Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb op mijn R ook één keer de 280 op de teller aangetikt.
Onderschrijf Texan's ervaring volledig. Was eens maar nooit weer - ofschoon het voor de motor helemaal niet leek uit te maken.

Is zo'n S1000 nog sneller? Laatst nog bij vH naar zo'n zwaar verbouwde S1000RR gekeken. Mij te racy - maar wel een hele mooie motor.

Het is ook niet iets wat je dagelijks doet. Maar op een of andere manier moet ik het altijd wel uitgeprobeerd hebben.....

De S1000rr loopt richting de 300 op de gps. Als je de tussensprints (0-200 bv) opzoekt, is het helemaal niet normaal.

jijbuis filmpje met snelle s1000
 
Laatst bewerkt:
Ik vond 170km/u altijd een mooie kruissnelheid in Duitsland op de K.

Die ervaring met de grensovergang heb ik ook. Gelukkig ging ik ook van het gas, want terwijl ik de afrit nam (meteen na de grensovergang, voorheen douane terrein), zag ik een douanebeamte op een K staan (ouder type).
Terwijl ik naar de motor keek, zag ik mijn achterband roken. Ik dacht dat het een Metzler Z6 was, kan ook de MPR2 zijn geweest (in ieder geval een sport-toerband). Nou ging het ook vreselijk hard, maar dat had ik niet verwacht. Ik reed met een bandenspanning van 2.9 bar achter.
 
Het is ook niet iets wat je dagelijks doet. Maar op een of andere manier moet ik het altijd wel uitgeprobeerd hebben.....

De S1000rr loopt richting de 300 op de gps. Als je de tussensprints (0-200 bv) opzoekt, is het helemaal niet normaal.

jijbuis filmpje met snelle s1000

314 op de gps. :)
 
Laatst bewerkt:
2e poging...
full
 
Thanks mannen! En nu horen de hordes fiets- en wandeltoeristen hier in het zuiden me tenminste lang van te voren aankomen...

En vwb de fikse glimmende rand; band zit er nét 2 daagjes en 40 kilometer op..komt goed komt goed 8-)

Iets anders. Mij staat bij dat er in mei/juni is gesproken over samen een tripje maken. is dat nog concreet geworden? Of moet dat nog? Ik ben wel in voor een dagje samen rijden.
 
Iets anders. Mij staat bij dat er in mei/juni is gesproken over samen een tripje maken. is dat nog concreet geworden? Of moet dat nog? Ik ben wel in voor een dagje samen rijden.
We hebben toen de fout gemaakt het jaar niet te vermelden.. Zal mei/juni 2014 zijn geweest denk ik ;)
Nee, het is helaas niet concreet geworden, maar ik ben ook nog steeds in voor een dagje K-tour! :Y
 
Iets anders. Mij staat bij dat er in mei/juni is gesproken over samen een tripje maken. is dat nog concreet geworden? Of moet dat nog? Ik ben wel in voor een dagje samen rijden.

Ik heb eind mei een paar simpele ideetjes in de groep gegooid maar het liep vermoedelijk een beetje dood vanwege het regenachtige weer toen. Daarna iedereen op vakantie enzovoort.
Wat mij betreft proberen we het een keer. Een verkort rondje IJsselmeer wellicht? Amsterdam, Beverwijk, Alkmaar, Enkhuizen, dan de dijk over naar Lelystad en zo weer terug via de Flevo polder weer naar beneden richting A'dam. Of andersom tegen de klok in. Het is mij om het even, ik geef maar een voorzet. Een handig tussenstoppunt kan bijvoorbeeld de Batavia werf bij Lelystad zijn. Ruimte genoeg daar om een roedel K's te parkeren en er zicht op te houden.
Ik wil best een ritje organiseren, maar niet in mijn eentje. Dus als iemand zich geroepen voelt om samen een route in elkaar te zetten en hem een keer proef te rijden, be my guest. Ik woon in de buurt van Katwijk-Noordwijk. Het hoeft van mij geen mega-toerrit te worden want ik ben meer van het informele.
 
Ik heb eind mei een paar simpele ideetjes in de groep gegooid maar het liep vermoedelijk een beetje dood vanwege het regenachtige weer toen. Daarna iedereen op vakantie enzovoort.
Wat mij betreft proberen we het een keer. Een verkort rondje IJsselmeer wellicht? Amsterdam, Beverwijk, Alkmaar, Enkhuizen, dan de dijk over naar Lelystad en zo weer terug via de Flevo polder weer naar beneden richting A'dam. Of andersom tegen de klok in. Het is mij om het even, ik geef maar een voorzet. Een handig tussenstoppunt kan bijvoorbeeld de Batavia werf bij Lelystad zijn. Ruimte genoeg daar om een roedel K's te parkeren en er zicht op te houden.
Ik wil best een ritje organiseren, maar niet in mijn eentje. Dus als iemand zich geroepen voelt om samen een route in elkaar te zetten en hem een keer proef te rijden, be my guest. Ik woon in de buurt van Katwijk-Noordwijk. Het hoeft van mij geen mega-toerrit te worden want ik ben meer van het informele.


Ik woon thv Maastricht en rijd graag eens ergens anders dan in t zuiden. Wil graag steentje bijdragen aan organiseren maar ben niet bekend in t noordelijke deel als het gaat om leuke weggetjes voor de motor. Ben ook van t informele.

Ben dus graag van de partij en als ik wat kan bijdragen aan organisatie verneem ik dat graag. Wie gaan mee?
 
Ik woon thv Maastricht en rijd graag eens ergens anders dan in t zuiden. Wil graag steentje bijdragen aan organiseren maar ben niet bekend in t noordelijke deel als het gaat om leuke weggetjes voor de motor. Ben ook van t informele.

Ben dus graag van de partij en als ik wat kan bijdragen aan organisatie verneem ik dat graag. Wie gaan mee?

Bigbeamer, ik heb je een pm gestuurd.
 
...dit is wel een leuk rondje ; zo strak mogelijk langs het water heen...
...vorig jaar een keer gedaan... :]

983bdb58.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan