Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes hoor Stoffelaar. Volgens mij bijna hetzelfde als bij mijn fiets....

Nog gelukt met de NAKS?

Nee de NAKS heb ik nog niet gedaan, het bleek dat er nog modificaties open stonden op mijn K, dus nu krijgt hij binnenkort bij de dealer een beurt en dan wilden ze voor een zachte prijs de NAKS gelijk mee pakken.


Voor de Rit ben ik ook wel in! Omg Rotterdam
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw hier. Rijd K1300R ESA ASC BC HVV SW TPC SS met standaard uitlaat en ben benieuwd of er goede alternatieven zijn voor dat wat (bijna) gepredikt lijkt te worden; Akra.

Heb nog nooit het verschil gehoord dus kan eigenlijk niet bepalen of het überhaupt de investering waard is en als dat wel zo is, wat dan de beste prijs-kwaliteitverhouding is.

Vind Akra op het eerste gezicht (2e gezicht ook) wel erg prijzig, ook in vergelijking met de alternatieven maar wel 1 van de mooiere.

Maakt zo'n sportuitlaat (slip-on) nu echt zo'n groot verschil?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips/adviezen. Thanks alvast!
Tip: Remus Powercone! Komt die prachtige achtervelg ook mooi in zicht.

Of het de investering waard is? De originele uitlaat is qua vermogen veelal de beste. Het gaat dus met name om de looks en het geluid.
 
Normaal had ik vandaag een ritje van bijna 700km gereden met de K1200S, maar gisteren avond, na hem gekuist te hebben, ging ik effe rijden, een 50tal km, om hem nog effe aan te voelen. Op 25km van huis stopt die er gewoon mee. Nog kunnen starten met startkabels, maar van zodra je ze daarna loskoppelt, 10 à 15 sec, en valt ie weer stil. Contact aanzetten, doet niks, geeft zelfs niks aan op het dashboard.

Dynamo stuk? Ik vrees ervoor. Gelukkig kort bij mijn werk gebeurt, hem daar binnen gezet. Vandaag die rit dan maar met de GSXF gedaan. Morgen de dealer bellen, en vragen dat hij met de aanhanger komt tot op mijn werk om hem op te halen. Toch 12maand garantie dus ...

... alleen jammer, was zo happy dat ik er eindelijk mee kon rijden, nu dit, is wel effe een domper op mijn vreugde over de BMW :/
 
Normaal had ik vandaag een ritje van bijna 700km gereden met de K1200S, maar gisteren avond, na hem gekuist te hebben, ging ik effe rijden, een 50tal km, om hem nog effe aan te voelen. Op 25km van huis stopt die er gewoon mee. Nog kunnen starten met startkabels, maar van zodra je ze daarna loskoppelt, 10 à 15 sec, en valt ie weer stil. Contact aanzetten, doet niks, geeft zelfs niks aan op het dashboard.

Dynamo stuk? Ik vrees ervoor. Gelukkig kort bij mijn werk gebeurt, hem daar binnen gezet. Vandaag die rit dan maar met de GSXF gedaan. Morgen de dealer bellen, en vragen dat hij met de aanhanger komt tot op mijn werk om hem op te halen. Toch 12maand garantie dus ...

... alleen jammer, was zo happy dat ik er eindelijk mee kon rijden, nu dit, is wel effe een domper op mijn vreugde over de BMW :/
Klote te horen dat ie er op de zonnigste dag van het jaar gewoon mee op houdt :(
Hoop dat het snel gefixt is!
 
Klote te horen dat ie er op de zonnigste dag van het jaar gewoon mee op houdt :(
Hoop dat het snel gefixt is!
Gelukkig ben ik er gisteren nog mee gaan rijden, om hem nog effe wat gewoon te worden. Want anders was het deze morgen gebeurt in het oprijden, en had ik de rit niet kunnen meerijden. Nu heb ik toch nog lekker kunnen genieten van een leuke rit :]

Nu staat de GSXF op 99.785km,nog 215km te gaan dus ... en hopen dat de BMW daartegen idd klaar is, maar daar vrees ik voor, want maandag en dinsdag twee keer 94km op het menu staan. Dus dinsdag na 't werk nog effe paar keer blokje om, zodat die netjes op 100.000 staat bij thuiskomst. En dan ... als 't niet anders kan, enkele dagen met de auto naar 't werk he -O- maar wel mijn dak open zetten, want ze geven nog redelijk weer *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dubbel :P had mezelf gequote :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal had ik vandaag een ritje van bijna 700km gereden met de K1200S, maar gisteren avond, na hem gekuist te hebben, ging ik effe rijden, een 50tal km, om hem nog effe aan te voelen. Op 25km van huis stopt die er gewoon mee. Nog kunnen starten met startkabels, maar van zodra je ze daarna loskoppelt, 10 à 15 sec, en valt ie weer stil. Contact aanzetten, doet niks, geeft zelfs niks aan op het dashboard.

Dynamo stuk? Ik vrees ervoor. Gelukkig kort bij mijn werk gebeurt, hem daar binnen gezet. Vandaag die rit dan maar met de GSXF gedaan. Morgen de dealer bellen, en vragen dat hij met de aanhanger komt tot op mijn werk om hem op te halen. Toch 12maand garantie dus ...

... alleen jammer, was zo happy dat ik er eindelijk mee kon rijden, nu dit, is wel effe een domper op mijn vreugde over de BMW :/

Ik denk je accu kapoet.
Gebeurt wel vaker en mijn dealer heeft als modificatie een dikkere kabel van de startmotor gemonteerd om het probleem van voortijdig overlijden van accu's te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Tip: Remus Powercone! Komt die prachtige achtervelg ook mooi in zicht.

Of het de investering waard is? De originele uitlaat is qua vermogen veelal de beste. Het gaat dus met name om de looks en het geluid.


Dank je, ik zal m gaan bekijken. Er is me ook een MIVV aangeraden. En qua vermogen hoef ik niets te winnen maar liefst ook niet te verliezen. Waar moet ik aan denken qua verlies?
 
Daar ben ik wel bekend hoor :) Ik kom oorspronkelijk uit Maastricht ;) Altijd naar Lanaken om naar de bios te gaan :)

Ik oorspronkelijk uit Twente. Maastricht relatief exorbitante huizenprijzen, dus uitgeweken net over de grens.

Allicht een keertje samen een tripje te maken.
 
Dank je, ik zal m gaan bekijken. Er is me ook een MIVV aangeraden. En qua vermogen hoef ik niets te winnen maar liefst ook niet te verliezen. Waar moet ik aan denken qua verlies?


Powercone volgens Remus-site niet voor K1300. Qua prijs vergelijkbaar met Akra ook, dus valt in dat kader wat mij betreft af. Wel mooi ding.
 
Ik denk je accu kapoet.
Gebeurt wel vaker en mijn dealer heeft als modificatie een dikkere kabel van de startmotor gemonteerd wat het probleem van voortijdig overlijden van accu's te voorkomen.
Dacht ook eerst de accu. Maar als je hem dan start met startkabels, moet ie toch blijven draaien als je de kabels loskoppelt? vermits ie dan na enkele seconden weer stilvalt, veronderstel ik dat hij geen laadstroom meer geeft ... al is daardoor wellicht ook de accu stuk ... dat de dealer het maar uitzoekt en herstelt, daar dient de garantie tenslotte voor :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal had ik vandaag een ritje van bijna 700km gereden met de K1200S, maar gisteren avond, na hem gekuist te hebben, ging ik effe rijden, een 50tal km, om hem nog effe aan te voelen. Op 25km van huis stopt die er gewoon mee. Nog kunnen starten met startkabels, maar van zodra je ze daarna loskoppelt, 10 à 15 sec, en valt ie weer stil. Contact aanzetten, doet niks, geeft zelfs niks aan op het dashboard.

Dynamo stuk? Ik vrees ervoor. Gelukkig kort bij mijn werk gebeurt, hem daar binnen gezet. Vandaag die rit dan maar met de GSXF gedaan. Morgen de dealer bellen, en vragen dat hij met de aanhanger komt tot op mijn werk om hem op te halen. Toch 12maand garantie dus ...

... alleen jammer, was zo happy dat ik er eindelijk mee kon rijden, nu dit, is wel effe een domper op mijn vreugde over de BMW :/

Heb ik vorig jaar ook gehad, accu overleden.
Even meten hoeveel stroom ie nog levert.
 
Ik oorspronkelijk uit Twente. Maastricht relatief exorbitante huizenprijzen, dus uitgeweken net over de grens.

Allicht een keertje samen een tripje te maken.
Ik ben over een week of 3 weer bij familie op bezoek. Maar ik moet eerst de motor inrijden.. zit nu op 400km, dus nog ff doorzetten zodat de motor zijn beurt kan krijgen :)
 
Dacht ook eerst de accu. Maar als je hem dan start met startkabels, moet ie toch blijven draaien als je de kabels loskoppelt? vermits ie dan na enkele seconden weer stilvalt, veronderstel ik dat hij geen laadstroom meer geeft ... al is daardoor wellicht ook de accu stuk ... dat de dealer het maar uitzoekt en herstelt, daar dient de garantie tenslotte voor :P

Die van mij deed in ieder geval geen ene ruk meer toen de accu (2x gebeurt) het begaf.
 
prima idee, even lekker weer bestellen en wat mij betreft noem maar vast een datum *D

Zo te zien is er wel animo voor een rit met K1200/K1300 piloten. Ik heb helaas geen ervaring met het organiseren en plannen van iets dergelijks. Als je met niet meer dan tien man bent, hoeft het ook niet ingewikkeld te zijn, denk ik. Datum, rendez-vous punt(en), een starttijd en een paar geplande (tank-)tussenstops.
Een rit vanaf Arnhem, de grens over omhoog over de A31, lijkt mij wel wat. Kan iedereen doen wat hij/zij wil op het Duitse stuk. Aan het eind zien we elkaar weer, bak koffie of wat ook, en daarna gezamelijk aan de NL-kant van de grens weer terugkachelen. Hoeft wat mij betreft niet eens per se in een weekend want ik kan vrij makkelijk met mijn werktijden schuiven.
 
Dank je, ik zal m gaan bekijken. Er is me ook een MIVV aangeraden. En qua vermogen hoef ik niets te winnen maar liefst ook niet te verliezen. Waar moet ik aan denken qua verlies?
Gaat maar om een tot een paar pk. Merk je niets van ;).

Ik heb wel een MIVV gehad maar niet op de K1200S. Ik was er zeer over te spreken, zowel qua afwerking als geluid.

Nadeel van de meeste aftermarket uitlaten vind ik de ophanging met een ring om de uitlaat. Dit leidt altijd tot beschadigingen. Nog een voordeel van de Powercone. Tenzij de prijzen zijn gestegen voor de Powercone, is deze goedkoper dan de originele K1300 Akra. De 'gewone' Akra zal niet veel duurder zijn (ook een topuitlaat qua geluid, afwerking en ophanging vind ik minder). Was overigens ook de enige die destijds de originele K1200S uitlaat kon matchen qua vermogen.
 
Akra op K1200S

full


Remus Powercone op K1200S

full
 
Gaat maar om een tot een paar pk. Merk je niets van ;).

Ik heb wel een MIVV gehad maar niet op de K1200S. Ik was er zeer over te spreken, zowel qua afwerking als geluid.

Nadeel van de meeste aftermarket uitlaten vind ik de ophanging met een ring om de uitlaat. Dit leidt altijd tot beschadigingen. Nog een voordeel van de Powercone. Tenzij de prijzen zijn gestegen voor de Powercone, is deze goedkoper dan de originele K1300 Akra. De 'gewone' Akra zal niet veel duurder zijn (ook een topuitlaat qua geluid, afwerking en ophanging vind ik minder). Was overigens ook de enige die destijds de originele K1200S uitlaat kon matchen qua vermogen.

De MIVV voor de K1300 is te krijgen via Bolski voor €371, Akra factor 4 plusminus daarvan en Powercone factor 3 mnaar volgens de site van de fabrikant niet voor K1300. Dat zal toch betrouwbare info zijn lijkt me. Of zijn er K1300 rijders met Powercone?

Op jouw foto's is tenminste goed te zien hoe het er uit ziet, dank. Ik vind de Powercone mooier staan dan de Akra overigens.

Ik neig toch sterk naar MIVV omdat ik verwacht daar het meeste waar voor t geld te krijgen. Het beschadigen is natuurlijk wel weer wat jammer.
 
Nadeel van de meeste aftermarket uitlaten vind ik de ophanging met een ring om de uitlaat. Dit leidt altijd tot beschadigingen. Nog een voordeel van de Powercone. Tenzij de prijzen zijn gestegen voor de Powercone, is deze goedkoper dan de originele K1300 Akra. De 'gewone' Akra zal niet veel duurder zijn (ook een topuitlaat qua geluid, afwerking en ophanging vind ik minder). Was overigens ook de enige die destijds de originele K1200S uitlaat kon matchen qua vermogen.

Ik heb een Titanium Remus Hexacone op mijn K1200S, die heeft ook geen ring nodig.

Ziet er fraai uit, en klinkt fantastisch, zeker zonder db-killer. O-)

Zo ziet het er op een K1300S uit:
hexacone.jpg
 
De MIVV voor de K1300 is te krijgen via Bolski voor €371, Akra factor 4 plusminus daarvan en Powercone factor 3 mnaar volgens de site van de fabrikant niet voor K1300. Dat zal toch betrouwbare info zijn lijkt me. Of zijn er K1300 rijders met Powercone?

Op jouw foto's is tenminste goed te zien hoe het er uit ziet, dank. Ik vind de Powercone mooier staan dan de Akra overigens.

Ik neig toch sterk naar MIVV omdat ik verwacht daar het meeste waar voor t geld te krijgen. Het beschadigen is natuurlijk wel weer wat jammer.
Schijnbaar hebben ze alleen de Hexacone voor de K13. Ik denk dat Powercone ook kan, zou niet weten waarom niet. Ik vind zelf de Powercone ook mooier dan de Akra ;). En het geluid 8-) .

MIVV lijkt qua geluid wel wat op de Leo Vince overigens.
 
Laatst bewerkt:
Nou doet mij toch maar de Akra SP. Oh wacht, die heb ik al. ;)

Klinkt erg lekker ook. Maar het geilste geluid komt toch uit de airbox, en niet uit de uitlaat. Vooral als 1 van de twee aanzuigbuizen verkort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan