Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Shoei ga ik zeker bekijken dan. Ik zoek er inderdaad 1 met zon-vizier. Dat heeft de laser niet zo te zien? Ben bril dragend dus dan is dat erg makkelijk.

Stile is zeker ook een eis. Zijn nu een paar merken/modellen die interessant zijn. Caberg (Duke Legend) en Roof hebben ook 'open gekeurde' exemplaren. Roof was ik niet zo'n fan van. Ziet er mooi uit maar erg vel herrie. Caberg ken ik niet maar de matzwarte met Oranje heeft wel wat :).

Verder lekker bezig met wat modjes op de K.
- Carbon hugger (imberger)
- oliekoeler beschermer (via e-bay, wel een mooi ding)

Wil graag een carbon bellypan maar zijn erg prijzig.
 
Hou er wel rekening mee dat een systeemhelm per definitie rumoeriger is als een goed integraal, puur vanwege de constructie. Maar als brildrager zou ik niet meer anders willen. De Shoei komt trouwens standaard met een 'whisper kit' die de opening bij je kin afsluit. Dit scheelt best wel in de herrie. Ik gebruik het niet, want ik prefereer de extraventilatie zonder maar als geluid belangrijk is, zorg dat het er in zit.

Maar de grootste invloed op helmkabaal is naar mijn mening de luchtstroom van de motor. Je moet of in de windstilte zitten en dan hoor je niks, of met je helm in de rijwind en dan is het beperkt. Maar je wil echt niet de luchtstroom van de ruit of kuip tegen je helm hebben, want dan wordt je gek.
 
Ben dat inderdaad aan het testen. Ben ook vrij lang, 1.93 en moet zeggen dat ik op de K minder last heb van wind vanaf het (minimale) kuipruitje. Op mijn ZX had ik een dubblebouble die vol tegen de helm blies als ik goed rechtop zat. Gevolg dat ik altijd voorover zat met pijn in de rug.

Mijn huidige Shoei is integraal met inderdaad ook zo'n stilte kitje. Nog erg veel herrie. Wordt ook voor een deel veroorzaakt door de Akra gok ik, moet gewoon nog harder rijden :+

Als het weer, weer beter wordt eens wat testritjes gaan maken. Zeker met een helm uit het duurdere segment wil ik eerst zeker weten of het bevalt. Heb ook nog eens een groot hoofd dus goed passen is echt noodzaak. :)
 
Heb ergens een foto gezien van een kunststof seat cover voor de duozit.
Kan ik alleen maar in het wit hebben, iemand een idee waar ik dit in het BMW geel kan vinden?
 
Dat wit is gewoon de gelcoat. Die dingen worden verkocht met bedoeling dat je die zelf in de juiste kleur (laat) spuit(en). Origineel BMW is er ook een, van carbonfiber maar denk niet dat je vrolijk wordt van de prijs.
 
Dat wit is gewoon de gelcoat. Die dingen worden verkocht met bedoeling dat je die zelf in de juiste kleur (laat) spuit(en). Origineel BMW is er ook een, van carbonfiber maar denk niet dat je vrolijk wordt van de prijs.

Die Carbon stond van de week op marktplaats zag ik.
Kan hem alleen nu niet zo snel vinden.
Waar heb jij de witte vandaan?
 
Dat is de BMW motorsport anniversary edition. Erg mooi inderdaad. En zeldzaam.
 
Weer eens even een vraagje en om wat leven in dit topic te houden.... 8-)

Heeft iemand ervaring met LED in de koplampen? Moet daar veel veranderd voor worden? Ik vind wel setjes en het lijkt een 1:1 vervanging van de bulb.

Vraagje twee:
Zadel is echt enorm glad. Zowel met leren combi als met motor-jeans. Nu zijn er wat simpele aanpassingen, custom dekjes bv. tot totale nieuwe bekleding. Iemand ervaring mee?
 
Beste Mensen,

Zal mezelf even kort introduceren. Ik ben Piet. Reed vroeger een Speedtriple en nu een KTM SMT. Ik liep deze week tegen die K1300R aan bij Gebben. Niet echt op zoek naar iets anders, want de KTM voldoet zeer goed en heb m pas anderhalf jaar.
En eigenlijk heb ik niks met 4-cilinders (vast vloeken in de kerk hier.)
Maar toch op dit forum beland: ik vond de K1300R altijd al bruut, maar dit was de eerste die ik van dichtbij heb bekeken. Ben nu serieus aan het overwegen om deze motor te, eh,
...overwegen.
USP's zijn voor mij: sport-tour kwaliteiten, koppel, betrouwbaarheid en geen 13 in een dozijn.
Hebben jullie tips? Die bij Gebben zit vol met opties. Welke zijn noodzaak en welke overbodig? Heb het dan met name over ESA etc, koffers kan ik me zelf wel iets bij voorstellen. Is de prijs reeel? Verder ben ik benieuwd naar de eventuele standaard mankementen bij bepaalde kilometerstanden en de onderhoudsintervallen / prijzen.
Tot welk jaar zijn ze geproduceerd?

In ieder geval complimenten aan de eigenaren voor de looks van de fiets. Heeft echt indruk gemaakt!

Heb je al een besluit genomen tav de K?
 
Als iemand nog een schakelppokje weet voor een K1300r, dan houd ik mij aanbevolen
(is eerder dit jaar afgebroken - stomme fout: in de heuvels parkeren met de neus naar beneden en niet in de versnelling; van een afstandje heel mooi de motor heel rustig door de standaard zien gaan..)

Had ik mij trouwens al eens voorgesteld hier (sorry houd dat nooit zo bij, maar lees iig al een tijdje mee); ik heb dus een zilvergrijze K1300r, redelijk standaard (alleen ruitje vervangen voor carbon flyscreen en na de val van hierboven korte hendels erop kunnen zetten omdat de koppelinghendel verbogen was)
 
Weer eens even een vraagje en om wat leven in dit topic te houden.... 8-)

Heeft iemand ervaring met LED in de koplampen? Moet daar veel veranderd voor worden? Ik vind wel setjes en het lijkt een 1:1 vervanging van de bulb.

Vraagje twee:
Zadel is echt enorm glad. Zowel met leren combi als met motor-jeans. Nu zijn er wat simpele aanpassingen, custom dekjes bv. tot totale nieuwe bekleding. Iemand ervaring mee?


Yep, heb xenon led in mijn zzr1400 zitten. De ballast zit direct in de lamp (fitting) vast en zijn gewoon plug&play met de halogeen aansluitingen.

Geven veel licht en worden niet warm. Zijn wel prijzig maar geven mooi en veel licht.

Xenon-LED koplampen H4, H7 en H11
 
Laatst bewerkt:
fgeyt9nq8wlim.jpg


Groot licht staat aan maar geeft geen licht aangezien ik daar gewone led lampjes in heb zitten voor de looks.

oqaaah2gv7tdp.jpg


Dus dit is puur licht opbrengst van de 2 xenon-leds.
 
Laatst bewerkt:
Heren, aangezien mijn 1200 verkocht is en ik nu Ducati rij heb ik nog een carbon bugspoiler liggen voor de liefhebber.
Ik heb hem al flink dofgeschuurd omdat het de bedoeling was de spoiler zwart te spuiten.
Graag een pb' tje en bij interesse een 06 nummer zodat ik desgewenst foto's kan appen.
Oja, zitten ook nog carbon zijkappen voor de radiateur die zijn helemaal gaaf.
 
Laatst bewerkt:
Yep, heb xenon led in mijn zzr1400 zitten. De ballast zit direct in de lamp (fitting) vast en zijn gewoon plug&play met de halogeen aansluitingen.

Geven veel licht en worden niet warm. Zijn wel prijzig maar geven mooi en veel licht.

Xenon-LED koplampen H4, H7 en H11
Je hebt Xenon (HID) of LED. Niet Xenon LED, dat bestaat niet. LED zit qua lichtopbrengst tussen HID en Halogeen in, maar gaat (veel) langer mee als HID of Halogeen.
 
Laatst bewerkt:
Moderne LED lampen geven net zo veel licht als HID. ;)
Het komt elk jaar dichterbij, maar in ieder geval voor aftermarket lampen is het er nog niet. En dat is in vergelijking met 35W HID; er zijn ook 50W HID lampen en die geven helemaal een puist licht.

Dat gezegd hebbende, ik zo op dit moment LED prefereren boven HID. Gaan langer mee, en hebben een betere bundel met gewone reflectors omdat er geen vlamboog is van een paar cm zoals bij HID, maar een punt bron op de juiste plek waar normaal de gloeidraad zit.
 
Dank voor de reacties.

Ik zie inmiddels ook 1:1 'bulbs' die je als vervanging kan gebruiken. De lichtopbrengst, daar gaat het natuurlijk om. Wil eigenlijk Xenon overslaan, vandaar.

Heb overigens nog niet veel in het donker kunnen rijden dus dat eerst maar eens doen 8-)
 
Heren, aangezien mijn 1200 verkocht is en ik nu Ducati rij heb ik nog een carbon bugspoiler liggen voor de liefhebber.
Ik heb hem al flink dofgeschuurd omdat het de bedoeling was de spoiler zwart te spuiten.
Graag een pb' tje en bij interesse een 06 nummer zodat ik desgewenst foto's kan appen.
Oja, zitten ook nog carbon zijkappen voor de radiateur die zijn helemaal gaaf.

Je hebt PB :-)
 
Je hebt Xenon (HID) of LED. Niet Xenon LED, dat bestaat niet. LED zit qua lichtopbrengst tussen HID en Halogeen in, maar gaat (veel) langer mee als HID of Halogeen.


Oke.. maar op zijj site heet het xenon led..


Ze geven veel licht en ziet er mooi uit en zijn plug&play daar ging het mij om. Of hed hid of led is maar mij niks uit
 
Laatst bewerkt:
Yep, heb xenon led in mijn zzr1400 zitten. De ballast zit direct in de lamp (fitting) vast en zijn gewoon plug&play met de halogeen aansluitingen.

Geven veel licht en worden niet warm. Zijn wel prijzig maar geven mooi en veel licht.

Xenon-LED koplampen H4, H7 en H11

Heb op deze site gevraagd of zij deze hebben voor de k1200r en dit is het antwoord: "Het enige om rekening mee te houden is CANBus; bij K1200R'en met CANBus systeem is mogelijk een modulator nodig om de computer te omzeilen, bij de modellen zonder CANBus is deze lamp sowieso een plug-and-play systeem".

Hoe weet ik of ik een CANBus heb of niet???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan