Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met dank aan de ondersteuning hier mag ik me sinds vandaag ook een BMW K1200R eigenaar noemen. Na 14 jaar Kawasaki ZX-6R gereden te hebben dan toch eindelijk de stap genomen.

Deze beauty in Alphen a/d Rijn gevonden. 13K op de teller.

En ja, ik zal een nieuwe helm moeten gaan zoeken, kawa groen is geen match meer ;).
Dat wordt dus ook een nieuwe avatar.[afbeelding]

Welkom!! Wel een stille boel hier hoor vergeleken met andere groepjes...maar voor vragen kun je prima terecht!
 
Met dank aan de ondersteuning hier mag ik me sinds vandaag ook een BMW K1200R eigenaar noemen. Na 14 jaar Kawasaki ZX-6R gereden te hebben dan toch eindelijk de stap genomen.

Deze beauty in Alphen a/d Rijn gevonden. 13K op de teller.

En ja, ik zal een nieuwe helm moeten gaan zoeken, kawa groen is geen match meer ;).
Dat wordt dus ook een nieuwe avatar.[afbeelding]
Gefeliciteerd , mooie fiets!
 
Beste Mensen,

Zal mezelf even kort introduceren. Ik ben Piet. Reed vroeger een Speedtriple en nu een KTM SMT. Ik liep deze week tegen die K1300R aan bij Gebben. Niet echt op zoek naar iets anders, want de KTM voldoet zeer goed en heb m pas anderhalf jaar.
En eigenlijk heb ik niks met 4-cilinders (vast vloeken in de kerk hier.)
Maar toch op dit forum beland: ik vond de K1300R altijd al bruut, maar dit was de eerste die ik van dichtbij heb bekeken. Ben nu serieus aan het overwegen om deze motor te, eh,
...overwegen.
USP's zijn voor mij: sport-tour kwaliteiten, koppel, betrouwbaarheid en geen 13 in een dozijn.
Hebben jullie tips? Die bij Gebben zit vol met opties. Welke zijn noodzaak en welke overbodig? Heb het dan met name over ESA etc, koffers kan ik me zelf wel iets bij voorstellen. Is de prijs reeel? Verder ben ik benieuwd naar de eventuele standaard mankementen bij bepaalde kilometerstanden en de onderhoudsintervallen / prijzen.
Tot welk jaar zijn ze geproduceerd?

In ieder geval complimenten aan de eigenaren voor de looks van de fiets. Heeft echt indruk gemaakt!

Hoi!
Ik heb ook een Speed Triple gehad, meerdere zelfs maar de k1300r is echt een 10x fijnere fiets. Als ik jou was zal ik voor de versie gaan met zoveel mogelijk opties. Op nat wegdek ben ik erg blij met mijn esa, abs en de veerverstelling. Die gaat dan op wat zachter! Ook is het lekker dat je geen ketting meer hebt. De cardan is super, ook geen typische cardan reacties bij het rijden. Zitpositie tov de Speed 1050i die ik als laatste Speed had is veel royaler. Je kunt tegen de tank zitten, met je kont tegen het steuntje op het zadel of in een middenpositie. Met mijn 190m en 95 kilo de ultieme fiets. Sturen als de beste. Mijn speed had nog wel eens onrust in lange bochten, de k absoluut niet. In korte bochtjes moet je iets meer werken maar zet de vering wat harder en meer op z'n kop en je kunt gewoon mee met de supersports. Ik zeg DOEN! Dag ktm!!! :W
 
Laatst bewerkt:
Met dank aan de ondersteuning hier mag ik me sinds vandaag ook een BMW K1200R eigenaar noemen. Na 14 jaar Kawasaki ZX-6R gereden te hebben dan toch eindelijk de stap genomen.

Deze beauty in Alphen a/d Rijn gevonden. 13K op de teller.

En ja, ik zal een nieuwe helm moeten gaan zoeken, kawa groen is geen match meer ;).
Dat wordt dus ook een nieuwe avatar.[afbeelding]

Nice bike, ik heb hem zien staan in de showroom ;-)
 
Met dank aan de ondersteuning hier mag ik me sinds vandaag ook een BMW K1200R eigenaar noemen. Na 14 jaar Kawasaki ZX-6R gereden te hebben dan toch eindelijk de stap genomen.

Deze beauty in Alphen a/d Rijn gevonden. 13K op de teller.

En ja, ik zal een nieuwe helm moeten gaan zoeken, kawa groen is geen match meer ;).
Dat wordt dus ook een nieuwe avatar.[afbeelding]
Heb nog een mooie nieuwe schuberth SR1 nieuw liggen in mat zwart. Maat 60-61.

Schuberth SR1 helm, nieuw, met boekje, Mat zwart, maat 60/61
http://link.marktplaats.nl/m1093847...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
 
Heren kan iemand mij vertellen hoe je zef remvloeistof bij een K1200R kunt vervangen? En dat zonder te hoeven ontluchten. Dat schijnt heel ingewikkeld te zijn. Dus spoelen zo als RoyalClub schrijft. bvd Jan
 
Hoi!
Ik heb ook een Speed Triple gehad, meerdere zelfs maar de k1300r is echt een 10x fijnere fiets. Als ik jou was zal ik voor de versie gaan met zoveel mogelijk opties. Op nat wegdek ben ik erg blij met mijn esa, abs en de veerverstelling. Die gaat dan op wat zachter! Ook is het lekker dat je geen ketting meer hebt. De cardan is super, ook geen typische cardan reacties bij het rijden. Zitpositie tov de Speed 1050i die ik als laatste Speed had is veel royaler. Je kunt tegen de tank zitten, met je kont tegen het steuntje op het zadel of in een middenpositie. Met mijn 190m en 95 kilo de ultieme fiets. Sturen als de beste. Mijn speed had nog wel eens onrust in lange bochten, de k absoluut niet. In korte bochtjes moet je iets meer werken maar zet de vering wat harder en meer op z'n kop en je kunt gewoon mee met de supersports. Ik zeg DOEN! Dag ktm!!! :W

Dank!
 
Ben een grote fan van mijn Shoei Neotec.

Mooie helm. Heb zelf nu ook een Shoei, zie mijn profiel foto :)
Ga nu opzoek naar een systeem helm. Shrek EvoLine o.i.d. wellicht wachten tot februari voor de beurs of ik moet een goede aanbieding tegenkomen natuurlijk.
 
De Neotec is een systeemhelm. Met zonnevizier. ;)

Aandelen? :+

Zonder gekheid, dat had ik niet gezien. Kan je deze ook 'open' rijde?. Info die ik vind geeft dat niet aan.
En hoe stil is stil? Mijn huidige Shoei vind ik niet heel stil, is ook wat ouder dus ga ervan uit dat er ontwikkelingen zijn.
Prijstechnisch aardig aan de prijs, echt het hogere segement, is hij dat waard?
 
Nee, tevreden gebruiker. :+

Kunnen ja, doe ik regelmatig. Officieel goedgekeurd voor open gebruik, nee. Dat is er volgens mij ook maar eentje (Shark vlgens mij). Voor mijn Shoei hoofd is ie stil, stiller dan de Schuberth S3 die ik ook gehad heb. Goede materialen, en erg comfortabel zoals je van Shoei mag verwachten. Zonnevizier geeft geen vertekening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan