Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zegt niks, kan prima zijn dat ze een lekke shock over t hoofd gezien hebben. Zijn ook maar mensen.
 
Zegt niks, kan prima zijn dat ze een lekke shock over t hoofd gezien hebben. Zijn ook maar mensen.

Wat zou jouw advies zijn? Er wordt met garantie verkocht. Kan aangeven dat ik het eerst opgelost wil hebben. Maar in het ergste geval heeft de fiets een schuiver gemaakt en wordt dat 'gemaskeerd' met nieuwe banden. Of is dat echt onmogelijk? 24K km's is nou ook niet echt veel.

Het oude gezegde... Bij twijfel...
 
Jensen in Nijmegen. Die dealers (2 stuks), daar heb ik dan alleen maar weer slechte ervaringen mee. Zelfs als Jensen even duur zou zijn is de keuze duidelijk.(geen idee over de prijs eigenlijk, ik laat die dealers echt zo min mogelijk aan mijn motor rotzooien. Laatst een recall, dus moest wel, wist meteen weer waarom ik _niet_ naar de dealer ga. Prutswerk, kon meteen weer terug)

Welke 2 dealers bedoel je dan Eelco?
 
als ze gaan zeggen dat zoiets normaal is, maar ze het wel kunnen oplossen is het al raar genoeg voor mij om te laten staan.

Waar staat ie? soms kan je dan al meteen zeggen dat je moet rennen :+
 
Dank! Ik heb nl. het idee dat dit niet was bij de eerste fiets (een 2005 met alle modificaties). Enig idee van de oorzaak? Ik ga morgen ook nog even de BMW dealer in A'foort bellen. Daar schijnt deze in onderhoud te hebben gezeten. Omdat het een 2009 fiets zou ik juist denken dat er geen 'kinderziektes' in zitten.

Het cardanlager zou het idd kunnen zijn. Motor op de middenbok en kijken of je het kunt voelen.
Dit heb ik ook met de mijne gehad. Kost zomaar weer 300 euri om te vervangen.
Maar, bij twijfel.........
 
@nomad gewoon doorzoeken naar een andere k. Het is echt een stabiele power fiets die je alle bochten in kunt smijten.
Niets wiebelt bij mij, ja mijn staartje als de power er vol op komt😉
 
Dank alle voor de feedback. Net ook even met m'n vaste motormonteur gesproken. Zelfde reactie.

Gaat om deze fiets:
BikeCompany.nl
Hij stond op MP maar is daar nu af.

Erg jammer, had hem graag gehad.
 
Welke 2 dealers bedoel je dan Eelco?
Veldhoven. Is ondertussen geen dealer meer. Heb ook zelden ergens zo veel moeite moeten doen om een proefrit te maken. En dat terwijl het mij ging om een nieuwe fiets. Lijkt me toch interessant voor een dealer.

Venray. Naar toe voor de recall. Ze vervangen de flens. Kom ik thuis, is het afdekkapje van mijn cardan af. Ik de week erop weer terug. Ja, het cardanhuis is een beetje beschadigd (dat weet ik, heeft ooit een tikje gehad) maar die braam kan ik wel wegslijpen. Mooi doe dat maar. Komt ie nog terug ook met: ja, ik kreeg het er vorige keer niet goed op. Willen ze me vervolgens die ring nog berekenen. Nee jongens. Had je dit nou de eerste keer gezegd, dan had je van mij mogen slijpen, repareren enz tegen werkplaats tarief. Had ik direct zonder probleem betaald. Maar niet: Ja, ik kreeg hem er vorige week ook niet lekker op, maar daar dan zonder er iets van te zeggen meegeven, zodat ik de zaterdag erop terug kan. Ik hoop vooral dat er geen bouten (flens of wiel) tussen zaten die niet goed meer waren...
 
Laatst bewerkt:
Gebben heeft nog een mooie K1300R staan

Budget uitdaginkje ;) maar ga gewoon weer verder zoeken. Weet al wel een goede zwart/zilveren echter geef voorkeur aan een zwart blok. Toch net wat mooier als de rest met de tijd ook zwart wordt. 8-)

Goede tips blijven welkom!
 
Zoals ik al zei, nieuwe ketting.Kan inderdaad, naast het klepdeksel bij de beurt moet je ook het zijdeksel eraf halen om de ketting te vervangen, dus komt er een pakking, overspringbeveiliging (indien niet gemonteerd) en een ketting bij. Extra arbeid iets van een half uur.


inderdaad je had gelijk: nieuwe ketting, geleiders, wat tandwieltjes, spanner. meteen maar even bougies vervangen en kleppen gesteld.
leuk factuurtje erbij ;(
maar goed, probleem is weer opgelost en ergste deel van de 60.000km beurt is meteen meegedaan, dus ik kan er weer even tegenaan.
 
Hoi allemaal, Ik heb de volgende problemen met mijn k1200s bj 2006 kmst nu 29000.
ik heb er van begin mei 7000 km mee gereden zonder problemen, maar nu slaat hij af en toe af als ik de moet stoppen voor een stoplicht terwijl ik de koppeling in knijp. iemand een idee waar dat aan kan liggen??
Verder is het een paar keer gebeurt dat in na het ff snel tanken weg wil rijden dan loopt ie stationeer 800 tot 1000 toeren meer en is dan in de eerste 2 versnellingen erg bokkerig.. Ik hoor het graag. b.v.d
 
Dat is knap vervelend omdat het van alles en nog wat kan zijn. Het simpelste is een flacon injectiereiniger erin kiepen. Wie weet lost het probleem dan letterlijk en figuurlijk op.

Het lijkt mij eerlijk gezegd eerder een kapotte sensor, mogelijk de krukas sensor. Die schijnt weleens te sneuvelen en dat veroorzaakt dan de vreemdste problemen.
Als je zelf niet kunt uitlezen (GS911 module), zou ik dus naar de dealer gaan en hem laten controleren of er iets in de storingsregisters staat.
 
Gebben heeft nog een mooie K1300R staan

Beste Mensen,

Zal mezelf even kort introduceren. Ik ben Piet. Reed vroeger een Speedtriple en nu een KTM SMT. Ik liep deze week tegen die K1300R aan bij Gebben. Niet echt op zoek naar iets anders, want de KTM voldoet zeer goed en heb m pas anderhalf jaar.
En eigenlijk heb ik niks met 4-cilinders (vast vloeken in de kerk hier.)
Maar toch op dit forum beland: ik vond de K1300R altijd al bruut, maar dit was de eerste die ik van dichtbij heb bekeken. Ben nu serieus aan het overwegen om deze motor te, eh,
...overwegen.
USP's zijn voor mij: sport-tour kwaliteiten, koppel, betrouwbaarheid en geen 13 in een dozijn.
Hebben jullie tips? Die bij Gebben zit vol met opties. Welke zijn noodzaak en welke overbodig? Heb het dan met name over ESA etc, koffers kan ik me zelf wel iets bij voorstellen. Is de prijs reeel? Verder ben ik benieuwd naar de eventuele standaard mankementen bij bepaalde kilometerstanden en de onderhoudsintervallen / prijzen.
Tot welk jaar zijn ze geproduceerd?

In ieder geval complimenten aan de eigenaren voor de looks van de fiets. Heeft echt indruk gemaakt!
 
Beste Mensen,

Zal mezelf even kort introduceren. Ik ben Piet. Reed vroeger een Speedtriple en nu een KTM SMT. Ik liep deze week tegen die K1300R aan bij Gebben. Niet echt op zoek naar iets anders, want de KTM voldoet zeer goed en heb m pas anderhalf jaar.
En eigenlijk heb ik niks met 4-cilinders (vast vloeken in de kerk hier.)
Maar toch op dit forum beland: ik vond de K1300R altijd al bruut, maar dit was de eerste die ik van dichtbij heb bekeken. Ben nu serieus aan het overwegen om deze motor te, eh,
...overwegen.
USP's zijn voor mij: sport-tour kwaliteiten, koppel, betrouwbaarheid en geen 13 in een dozijn.
Hebben jullie tips? Die bij Gebben zit vol met opties. Welke zijn noodzaak en welke overbodig? Heb het dan met name over ESA etc, koffers kan ik me zelf wel iets bij voorstellen. Is de prijs reeel? Verder ben ik benieuwd naar de eventuele standaard mankementen bij bepaalde kilometerstanden en de onderhoudsintervallen / prijzen.
Tot welk jaar zijn ze geproduceerd?

In ieder geval complimenten aan de eigenaren voor de looks van de fiets. Heeft echt indruk gemaakt!

Helaas geen ervaring (nog) met dit type BMW, maar wel met Gebben!
Je zult daar met een goed gevoel je motor kopen en eventueel laten onderhouden, alhoewel ze gespecialiseerd zijn in Japanners. Maar sinds dit jaar ook heel veel BMW waar ze extra op geschoold zijn/worden.
Succes met de aankoop, euh, overweging _O- :Y
 
Beste Mensen,

Zal mezelf even kort introduceren. Ik ben Piet. Reed vroeger een Speedtriple en nu een KTM SMT. Ik liep deze week tegen die K1300R aan bij Gebben. Niet echt op zoek naar iets anders, want de KTM voldoet zeer goed en heb m pas anderhalf jaar.
En eigenlijk heb ik niks met 4-cilinders (vast vloeken in de kerk hier.)
Maar toch op dit forum beland: ik vond de K1300R altijd al bruut, maar dit was de eerste die ik van dichtbij heb bekeken. Ben nu serieus aan het overwegen om deze motor te, eh,
...overwegen.
USP's zijn voor mij: sport-tour kwaliteiten, koppel, betrouwbaarheid en geen 13 in een dozijn.
Hebben jullie tips? Die bij Gebben zit vol met opties. Welke zijn noodzaak en welke overbodig? Heb het dan met name over ESA etc, koffers kan ik me zelf wel iets bij voorstellen. Is de prijs reeel? Verder ben ik benieuwd naar de eventuele standaard mankementen bij bepaalde kilometerstanden en de onderhoudsintervallen / prijzen.
Tot welk jaar zijn ze geproduceerd?

In ieder geval complimenten aan de eigenaren voor de looks van de fiets. Heeft echt indruk gemaakt!

Mijn K1200R kwam daar ook weg, mijn huidige motor ook. Zeer geschikt en goede service!
Aan Gebben zal het niet liggen.
Je kunt op motoroccasion.nl kijken wat de actuele prijzen zijn.
Die K ziet er idd fantastisch uit!
Succes met het maken van je keuze.
 
Hoi allemaal, Ik heb de volgende problemen met mijn k1200s bj 2006 kmst nu 29000.
ik heb er van begin mei 7000 km mee gereden zonder problemen, maar nu slaat hij af en toe af als ik de moet stoppen voor een stoplicht terwijl ik de koppeling in knijp. iemand een idee waar dat aan kan liggen??
Verder is het een paar keer gebeurt dat in na het ff snel tanken weg wil rijden dan loopt ie stationeer 800 tot 1000 toeren meer en is dan in de eerste 2 versnellingen erg bokkerig.. Ik hoor het graag. b.v.d

Ik had laatst zoiets.. Lijkt er op jouw bevindingen, maar of het ook echt hetzelfde is.. M'n gevoel zegt van niet. Ik had ook geregeld bokken tijdens het rijden, steeds regelmatiger. Ook af en toe uitvallen en ook steeds vaker. Tot dat hij om de 100m uitviel. Ook storingen op het dashboard, dus electrisch issue. Bleek uiteindelijk dat door een kappotte (veervuldig) geknelde contactkabel kon de accu niet laden. En op een lege accu kan je niet rijden. Dus kabel gefixt en accu geladen, rijdt weer als een zonnetje.
 
Als iemand nog een mooie topkoffer, demper of ruitje heeft voor de k1200s ben ik wel geïnteresseerd :)
 
Met dank aan de ondersteuning hier mag ik me sinds vandaag ook een BMW K1200R eigenaar noemen. Na 14 jaar Kawasaki ZX-6R gereden te hebben dan toch eindelijk de stap genomen.

Deze beauty in Alphen a/d Rijn gevonden. 13K op de teller.

En ja, ik zal een nieuwe helm moeten gaan zoeken, kawa groen is geen match meer ;).
Dat wordt dus ook een nieuwe avatar.
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan