Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren na het werk naar de Ardennen gereden. Tentje mee en overnachting op een camping vlak bij Durbuy. Vandaag super route gereden in Luxemburg en nu weer thuis. 700km gereden, ben wel kapot maar wel heerlijk gereden.

Was voor mij de 1e keer met de K. Genoten hoor, wat rijdt dat ding toch lekker.
 
Zal me hier ook even aanmelden want heb vorige week een k 1300s gekocht.
Ze is van 2011 met 60.000 km. op de teller en is een full option.
Heb er deze voormiddag voor het eerst een 200km. mee getoerd en wow wat een machine.
Een heerlijk motorblok goede remmen en een goede vering ben er helemaal blij mee.
 
Welkom op dit topic. Als je kans ziet om een foto te plaatsen van je nieuwe aanwinst, altijd leuk.
1e motor of hiervoor nog andere gehad?
 
Nee hoor is niet mijn eerste motor ik rijd al zo'n 25 jaar met de motor.
Heb de BMW vooral gekocht omdat ik het een mooie motor vindt en is vooral bedoeld om tijdens het weekend comfortabel langere ritten te doen.
Heb nog 2 andere motoren.
 
full
 
[afbeelding]
Ben van forum onderwerp geswitcht....
Heb mijn dorsoduro van 2009 omgeruild tegen een K1200R van 2005.

Voel me veel meer op m'n gemak op deze motor en past veel beter bij mijn rijstijl.
Had dit eigenlijk al eerder moeten doen!
Zelfde hier, heb de mijne nu een jaar lang, na echt jaren Triumph gereden te hebben. Wil nooit meer wat anders ;)
 
Prachtig!!! Stoere :P topkoffer
Ja, dat is een Touratech Zega exemplaar. Had (heb) de extra ruimte nodig op vakantie, maar wilde niet zo'n oerlelijke Givi hutkoffer achterop en dit vond ik een redelijk alternatief wat er minder lelijk uitziet en me toch dat beetje extra ruimte geeft wat ik nodig heb.
 
Zelfde hier, heb de mijne nu een jaar lang, na echt jaren Triumph gereden te hebben. Wil nooit meer wat anders ;)

Als het lukt ben ik volgend jaar ook op de K1200S te vinden, nu een RT maar is mij te mak.
Wil een motor die voldoende pk's heeft, maar ook een rustig karakter. Hier en daar eens proefrijden.

Die zilver/blauwe kleurstelling of die van de rode K1300S is wel supermooi.
 
Als het lukt ben ik volgend jaar ook op de K1200S te vinden, nu een RT maar is mij te mak.
Wil een motor die voldoende pk's heeft, maar ook een rustig karakter. Hier en daar eens proefrijden.

Die zilver/blauwe kleurstelling of die van de rode K1300S is wel supermooi.


Ik had ook eerst een RT overwogen ,maar heb toch een 1200S gekocht,toevallig een zilver/blauwe
Heb wel wat last van mijn polsen na een langere rit,maar da zal wel komen omdat we toch wat ouder worden (ben van ´69)
full
 
Mooie combi, heb gelukkig wat langere armen zodat ik denk dat het wel zal gaan.
Maar op de RT zit je rechtop en voel je je King of the Road. Maar mis wel wat karakter (ben geen vriendjes met de koppeling/boxermotor) en vindt een 4 cil. lekkerder lopen/schakelen.

Sta enorm in dubio, inruil kost mij daarnaast ook nog flink geld.
En daarbij ben ik nog huiverig met de kosten een defecte ABS op de K1200 (kwaal van de RT, reparatie kost al snel 1000-1500 Euries)....
 
Het schakelen op de K gaat ook niet zoals bij een Japanse machine hoor.Is voor mij ook nog wennen af en toe.Heb voorlopig nog 1jaartje garantie erop,dus maar hopen als er iets aankomt dat het binnen dat jaar is.
 
Mooie combi, heb gelukkig wat langere armen zodat ik denk dat het wel zal gaan.
Maar op de RT zit je rechtop en voel je je King of the Road. Maar mis wel wat karakter (ben geen vriendjes met de koppeling/boxermotor) en vindt een 4 cil. lekkerder lopen/schakelen.

Sta enorm in dubio, inruil kost mij daarnaast ook nog flink geld.
En daarbij ben ik nog huiverig met de kosten een defecte ABS op de K1200 (kwaal van de RT, reparatie kost al snel 1000-1500 Euries)....

Gewoon een kopen met het nieuwere abs? Toen de K1200S kwam was dat systeem er al bijna uit.
 
Heb zelf nu een rode 1300s maar die zilver/blauwe kleurstelling vindt ik eigenlijk nog mooier .
Als het lukt ben ik volgend jaar ook op de K1200S te vinden, nu een RT maar is mij te mak.
Wil een motor die voldoende pk's heeft, maar ook een rustig karakter. Hier en daar eens proefrijden.

Die zilver/blauwe kleurstelling of die van de rode K1300S is wel supermooi.
 
Mooie combi, heb gelukkig wat langere armen zodat ik denk dat het wel zal gaan.
Maar op de RT zit je rechtop en voel je je King of the Road. Maar mis wel wat karakter (ben geen vriendjes met de koppeling/boxermotor) en vindt een 4 cil. lekkerder lopen/schakelen.

Sta enorm in dubio, inruil kost mij daarnaast ook nog flink geld.
En daarbij ben ik nog huiverig met de kosten een defecte ABS op de K1200 (kwaal van de RT, reparatie kost al snel 1000-1500 Euries)....
Dan misschien kiezen voor de k1200r of k1300r. De zitpositie is perfect. Het midden tussen de rt en de s. Als je de iets verhoogde flyscreen van BMW er op zet heb je tot 140 kmpu genoeg bescherming. Met mijn 1.90 m perfect!
 
ai, helaas moet ik morgen mijn 1200s ook aanbieden bij de garage.

sinds afgelopen maandag ineens een enorme herrie als ik de motor start, een geluid!!!! alsof er geen olie in het blok zit. pfff. moest toch naar huis zien te komen, dus wel mee weggereden. en boven de 50km/u is de herrie ineens over.
toen ik thuis kwam, olie gepeild, leek idd wat te weinig te zijn, bijgevuld, gestart --> geen herrie meer. Opgelost dacht ik.
Volgende dag weer naar mijn werk gereden, starten zonder herrie.
van het werk naar huis --> starten, weer die herrie. Weggereden en 100 mtr verder vanaf 50km/u is de herrie weer weg. die herrie komt ook niet terug als ik daarna weer langzamer rijd.

ik zal het morgen wel horen wat het euvel is....hopelijk niet al te ernstig (lees: duur)
 
Ja dat dacht ik ook maar ik las ergens op dit forum dat het rammelen van de naks (voor de modificatie) na 3 seconden op zou houden. Dat is bij mij niet.
 
Ik gok een naks met ketting (en overspring beveiliging). Praten we idd over een paar honderd euro aan delen. Ermee door blijven rijden loop je het risico dat ie helemaal vastslaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan