sportief rijden wil je eerder de voetsteunen hoger hebben en de pedalen korter om er beter bij te kunnen als je je voeten meer naar achteren gaat plaatsen om onder hellingshoek niks aan de grond te rijden.

Als het iedere keer weer een strijd is om de schaamrandjes weg te rijden (bijvoorbeeld), kun je beter een wat meer toergerichte oplossing zoeken, bijvoorbeeld van Wunderlich. Zo'n HP set is natuurlijk wel porno om te zien, maar een vette overkill als je juist 180 graden de andere kant op wil qua stelmogelijkheden.
Het warmstoken en terugbuigen werd mij afgeraden door een bevriende monteur maar ik ga
het natuurlijk wel proberen, zeker nu ik toch een vervanger heb.
Het vervelende aan aluminium is dat het verzwakt zodra het heet wordt. Daarom is het degelijk lassen van alu ook zo lastig. Heetstoken en terugbuigen (richten), werd vroeger veel gedaan, maar dan hebben we het over staal, wat slechts heel minimaal verzwakt tijdens richtwerkzaamheden. Het gegoten aluminium schakelpookje zul je binnen de korste keren in tweeën trappen, en wel precies op de plek waar je hem heetgestookt hebt.

Ik zou je de moeite besparen en het oude pookje weggooien. ;)
 
Ik ben na jaren afwezigheid weer terug op het forum, en direct met vragen. :P

Na een 1100LT opgereden te hebben (bijna 200.000km waarvan de helft van mij) heb ik wat brikken gehad die veel onderhoud nodig hadden en vele uren klusplezier, maar ik wil weer wat degelijks en betrouwbaars.

Bij een proefrit bij Simako in Elst viel het me heel erg op hoe lekker de 1200S zat. Maar aangezien ik dagelijks bijna 2 uur (retour) op de motor zit wil ik in ieder geval vragen wat jullie ervaringen zijn met langere ritten. Ikzelf ben 1.92 lang.

Andere vraag, vanmorgen heeft het laatste brik mij laten staan langs de A12, onder utrecht, en nu ben ik er klaar mee en wil ik zsm de 1200S. ABS en koffers zijn voor mij eigenlijk een must, ESA vond ik schitterend, maar weet niet of het toegevoegde waarde heeft dagelijks. Het kan tenslotte stuk en ik denk dat de standaard afstelling best aardig is, of hebben jullie een andere mening?

Laatste vraag, wie weet nog wat moois en betrouwbaars ergens te staan? Budget is 4 cijfers, maar weet niet of zoiets als bij Smudde Enschede (EUR5.750,00) of Broekhuis Assen (Seatdealer notabene) aan te raden is/moeite waard is om te kijken?
 
Ik ken betere woon/werk motoren, de K12000S heeft best een sportieve zit. Maar een ander (hoger) stuur kan dat verhelpen.

ESA is mooi en als het erop zit zou ik 'm niet daarom laten staan. Ik heb het zelf bijna nooit gemist: hooguit 2x in het buitenland op echt slechte straatjes. Dan had ik wel het standje comfort willen hebben :P.

Ik zou voor een motor gaan bij een BMW dealer met aantoonbaar uitgevoerd onderhoud en modificaties. Voor de rest is het koffiedik kijken.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, wat is lang en wat is sportief? Ik ben 190 met lange benen en heb er geen probleem mee om op 1 dag 16 uur op de K te zitten. En elk jaar mag ie mee op vakantie, waar er dan tussen de 5000 en 9000 km bij getikt wordt, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb.

Dus wat mij betreft geen enkel probleem, maar anderen kunnen andere ideeen hebben.
 
Top, dank je wel voor de snelle reacties!

Ik ben in ieder geval blij te weten dat langere afstanden mogelijk zijn zonder problemen. Voor het echte toerwerk hoop ik stiekem ooit op een K1600, maar tis crisis he? :+

Andere vraag, koffers zijn voor mij redelijk een must, maar er zijn een hoop k1200s' die geen koffers hebben. Is dat duur/moeilijk om dat erop te zetten? Of moet een BMW dealer dit doen?

Beetje hetzelfde probleem wat stoffer had/heeft. De ene motor heeft dit wel, de andere dat wel, en diegene die het allebei heeft is weer net te duur. Het zal toch een afweging worden, maar ik voel me graag Nederlander en zit graag voor 10 eurocent op de eerste rij. O-)
 
Monteren koffers is appeltje/eitje, kun je makkelijk zelf.

Het is wel zo dat de originele BMW koffers niet al te groot zijn. Voorlopig lukt het bij mij nog wel, maar groot zijn ze niet: 18 liter dicht en iets van 25 liter op z'n grootst. Maar visueel een stuk appetijtelijker als met bv Givi koffers.
 
Top, dank je wel voor de snelle reacties!

Ik ben in ieder geval blij te weten dat langere afstanden mogelijk zijn zonder problemen. Voor het echte toerwerk hoop ik stiekem ooit op een K1600, maar tis crisis he? :+

Andere vraag, koffers zijn voor mij redelijk een must, maar er zijn een hoop k1200s' die geen koffers hebben. Is dat duur/moeilijk om dat erop te zetten? Of moet een BMW dealer dit doen?

Beetje hetzelfde probleem wat stoffer had/heeft. De ene motor heeft dit wel, de andere dat wel, en diegene die het allebei heeft is weer net te duur. Het zal toch een afweging worden, maar ik voel me graag Nederlander en zit graag voor 10 eurocent op de eerste rij. O-)

Bij Gebben in Rogat staat een blauw/witte K1200S
In de koffertjes pat een netbook, veel groter lukt het niet meer.
Gebruik ze zelf voor de vakantie, kan net genoeg mee voor een weekend.
Ik heb ook geen ESA, en mis het niet.
Je stelt toch ook niet drie keer per week je schokbrekers af? :)
 
Goedenavond,

Zal gelijk maar met de deur in huis vallen.
Door inruil ben ik in het bezit gekomen van een BMW K1200 RS uit 2005.
Idd hij is wit en het is een ex-overheidsmotor.

Mijn vraag, ben op zoek naar een duo zadel maar kan maar niet vinden welk model passend is voor dit type motor.
Misschien dat 1 van jullie hier wat op weet.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
 
Verkeerde topic ;). Dit is het K1x00S en K1x00R topic. Er zijn hier weinig mensen met een K1200RS, althans..... Voor zover ik weet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan